BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Industry 4.0 from the perspective of Education 4.0
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Industry 4.0 from the perspective of Education 4.0
2023. október 3.
Industry 4.0 from the perspective of Education 4.0
# Tudomány
# Kutatás

Industry 4.0 from the perspective of Education 4.0 címmel jelent meg Udvaros József, Gubán Miklós, Gubán Ákos és Sándor Ágnes írása az International Journal of Advanced Natural Sciences and Engineering Researches lapban.

Absztrakt:

Industry 4.0, or the fourth industrial revolution, means the automation of industrial processes, digitalization and the use of data in order to increase the efficiency and quality of production processes. Industry 4.0 also affects other areas of the economy, as well as education. The concept of Education 4.0 strives to modernize and apply education to the age of Industry 4.0 using new technologies and methods.The main goal of Education 4.0 is to prepare students for the challenges of Industry 4.0 and to give them skills and knowledge that they will need in the digital age. This new educational model is no longer only about the transfer of information, but also focuses on developing students' abilities and renewing their problem-solving skills. Education forstudent-centered education aims to increase student motivation, develop individual skills and improve learning outcomes.To implement Education 4.0, educational institutions need to provide the infrastructure and infrastructure that enables students to use digital technologies and virtual learning. For students, Education 4.0 also includes interactive learning opportunities such as online courses, videos, and interactive learning materials.In this article, we present the methods and thematic units that should be taught so that students can meet the challenges of Industry 4.0.


A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette