Mesterséges intelligencia az online nyelvtanuló appokban - Betekintés a Duolingo nyelvtanítási technológiájába címmel jelent meg Erdélyi Katalin, Udvaros József, Forman Norbert írása a Digitalizáció a felsőoktatásban - FHERC Tanulmánykötetek I. e-book-ban.
Absztrakt
Tanulmányunk célja a Duolingo nyelvtanuló applikációt sikerre vivő nyelvtanulási elméletekbe, technológiákba való bepillantás nyújtása, megvilágítva az innovatív technológiák szerepének jelentőségét a nyelvoktatás jövőbeli fejlődési irányainak a meghatározásában. Először bemutatjuk a Duolingot, felfedve népszerűségének titkát, majd a releváns szakirodalmak – különös tekintettel a Duolingo fejlesztői és kutatói által publikáltakra – feldolgozásával betekintést adunk az általa alkalmazott nyelvtanítási elméletekbe és technológiákba. A teljesség igénye nélkül megmutatjuk, hogyan ötvözik a pszichológiai modelleket az adatbányászattal és a mesterséges intelligenciával annak érdekében, hogy a világ legsikeresebb, a tanulók egyéni haladásához alkalmazkodó nyelvtanuló alkalmazását hozzák létre. Kitérünk arra is, hogy az applikációt milyen általános kritikákkal illetik, ami rávilágít az innovatív nyelvoktatási módszerek, platformok hatékonyságával, hosszú távú kognitív és társadalmi-kulturális hatásaival kapcsolatos kutatások szükségességére.
A fenti írást is tartalmazó e-book ITT érhető el.
A szerzőknek gratulálunk!