BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Integrated reporting adoption in SMEs: incentives and disincentives
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Integrated reporting adoption in SMEs: incentives and disincentives
2024. június 5.
Integrated reporting adoption in SMEs: incentives and disincentives
# Tudomány
# Kutatás

Integrated reporting adoption in SMEs: incentives and disincentives címmel jelent meg Omar Hassan Ali Nada és Győri Zsuzsanna írása a Journal of Financial Reporting and Accounting folyóiratban.

Absztrakt:

Purpose

This study aims to investigate the drivers and challenges of integrated reporting (IR) adoption in the Hungarian SME context.

Design/methodology/approach

The study uses qualitative methods to conduct an in-depth analysis of small and medium enterprises’ (SMEs) drivers and challenges of IR adoption through semi-structured interviews. Further, the results of the interview are supported by content analysis.

Findings

The research highlighted the drivers for IR adoption, including growing the company’s customer base, attracting new investors, boosting competitiveness and increasing the company’s market value by improving the long-, medium- and short-term value creation. Nonetheless, the organizational transformation required to implement IR, a lack of qualified human resources, weak administrative control and poor documentation all serve as impediments to Hungarian SMEs implementing IR. Consequently, the current IR framework needs further clarification and simplification to be practical for SMEs. Integrated thinking, value creation, materiality and stakeholder engagement are the concepts that have been identified as being unclear or inapplicable for SMEs.

A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette