Informatika és világ felsőoktatási alapozó tárgy oktatás-módszertani problémái az angol nyelvű képzésben címmel jelent meg Lázár Edit írása a Gradus folyóiratban.
Absztrakt:
Kutatásaim során a Bruner-i reprezentációs síkok összekapcsolódását és meglétét vizsgálom az általam oktatott hallgatóknál. 2017-től veszek részt a BGE PSZK Informatika és Világ (INFV) nevű alapozó informatikai tárgy angol nyelvű oktatásában. A 2022/23. 1. félévi kötelező beadandók projektmunkában készültek. A hallgatók közül a külföldieket vizsgálom. Egy általam „projektumunka kezdeménynek” röviden pmk-nak nevezett feladat részeinek megoldási tapasztalatait írom le. Megmutatom, hogy ez mennyiben tudta segíteni a hallgatók szociális tőkéjének erősítését és tudta-e csökkenteni a lemorzsolódást. A pmk-n belül a hallgatók céget alapítottak és ennek alapító dokumentumát, Exceles kimutatását és adatbázisát is el kellett készíteniük. Megvizsgáltam, hogy a hallgatók mennyire tudtak a feltételeknek eleget tenni és ez vajon milyen módon tudta befolyásolni a teljesítményüket?
Gratulálunk!