BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
‘Space-time dents’ in global value chains – The Hungarian case
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
‘Space-time dents’ in global value chains – The Hungarian case
2023. szeptember 23.
‘Space-time dents’ in global value chains – The Hungarian case
# Tudomány
# Kutatás

‘Space-time dents’ in global value chains – The Hungarian case címmel jelent meg Gáspár Tamás és Sass Magdolna írása a Society and Economy lapban.


Absztrakt:

The paper takes a special perspective to summarise what researchers have revealed on global value chains in Hungary. The ‘space-time’ structure is how the ‘force field’ of the amount of value added is shared and how the process it creates characterises specific global value chain networks. There is a growing literature that reveals the ‘dents’ of the GVC force field: the uneven distribution of value-added content, and mainly the controversial possibilities to upgrade in the network. Hungary is a typical example of a semi-peripheral or integrated periphery country. The paper discusses the lessons of different global value chain relations of the country in different geographical environments in terms of the two dimensions of ‘space’ and ‘time’; that is the potential and structure of value added and its dynamics, as well as compares them through an automotive industry case study.


Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette