Leader of the Research Group
Dr. Csilla Petykó PhD (BBU FCHT)
Year of establishment
2022
Aims of the Research Group
- Examination the role of Budapest in tourism, both domestically and internationally
- Analysis of the cultural and creative tourism of Budapest from the perspective of supply and demand
- Determination and investigation of the elements that constitute the ‘city break’ experience in Budapest
- Budapest as a tourist destination among the generation Z
- Examination of the international brand elements associated with Budapest
- Interpretation of Budapest in domestic tourism
Keywords: Cultural heritage, creative services, sports events, visitor surveys, recreation, Z generation.
Members
Dr. Csilla Petykó (BBU FCHT)
Dr. Adrienne Nagy (BBU FCHT)
Éva Schultz (BBU FCHT)
Dr. Csilla Szalók (BBU FCHT)
Dr. Klaudia Szeidl (BBU FCHT)
Rozgonyiné Dr. Nikolett Drotár (University of Nyíregyháza)
Group members’ publications related to the topic
A 150 éves Budapest desztinációnak született: Bemutatkozik a „Nekünk a Budapest” kutatócsoport
Szabadulószobák Budapesten – kreatív szolgáltatók a városi turizmusban
"Budapest, Budapest, te csodás!": A Z generáció és Budapest kapcsolata a turizmusban