BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Vezető egyetemek AI-stratégiái - friss elemzés az FHERC-től
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Vezető egyetemek AI-stratégiái - friss elemzés az FHERC-től
2025. június 6.
Vezető egyetemek AI-stratégiái - friss elemzés az FHERC-től

Frissen jelent meg az FHERC tagjainak szerzőségével egy elemzés, amely vezető egyetemek (TOP 30) stratégiai válaszait elemzi a digitalizáció, és azon belül is kimondottan a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) kihívásaira. A cikk a szervezeti változás keretrendszerében értelmezi ezt az aktuális felsőoktatási helyzetet, azonosítja a különböző stratégiai válaszokat, valamint Kotter 8-lépéses szervezeti változás modelljét is 'lefordítja' a helyzetre, hozzátéve a 2024 év eleji helyzetképet a vezető egyetemek körében. 

A cikk fő konklúziói közé tartozik, hogy nincsenek egységes válaszok a felsőoktatási intézmények körében a GenAI kihívásaira, de mindenki foglalkozik a témával valamilyen formában, ugyanakkor átfogó, több területre kiterjedő stratégiai megközelítést már csak az egyetemek felénél láttunk. Továbbá egyértelműen kiderült, hogy az oktatásfejlesztési irodák központi szerepet töltenek be, ők a leggyorsabb és leginnovatívabb szereplők, hídként szolgálnak az intézményi stratégiák és az alulról jövő innováció között.

A cikk (Géring Zsuzsanna, Fehér Katalin - NKE, Harmat Vanda, és Tamássy Réka szerzőségével) open access, az International Journal of Organisational Analysis folyóiratban jelent meg (Q2).

A cikk érdekessége továbbá, hogy open database-t is (Zenodo-ban) tartalmaz az összegyűjtött nyilvános stratégiai anyagokról, ennek a linkje is megtalálható a cikkben.

A cikk ITT érhető el.

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette