Frissen jelent meg az FHERC tagjainak szerzőségével egy elemzés, amely vezető egyetemek (TOP 30) stratégiai válaszait elemzi a digitalizáció, és azon belül is kimondottan a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) kihívásaira. A cikk a szervezeti változás keretrendszerében értelmezi ezt az aktuális felsőoktatási helyzetet, azonosítja a különböző stratégiai válaszokat, valamint Kotter 8-lépéses szervezeti változás modelljét is 'lefordítja' a helyzetre, hozzátéve a 2024 év eleji helyzetképet a vezető egyetemek körében.
A cikk fő konklúziói közé tartozik, hogy nincsenek egységes válaszok a felsőoktatási intézmények körében a GenAI kihívásaira, de mindenki foglalkozik a témával valamilyen formában, ugyanakkor átfogó, több területre kiterjedő stratégiai megközelítést már csak az egyetemek felénél láttunk. Továbbá egyértelműen kiderült, hogy az oktatásfejlesztési irodák központi szerepet töltenek be, ők a leggyorsabb és leginnovatívabb szereplők, hídként szolgálnak az intézményi stratégiák és az alulról jövő innováció között.
A cikk (Géring Zsuzsanna, Fehér Katalin - NKE, Harmat Vanda, és Tamássy Réka szerzőségével) open access, az International Journal of Organisational Analysis folyóiratban jelent meg (Q2).
A cikk érdekessége továbbá, hogy open database-t is (Zenodo-ban) tartalmaz az összegyűjtött nyilvános stratégiai anyagokról, ennek a linkje is megtalálható a cikkben.
A cikk ITT érhető el.