BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Role of the Retail Sector in Taiwanese Economy
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Role of the Retail Sector in Taiwanese Economy
2021. január 28.
Role of the Retail Sector in Taiwanese Economy
# Tudomány
# Kutatás

Kozák Tamás, Király Éva, Nagy Henrietta és Neszmélyi György kutatása olvasható a Regional Economy. South of Russia c. folyóiratban, Role of the Retail Sector in Taiwanese Economy címmel.

Absztrakt:

The government-guided establishment and incubation of the retail sector in Taiwan has achieved striking success and generated high consumption. This success was even more striking because when the increase of consumption began, the country had not enough etail shopping centers and it was to accept some foreign retail investments. Originally there were no Taiwanese retail firms with deep technological roots and managerial skills. Yet government decision-makers recognized the challenges of upgrading the nation’s economy basing and formulating a strategy that entailed the creation of high-level economic growth which serve as vehicles to stimulate the consumption. Beyond a comprehensive review on Taiwan’s retail sector, the main objective is to analyse the role and the influence of the sector in the Taiwanese macroeconomy. The first issue is getting a picture in Asia (special in Asia – Pacific region) of retail trends. To examine this issue, the authors have done some comparisons between Asia and Europe and apart from the obvious similarities, number of significant differences have been found. The research objective is to provide an effective introduction to the business context of consumption in Taiwan. 

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette