2023. április 3-tól új vezetőt köszönthetünk a Kutatási Szolgáltató Iroda élén. Ezen naptól kezdve az irodavezetői feladatokat Dr. habil. Kása Richárd látja el. Fogadjátok szeretettel rövid bemutatkozását:
Milyen várakozásokkal vetted át a KSZI-t?
Mivel már régóta az egyetemen dolgozom, személyesen is jól ismertem a KSZI-t, nem csak igénybe vettem a szolgáltatásaikat kutatóként, de időnként workshopokat is tartottam kollegák és TDK-zó hallgatók számára. Így nem volt ismeretlen a terep. Ám amikor elődömmel, Dr. Fűzi Beatrixszal elkezdtük a feladatok átbeszélését az átvétel kapcsán, akkor kicsit meglepődtem, hogy mennyire sokrétűek a feladatok itt, ám három dolgot nagyon jó volt látni. Egyrészt a KSZI-s kollégák, Hajnal Andrea és Fónagy Ildikó nagyon pozitív, támogató hozzáállását, másrészt azt a pedáns rendet, amit Bea hozott létre az adminisztrációban, harmadrészt pedig azt, hogy az egyetem új stratégiája pontosan kijelöli a KSZI helyét és szerepét ebben az egész nagy rendszerben. Szóval nagy örömmel és lelkesedéssel érkeztem az Irodába, és azt mondhatom, hogy már eltelt két hónap, de még mindig tart ez a lelkesedés.
Hogyan látod a KSZI szerepét az Egyetemi stratégia megvalósításában?
Az Egyetem számára kiemelten fontos cél a kutatások, illetve az ezekből származó tudományos publikációk nem csak mennyiségi, de minőségi növekedésének elősegítése is, és talán ebben van a KSZI-nek a legfontosabb feladata: adminisztratív eszközökkel és tudományos szempontból is támogatni az oktató, kutató kollégákat kutatások megkezdésben, meglévő kutatások folytatásában, elakadások esetén módszertani támogatást nyújtani, hogy ezekből tudományos publikáció szülessen. Emellett egyre fontosabb szerep jut az eredmények gazdasági, társadalmi hatásainak növelésére is. Fontos feladatunk, hogy az Egyetem vezetése által kijelölt 5 kutatási fókuszterületen (vállalkozáskutatás, fenntarthatóság, turizmus, digitalizáció és üzleti folyamatok innovációja, üzleti felsőoktatás-kutatás) a magas szintű és a teljes tudományos publikációk számát növelni tudjuk, amiben fontos szerepe van az 5 kiválósági központnak. Emellett persze nem szabad megfeledkeznünk azokról a kollégákról sem, akiknek az érdeklődése, kutatási területe nem csatornázható be az öt terület egyikébe sem. A kutatásokból származó publikációk számának és minőségének növelése nem pusztán az egyetem érdeke, nagyon sok kollégának ehhez személyes érdeke is fűződik (előléptetések, tudományos fokozatszerzés, presztízs).
Miben látod a legnagyobb kihívást?
12 éve dolgozom ezen az egyetem, ezalatt nagyon sok kollégát megismertem és azt tapasztalom, hogy óriási tudás van itt felhalmozva, gyakran sajnos elbújtatva egy-egy tanszéken. Gondolok itt elsősorban a kollégák módszertani tudására, kutatói tapasztalataira, tudására egy-egy téma kapcsán, piaci tapasztalataira vagy motivációs képességére. Talán a legnagyobb kihívás az, hogy ezt a sok tudást hogyan tudjuk megosztani azokkal a kollégákkal, akiknek szüksége lenne ezekre, de talán még ők maguk sem ismerték fel ezt a szükségletet.