BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
The relationship between HE teachers' mission and teaching approach
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
The relationship between HE teachers' mission and teaching approach
2024. március 26.
The relationship between HE teachers' mission and teaching approach
# Tudomány
# Kutatás

The relationship between HE teachers' mission and teaching approach: Interaction inspiring enthusiasm as the basis for building knowledge and commitment to the profession címmel jelent meg Frányó Zsófia Zsuzsanna és Sándor Eszter írása a Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation folyóiratban.

Absztrakt:

The fundamental role of higher education is to help students learn to cope in a constantly changing and uncertain world. The key to this is to support the development of their agency and commitment to learning. Although technology is the main tool of knowledge transfer, according to the OECD, it is teachers who represent the values of their field and that of knowledge and learning.

Since academic development is a relatively recent topic in the Hungarian literature, the present research aims to explore teachers' role interpretation, goals, missions, approaches to teaching, and their commitment to academic development at one of Hungary's leading business universities, the Budapest Business University (BBU). The study is based on 33 semi-structured interviews recorded at BBU involving 33 teachers of economics-related subjects in three faculties of the university. The interview transcripts were analysed by thematic analysis.

The results show that participants have markedly different teaching approaches, and the interrelationships between their objectives, missions and academic development can be seen as constituting a system. Finally, the potential interrelationships among the different themes were examined. The findings show that the teachers' goals and missions are strongly related, although more affective factors can be identified in relation to missions. These affective factors include inspiring enthusiasm and building partnership and mutual learning. In line with this, most participants adopt a teacher/student interaction strategy, only few cases of student focus were identified.

A szerzőknek gratulálunk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette