BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Investing in our future: Preparing incoming faculty for today and tomorrow using education developer/faculty mentoring teams
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Investing in our future: Preparing incoming faculty for today and tomorrow using education developer/faculty mentoring teams
2021. szeptember 30.
Investing in our future: Preparing incoming faculty for today and tomorrow using education developer/faculty mentoring teams
# Tudomány
# Kutatás

Dósa Katalin, Tóth Katalin és Sebestyén Lilla közös kutatása olvasható a ETH Learning and Teaching Journal kiadásában, Investing in our future: Preparing incoming faculty for today and tomorrow using education developer/faculty mentoring teams címmel.

Absztrakt:

Enculturating incoming faculty members into the paradigm of student-centered education is of central importance in building a sustainable, robust base of excellent educators in higher education. Since university faculty typically begin teaching with little to no pedagogical background, and (in our system) there are no official requirements for them to acquire such skills during their tenure, we developed an evidence-based, personalized, comprehensive mentoring program that prepares junior faculty to use their strengths and to leverage the latest principles of good teaching. Here we introduce our program for incoming faculty, entitled Welcome Aboard, and highlight its cornerstones, such as pedagogical and disciplinarymentors, class observations, teaching consultations, the use of small-group instructional dialogue, and self-reflection.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette