BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

BGE Hallgatói fiók

  • Felvettek, hogyan tovább?
      • Elsőveseknek
      • Az első lépések a BGE-n
      • Online beiratkozás
      • Bejelentkezés az egyetem informatikai rendszereibe
      • Adatvédelem, biztonság és etika
      • Nyelvtanulás
      • BGE a közösségi médiában
  • Tanulmányi ügyek
      • Tantervek
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Szakirányú továbbképzés
      • Előrehaladás ellenőrzése
      • Tanulmányok
      • Félévi feladatok
      • Kérelmek
      • Specializáció-választás
      • Szakdolgozat
      • Szakmai gyakorlat
      • Záróvizsga
      • Idegen nyelvi lehetőségek
      • Hallgatói tudományos és szakmai lehetőségek
      • Pénzügyek
      • Finanszírozási feltételek
      • Ösztöndíjak
      • Állami ösztöndíj és átsorolás
      • Diákhitel
      • További díjak
      • Szolgáltatások
      • Nyelvtanulás
      • Egyetemi Könyvtár
      • Egyetemi Kollégium
      • Informatikai szolgáltatások
      • Állásportál
      • Vizsgaközpont
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Angol tantárgyfelvételi lehetőségek
      • Mobilitási lehetőségek
      • Partnerségek
      • Ügyintézés
      • IDŐPONTFOGLALÁS
      • Problémamegoldás
      • Hallgatói Ügyfélszolgálat
      • Hova fordulj a kérdéseiddel?
      • Ügyintézés a tanszéken
  • Hallgatói élet
      • Közösségek és lehetőségek
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Hallgatói Öntevékeny Csoportok
      • Önkéntesség
      • Vállalati Mentorprogram
      • Hallgatói jóllét
      • Mentálhigiénés tanácsadás
      • Fogyatékossággal élő hallgatók támogatása
      • Esélyegyenlőség és sokféleség
      • Sport
      • Testnevelés
      • Sportolási lehetőségek
      • Élsportolói program
      • Hallgatói versenyek
Tanulmányi ügyek>
Tanulmányok>
Kérelmek
BGE Hallgatói fiók
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Kérelmek
Kérelmek

A Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói számára számos ügyintézési lehetőség érhető el különféle kérelmek benyújtásával, melyek személyes, tanulmányi vagy adminisztratív helyzetükhöz igazodnak. Ezen az oldalon összegyűjtöttük a leggyakoribb kérelemtípusokat, azok tartalmát, benyújtásának módját és a hozzájuk tartozó tudnivalókat.

Kérjük, hogy a benyújtás előtt minden esetben figyelmesen olvasd el a kiválasztott kérelemtípushoz tartozó leírást, formai követelményeket és határidőket. A gyors és sikeres ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy a kérelmeket a Neptun rendszeren keresztül vagy az ott megadott útmutató alapján nyújtsd be.

Adminisztratív

A tanulmányokban bekövetkezett változások, illetve a tanulmányi eredmények adminisztrációjához kapcsolódó kérvények beadásának módjáról a kérvények leadása című tájékoztatóban tájékozódhatsz.

E-leckekönyv kifogás bejelentése 

  • A megszerzett bejegyzésed vagy nem megfelelő minősítéssel vagy egyáltalán nem került be a Neptunba. 
  • Felülbírálati kérelem 
  • Lehetőséged van jogorvoslattal élni olyan döntéssel, intézkedéssel szemben, amivel nem értesz egyet. A bizottságnak 30 napja van a döntéshozatalra, és a határozatról értesítést kapsz. Vedd figyelembe, hogy a jogorvoslati vizsgálat alapvetően az elsőfokú döntés jogszerűségét vizsgálja. 
  • Kar/szak/szakirány/specializáció/munkarend/képzési hely/képzési nyelv váltási kérelem 
  • Amennyiben változtatni szeretnél a képzésed formáján, akkor a HKR-ben megadott határidőig, őszi félév esetén augusztus 25-ig, tavaszi félév esetén január 25-ig erre irányuló kérelmet kell beadnod. 
  • Kérelem vizsgáról való távolmaradás igazolására 
  • Amennyiben feljelentkeztél egy vizsgára, amelyről igazolhatóan távol maradsz, de nem volt alkalmad lejelentkezni, ezzel a kérelemmel mentesülhetsz a távolmaradási díj fizetése alól. 
  • Kifogás a félév tárgyfelvétellel szemben 
  • A HKR alapján tárgyfelvételi időszak lezárulta után 5 napon belül kifogással élhetsz az oktatási dékánhelyettesnél a nyilvántartásban szereplő adatokkal szemben. 
  • Kurzus bővítése iránti kérelem 
  • Ha a felvenni kívánt tantárgy minden kurzusa betelt, akkor ezzel a kérelemmel jelezheted a tanszék számára, hogy létszámemelést szeretnél.  
  • Kurzus indítása iránti kérelem 
  • Ha a felvenni kívánt tárgyra nincs meghirdetve kurzus, akkor indítási kérelmet tudsz beadni a meghirdető tanszékhez. 
  • Sikeres/eredményes vizsga javítása iránti kérelem 
  • Lehetőséged van egy tárgyból tett sikeres vizsga javítására az adott félévben, kivéve a gyakorlati jegyes tárgyat. Ennek feltételeit a HKR tartalmazza. 
  • Sikeres/eredményes vizsga javítása iránti kérelem (Oklevélbe beszámító tárgyakra vonatkozóan) 
  • Ha a 2018/2019-es tanévben vagy az előtt kezdted meg tanulmányaidat az Egyetemen, kérvényezheted egy korábbi félévben megszerzett jegy javítását is. 
  • Utólagos tárgyfelvételi kérelem 
  • Ha a tárgyfelvételi időszakot követően szeretnél még tárgyat felvenni, akkor a megadott határidőig van erre lehetőséged a megadott feltételek teljesítése mellett. 
  • Utólagos tárgyfelvételi kérelem (szabadon választható tárgyakra) 
  • Ha a tárgyfelvételi időszakot követően szeretnél még tárgyat felvenni, akkor a megadott határidőig van lehetőséged erre a megadott feltételek teljesítése mellett. 
Elismerési

Ha egy másik képzésen korábban már teljesítettél egy tárgyat, ami (vagy amihez hasonló) szerepel a mostani képzésed tantervében, akkor kezdeményezheted a kreditelismerést. Sikeres elismerés esetén a mintatantervben előírt kötelezettségeidből kevesebbet kell teljesítened. 

Az eljárásnak két része van:

  1. ekvivalenciavizsgálat
  2. kreditátvitel. 

Az ekvivalenciavizsgálat során nézzük meg, hogy az általad korábban megszerzett tudásanyag mennyire felel meg a jelenlegi tantervedben szereplő tárgy tudásanyagának. Ezt a tematikák összehasonlításával tesszük meg. A vizsgálat eredménye bekerül a Neptun ekvivalencia-adatbázisába, vagyis a továbbiakban ezt a két tematikát már nem kell összehasonlítani. 

A kreditátvitel egyszerűen arról szól, hogy egy létező (= Neptunban rögzített) ekvivalenciát fel kívánsz-e használni. Ugyanis lehet, hogy korábban szereztél kreditet egy tárgyból, de az eredménye rossz, és nem akarod ezzel rontani az oklevélminősítésedet – ezért nem kéred a kreditátvitelt, inkább újra felveszed a tárgyat. 

Az elismertetés lépései tehát a következők: 

  1. Nézd meg, hogy az általad teljesített (azaz elismerendő) tárgy(ak)ra és a tantervedben szereplő, kiváltani kívánt tárgyra van-e elfogadott ekvivalencia. Ezt a Neptun felületre belépve az Információ/Tárgyelismerés alatt találod. Fontos, hogy az ekvivalenciát tárgykódok szerint kell ellenőrizni – a tárgynevek azonossága vagy hasonlósága önmagában nem jelent ekvivalenciát. Az adatbázisban a lista felett látható nagyító ikonnal tudsz rákeresni a tárgykódra. 
  2. Amennyiben nem találsz ekvivalencia határozatot az általad elismertetni kívánt tárgyra, akkor kreditekvivalencia-kérelmet kell beadnod. A kérelmet az Információ/Tárgyelismerés menüponton adhatod be az „Új tárgyekvivalencia vizsgálat kérése” gombra kattintva. Ha egy olyan tárgyak kívánsz elismertetni, amit teljesítettél, válaszd, az „Intézményen kívüli tárgyelismerés” opciót. Ez a kérvény nincs folyamatosan nyitva, elérhetőségéről a Neptun nyitóoldalán találsz információt. 
  3. Ha a kérelmedre pozitív döntés született, akkor a kreditátviteli kérelmet már be is tudod adni. Ehhez nyisd meg a Tanulmányok/Mintatanterv menüpontot, válaszd ki a megfelelő mintatantervet, ezután az elfogadtatni kívánt tárgy sorában kattints a „+” jelre, majd a „Kérvény leadás” linkre. Itt a „Kreditátviteli kérelem azonos tárgyra” kérvényt akkor válaszd, ha az elfogadtatni kívánt tárgy és az általad már teljesített tárgy kódja azonos. Minden más esetben „Kreditátviteli kérelem” választandó. Amennyiben az elismerendő tárgyat nem az Egyetemen teljesítetted, a kérelemhez csatolnod kell a tárgyteljesítés eredményéről tanúskodó leckekönyvi másolatot vagy kreditigazolást vagy törzslapkivonatot. Ezeket a kérvényeket nem bírálják, ha megvan a szükséges csatolmány, a kreditet jóváírják számodra. 

Néhány kiegészítő információ: 

  • A rendszer meglehetősen komplikált és sokak számára nehezen áttekinthető. Azért van rá szükség, hogy az Egyetem biztosítani tudja az egyenlő elbánás elvét: ha egyszer egy ekvivalencia elfogadásra kerül, az a továbbiakban minden hallgatóra érvényes, nem csak arra nézve, aki beadta a kérvényt. 
  • Ha már szerepel egy ekvivalenciakapcsolat az adatbázisban, ugyanarra vonatkozóan nem lehet még egyszer kérvényt beadni. 
  • Az ekvivalenciakérvényben az elfogadtatni (azaz kiváltani) kívánt tárgyhoz legfeljebb öt elismerendő (azaz már teljesített) tárgyat adhatsz meg. Nincs szabály arra nézve, hogy hányat kell megadni – minden a tematikákon múlik. Sokszor már a tantervedben szereplő tárgy címe is árulkodó: pl. a “Statisztika és valószínűségszámítás alapjai” tárgy esetében eléggé nyilvánvaló, hogy két másik tárgy kellhet az elfogadáshoz. Ugyanakkor, ha túl sok tárgyat adsz meg, kaphatsz egy olyan határozatot, hogy a “megjelölt tárgyak egy része felesleges az ekvivalenciához”, ezért a kérelem elutasításra kerül. Vedd fontolóra tehát, hogy a tematikák alapján mit érdemes beadni. 
  • A külföldi részképzésben (pl. Erasmus-ösztöndíjjal) teljesített kreditek elismerésére az általánostól eltérő, rugalmasabb szabályok vonatkoznak. 

Bizonyos esetekben speciális elismerési vagy átviteli kérelmeket kell beadnod.

Ezek az alábbiak: 

  • Kérelem a szakmai gyakorlat munkatapasztalat alapján történő elismeréséhez. 
  • Olyan munkatapasztalattal rendelkezel, ami lefedi a képzéseden előírt szakmai gyakorlat teljesítésének a feltételeit. 
  • Kérelem önkéntes tevékenység elismerésére.
  • Önkéntes tevékenységet el tudsz fogadtatni szabadon választható tárgyként bizonyos feltételek mellett.
  • Kreditátviteli kérelem (testnevelés/Erasmus).
  • Ha más képzésen teljesítettél testnevelést, vagy szabadon választhatóként elfogadtattál külföldi részképzésben teljesített kreditet, ezzel a kérvénnyel beszámíttathatod ezeket jelenlegi képzésedbe. 
  • Kreditátviteli kérelem azonos tárgyakra.
  • Az Egyetemen belül azonos tárgykódon már teljesített tárgyra adhatod be. 
  • Kreditátviteli kérelem szabadon választható tárgyakra. 
  • Ha egy másik képzésben teljesített tárgyat tartalmi vizsgálat nélkül szeretnél elfogadtatni, szabadon választható kreditjeid keretére megteheted ezzel a kérvénnyel. 
  • Kreditátviteli kérelem végzettség alapján. 
  • OKJ-s képzéseken szerzett végzettség alapján.
Méltányossági

Tanulmányi és vizsgaügyeiddel kapcsolatban – a tanulmányi követelmények értékelésére vonatkozó előírások kivételével – méltányossági kérelemmel fordulhatsz:

az adott Kar dékánjához,  

  • vagy – a dékáni méltányosság kimerítését követően – az Egyetem rektorához. 


Szabályok

  • Dékáni méltányossági kérelem 
  • Tanulmányaid során egyszer kérheted. Tanulmányi ügyekben csak abban az esetben lehet beadni, ha a hallgató önhibáján kívül nem tudott eleget tenni valamely tanulmányi vagy vizsgakötelezettségének. Az indokot megfelelően dokumentálni kell. FONTOS! Szükség esetén, a kérelem beadásának hivatalos útja a Neptun rendszerben történik. Amennyiben neptun-hozzáférés okán nem tudod itt a kérelmedet benyújtani, fordulj a kari ügyfélszolgálathoz segítségért.
  • Rektori méltányossági kérelem  
  • Kizárólag a dékáni méltányosság lehetőségének kimerítését követően lehet beadni. Az indokot ez esetben is megfelelően dokumentálni kell. Ha a dékáni méltányossági kérelemre elutasító határozat született, ugyanabban az ügyben nem lehet rektori méltányosságot kérni. FONTOS! Szükség esetén, a kérelem beadásának hivatalos útja a Neptun rendszerben történik. Hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgatók esetén kizárólag az e formán beadott kérelmek kerülnek befogadásra és vizsgálat alá! Hallgatói jogviszonnyal nem rendelkező hallgatók tanulmányaikkal összefüggő kérelmeiket a rektorikerelem@uni-bge.hu email címre írva adhatják be.
Pénzügyi

Ha a tanulmányaid során a kiírt tételekre vonatkozóan módosításokat szeretnél eszközölni, akkor az alábbi kérelmek közül választhatsz: 

Kreditalapú költségtérítési díj/önköltségi díj kérelmezése 

  • Ha megszerezted már az oklevél megszerzéséhez előírt,  összes kredit legalább 75 százalékát (a szakmai gyakorlati kreditérték nélkül számítva), kérelmezheted a kar dékánjánál a díjfizetés összegének módosítását az alábbiak szerint:



Adott félévben felvett kreditek számaAdható kedvezmény %-ban

-6

55

7-10

45

11-14

25

15 és annál több

0




  • Önköltségi díj megfizetésének halasztási kérelme A kiírt önköltségi díj fizetési határidejének a meghosszabbítását, kitolását kérheted indokolt esetben. 
  • Pénzügyi tétel törlése iránti kérelem 
  • Tévesen kiírt tétel törlésének kérelme. 
  • Pénzügyi tétel visszautalása iránti kérelem 
  • Tévesen kiírt és befizetett tétel visszautalásának kérelme. 
  • Számlamódosítási kérelem 
  • Már kiállított számla esetén kérheted, amennyiben más nevére kéred a számlát. 
Státusz

A féléves státuszod aktív vagy passzív lehet. Ennek módosítására adhatod be az alábbi kérelmeket: 

Beiratkozási kérelem 

  • A tanulmányaid során egyszer kell beiratkoznod a tanulmányok kezdetén, ehhez a kérelmet a Neptunon keresztül kell kitöltened.
  • Hallgatói jogviszony megszüntetése 
  • Amennyiben tanulmányaidat nem kívánod tovább folytatni az adott képzésen. 
  • Passziválási kérelem rendkívüli okból 
  • Az életkörülményeid megváltozása miatt kérheted passziválásodat a félév elején, legkésőbb a félév végéig. 
  • Utólagos bejelentkezés aktív félévre 
  • Ha államilag finanszírozott képzésben veszel részt, vettél fel tárgyat a félévre, de nem regisztráltál rá, akkor ezt pótlólag megteheted ezzel a kérelemmel. 
  • Ha önköltséges képzésben veszel részt, a tárgyfelvételen túl csak akkor tudod beadni ezt a kérelmet, ha az önköltségi díj első részletét befizetted. 
  • Utólagos passziválás (aktív státusz visszavonása) 
  • Ha aktív félévre regisztráltál, lehetőséged van a regisztrációt követő 30 napig visszavonnod aktiválásodat, amennyiben ezt a körülményeid megváltozása indokolja.
Személyes

A tanulmányodhoz szorosan kötődő, de egyedi elbírálású kérelmek 

Esélyegyenlőségi kérelem 

  • A fogyatékossággal élő hallgatók segítségnyújtásra, mentességre és kedvezményekre irányuló kérelme. 
  • Kivételes tanulmányi rend kérése 
  • Amennyiben valamilyen többletvállalásod (pl. részképzésben vagy tudományos kutatómunkában való részvétel, közösségi tevékenység), vagy sajátos élethelyzeted miatt nem tudod az általános szabályok szerint teljesíteni a tanulmányi követelményeket, kivételes tanulmányi rendet kérvényezhetsz. 
  • Másik felsőoktatási intézményben létesítendő vendéghallgatói jogviszony hozzájárulás iránti kérelem 
  • Tanulmányaidhoz kapcsolódóan résztanulmányok létesítése céljából más felsőoktatási intézményben létesítesz vendéghallgatói jogviszonyt. 


Vendéghallgatói jogviszony

A hallgató a tanulmányaihoz kapcsolódó résztanulmányok folytatása céljából másik felsőoktatási intézménnyel vendéghallgatói jogviszonyt létesíthet.


A magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott hallgató a vendéghallgatói jogviszonyának keretében is az Nftv. 81. §-ban és a 82. § (1)–(3) bekezdésben meghatározottak szerint vehet részt az oktatásban.

Az Egyetemmel vendéghallgatói jogviszony akkor létesíthető, ha ahhoz az a felsőoktatási intézmény, amellyel a hallgató hallgatói jogviszonyban áll, hozzájárul.

Az Egyetemmel vendéghallgatói jogviszonyt létesíteni kívánó kérelmezőnek (más felsőoktatási

intézmény hallgatójának) kérelmét – amennyiben az Egyetemen a tanulmányait az őszi félévben szándékozik megkezdeni július 25-ig, a tavaszi félév esetében január 25-ig – az Egyetem

honlapján található űrlapon kell benyújtania. A kérelemről a fogadó kar dékánja dönt. A határozatnak tartalmaznia kell az oktatás költségeinek viselésére vonatkozó döntést is.

Az Egyetemre érkező vendéghallgatókkal kapcsolatos oktatásszervezési feladatok részletes szabályait külön ügyrend határozza meg.

A vedéghallgatói jogviszony létesítése iránti kérelmet alább találhatjátok.

Részletes tájékoztatót ITT találsz.

Átvétel más felsőoktatási intézményből

Tájékoztató más felsőoktatási intézményből történő átvételről


Felsőoktatási intézményben hallgatói jogviszonnyal rendelkező hallgató átvételét kérheti a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem ugyanazon képzési területhez tartozó, azonos szintű képzésére, vagy alapképzésből, illetve osztatlan képzésből felsőoktatási szakképzésbe. Alapképzés és osztatlan mesterképzés esetében az átvétel feltétele, hogy a hallgató legalább 30 kreditet ténylegesen megszerzett a korábbi intézményében.

Az átvételi kérelmet formanyomtatványon kell benyújtani. A kérelem formanyomtatványa ITT, valamint az oldal alján található csatolt dokumentumként is elérhető.

A kérelem beadási határideje az őszi félév vonatkozásában július 25., a tavaszi félév vonatkozásában január 25. 

A kérelmeket az atvetel@uni-bge.hu e-mail címen kell benyújtani. Az e-mail tárgya: a szak neve, amelyre az átvételét kéri. Például: Kereskedelem és marketing Bsc

A hallgatói jogviszony az átvételről szóló döntést követően a beiratkozással jön létre. 

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 87/2015. (VI. 9.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Vhr.) 52. § (3) bekezdés alapján az átvételi eljárás alatt a hallgatónak az átvételi döntést követő beiratkozásig vagy bejelentkezésig folyamatos jogviszonnyal kell rendelkeznie, ellenkező esetben az átvételről szóló döntését a BGE a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. CCIV. törvény 57. § (6) bekezdésének megfelelően visszavonja.

 

A kérelem mellé csatolandó dokumentumok:

  • 30 napnál nem régebbi hallgatói jogviszonyigazolás
  •  dokumentumok másolata:
  • személyi igazolvány
  • lakcímkártya
  • érettségi bizonyítvány vagy felsőfokú végzettséget igazoló oklevél
  • nyelvvizsga-bizonyítvány(ok)
  • az eljárási díj átutalásának hitelt érdemlő bizonylata
  • az eddigi tanulmányokat igazoló leckekönyv/törzslapkivonat/ kreditigazolás hiteles másolata
  • előzetes kreditátviteli kérelem
  • elismertetni kívánt (teljesített) tantárgyak hitelesített tematiká(i)

 

A kérelem díja 3.500 Ft, melyet az Egyetem számlaszámlára szükséges utalni:

Kedvezményezett neve: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

Kedvezményezett bankszámlaszáma: 11784009-22236775-00000000

Közleményben kérjük feltüntetni az alábbiakat utaláskor:

Átvételi kérelem - szak neve, ahova az átvételét kéri - kérelmet benyújtó neve - kérelmet benyújtó lakóhelye (állandó lakcím)

Például:

  • Átvételi kérelem – Kereskedelem és marketing BSc – Minta János – 1051 Budapest Markó utca 29


Részismereti képzés létesítése

A hallgató a tanulmányaihoz kapcsolódó részismereti képzésben részismeretek megszerzése érdekében jogviszonyt létesíthet.


Az Egyetem, a vele hallgatói jogviszonyban nem álló személyeket – részismereti képzés céljából – hallgatói jogviszony keretében, az intézmény bármely kurzusára, moduljára – külön felvételi eljárás nélkül – önköltséges képzésre felveheti.

A részismereti képzés keretében a hallgatói jogviszony egy félév időtartamra létesíthető.

Részismereti képzésben résztvevő önköltségi díja a felvett tárgyak után 5000 Ft/kredit.

A kérelmet – amennyiben az Egyetemen tanulmányait az őszi félévben szándékozik megkezdeni, augusztus 15-ig, a tavaszi félév esetében január 15-ig – a Hallgató Ügyfélszolgálati Csoportnál kell benyújtania az Egyetem honlapján található űrlapon. A kérelemről a fogadó kar dékánja dönt. A beiratkozáskor a hallgatóval képzési szerződést kell kötni.

A részismeretek keretében létesítendő jogviszony iránti kérelem ITT található.

Kivételes tanulmányi rend igénylése

A kivételes tanulmányi rendre vonatkozó alapvető szabályokat a Hallgatói Követelményrendszer (HKR) szabályozza.

 

Amennyiben hallgató valamilyen többletvállalása vagy sajátos élethelyzete miatt nem tudja az általános szabályok szerint teljesíteni az adott félév tanulmányi követelményeit, kivételes tanulmányi rendet kérvényezhet.

Hallgatói többletvállalás lehet, például:

  • részképzésben való részvétel,
  • tudományos kutatómunkában való részvétel,
  • nemzetközi mobilitásban való részvétel,
  • közösségi tevékenység, így a diákszervezeti vezetői aktivitás,
  • élsportolói aktivitás: FONTOS! Sportoló hallgatók esetén a kivételes tanulmányi rend kérelmének feltétele a BGE Élsportoló Programba való előzetes felvétel!

Sajátos élethelyzet adódhat, például:

  • egészségügyi probléma okán,
  • átmeneti külföldi tartózkodás okán,
  • szakmai gyakorlat vagy munkavégzés okán kizárólag a hallgató képzésének legvégén.


A kivételes tanulmányi rendet az egyes karok Tanulmányi Bizottságai engedélyezhetik. A kivételes tanulmányi rendre irányuló kérelmet egy adott félévre vonatkozóan legkésőbb annak regisztrációs időszakában a Neptun rendszeren keresztül lehet benyújtani. Az egyes kérelmek beadási időszakára vonatkozó pontos információk a Neptun rendszer hallgatói belépő oldalán olvashatók.


Kivételes tanulmányi rend csak a Neptun rendszerben felvett tárgyra kérelmezhető. A kérelem a Hallgatói Követelményrendszer (HKR) 113. § (10) bekezdésben meghatározott díj befizetése mellett nyújtható be.


A kivételes tanulmányi rend keretében a hallgató kérelmezheti:

  1. a foglalkozásokon való részvétel alóli teljes vagy részleges felmentést,
  2. az oktatási időszak hamarabb történő lezárását,
  3. egyes tárgyaknak az általánostól eltérő teljesítési feltételeit.


Kivételes tanulmányi rend keretében nem kérelmezhető olyan kedvezmény, ami tantervi követelményekkel ellentétes, így különösen az előtanulmányi rend alól való felmentés.


A kivételes tanulmányi rendre vonatkozó engedéllyel rendelkező hallgatókról az Oktatási Központ értesíti az engedélyben szereplő tárgy oktatóját.


A kivételes tanulmányi rendben történő tárgyteljesítési követelményeket a CooSpace rendszerben félévente közzétett tantárgyi követelmények tartalmazzák.


Kivételes tanulmányi rendben nem kérhető tantárgyak köre ITT olvasható.


FONTOS! Nemzetközi mobilitásban résztvevő hallgatók esetén:

Kérjük, a nemzetközi mobilitásban résztvevő hallgatók az itthoni tanulmányaikban való előre haladásuk érdekében

  1. előzetesen – azaz a pályázat beadása előtt – feltétlenül tekintsék át a képzésük szöveges tantervében található mobilitási ablak pontban szereplő ajánlásokat (az alapképzési szakok szöveges tantervei megtalálhatók, a mesterképzési szakok szöveges tantervei megtalálhatók);
  2. előzetesen – azaz a pályázat beadása előtt – feltétlenül tekintsék át a fogadó intézmény tantárgyi kínálatát és egyeztessenek a tárgyakat gondozó tanszékekkel az esetleges kreditbeszámítás érdekében;
  3. amennyiben nem lehetséges a szakmai megfeleltetés a kint felveendő tárgyakra vonatkozóan, a hallgató a kint teljesített tárgyait szabadon választható tantárgyi kreditnek is beszámíttathatja.


FONTOS! Élsportoló hallgatók esetén:

  1. Elsődleges célunk, hogy a hallgatókat – jelentős sportelfoglaltságaik mellett – segítsük az egyetemi tanulmányaik sikeres teljesítésében, azaz többi hallgatótársukhoz hasonlóan ők is teljes értékű egyetemi tanulmányokat tudjanak folytatni. Ezt segíti a BGE Élsportoló Program részét képező élsportolói mentorprogramunk is, és ennek keretében a kedvezményes tárgyfelvételi lehetőség, amellyel igyekszünk lehetőséget biztosítani az érintett hallgatóknak az időelfoglaltságukhoz igazodó időpontban történő kurzusfelvételre. Kérünk minden élsportoló hallgatónkat, hogy a megfelelő tárgyfelvételük érdekében szükség esetén keressék meg kari mentorukat!
  2. A fentiekben leírtak alapján az adott tantárgyra vonatkozó kivételes tanulmányi rend kiegészítő megoldás arra, ha kölcsönös rugalmassággal sem oldható meg a megfelelő időpontú kurzusfelvétel.
  3. Mindezek okán a kivételes tanulmányi rend kérelem feltétele, hogy a hallgató előzetesen felvételt nyerjen a BGE Élsportoló Programba.
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.13.1
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette