BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Sustainable Business Models—Crisis and Rebound Based on Hungarian Research Experience
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Sustainable Business Models—Crisis and Rebound Based on Hungarian Research Experience
2022. november 30.
Sustainable Business Models—Crisis and Rebound Based on Hungarian Research Experience
# Tudomány
# Kutatás

Sustainable Business Models—Crisis and Rebound Based on Hungarian Research Experience címmel jelent meg Csutora Mária, Harangozó Gábor, Szigeti Cecília cikke, a Resources folyóiratban.

Absztrakt:

Sustainable business models can help us move beyond the current consumer society and integrate sustainability into our lifestyles. The COVID-19 crisis was a strong test of sustainability for these models. In our study, we assessed which business models are highly dependent on the economic cycle and are highly embedded in consumer society. We conducted our research at the height of the second wave of the pandemic and asked university students about changes in their consumption patterns and their expectations for the future. We carried out cluster analysis on our sample of 622 respondents. We were interested in the extent to which participation in certain business models could be associated with the rebound effect that could be predicted after the epidemic. The stronger this effect, the more embedded a sustainable business model is in consumer society and the less able it is to reduce its environmental impacts in the long term. We found that resource efficiency, the sharing economy, and digitalization fall into this category. Participation in sufficiency and stewardship-based business models predicted much less rebound impact. These models showed more clearly the sustainability characteristics of sustainable business models.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette