BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
University Students’ Autonomous Learning Behaviors in Three Different Modes of ICT-Based Instruction in the COVID-19 Era
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
University Students’ Autonomous Learning Behaviors in Three Different Modes of ICT-Based Instruction in the COVID-19 Era
2022. május 30.
University Students’ Autonomous Learning Behaviors in Three Different Modes of ICT-Based Instruction in the COVID-19 Era
# Tudomány
# Kutatás

Bánhegyi Mátyás és Fajt Balázs elemzése a BGE hallgatóinak autonómiával kapcsolatos attitűdjeit és hozzáállását vizsgálva az online időszakban a Studies in Self-Access Learning folyóiratban jelent meg, University Students’ Autonomous Learning Behaviors in Three Different Modes of ICT-Based Instruction in the COVID-19 Era: A Case Study of Lockdown Learning címmel.

Absztrakt:

This paper explores Hungarian university students’ autonomous learning behaviors during the first wave of the COVID-19 pandemic in Hungary (March-June 2020). A self-developed questionnaire was used to explore some aspects of learner autonomy relying on the action-oriented dimensions of Tassinari’s (2015) dynamic model of learner autonomy. The present paper aimed to investigate how university students in Hungary regulated their learning processes during the first wave of the COVID-19 epidemic in 2020 with regards to three Information and Communication Technology (ICT)-based teaching modes. Based on a quantitative study of the constructs of goal setting, management of the learning process and monitoring of efficiency, the researchers examine to what extent students were capable of adapting, through the exercise of learner autonomy, to challenges posed by the altered learning environment. Results of the study also show that participants had different perceptions of the three teaching modes and that students’ exercise of learner autonomy influenced their perception of these ICT-based teaching modes.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette