BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Two Journalistic Cultures in One Country. The Case of Hungary in the Light of Journalists’ Discourses on Fake News
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Two Journalistic Cultures in One Country. The Case of Hungary in the Light of Journalists’ Discourses on Fake News
2023. június 29.
Two Journalistic Cultures in One Country. The Case of Hungary in the Light of Journalists’ Discourses on Fake News
# Tudomány
# Kutatás

Megjelent Bajomi-Lázár Péter és Horváth Kata cikke, Two Journalistic Cultures in One Country. The Case of Hungary in the Light of Journalists’ Discourses on Fake News címmel a Journalism Practice folyóiratban.

Absztrakt:

We argue that in Hungary—a country evincing a very high level of political polarisation and a very low level of public trust in the media—two media systems have emerged with two distinct journalistic cultures. The journalists of the state media system play a collaborative, while those of the market media system a monitorial role. Based on in-depth interviews with award-winning journalists and editors-in-chief, we explore how media professionals perceive the problem of fake news and suggest that fake news accusations have been instrumentalised as a discursive strategy to discredit the rival understanding of “good journalism.” According to our findings, journalists think that fake news stories, including disinformation campaigns serving Russian interests, are widespread in Hungary and make the voter unable to decide which of the competing media narratives is more accurate. Because of a high level of political polarisation and a low level of public trust in the media, the Hungarian case shows like a magnifying glass some of the problems associated with fake news.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette