Új üzleti modellek a kiskereskedelemben az omnichannel vásárlói igény kiszolgálására címmel jelent meg Dr. Denich Ervin írása a Controller Info folyóiratban.
Absztrakt
A 20. század egy új forradalom kezdetének volt szemtanúja. Az internet megjelenése az élet számos területét visszafordíthatatlanul megváltoztatta, melynek következtében a világ kisebb és elérhető közelségbe került. A vállalkozások közötti verseny új piaci térbe lépett, amelyek újabb hálózatokat teremtenek, és ezzel új szereplők jelentek meg a piacon. A kereskedelem, amelyet korábban az internetnek köszönhetően számos akadály korlátozott, új szintre lépett. Az online csatorna megjelenése meg változtatta a kiskereskedelmi üzleti modelleket. Az online csatorna nagyobb ellenőrzést biztosít a cégek számára az árképzés és a termékválasztás felett, és lehetővé teszi a gyártó számára, hogy szélesebb vásárlói csoportot célozzon meg, és aktívan részt vegyen az árdiszkriminációban. Az ember-számítógép interakció tere arra készteti a vállalatokat, hogy a fogyasztón, tapasztalatain, érzelmein keresztül vizsgálja a piacot. Tehát átjárhatóságot kell biztosítani az online és az offline piaci terek között. Ennek eredményeként megvalósuló megoldások elmossák a határokat, és kiegészítik egymást és egyetlen csatornává – azaz omnichanellé – integrálódnak. Az omnichannel stratégia elő feltétele a fogyasztó hedonikus motivációja, amely megpróbálja maximalizálni az elragadó érzéssel kapcsolatos élményeket. Ez az omnichannel több csatornát foglal magába, melynek hatá sára a kiskereskedők és más iparágakban működő ellátási lánc partnerei számára kritikus fontosságú lesz, hogy versenystratégiájukat újragondolják. végső soron pedig a kiskereskedelem áttér az omnichannel kiskereskedelemre.
A szerzőnek gratulálunk!