BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Tudományos életünkből - 2024. január
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Tudományos életünkből - 2024. január
2024. január 31.
Tudományos életünkből - 2024. január
# Tudomány
# Kutatás

Alumni hallgatók is fejlesztették a kreativitást a mesterszakos kutatásmódszertan órákon

Bal Damla és Junfeng Shi a BGE KVIK Turizmus-menedzsment mesterszakos hallgatók voltak, Dr. Erdélyi Éva témavezetésével sikerrel szerepeltek TDK-n és OTDK-n, és jelenleg doktoranduszként folytatják a kutatómunkát. Előadásaik az őszi féléves Kutatásmódszertan és kreativitásfejlesztés órákat színesítették, a tanultakat interaktív foglalkozások, gyakorlati feladatok keretében is mélyítették a hallgatókkal. Decemberben elsősorban a témaválasztásban, a témák szűkítésében, a sokszínű megközelítésben, a kutatás megtervezésében és felépítésében nyújtottak segítséget.

A diákok érdeklődve fogadták az általuk bemutatott új módszereket és inspirálódtak saját kutatásukhoz, a tanultakat beépítették a félév végi kutatási terveikbe, kérdezték őket a TDK-n, OTDK-n és PhD tanulmányaik során szerzett tapasztalataikról. A félév során a vizuális tartalomelemzés, az új interjú típusú kutatási módszerek, a citizen science, a gamifikáció és az esettanulmányok feldolgozása bizonyultak a kedvenc témaköröknek. 

Alumni hallgatóinkra vendégelőadóként számíthatunk az intenzív heti kurzuson is. A külföldi hallgatók oktatásában, projekt feladataik értékelésében vállalnak szerepet. A MITO kutatóműhely munkájában szívesen tevékenykednek mentorként, fejlesztik a hallgatók kreativitását és motiválják őket a tudományos tevékenységre.

Az élelmiszerallergia-kutatás eredményei – Kutatási jelentés

Az ETDTFA (2022-2-HU01-KA220-HED-000094859 ETDTFA – Képzésfejlesztés az élelmiszer-allergia kezelésére a HoReCa szektorban) projektünk egyik legfontosabb eredményeit összegeztük kutatási jelentésünkben, melynek célja az élelmiszer-hiperszenzitivitás kezelésével kapcsolatos Európai Uniós és nemzeti jogszabályi környezet feltérképezése négy partnerország (hazánkon kívül Szlovákia, Portugália és Törökország) részvételével. Célunk az volt, hogy felmérjük, hogy a HoReCa szektor mennyire ismeri a jogszabályi környezetet, mennyire képes alkalmazni a bevezetett szabályzókat és milyen nehézségekkel szembesül a mindennapi allergénmenedzsment feladatok megvalósítása során. Ezen felül jó gyakorlatokat kerestünk a szektorban. A kutatás eredményeként létrejött, kb. 150 oldalas dokumentumban négy ország tapasztalatait foglaltuk össze. A kutatási jelentés elérhető a Budapesti Gazdasági Egyetem projektoldalán. Ez a kutatás reményeink szerint segíti a jogszabályi döntéshozók és a HoReCa szektor képviselőinek a munkáját és hozzájárul a vállalkozások versenyképességéhez.

Oktatásfejlesztők Fóruma a BGE OKFI szervezésében

2024. január 25-én online keretek között valósult meg az Oktatásfejlesztők fóruma, melyet ezúttal a BGE OKFI szervezett. A rendezvény, mely már hagyományteremtő jellegű, a hazai egyetemek oktatásmódszertani központjait fogja össze, elsősorban a tudásmegosztás céljával. A most megvalósult esemény célja is a jógyakorlatok bemutatása volt; így ismerhettük meg a BGE Thank a teacher programjának, az NKE-n futó módszertani teadélutánoknak és az ELTE kurzusfejlesztési pályázatának részleteit és hatását, valamint az EKKE által fejlesztett integrált EKERNEL rendszerben működő Elektronikus Jógyakorlat készítő szoftvert. A bemutatókhoz kapcsolódó diskurzusok révén az oktatásfejlesztéssel foglalkozó egyetemi központok további motivációt és inspirációt kaptak mindennapi munkájukhoz. Köszönjük a szervezést és a bemutatót a BGE OKFI-nak.

#jógyakorlat #tudásmegosztás #felsőoktatás #oktatásfejlesztés

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette