Leader of the Research Group
Dr. Antal Hámori
Year of establishment
2022
Aims of the Research Group
- examining the contexts of consumer protection in the fields of public governance and law, philosophy, business and management, economics and regional science
- consumer protection from the perspectives of philosophy and legal philosophy
- examining the ethical and legal context of consumer protection, with a special focus on hospitality
- examining the relationship between consumer protection and marketing
- studying specific consumer habits in the catering sector
- examining the complexity of consumer protection law
- examining consumer protection from a constitutional law perspective
- examining consumer protection from a European law perspective
- examining consumer protection from a civil law perspective
- examining consumer protection aspects in the field of intellectual property
- examining consumer protection from an administrative law perspective
- examining consumer protection in financial and financial law
- examining consumer protection from the point of view of misdemeanour and criminal law
Key words
consumer protection, public governance and law, economics, philosophy, hospitality
Members
Dr. habil. András Bencsik (ELTE Faculty of Law)
Dr. Jácint Farkas (BBU FFA)
Dr. Zsófia Fekete-Frojimovics (BBU FCHT)
Dr. Mihály Filó (ELTE Faculty of Law)
Prof. Dr. habil. János Frivaldszky (PPKE Faculty of Law)
Dr. Farkas Hamar (BBU FCHT)
Prof. Dr. habil. Judit Lévayné Dr. Fazekas (SZE DF Faculty of Law)
Prof. Dr. habil. György Neszmélyi (Milton Friedman University)
Prof. Dr. habil. Sándor István DSc (ELTE Faculty of Law)
Dr. Gábor Szilágyi (BBU FCHT)
Dr. Gedeon Totth (BBU FIMB)
Dr. Zoltán Veres (PPKE Faculty of Law)
Group members’ publications related to the topic
Fogyasztóvédelmi oktatás a Budapesti Gazdasági Egyetemen
Szempontok a kriptopénzek fogalmának és természetének megértéséhez
A felszolgálási díj-kutatás: 1. rész
A felszolgálási díj-kutatás II. rész: 2. rész
Fogyasztóvédelmi aktualitások – interdiszciplináris megközelítésben
A felszolgálási díj természete – a fogyasztó ügyféli, kérelmezői státusza
A felszolgálási díj- és az ügyfél-, kérelmező-kutatás legújabb eredményei