Lessons about action learning from undergraduate students in Budapest
Csillag Sára és Hidegh Anna Laura friss publikációja olvasható Lessons about action learning from undergraduate students in Budapest címmel az Action Learning: Research and Practice c. folyóiratban.
Az akciótanulást a felsőoktatásban eddig elsősorban posztgraduális szinten használták. A tanulmány az akciótanulás bachelor képzési szintre való adaptációjáról szóló akadémiai diskurzus elmélyítéséhez járul hozzá. Empirikus kutatásunk során saját, tanárként és bennfentes kutatóként szerzett tapasztalatainkra építettünk, valamint 53 egyetemi hallgató tanulási naplóját elemeztük. Először azokat a feszültségeket és ellentmondásokat mutatjuk be, amelyek abból adódtak, hogy az akciótanulást hagyományos oktatási környezetben alkalmaztuk olyan hallgatókkal, akik kevesebb szakmai tapasztalattal rendelkeznek a posztgraduális hallgatókhoz képest. Másodszor rávilágítunk, hogy a hallgatók akciótanulást rugalmas keretrendszerét olyan feladatokkal kapcsolatos problémák megoldására használták, amelyben alárendelt szerepben vannak jelen (pl. a posztadoleszcens gyermek, a túlterhelt diák és a bizonytalan munkavállaló). Végül megvitatjuk az akciótanulás rugalmasságát a COVID 19 szempontjából, bemutatva az akciótanulás digitális tanulási környezethez történő adaptálásának hatásait, és azt, hogy ez miként segített megbirkózni a válsághelyzet miatt kiváltott nehézségekkel. Eredményeink rámutatnak arra, hogy az akciótanulása a kevésbé tapasztalt hallgatók számára is emancipációs potenciállal bír.