Denich Ervin és Hajdu Dániel Kreatív számvitel alkalmazásának vizsgálata Transparency and Disclosure Index (TDI)-módszer segítségével autóipari cégeknél címmel jelentették meg kutatásukat a Pénzügyi Szemlében.
Absztrakt:
A vállalatirányítás és a kreatív számvitel között kapcsolat vizsgálata a számviteli botrányokat (Enron, WorldCom, Satyam) követően előtérbe került. A vállalatirányítás egy olyan aktuális kérdés, amely hatással van a kreatív könyvelésre. Amennyiben a vállalkozások kreatív könyvelési technikákat alkalmaznak, a vállalat gyengeségeire utalhatnak. Ebben a cikkben a kreatív könyvelés és a vállalatirányítás között kapcsolatot vizsgáljuk Transparency and Disclosure Index (TDI) segítségével. A vizsgálat lehetővé teszi a vállalat felépítésének, működésének átláthatóságát, a különféle vállalati információk közzétételének mérését, a vállalatok által nyilvánosan elérhető adatok alapján. Az adatok befolyásolásának mérésére teljesítménymutatókat vonunk be az elemzésbe, másrészt korreláció analízis segítségével vizsgáljuk a vállalatirányítás és a számviteli kreativitás mérése között kapcsolatot. A kapott eredmények alapján a vállalatirányítás és a kreatív számvitel között egy közepesen erős, negatív kapcsolat figyelhető meg.
Gratulálunk a szerzőknek!