BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
To learn and let learn? Characteristics of the learning environment in knowledge-intensive medium-sized enterprises
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
To learn and let learn? Characteristics of the learning environment in knowledge-intensive medium-sized enterprises
2022. június 29.
To learn and let learn? Characteristics of the learning environment in knowledge-intensive medium-sized enterprises
# Tudomány
# Kutatás

Csizmadia Péter, Csillag Sára, Szászvári Karina Ágnes és Bácsi Katalin cikke jelent meg a Journal of Workplace Learning folyóiratban, To learn and let learn? Characteristics of the learning environment in knowledge-intensive medium-sized enterprises címmel.

Absztrakt:

Purpose

This study aims to investigate the characteristics of learning environments and the related human resource (HR) practices in two Hungarian information technology (IT) companies. The aim of the contribution is to provide an empirical in-depth analysis of how learning environments are being created and managed in knowledge-intensive small- and medium-sized enterprises.

Design/methodology/approach

This study is based on the analysis of two company case studies. Relying on semi-structured interviews, the following research question was formulated: Are knowledge-intensive organisations necessarily accompanied by an expansive learning environment and HR practices consistent with that?

Findings

The lessons learned from the two case studies indicate that there is no direct link between knowledge-intensive work and an expansive learning environment. The establishment of a specific type of learning environment is rather connected to the types of knowledge being used in the labour process and the management’s perspective on learning and development. It also implies that companies, instead of representing unified models, may combine various elements of an expansive and restrictive learning environment.

Originality/value

The originality of the findings of this study lies in the interpretative linking of learning environments and HR practices in medium-sized IT companies.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette