BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Fókuszban
      • Fókuszban
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági & társadalmi hatás
      • Díjak & elismerések
      • Rendezvények & tudásmegosztás
  • Portfólió
      • Kutatási portfólió
      • Vállalkozás- és Gazdálkodástudományi Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Kiválósági Központok
      • Prosperitas
      • Tématerületi Kiválóság Projekt
  • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • Tehetséggondozás & szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
  • Kiválósági Központok
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • A Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
Nyitólap >
Pályázati és konferencia felhívások - 2023. október
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Tudomány
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Pályázati és konferencia felhívások - 2023. október
2023. november 17.
Pályázati és konferencia felhívások - 2023. október
# Tudomány
# Oktatás
# Konferencia
# Kutatás
# Pályázat

Konferencia felhívások

Magyar Tudomány Ünnepe 2023

A Magyar Tudományos Akadémia (MTA) 2023. novemberében 20. alkalommal rendezi meg a hazai tudományos élet kitüntetett eseményét, a „Magyar Tudomány Ünnepe 2023” című országos és határon túli programsorozatot, melyhez Egyetemünk idén is csatlakozik a Branding in the academic and business world – Future challenges c. angol nyelvű konferenciával.  

Időpont: 2023. november 9. csütörtök 09:00  

Helyszín: 1055 Budapest, Markó utca 29-31.  

A rendezvényt megnyitja, köszöntőt mond: Prof. Dr. Heidrich Balázs, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora.

Délután az alábbi párhuzamos szekciók kerülnek megrendezésre:

  • BRANDING IN THE ACADEMIC AREA
  • THE IMPORTANCE OF SUSTAINABILITY IN BRANDING 
  • THE ROLE OF BRANDING IN THE TOURISM SECTOR
  • BRANDING THE FUTURE: VISION AND STRATEGIES IN THE INTERNATIONAL ECONOMY 
  • CHALLENGES OF BRANDING IN SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES 

Regisztráció ITT.


IV. Vállalkozáskutatási Konferencia

Időpont: 2023. november 16-17. (csütörtök-péntek)

Helyszín: 1113. Budapest, Tas vezér u. 3-7.

Jelentkezési határidő: 2023. augusztus 31.

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

A Vállalkozáskutatói és Elemzői Hálózat negyedik alkalommal rendezi meg éves konferenciáját. A Hálózat célja a vállalkozások világának kutatói, elemzői és adatelőállítói közötti együttműködés erősítése, ezáltal a vállalkozásokkal kapcsolatos szisztematikus tudás bővítése és mélyítése. Az évente megrendezésre kerülő konferenciával is hozzá szeretnénk járulni a vállalkozásokkal kapcsolatos tudományos párbeszédhez, és a vállalkozásokat kutatók, elemzők közötti kapcsolatok erősítéséhez. 

Részletek ITT érhetők el.


Save the date: 'Az üzleti felsőoktatás jövője' öt éves kutatási projekt záró-rendezvény

November 21-én 13 órától kerül megrendezésre a FHERC szervezésében öt éves kutatási projekt záró-rendezvénye 13 órától a Markó utcában 'Az üzleti felsőoktatás jövője' öt éves kutatási projekt záró-rendezvénye. További részletek hamarosan.


Felkészülés a jövőre: a kompetenciákról való gondolkodás a 21. században konferencia

A digitalizáció jelentősen átalakítja a különböző szervezetek környezetét és nagy mértékben átformálja a munka szerepét a működésükben. A munkaerőpiaci prognózisok szerint a munkavállalók és a szervezetek versenyképességét is új minőségi kritériumok határozzák meg a jövőben. A felsőfokú végzettséget igénylő munka szerepe erősödik, a munkavégzéshez szükséges képességek és tudások köre jelentősen bővül. A jövő szakembereinek ahhoz, hogy a fejlettebb technikai megoldások alkalmazásának húzóerőivé váljanak, magas szintű tudással, komplex problémamegoldó képességgel, tanulási és digitális kompetenciákkal kell rendelkezniük.

A jövőbe mutató kompetenciák meghatározása és fejlesztése az oktatás és a munka világát is új kihívások elé állítják. A konferencia célja szakmai párbeszéd kezdeményezése a kompetenciák értelmezéséről és átalakuló szerepéről egyetemi oktatók, HR szakemberek és tanácsadók között.

A konferencia időpontja és helyszíne: 2023. november 22. (14:00 órától), ELTE PPK, 1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27., Nagy Sándor terem (fsz. 4.)

További részletek ITT érhetők el.


Fenntarthatósági átmenet: kihívások és innovatív megoldások

A Soproni Egyetem Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kara (SOE LKK) hagyományosan idén is nemzetközi tudományos konferenciát rendez a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából.

Helyszín és időpont: Sopron, 2023. november 23. (csütörtök)

A konferencia tervezett témakörei (szekciók): 

• Természeti erőforrások, zöld gazdaság, körkörös gazdaság, bioökonómia; 

• Környezetgazdaságtan, ökológiai gazdaságtan, ökológiai gazdálkodás; 

• Fenntartható gazdálkodás és menedzsment; 

• Pénzügyek, számvitel, fenntartható pénzügyek; 

• Turizmus és marketing, fenntartható turizmus; 

• A fenntartható fejlődés globális és regionális vetületei; 

• Társadalmi kihívások és társadalmi innovációk a fenntartható fejlődésben; 

• A fenntartható fejlődés kutatásmódszertani kihívásai. 

A konferencia hivatalos nyelvei: magyar, angol, német 

A délutáni szekcióülésekre előadók jelentkezését várjuk! 

Jelentkezési határidő: 2023. november 3.

Részletek ITT érhetők el.


AZ EURÓPAI UNIÓ ELSŐ 30 ÉVE - Nemzetközi konferencia

Az Európai Unió belső piaca megvalósításának, a Maastrichti Szerződés hatályba lépésének, az Európai Unió létrejöttének 30. évfordulóján a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karának Nemzetközi Kapcsolatok Tanszéke, az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete és az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodája nemzetközi tudományos konferenciát szervez.

A konferencia időpontja: 2023. november 16. csütörtök 10:00-17:00 (10:00-11:30 plenáris 

ülés; 13:00-17:00 szekcióülések)

A konferencia helyszíne: Budapesti Gazdasági Egyetem, 1055 Budapest, Markó u. 29-31.

A helyszíni szekciók mellett 13:00 és 17:00 óra között online angol nyelvű szekció is megrendezésre kerül Microsoft Teams rendszeren keresztül.

Részvétel a konferencián: A konferencián a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.


Fontos határidők:

2023. október 31.: regisztráció email-en a szekció megjelölésével, illetve a magyar és angol nyelvű (angol nyelvű előadás esetén csak angol nyelvű) 10-12 sor terjedelmű absztrakt beküldése a domonkos.endre@uni-bge.hu címre.

2023. december 11.: a kézirat beküldése a domonkos.endre@uni-bge.hu címre. A formai követelmények a mellékletben olvashatóak.

A konferencia előadásairól benyújtott tanulmányokból ISBN számmal rendelkező, lektorált, online tanulmánykötetet jelentetünk meg 2024 tavaszán. A lektori vélemény beérkezését követően a szerzőktől – szükség szerint – a kézirat átdolgozását kérjük.


OBIC Dialogues with the Orient XI.

A Keleti Üzleti Akadémiai Központ (OBIC) immár tizenegyedik alkalommal rendezi meg Dialogues with the Orient című rendezvényét, melynek középpontjába ezúttal Thaiföld kerül. A thai-magyar diplomáciai kapcsolatok 50. évfordulója alkalmából „50 Years of Diplomatic Relations: Hungary-Thailand 1973-2023” címmel megrendezésre kerülő eseményen három meghívott előadó - Thapanee Tubnonghee, a Thaiföldi Királyság Nagykövetségének munkatársa, Szakáli Máté, az Eurázsia Központ kutatója és Dr. Kubassek János geográfus, a Magyar Földrajzi Múzeum igazgatója - segítségével fedezzük fel a két ország kapcsolatának elmúlt öt évtizedét. Kérjük ITT regisztráljanak. Részletes program ITT.


European Conference on Innovation Management (ECIM) 2023

The Faculty of Business and Economics of the University of Pannonia and Corvinus University of Budapest organize the European Conference on Innovation Management (ECIM) 2023 on 23-24 November 2023 with the motto: „Cultural innovation – Culture of innovation” Culture, community and innovation – key components for the prosperous society. However, to realize the benefits of these there is a need to move beyond the theories and search for practical implementation and strategies. In order to achieve this, we are looking for answers to the questions such as: What could be done to see the results of the interplay of these components in practice? How could we build a successful innovation culture? How can cultural innovation be effectively implemented? What steps can be taken to create a strong culture of innovation across nations and communities? The conference’s objective is to explore the solutions, opportunities and best practices, supporting the intertwining of culture, community and innovation! 

Important deadlines:

- Abstract submission for presenters: 22nd October 2023.

- Visitors’ registration and payment: 31st October 2023.

Venue: University of Pannonia (8200, Veszprém, Egyetem street 10.)

Conference fee:

- 2-day for speakers, without gala dinner: 100 EUR

- PhD speakers without gala dinner: 50 EUR

- Visitors’ entrance fee without gala dinner: 50 EUR

- Gala dinner option (for all attendants): 50 EUR

Részletek ITT érhetők el.


1st Supranational Approach to Business, Economics, and Management Conference

1st Supranational Approach to Business, Economics, and Management Conference, set to take place virtually on November 24-25, 2023 in Warsaw, Poland. The unique point for SABEM is to let you shape your publication journey smart. There is no random publication opportunities. We will provide publication opportunities in SSCI, ESCI, and Scopus indexed journals, however you will guide the route and make your goal real. We also publish full paper proceedings book with providing proofreading service to create outstanding papers.

Részletek ITT érhetők el.


6th edition of the International Conference on Economics and Business Management – ICEBM2023

The 6th edition of the International Conference on Economics and Business Management – ICEBM 2023 will bring together academics and researchers from various fields (accounting, business information systems, economics, finance, marketing and management) to share their innovative ideas and research results regarding current economic problems, both at macro and micro levels. The language of the conference will be English. Selected papers will be published in the scientific journal Közgazdász Fórum – Forum on Economics and Business (http://kozgazdaszforum.ro).

REGISTRATION FEE: 100 EUR

The registration fee covers participation at the conference sessions, conference programme, coffee breaks, lunch and dinner on 10th November, as well as publication costs of accepted papers in Közgazdász Fórum – Forum on Economics and Business (ISSN 1582-1986).

The conference will be held in Cluj-Napoca, at the Faculty of Economics and Business Administration, Babeş-Bolyai University, which is the oldest and the highest ranking institution of higher education in Romania.

IMPORTANT DEADLINES:

  • 3rd October 2023: submission of extended abstracts (compulsory) and full papers (optional)
  • 10th October 2023: notification of acceptance to the conference (based on the review of the extended abstracts)
  • 24th October 2023: registration to the ICEBM 2023 conference
  • 10th November 2023: ICEBM 2023 conference
  • 30th November 2023: deadline for full paper submission (expected to be published in the 2023 issues of Közgazdász Fórum – Forum on Economics and Business)

Részletek ITT érhetők el.


2. Danube Cup nemzetközi vállalkozási konferencia - 2023-ban a Belgrádi Egyetemen

A Danube Cup a Budapesti Corvinus Egyetem és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem közös nemzetközi védjegye, melynek kutatási és konferenciapillére olyan lendületesen bővül, hogy a 2023-as konferenciát már partnerintézményünk, a Belgrádi Egyetem szervezi, a Budapesti Corvinus Egyetem munkatársainak és a Budapesti Gazdasági Egyetem képviselőjeként dr. habil Jáki Erika támogatásával. A konferenciának a Belgrádi Egyetem (Szerbia) Szervezettudományi Kara ad otthont 2023. november 24-25-én. 


Fontos határidők:

• Előadói jelentkezés és az absztrakt benyújtása: 2023. szeptember 30.

• Értesítés az elfogadásról: 2023. október 31.

• Jelentkezés a kutatási workshopra (Prof. Berger) és a kutatói elevator pitch-re: 2023. október 31.

• Végleges prezentáció/poszter megküldése: 2023. november 15.

• Kész cikkek benyújtásának határideje – a kiválasztott folyóirattól függően eltérő

Részletek ITT érhetők el.


5th International Conference on Economics, Finance & Management Research

Our upcoming conference “5th International Conference on Economics, Finance & Management Research” is going to be held during February 05-06, 2024 Osaka, Japan.

The Economics, Finance & Management Research - 2024 will provide a platform to discuss on the futuristic advancements in Economics, Finance & Management Research is a world-wide congregation that involves broad participation of people from Economics, Finance & Management Research community from around the globe. It is high time that we look into innovative strategies, new technologies, effective and quality collaborations to address these issues, which can cater to the needs of the patient and the industry. This consists of instantaneous keynote presentations; Poster shows, Exhibitions and Oral talks. 

Részletek és absztrakt benyújtás ITT.


EURAM 2024

Dear EURAM member and friend,

We hope you will join us, from 25-28 June 2024 in the University of Bath School of Management.

The EURAM conference theme is “Fostering Innovation to Address Grand Challenges” . Paper submission deadline: 2024. január 11.

Részletek ITT érhetők el.


Publikációs felhívások

Vezetéstudomány folyóirat

A fogyasztói magatartás, mint az emberi viselkedés része, összetett és bonyolult folyamat, nem véletlen, hogy tanulmányozása évtizedek óta a marketing egyik fő témája. A vásárló, a fogyasztó mindig is a marketingkoncepció középpontjában állt. A sikeres üzleti stratégiához elengedhetetlen, hogy tudjuk, mit várnak el a leendő, potenciális vásárlóink, milyen preferenciáik vannak. A fogyasztói magatartás és a vásárlási döntések folyamatának ismerete elengedhetetlen a marketing gyakorlatában, hiszen a marketingkoncepciók kiindulópontja a vevőközpontú gondolkodásmód. Ahhoz, hogy a vásárló, a fogyasztó számára vonzó ajánlatot tudjunk kialakítani, fontos megérteni, hogyan hozza meg döntését, milyen folyamatok és mechanizmusok állnak döntései mögött. A fogyasztói szokások azonban dinamikusan változnak: fogyasztói trendek sokasága hat a fogyasztókra, befolyásolva választásaikat, viselkedésüket és értékeiket. Ma, amikor a személyre szabás a marketing egyik legfontosabb pillére, nem kérdés, hogy meg kell értenünk fogyasztóink, célcsoportjaink igényeit és elvárásait, és folyamatosan nyomon kell követnünk az egyéni preferenciák változásait. Azt látjuk, hogy a jelenlegi trendek, úgy mint a digitalizáció, az IT, a mesterséges intelligencia térnyerése a marketing és üzleti területeken komplex változások generátorai, melyre releváns választ egyetlen tudományterület sok esetben már nem képes adni. Azt gondoljuk, hogy a tudományok közötti együttműködés, az egyes szakterületek egymást kiegészítő megközelítése sokkal eredményesebb megoldások hordozója, sokszínűbb és sokoldalúbb válaszokat adva az egyre összetettebb kihívásokra. A fogyasztói magatartás és annak releváns trendjeinek vizsgálata, azt gondoljuk, a vezetéstudomány területéhez sok aspektusból kötődik. A különszám épp ezen kapcsolódási pontokon, a fogyasztóimagatartás-kutatás, a fogyasztásszociológia és fogyasztáspszichológia szegmensein keresztül világít rá a vezetéstudományban is jelenlévő kihívásokra, tendenciákra. A különszám unikalitása a vizsgált területek sokszínűségében rejlik, az egymást támogató szakterületeken realizálódó válaszok, megoldások, jó gyakorlatok komplexitásának bemutatására törekszik.

Vendégszerkesztők:

• Dr. habil. Garai-Fodor Mónika, Óbudai Egyetem

• Dr. habil. Csiszárik-Kocsir Ágnes, Óbudai Egyetem

Teljes cikk beküldési határidő: 2024. január 31.

Várható megjelenés: 2024. negyedik negyedév

További információk ITT érhetők el.


European Management Journal

Call for Papers - (Ir)responsible uses of technologies and the future of work: Managerial and organizational dilemmas. This call is open and competitive. All submitted papers will be subject to double-blind peer review, must be based on original material not under consideration by any other journal, should adhere to the journal's publication guidelines (available on the website), and must be submitted electronically to https://www.editorialmanager.com/eumj/default. aspx. For empirical papers based on data sets from which multiple papers have been generated, the guest editors must be provided with copies of all other papers based on the same data. The deadline for submissions is between 3rd February and 21st March 2025.

Call for Papers - Managing the invisible: The challenges of religious expression in the workplace. All submissions will be subject to the European Management Journal's usual double-blind peer-review process, should respect the journal's general publication guidelines (see website) and be submitted electronically to https://www.editorialmanager.com/eumj/Default.aspx between 1st and 29th April 2024. Publication is planned for 2025. To ensure that all submissions are correctly identified for consideration for this Management Focus section, it is important that the corresponding author selects ‘Religious Expression in the Workplace’ as the paper type. Please direct any pre-submission questions or queries to G´eraldine Galindo (ggalindo@escp.eu). 

További részletek ITT.


A Discover Journal Series legújabb különszáma - a Sustainability of the Value Chain várja a kéziratokat


Call for Papers:

Discover Sustainability has an impact factor of 2.6 (2022) and article downloads of 190,418 (2022). It has been indexed in several prestigious databases, including the Emerging Sources Citation Index (ESCI), Scopus with a CiteScore 2022 of 2.2 and many other services.

Discover Sustainability is part of the Discover journal series committed to providing a streamlined submission process, rapid review and publication, and a high level of author service at every stage. It is an open access, community-focussed journal publishing research from across all fields relevant to sustainability research.

In particular, submissions that address issues related (but not limited) to the following main topics are warmly welcomed:

1. Sustainability issues in corporate value chains

2. Sustainable value chain

3. Links/differences between sustainable value chain and sustainable supply chain

4. Hard and/or soft regulatory aspects of sustainable corporate value chains

5. The Economic challenges of sustainable business value chains

6. Environmental challenges of sustainable business value chains

7. Social challenges of sustainable business value chains

8. Innovative solutions to improve the sustainability of enterprise value chains

9. Practical implementation and development of sustainable corporate value chain due diligence

10. Challenges of sustainable value chains for large and/or small enterprises

11. Sustainable value chains in the context of stakeholder expectations

Submissions will be welcomed at any point up until 30 July 2024.


2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette