BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Startup success from the founder's perspective
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Startup success from the founder's perspective
2024. február 23.
Startup success from the founder's perspective
# Tudomány
# Kutatás

Startup success from the founder's perspective címmel jelent meg Virágh Enikő Anna, Tímár Gigi és Pecze Krisztina írása a Society and Economy lapban.

Absztrakt:

Subjective entrepreneurial success has emerged as an area of academic interest. However, no research study has yet been conducted on startup founders as a specific group of entrepreneurs. Although ‘success’ has been prominently covered in existing startup literature, studies predominantly focus on the possible reasons behind startup success, measuring it solely in economic terms. Drawing upon the qualitative analysis of 22 in-depth interviews with Hungarian startup founders, this paper aims to explore the complex structure of subjective startup success from the founder's perspective along with its gendered patterns. The five dimensions of subjective startup success emerging from the data are similar to those of subjective entrepreneurial success: firm performance, team, personal fulfilment, community impact and personal financial reward. Nevertheless, results reveal that there exists considerable difference between the substance of firm performance dimension in the subjective entrepreneurial success model and in our subjective startup success model. Further, it is found that the interplay among indicators of success could range from synergies to tensions. Finally, personal fulfilment is found to be the only dimension that reflects a marked gender difference in the sample.

A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette