BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
The Impact of Mandatory Distance Education on Teaching and Learning Macroeconomics and International Economics
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
The Impact of Mandatory Distance Education on Teaching and Learning Macroeconomics and International Economics
2023. március 29.
The Impact of Mandatory Distance Education on Teaching and Learning Macroeconomics and International Economics
# Tudomány
# Kutatás

Fenyvesi Éva, Pintér Tibor és Pintér Éva publikációja olvasható az Acta Polytechnica Hungarica folyóiratban, The Impact of Mandatory Distance Education on Teaching and Learning Macroeconomics and International Economics, at Budapest Business School, during the Covid-19 Epidemic címmel.

Absztrakt:

In our study, we explore the impacts of remote and online education framework introduced as a result of the Covid-19 epidemic in the case of two subjects (Macroeconomics and International Economics) taught at the Faculty of Commerce, Hospitality and Tourism, Budapest Business School. We analyzed the measures of the education change, the effects of the change on the final results of the students and introduced the experiences of our students and teachers in this period. The primary data required for the analysis were diaries maintained by teachers and information available through the electronic study systems supporting online learning (CooSpace, Neptun), as well as student and teacher questionnaires and teacher interviews. The results for both subjects show that, despite the unmodified difficulty level of the exam questions, student performance improved during the remote learning period. The implications of the study are therefore as follows: the coronavirus changed the educational framework of our university; the performance of students improved on both subjects; preparation time for teachers has increased, exam preparation time for students has also increased; consequently, the online solutions used in the distance learning period, have changed the attitudes of the students and teachers, as well.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette