BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
The Ecological Footprint of Embedded Rail Structures
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
The Ecological Footprint of Embedded Rail Structures
2024. január 29.
The Ecological Footprint of Embedded Rail Structures
# Tudomány
# Kutatás

The Ecological Footprint of Embedded Rail Structures címmel jelent meg Szigeti Cecília és Szennay Áron írása a Road Traffic Analysis, Theoretical Approaches and Practical Solutions kötetben.


Absztrakt:

Since the 1990s, tramway transport in East-Central Europe has been experiencing a renaissance. In urban planning practice, there has been a growing trend towards the displacement of individual motorized transportation, thereby reducing traffic congestion and air pollution, creating the foundations of a healthier, more liveable urban environment. In the major cities, large-scale investments have recently been carried out or are being planned. Most of the investments focused the modernization and renovation of existing line sections, but there are also examples of new lines being built. Due to the increasing demands placed on rail transport (reduction of noise and vibration loads, as well as of life cycle costs), the use of embedded superstructures is gaining ground in Poland as well. These superstructures are excellent from a technical point of view and have a lower environmental impact in terms of noise and vibration, but the cost savings and ecological footprint reductions vary between designs. Our research proposes a standardized approach to measure environmental impacts of urban railway projects using ecological footprint (EF) calculation. As a result of our previous studies, we found that the ecological footprint of a design built with B3 rails is significantly smaller than that of a design built with 59Ri2 rails. In our current study, we have investigated how the ecological footprint of the design with the more favourable ecological footprint changes when it is modified to meet the environmental considerations. We examined the additional environmental impact of reducing noise and vibration. In our research we present an example from Krakow to illustrate the practical application.


A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette