Leader of the Research Group
Dr. habil. Tamás Egedy
Year of establishment
2022
Aims of the Research Group
- examining creative and cultural industries
- creative tourism
- creative industrial marketing
- exploring the territorial characteristics of the socioeconomic impacts of creative economy
Key words
creative and cultural industries, knowledge-intensive industries, creative economy
Members
Dr. habil. Tamás Egedy (BBU FCHT)
Dr. Éva Gajzágó (BBU FCHT)
Dr. habil. András Kovács (BBU FCHT)
Dr. Vanda Papp (BBU FCHT)
Dr. Krisztina Taralik (BBU FCHT)
Éva Schultz (BBU FCHT)
Bella Veszelovits (PhD student)
Judit Szabóné Nagy (BBU FIMB)
Dr. Adrienne Nagy (BBU FCHT)
Dr. Csilla Petykó (BBU FCHT)
Group members’ publications related to the topic
Kreatív város – a jövőorientált zsákutca?
A kreatív gazdaság városföldrajzi hatásai a budapesti agglomeráció példáján
Urban geographical impacts of the creative economy and infocommunication technologies in Hungary
Visszatekintés a kreatív osztály elméletére
A kreatív gazdaság földrajzi jellemzői Magyarországon a 21. század elején
A kreatív gazdaság fejlődési tendenciái Magyarországon az új évezredben
Changing geography of the creative economy in Hungary at the beginning of the 21st century
Kreatív turizmus Budapesten - szabadulószobák az innovatív turisztikai piacon
Városfejlesztési paradigmák az új évezredben – a kreatív város és az okos város
Budapest: creative urban redevelopment
Old and new residential neighbourhoods as creative hubs in Budapest
Changes in the Consumer Behavior of Hungarian Hallyu Fans
Digital and online marketing solutions and networks of Hallyu (2021)
Attributes of Hungarian fans (2020)
Spreading of Cultures: How Did Korean Pop Music Spread in Hungary?
A dél-koreai kultúra térbeli terjedése marketing és fogyasztói szempontból
Creative and cultural industry (CCI) in the development strategies of cities
THE DIFFUSION OF CULTURES: Why do Hungarian youth listen to Korean pop music nowadays?
KREATÍV ÉS KULTURÁLIS IPAR DÉL-KOREÁBAN: (Jó példák Magyarország számára)
A kreatív gazdaság Budapest XXII. kerületében
Szabadulószobák a turizmus és a rekreáció vonzásában
SZABADIDŐ? SZABADULÁS? – Exit games a rekreációban
A rekreáció és a turizmus kapcsolatának vizsgálata a budapesti szabadulószobák példáján
Kreatív turizmus Budapesten - szabadulószobák az innovatív turisztikai piacon
Kreatív kínálat és fenntarthatóság a főváros turizmusában
Escape Budapest: innovative touristic products and supplies in the capital city