BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
The Rise of Korean Culture in Europe Based on a Survey of K-Culture Fans in Hungary
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
The Rise of Korean Culture in Europe Based on a Survey of K-Culture Fans in Hungary
2023. szeptember 23.
The Rise of Korean Culture in Europe Based on a Survey of K-Culture Fans in Hungary
# Tudomány
# Kutatás

The Rise of Korean Culture in Europe Based on a Survey of K-Culture Fans in Hungary címmel jelent meg Gajzágó Éva és Doobo Shim írása a Media Studies folyóiratban.

Absztrakt:

In the last decade, South Korean creative and cultural content has garnered significant global interest, commonly known as the Korean Wave or Hallyu. While this phenomenon has been studied extensively in many countries, its impact on Central Europe, particularly Hungary, remains largely unexplored. This study aims to fill this gap by examining the diffusion of Korean culture in Hungary, a strategic economic partner of South Korea since the 1990s. Despite this long-standing partnership, Korean pop culture only gained traction in Hungary in 2008. The reception of Hallyu in Hungary has given rise to a unique fandom, which is characterized by diverse interests in Korean culture and the economy. Drawing on a literature review, expert interviews, and surveys of fan groups in Hungary, this paper analyzes the characteristics of Hallyu fans and market trends in Hungary.

Gratulálunk a szerzőknek!



2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette