BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Y–Z in the labour market: employee perceptions in different cultures (Hungary –Pakistan)
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Y–Z in the labour market: employee perceptions in different cultures (Hungary –Pakistan)
2021. december 16.
Y–Z in the labour market: employee perceptions in different cultures (Hungary –Pakistan)
# Tudomány
# Kutatás

Ali Shujahat, Bencsik Andrea és Juhász Tímea publikációja jelent meg a Business: Theory and Practice folyóiratban, Y–Z in the labour market: employee perceptions in different cultures (Hungary –Pakistan) címmel.

Absztrakt:

Research on generations examine and analyse the similarities and differences between various age groups, and their opportunities for cooperation in the labour market, from various perspectives. According to the research, the behavior and preparedness of each generation are different, the coordination and proper management of which poses challenges for all organisations. This is especially true when staff from national cultures with very distant values work together. The recognition of this problem was the pretext to the present research. The aim of the research is to examine the perception of the under 30 age group socialised and employed in two largely different cultures (Hungarian–Pakistani). Contrary to our assumption, the results of the quantitative research based on an online questionnaire confirm that the respondents do not perceive differently the behaviour, attitudes, expectations regarding work, workplace and employers of Pakistani and Hungarian young people at work. Employers’ perceptions of this age group play a significant role in choosing the tools that affect their retention in the workplace. In this respect, the employees of the studied cultures find similar solutions expedient.

Gratulálunk a szerzőknek!

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette