BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
The emergence of soft skills in agricultural education
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
The emergence of soft skills in agricultural education
2021. szeptember 29.
The emergence of soft skills in agricultural education
# Tudomány
# Kutatás
# ENG

Juhász Tímea és Horváth-Csikós Gabriella The emergence of soft skills in agricultural education című publikációja jelent meg, a Problems and Perspectives in Management folyóiratban.

Absztrakt:

As the possession of soft skills is becoming an essential part of the basic skill set of entrants, it is undoubtedly essential to research and develop these skills. The purpose of this study was to examine how students studying at the largest agricultural university in Hungary perceive their soft skills to be in line with employers’ expectations, i.e. whether demand matches supply, in what qualities students feel strong, what employers expect, how well supply and demand in the agricultural labor market match in terms of soft skills. Furthermore, whether educational institutions are able to develop these qualities in students and what other possibilities there might be to strengthen these qualities. The research results confirmed that the university students in the sample perceive the quality of their soft skills to be influenced by several factors, including age, gender and work experience. They show that women over 40 with work experience tend to have stronger emotional soft skills, while men of the same age who have not started their careers are stronger in leadership skills. The study also concluded that students do not feel that current schooling in institutions can strengthen the soft skills expected by the labor market (the average on a five-point Likert scale was 2.74), while the development of these soft skills was considered by respondents to be as important as the development of hard skills (agreement was very high with an average of 4.52 on a five-point Likert scale).

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette