BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Impact of the crisis caused by the coronavirus on Hungarian consumer behavior related to food purchases
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Impact of the crisis caused by the coronavirus on Hungarian consumer behavior related to food purchases
2023. január 30.
Impact of the crisis caused by the coronavirus on Hungarian consumer behavior related to food purchases
# Tudomány
# Kutatás

Juhász Tímea, Huszka Péter (Győr), Karácsony Péter (Óbudai) írása olvasható, Impact of the crisis caused by the coronavirus on Hungarian consumer behavior related to food purchases címmel, az Ukrainan Food Journal folyóiratban.

Absztrakt:

Introduction: Due to the worldwide coronavirus epidemic, models of consumer behaviour related to the purchase of food need to be revised.

Materials and methods: An empirical study was conducted with a questionnaire survey. The research took place in Hungary in the summer of 2020, involving 724 consumers.

Results and discussion: A high percentage of consumers in Hungary reacted to the coronavirus crisis by panic buying. The consumption of healthier foods has spread in connection with the coronavirus crisis, and that the demand of Hungarian consumers for dairy products has also increased. Furthermore, there are differences between the products consumed by panic buyers and normal shoppers. The results showed those who were not afraid of the coronavirus paid less attention to their eating habits (Pearson's correlation: - 0.119, sign.:0.01). Some 59.9% of respondents said that it was worth storing large quantities of food because of the coronavirus epidemic. Females and males did not differ on this issue (Chi-square 0.160, df: 2, sign.:0.923, p˃0.05). Correlation tests showed that for dairy purchases, butter, cheese, fruit yoghurt and sour cream were significantly correlated with each other. By age, respondents aged 40–60 bought the most dairy products, while consumers aged 30 bought the least.

Conclusion: The coronavirus pandemic has seriously affected not only the global economy, but also the daily life of the world's population. Negative consequences were also reflected in the attitude to the purchase of food and there were significant changes in the composition of consumed products. 

Gratulálunk a szerzőknek!


2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette