BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
What is success? Concepts and perspectives in the Hungarian startup context
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
What is success? Concepts and perspectives in the Hungarian startup context
2024. december 19.
What is success? Concepts and perspectives in the Hungarian startup context

What is success? Concepts and perspectives in the Hungarian startup context címmel jelent meg Virágh Enikő és Timár Gigi írása a Vezetéstudomány folyóiratban.


Absztrakt

Despite the prominent academic interest in the existing startup literature, neither the founders’ perspectives on success nor its media representation have received adequate investigation. This paper presents an exploratory comparative analysis of startup success in Hungary from the founders’ perspectives and its media representation, based on a media content analysis of Forbes articles (n=128) and qualitative interviews with startup founders (n=22). The results showed that strong state dominance and less careful project selection resulted in divergent narratives in the media and in the interviews with founders. In Forbes, capital attraction was found to be the key indicator of success, with real performance validated mainly by international investors, which also reinforced the construction of startup culture as a global form. In contrast, the perception of capital attraction was more ambiguous among the founders, for whom real performance was often justified by the market rather than the investor.

A cikk ITT érhető el.

A szerzőknek gratulálnuk!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette