Kiválasztott nyelv
    HU - Magyar
    Váltásnál az adott területre vonatkozó információkat fogsz látni.
  • EN - English
Hallgatói fiók

Budapesti Gazdasági Egyetem

Alkalmazott Tudományok Egyeteme

Budapesti Gazdasági Egyetem
BGE
Alkalmazott Tudományok Egyeteme

Miben segíthetünk?

Vagy indulj el témák mentén

Tanév/félév kezdési teendők
A félév és az egyetemi tanulmányaid elkezdéséhez hiánytalan adminisztrációra van szükség. Ne feledkezz meg semmiről, segítünk a lépésekben!
Pénzügyek
Nem mindegy, hogy mennyit, hová és miért fizetsz, ahogyan az sem, hogy Te mennyi pénzt kapsz. Ha nem akarod elrontani vagy nem boldogulsz, kérdezz!
Adminisztráció
A félév és az egyetemi tanulmányaid elkezdéséhez hiánytalan adminisztrációra van szükség. Ne feledkezz meg semmiről, segítünk a lépésekben!
Kérelmek
A sikeres egyetemi ügyintézéshez sok kérelmen keresztül vezethet az út. Ne töltsd az időt a bizonytalankodással, helyette inkább a kérelmeket töltsd ki!
Végzősöknek
Már csak pár lépés és kikerülsz a nagybetűs Életbe! Az utolsó intézkedések, dokumentumok beszerzése, elkészítése, beadása pontos információk birtokában egyszerűbb!
Tanulmányi kérdések
A diplomáig még sok dolgod van, ne maradj le semmiről, ami elvezet odáig! Tárgyak, kreditek, félévek és a hozzájuk kapcsolódó tudnivalók egy helyen. Passzív vagy aktív félévet választasz idén? Minden választ megtalálsz a jogviszonnyal kapcsolatos kérdéseidre!
Informatikai kérdések
Hogyan csatlakozhatsz a kollégium informatikai rendszeréhez? Mit kell tudni az O365 szolgáltatásról? Technikai segítségre van szükséged a Neptunban? Alább minden informatikai kérdésedre válaszolunk.
Covid
A jelenlegi járványügyi helyzet a tanévre is kihatással van. Hogyan van megszervezve az oktatás a félévben? Milyen szabályok vonatkoznak a tanórákról való hiányzásokra? Kérhető-e rendkívüli szociális ösztöndíj? Itt minden kérdésedre megtalálod a választ.
További kérdések
Egyik fenti kategóriában sem találtad meg a választ a kérdésedre? Olvass tovább, mi segítünk neked.

Tanév/félév kezdési teendők

Igen, a jogviszony a beiratkozással jön létre.

Beiratkozási kérelem, tűzvédelmi nyilatkozat, önköltséges hallgatóknak képzési szerződés (Neptunban kérelem menüpont).

Kizárólag az önköltséges hallgatóknak.

Pótold, mutasd be HSZO-n megadott határidőre. A személyes beiratkozáshoz szükséges dokumentumok listája elérhető itt.

Igen, beiratkozási kérelmet kell leadnod a Neptunban, az Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés/ + jelre kattintva Bejelentkezés aktív vagy passzív és értelemszerűen töltsd ki.
Nézd meg, hogy nincs-e lejárt határidejű tartozásod. Ha van, akkor rendezd azt. Ha a tandíjat Diákhitel 2-ből fizeted, akkor rögzítsd a tételhez a DH2 szerződés számot. Legalább egy tárgyat fel kell venned, hogy regisztrálhass a félévre.
Utólagos aktiválási kérelmet adhatsz be Neptunon keresztül, ha megfelelsz a beadás feltételeinek, melyet a HKR 56. § (13) bekezdése tartalmaz, melynek díját a rendszer kiírja és a teljesítése után tudod a kérelmet leadni. Figyelj arra, hogy a tételt teljesítened kell ahhoz, hogy a kérelmet a leadási határidő végéig be tudd adni. Ha elmulasztottad az utólagos aktiválási kérelmet beadni, és rendelkezel még méltányossági kérelemmel, akkor beadhatod.
Utólagos aktiválási kérelmet adhatsz be Neptunon keresztül, ha megfelelsz a beadás feltételeinek, melyet a HKR 56. § (13) bekezdése tartalmaz, melynek díját a rendszer kiírja és a teljesítése után tudod a kérelmet leadni. Figyelj arra, hogy a tételt teljesítened kell ahhoz, hogy a kérelmet a leadási határidő végéig be tudd adni. Passziválás esetén a Neptunban a passziválási kérelem rendkívüli okból kérelmet add be.
Add be az utólagos passziválás (aktív státusz visszavonása) kérelmet a Neptunban, ha az aktiválástól számítva nem telt még el 30 nap. Ha már eltelt 30 nap, akkor a Neptunban a passziválási kérelem rendkívüli okból kérelmet add be.

Adj be a Neptunban egy pénzügyi tétel visszautalása iránti kérelmet és az Egyetem visszautalja a befizetett önköltséget.

A visszavonási kérelmed alapján az Egyetem visszautalja a befizetett önköltségi díjat.

Vizsgakurzushoz nem tartozik kontaktóra, csak vizsgalehetőség; a vizsgakurzust csak akkor veheted fel, ha már szereztél belőle aláírást.
Nyújts be kurzus indítási kérelmet a Neptunban.
A felvett tárgyat a regisztrációs hét végéig adhatod le.
Jelezd az illetékes tanszéken és nyújts be kurzus indítási kérelmet a Neptunban.

Amennyiben a tanulmányaidat 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, 5 alkalommal teheted meg. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.

Amennyiben először veszed fel a tárgyat, akkor nincs díja, ha újra felveszed, akkor 2. alkalommal 4.900 Ft, minden további alkalom 6.900 Ft. 

Igen, ez tárgyfelvétel, minden újabb tárgyfelvétel esetén fizetni kell.
Szabadon választható tárgyak esetén vegyél fel másik tárgyat, előadás és szeminárium ütközhet. Kötelező tárgyak esetén jelezd az illetékes tanszéki ügyintézőnek.
Bármennyit, nincsen szabályozva/korlátozva. Azonban csak annyit érdemes felvenni, amennyit reálisan teljesíteni tudsz, hiszen a nem teljesített tárgyak következő felvételekor már tantárgyfelvételi díjat kell fizetni.

Pénzügyek

A HKR tartalmazza az ösztöndíj típusokat és a jogosultak körét.
Amennyiben eleget teszel a pályázati kiírásban vagy a HKR-ben meghatározott feltételeknek, jogosult vagy rá. Van olyan ösztöndíj, amit jogosultság esetén automatikusan fizetünk (tanulmányi), de az ösztöndíjak többségét meg kell pályázni.

A Neptunban a Pénzügyek/Befizetés/Kiírt tétel befizetésnél. Erről leírást a Neptun belépő felületén találsz (BGE_onkoltsegi dij befizetesenek modjarol.docx).

Ha a kiírásban szerepel, hogy van lehetőség a pótlásra, akkor igen. Ha a kiírásban kikötik, hogy nincs rá lehetőség, akkor formai okok miatt elutasításra kerül a pályázat.
Az utalás pár napot igénybe vesz, a beérkezést követően lesz teljesített.
A Neptunban a Pénzügyek/ Beállítások/ Diákhitel 2-nél rögzítsd a szerződésszámot, ezután a Pénzügyek/ Befizetés menüben válaszd ki az önköltség sorát és a + jelre kattintva válaszd a Diákhitel 2-t.

Adminisztráció

Őszi félév esetén október 31-ig, tavaszi félév esetén március 31-ig érvényes az előző féléves matrica, az adott féléves matricát aktív félév alatt a HSZO-n tudod átvenni.
Az Okmányirodában kapott NEK azonosítót be kell rögzítened a Neptunban/ Ügyintézés/ Diákigazolvány igénylés menüpont alatt, ezzel indítod el az igénylést.

Újból kell igényelned, melynek a díját be kell fizetned. Először a HSZO-ra kell bemenned, kifizetni a kiírt díjat, aztán a teljesítést követően kapsz új matricát a diákigazolványra.

Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérheted az ideiglenes diákigazolvány kiállítását a HSZO-n, mely 60 napig érvényes.

A HKR. 88. § alapján, ha az utolsó két aktív félév alatt, vagy a 36 kreditet vagy a képzési területenként meghatározott súlyozott tanulmányi átlagot nem éred el, átsorolásra kerülsz. A két feltétel bármelyikének nem teljesítése esetén átsorolásra kerülsz. Az állami ösztöndíjhoz elvárt súlyozott tanulmányi átlag számítása a két utolsó aktív félév súlyozott tanulmányi átlagának egyszerű számtani átlaga.

Feltétele, hogy szabaduljon fel hely. Fontos még tudnod, képzésenként kell, hogy felszabaduljon hely, például ha angolra szeretnél menni, de csak a magyar KM-n nappalin szabadul fel, de angolon nem, akkor nem üresedett meg hely a számodra. A HKR. 88.§ bekezdése alapján meg kell felelned két feltételnek. Ha az utolsó két aktív félév alatt a 36 kreditet és a képzési területenként meghatározott súlyozott tanulmányi átlagot eléred, ezután az összesített korrigált kreditindex alapján létrehozott hallgatói rangsor elejétől a szabad helyek függvényében kerülhetsz át állami ösztöndíjas helyre.

A mintatantervben meghatározott félévtől, a Neptunban meghirdetett specializáció választási időszakban.
A mintatanterv szöveges részében meghatározott félévek után, az adott tárgyakat teljesítened kell, megadott teljesített kredittel kell rendelkezned. Ha 2016 vagy az előtti mintatanterven folytatod a tanulmányaidat, akkor a specializáció választási tájékoztatóban meghatározott félévek után, az adott tárgyakat teljesítened kell, a megadott teljesített kredittel kell rendelkezned.

A Neptunban az Ügyintézés/Szakirány jelentkezés menüpont alatt látod a meghirdetett specializációkat. Ha a feltételnek megfelelsz, fel tudod venni a választásodat. Célszerű többet megjelölve preferencia sorrendet felállítanod.

Kérelmek

Ha az elfogadtatni kívánt tantárgy vonatkozásában még nem született ekvivalencia határozat (Információ/Tárgyelismerés).

Neptun/Információ/Tárgyelismerés/Új tárgyekvivalencia vizsgálat kérése. (Intézményen belüli, ha BGE-s vagy BGF-es az elfogadtatni kívánt tantárgy, ha nem, akkor értelemszerűen az intézményen kívülit kell választani).
Adj be kreditátviteli kérelmet (ekvivalencia alapján).
Ha van olyan tárgy, amit a korábbi képzésről szeretnél elismertetni (feltételek: legyen rá ekvivalencia vagy legyen azonos a tárgykód vagy szabadon választható tárgyra adható be). Kreditátviteli kérelem azonos tárgyra vagy szabadon választhatóra.

A kérelemről további információt itt találsz.

Neptun/Tanulmányok/Mintatanterv és + jel kérvény leadás kreditátviteli kérelem.
A Neptunban a kérelmek típusától függően a Neptun belépési felületén található leírás alapján.
Az adott félévben egyszeri díja van, mely központilag, utólag kerül kiírásra egy 3.500 Ft-os tételként.
Az Egyetem döntése vagy intézkedése, illetve intézkedésének elmulasztása (a továbbiakban együtt: döntés) ellen a közléstől, ennek hiányában a tudomásodra jutásától számított 15 napon belül.
Jogviszonnyal rendelkezők esetén a Neptunban Ügyintézés/Kérvények Felülbírálati kérelem pontban beadható. Jogviszony nélküli hallgatók esetén papír alapon, melyet a HSZO-n adj le.

Végzősöknek

A formai követelményeket a szakdolgozati tájékoztatóban találod.
Elektronikusan, a tájékoztatóban meghatározott módon.
Komplex szóbeli vizsgából mindkét specializáció témakörében és a szakdolgozat védéséből.
A mintatanterv szerint ajánlott félévben, amennyiben eleget tettél a tantárgyi követelményeknek.
A szakmai gyakorlat megkezdésének feltételét a szöveges tanterv rögzíti.
Csak abban az esetben, ha erre vonatkozóan dékáni méltányossági kérelmet nyújtottál be, ami jóváhagyásra került.

Befogadó nyilatkozat, amely egy szándéknyilatkozat a cég részéről, hogy szeretnének foglalkoztatni. Előtanulmányi nyilatkozat, hogy a szakmai gyakorlat kezdetéig eleget teszel a tantárgyi követelményeknek, illetve a cég által már aláírt szakmai gyakorlatos együttműködési megállapodás benyújtása.

Igazoló és értékelő lapot, amit a cég tölt ki a munkavégzésedre vonatkozóan, Gyakorlati helyek minősítése című dokumentumot, melyet te tölts ki a cégre vonatkozóan, és amennyiben szakodon előírás, akkor Szakmai gyakorlati beszámolót.
Igen. A dokumentálási folyamat megegyezik a Magyarországon teljesített gyakorlattal, csak ebben az esetben angolul érhetőek el az űrlapok, továbbá szükséges a Nyilatkozat felelősségbiztosítás megkötéséről című nyomtatvány benyújtása is.
Gyakorlati helyet kétféleképpen tudsz kiválasztani: a BGE partnerei által ajánlott helyek közül, vagy saját magad keresel gyakorlati helyet és kéred annak az elfogadását.

A Befogadó nyilatkozat alapján a szakmai gyakorlatért felelős munkatárs előzetesen jóváhagyja a szakmai gyakorlati helyet és pozíciót.

A tárgyat a szokásos módon kell felvenni a Neptunban abban a félévben, amelynek a vége előtt befejeződik a gyakorlat.
A kari időrendben/tájékoztatóban meghatározott határidőig, de legkésőbb 4 héttel a gyakorlat kezdete előtt.
A szakmai gyakorlat befejezését követően egy héten belül, de legkésőbb az adott szakon meghatározott határidőig.
Indokolt esetben, a Karrier Iroda munkatársával történt előzetes egyeztetést követően.
Egyéni elbírálás alapján igen, melyhez a Neptunban kell benyújtani az erre vonatkozó kérelmet.
Az ajánlott szakmai gyakorlati időszak heti 40 órás munkahétnek felel meg.

Igen. A szakmai gyakorlóhely hat hét gyakorlati időszak munkadíját ki kell fizesse. Ezt meghaladó, egybefüggő szakmai gyakorlat ideje alatt a hallgató részére a hallgatói munkaszerződésben részletezett módon köteles legalább az Nftv-ben meghatározott mértékű hallgatói munkadíj fizetésére, melynek pontos összegét a hallgatóval kötött hallgatói munkaszerződés tartalmazza.

Méltányossági kérelem keretében kérd a hiányzó tárgy felvételét, ha még tudsz belőle vizsgázni. Ha már nem teljesíthető a hiányzó tárgy, akkor a következő félévre is regisztrálnod kell és a hiányzó tárgy felvételét követően teljesíteni azt.
A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint letehető a záróvizsga. A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető.

Nincs meghatározva, de adott időszakon belül záróvizsgát kell tennie az alábbiak alapján:

  • A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint.
  • A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető le.
A 2016. vagy az előtte érvényes mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza: alapképzésben és mesterképzésben két bíráló (egy külső és egy belső) véleményének figyelembevételével – a szakdolgozatra és a szakdolgozat védésére adott érdemjegyből, valamint a szakfelelős által meghatározott témakörökből álló komplex szakmai vizsga érdemjegyéből számított egyszerű átlag. A 2017/2018. tanévtől a szöveges mintatanterv tartalmazza.
A 2016. vagy az előtti mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza. A 2017/2018. tanévtől a szöveges mintatanterv tartalmazza.
Új szakdolgozatot kell készíteni, ha a dolgozat minősítése vagy a védésre adott jegy elégtelen. Az új szakdolgozat témája az eredeti témával azonos, vagy attól eltérő is lehet. Az új témát az illetékes intézet/intézeti tanszék vezetője hagyja jóvá.

Tanulmányi kérdések

Az egybefüggő szüneteltetés ideje nem lehet hosszabb, mint két félév. A jogviszony megszűntetésre kerül a HKR 50. § (1) bekezdése alapján.

Amennyiben a tanulmányaidat a 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, akkor 5 alkalommal. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.

Szűrőszint, amit alapképzési szakokon vizsgálnak a 2018/2019. tanévtől tanulmányaikat megkezdő hallgató esetében. Akik korábban kezdtek, rájuk nem vonatkozik a szűrőszint.

Felvételi eljárás keretében újra jelentkezel és a sikeres felvételt követően, a beiratkozás után a kreditátvitellel a már teljesített tárgyaidat elfogadtatod, és folytatod a tanulmányaidat.

A jogviszony megszűnésének a napja az adott félév záróvizsga-időszak utolsó napja.
A tantárgyi tematikában, tárgyleírásban.
A Neptun/Tanulmányok/Előrehaladás pontban, ezt vesd össze a hivatalos mintantervvel.
Sikeres záróvizsga és adott szakon előírt nyelvi követelmény teljesítése (az okiratot be kell mutatni a HSZO-n).

Tantárgy újrafelvételi díjat kell fizetni a következő felvétel esetén. 

Az előírt kreditek, a végzettségi szint, a szakképzettség megszerzéséhez szükséges, jogszabályban meghatározott idő.

Ezt a HKR. 87. § (1) bekezdésben találod: Egy személy - felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben és mesterképzésben összesen - tizenkét féléven át folytathat a felsőoktatásban tanulmányokat magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben (a továbbiakban: támogatási idő). A támogatási idő legfeljebb tizennégy félév lehet, ha a hallgató osztatlan képzésben vesz részt és a képzési követelmények szerint a képzési idő meghaladja a tíz félévet.

A Neptunban nem váltottál képzést, a teljesített tárgyaidat az aktuális képzéseden a speciális indexsoron találod. A Neptunban úgy tudsz képzést váltani, hogy a felületre belépve, a bal felső sarokban a képzés gombra kattintva a legördülők közül választasz.

Ha vállalod, hogy önköltséges formában folytatod a tanulmányaidat, akkor a HSZO-t keresd fel minél előbb, mert addig nem folytathatod a tanulmányaidat.

Ha van már rá ekvivalencia határozat, akkor kreditátviteli kérelmet adj be. Ha szabadon választható tárgyként szeretnéd elfogadtatni, akkor kreditátviteli kérelmet adj be.
A tanulmányokat érintő ügyeket.

Tárgyteljesítés, hiányzás a szemináriumról, vizsga teljesítés, TDK, egyéb szakmai versenyek, témafoglalás, konzultáció ügyében.

Bármilyen tanulmányokkal, ösztöndíjakkal, kollégiummal, rendezvényekkel kapcsolatos ügyben keresheted őket.

A HSZO Online felületen tudsz a legegyszerűbben kapcsolatba lépni velünk.

Ha nem találtál választ a kérdéseidre itt a GYIK-ben, akkor kérlek, hogy ezen a felületen írj a HSZO-n dolgozó ügyintézőknek.

Kérjük, hogy légy türelemmel, mert a terhelt időszakokban 24 órát is igénybe vehet a válaszadás.

Informatikai kérdések

VPN hozzáférésed engedélyezéséhez töltsd ki az alábbi címen található igénylőlapot: https://adatbazisok.uni-bge.hu/ A VPN csatlakozás beállításához az alábbi webcímen kaphatsz segítséget:https://uni-bge.hu/hu/vpn-kapcsolat-leterehozasa-a-kozponti-konyvtar-altal-elofizetett-adatbazisokhoz. VPN csatlakozás létrehozására csak abban az esetben van szükség, amikor az Egyetemtől távol (pl: otthonról) szeretnél belépni a könyvtári adatbázisokba. Az iskola területéről (pl.: kollégium, eduroam wifi) VPN kapcsolatot felépíteni nem lehetséges. Ebben az esetben a könyvtári adatbázisok VPN kapcsolat nélkül elérhetők. A Leírásban szereplő „A Speciális beállítások gombra kattintva az L2TP lapfülön jelölje be az „Előmegosztott kulcs használata hitelesítéshez” jelölőt és a kulcsnál adja meg a jogosultság igénylésre kapott válasz e-mailben szereplő kódot” résznél gépeld be ismét a billentyűzetről a kódot. Előfordul, hogy másolással nem mindig kerül ez helyesen beillesztésre. Amennyiben továbbra sem működik, előfordulhat, hogy a router beállításaiddal vagy internet szolgáltatóddal lesz a probléma. Próbáld meg a VPN kapcsolatot más módon, pl.: mobilinternettel felépíteni. Ha sikerül, keresd fel internetszolgáltatódat és beszéld meg velük, mi a teendő ahhoz, hogy a VPN kapcsolat működjön vezetékes internetről is.

Felhasználóneved az egyetemi e-mail címed (ügyelj rá, hogy @unibge.hu”-ra végződik). Amennyiben nem tudod az egyetemi e-mail címed, regisztrálj újra a VPN szolgáltatásra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ oldalon. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad. Kérünk próbálj meg ezzel a címmel ismét bejelentkezni.

A VPN hozzáférés hallgatói jogviszonyhoz kötött. Lehetséges, hogy nyilvántartásunk szerint még nincs hallgatói jogviszonyod, így a szolgáltatást ennek hiányában nem tudjuk beállítani neked. Amennyiben jogviszonyod a Neptun rendszerben rögzítésre kerül, kérjük regisztrálj újra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ webcímen.

Hallgatói jogviszony nélkül sajnos nem tudunk neked VPN kapcsolatot biztosítani. Az adatbázisokhoz való hozzáférést személyesen veheted igénybe az egyetemi könyvtárban.

Előfordulhat, hogy az ország, ahol tartózkodsz, tiltja a VPN kapcsolat kialakítását. Kérjük, hogy keresd fel internetszolgáltatódat és érdeklődj arról, hogy a VPN kapcsolat kiépítése támogatott-e ott, ahol most tartózkodsz.

Az eduroam hálózathoz történő csatlakozáshoz az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/wifi-eduroam-hasznalata. Kérjük, ellenőrizd, hogy az Eduroam hálózatra csatlakozol-e, megfelelő felhasználónevet használsz-e a csatlakozáshoz amennyiben mobiltelefonnal csatlakozol. Ellenőrizd alaposan a beállításait (például, hogy a felhasználónévnél vagy a jelszónál nem írt-e be a telefon véletlenül egy üres karaktert annak végére) is.

Végezd el ismét az O365-os regisztrációt a https://uni-bge.hu/hu/tajekoztato-az-o365-szolgaltatasrol webcímen és ezt követően elküldjük a Neptunban megadott hivatalos e-mail címedre az egyetemi e-mail címedet. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad.

Lépj be a https://portal.office.com weboldalra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépésre is használt jelszavaddal. Az oldalon keresd meg az Outlook alkalmazást, amellyel levelezhetsz.

Valószínűleg kurzusodat még nem aktiválta oktatód. Kérjük, várj amíg a tantárgy aktiválásra kerül. Ekkor megjelenik majd a csoportjaid között.

Ellenőrizd, hogy egyetemi e-mail címeddel léptél-e be a Teams alkalmazásba. Amennyiben nem, úgy jelentkezz ki, majd lépj be újra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépéshez is használt jelszavaddal. Amennyiben frissen regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük várj, míg csoportjaid szinkronizálásra kerülnek a Teams programban. Amennyiben holnap reggelig nem jelennek meg a csoportjaid, írj az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.

Az O365-ös szolgáltatásra történő regisztrációt követően fiókod a Microsoft felhőben jön létre. Ez a folyamat hosszabb időt (maximum 4 órát) vehet igénybe, ezután nyílik lehetőség az első belépésre a https://portal.office.com webhelyen. Ellenőrizd, hogy a https://portal.office.com weboldalon történő bejelentkezésnél egyetemi e-mail címed „@unibge.hu”-ra végződjön! Amennyiben több mint 4 órája regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük készíts képernyőképet a bejelentkezésről és Neptun kódoddal együtt küldd el azt az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.

A Neptun / Coospace / Modulo2 / O365 / WiFi / VPN rendszerben? Látogasd meg a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalt, ahol útmutatást találhatsz az Egyetem jelszókezeléséről.

Várj 15 percet, majd próbálj meg ismét bejelentkezni. Amennyiben nem sikerül, változtasd meg jelszavad a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található instrukciók szerint.

Amennyiben mostanában változtattál jelszót, előfordulhat, hogy az egyik eszközödön lévő beállítás még a régi jelszóval próbál meg bejelentkezni valamely szolgáltatásba (pl: Offline levelező kliens, eduroam wifi beállítás). Ellenőrizd eszközeiden, hogy minden bejelentkezésed már az új jelszóval lépjen be az egyetem rendszereibe. 

Az Egyetem kollégiumi vezetékes internethez történő csatlakozási segédletét az alábbi weboldalon találod: https://uni-bge.hu/hu/csatlakozas-a-kollegium-vezetekes-informatikai-halozatahoz.

Covid

A COVID-19 megbetegedés természetéből fakadóan a fertőzésveszély nem zárható ki teljesen a közösségi érintkezés során. Amint az ugyanis immár köztudott, a vírus akkor is képes fertőzni, amikor a vírushordozó személy tünetmentes. A BGE ugyanakkor mindent megtesz annak érdekében, hogy a fertőzésveszélyt csökkentse.

Az alábbi bevezetett fontosabb szabályok továbbra is érvényesek:

  • Épületeinkben mindenütt kötelező a maszkviselés.
  • Az átlagosnál sokkal intenzívebben takarítunk és fertőtlenítünk.

Ugyanakkor szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a járvány újabb hulláma egy olyan időszakban bontakozott ki, amikor még zárva voltak az egyetemek, vagyis a szabadidős tevékenységek jelentős szerepet játszanak a fertőzés terjedésében az egyetemista korosztályon belül. A járvány lassítása ezért az egyetemi szabályok betartásán túlmutató önfegyelmet igényel, valamennyi társas érintkezés vonatkozásában. Kérjük, hogy mindennapjaid során a saját egészséged és a BGE közösségének védelme érdekében maximálisan tartsd be a maszkviselésre vonatkozó szabályokat, és ügyelj a megfelelő társadalmi távolságtartásra.

Nincsen, mégpedig két oknál fogva. Egyrészt a tünetmentes hallgatókat csak térítés ellenében tudnánk teszteltetni, ám ennek magas költségét nem fedezik a bevételeink, és Titeket sem szeretnénk megterhelni sok tízezer forintos pluszkiadásokkal. Másrészt egy elvégzett teszt csak néhány napig biztosítaná azt, hogy ne jöjjön be fertőzött hallgató az Egyetemre, de a félév egészére vonatkozóan nem nyújtana védelmet. Ezért a legjobb védekezés az, ha mindannyian folyamatosan betartjuk a járványügyi szabályokat és ajánlásokat.

Mindenekelőtt mérlegeld, hogy voltál-e az elmúlt két napban szoros kapcsolatban COVID-19 fertőzöttel. Szoros kapcsolatnak minősülnek az alábbiak:

  • A COVID-19 fertőzöttel egy háztartásban (vagy egy kollégiumi szobában) élő személy.
  • A COVID-19 fertőzöttel közvetlen fizikai kap­csolatba került személy (pl. kézfogás útján).
  • A védőeszköz alkalmazása nélkül a COVID-19 beteg fertőző váladékával érintkezett személy (pl. ráköhögtek vagy szabad kézzel ért használt papírzsebkendőhöz).
  • A COVID-19 fertőzöttel személyes kapcsolat­ba került személy (2 méteren belüli távolság és 15 percnél hosszabb idő, orrot és szájat takaró maszk nélkül).
  • A COVID-19 fertőzöttel zárt légtérben együtt tartózkodott személy (2 méteren belüli távolság és 15 percnél hosszabb idő, orrot és szájat takaró maszk nélkül).
  • Repülőúton: a COVID-19 fertőzöttől bármely irányban 2 ülésnyi távolságban ült személy.
  • A COVID-19 beteg ápolásában részt vett úti­társ vagy egyéb személy.

Ha a fentiek közül valamelyik érvényes Rád, a fertőzöttség esélyével számolniod kell. Ebben az esetben maradj otthon a fertőzött személlyel való legutóbbi találkozástól számított 10 napig, minimalizáld az érintkezést másokkal. Ha kollégista vagy, utazz haza. Bejelentési kötelezettségd az Egyetem felé nincsen. Ugyanakkor az oktatóidnak jelezd, ha egy ideig nem tudsz részt venni az órákon, de csak ha az adott tárgyból az órai tevékenység beleszámíthat a félév teljesítésébe.

A WHO adatai szerint a COVID-19 megbetegedés tünetei az alábbiak:

Gyakori:

  • Láz (88%)
  • Száraz köhögés (68%)
  • Fáradékonyság (38%)

Előfordul továbbá:

  • Produktív köhögés (33%)
  • Nehézlégzés (19%)
  • Torokfájás (14%)
  • Fejfájás (14%)
  • Izom- vagy ízületi fájdalom (15%)
  • Hidegrázás (11%)

Ritka tünetek:

  • Hányás (5%)
  • Hasmenés (4%)

Bármely fenti tünet előfordulása esetén mindenképpen maradj otthon 10 napig. Ha kollégista vagy, haladéktalanul utazz haza. Ne találkozz más hallgatókkal. Konzultálj háziorvosoddal és járj el az utasításai szerint. Bejelentési kötelezettséged az Egyetem felé nincsen. Ugyanakkor az oktatóidnak jelezd, ha egy ideig nem tudsz részt venni az órákon, de csak ha az adott tárgyból az órai tevékenység beleszámíthat a félév teljesítésébe.

Kövesd a Téged kezelő egészségügyi intézmény vagy a járványügyi hatóság által előírt utasításokat. Az Egyetemet nem keresheted fel, nem találkozhatsz más hallgatókkal. Ha még a kollégiumban tartózkodsz, amikor megkapod a teszteredményt, azonnal jelezd a fertőzöttség tényét a kollégium vezetőjének, aki gondoskodik az elkülönítésedről. Egyúttal szervezd meg mielőbbi hazautazásodat. Mindenképpen töltsd ki a „Covid-19 fertőzés bejelentése” (már elérhető!) című Neptun-kérdőívet. Ennek célja, hogy naprakész képet kapjunk hallgatóságunk fertőzöttségéről. Személyes adataidat nem továbbítjuk senkinek, a fertőzésről szóló jelentéseinkben csak összesített létszámot közlünk. Ha lehetőséged van rá, az oktatóidnak jelezd, hogy egy ideig nem tudsz részt venni az órákon. Ezt csak akkor ajánlott megtenned, ha az adott tárgyból az órai tevékenység beleszámíthat a félév teljesítésébe.

Töltsd ki a „Covid-19 fertőzés eset lezárása” című Neptun-kérdőívet. Ha szeretnél segíteni súlyos állapotú koronavírus-betegek gyógyításában, önkéntes vérplazma-adásra jelentkezhetsz a Nemzeti Népegészségügyi Központban.

Ahogy arról már korábban értesítettünk, a kormány döntése (484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet) alapján november 11-től az egyetemek, így a BGE is, online oktatásra állt át. Valamennyi kurzusunk online formában folytatódik. A tárgyteljesítési követelményekben csak technikai változtatások lehetségesek, tartalmiak nem. Az átállásnak nincs hatása a félévi időbeosztásra és határidőkre, azaz a tanév rendjében szereplő dátumok változatlanok.

A Hallgatói Követelményrendszer úgy rendelkezik, hogy „Kötelező órai jelenlét abban az esetben írható elő, ha a hallgató teljesítményének féléves értékelésébe – a tantárgyi követelményrendszer alapján – beleszámít az órai munka. […] A kötelezően előírt órai jelenlét esetén sem tagadható meg az aláírás, ha a hallgató a távollétet megfelelő módon (orvosi igazolás, dékáni engedély stb.) igazolta, vagy ha az igazolatlan távolmaradás mértéke nem haladja meg a tanórák 20%-át.” Ez a szabály a jelenlegi félévben annyiban módosul, hogy a távollétet nem kell igazolni. Számolunk ugyanis azzal, hogy hallgatóink egy része fertőzésgyanú esetén vagy óvatosságból távol marad az óráktól, az ilyen esetekre viszont általában nem lehet orvosi igazolást szerezni.

Mivel az oktatásunk jelenleg online formában zajlik: a távolléti kurzusokon az ismeretek átadása és a készségek fejlesztése nem tanórai keretek között valósul meg, hanem távoktatási formában, online módon közzétett tananyagokkal és online eszközökkel folytatott kommunikáció révén. Bármelyik formában is oktatunk, nem térünk el az eredetileg meghatározott óraszámtól és biztosítjuk azt, hogy minden hallgató megfelelően felkészülhessen a felvett kurzusok teljesítésére. Ezekből kifolyólag az önköltségi díj és az idegen nyelvi hozzájárulás általános csökkentését nem tartjuk indokoltnak.

A tavaly félévben a hirtelen átállás távolléti oktatási formára az Egyetem részére többletköltségekkel járt, miközben összességében csak nagyon csekély mértékben tudjuk csökkenteni a kiadásainkat a fenntartási és rezsiköltségek némi mérséklődése miatt, valamint az elmaradó rendezvények és hivatalos utak okán. Az így keletkezett megtakarításainkból azonban azonnal létrehoztunk egy új ösztöndíjat (szociális alapú ösztöndíj önköltséges hallgatók számára), amit ebben a félévben is biztosítunk a rászorulóknak.

Levelező tagozaton a tanórák túlnyomó többsége online formában zajlik majd, a személyes konzultáció lehetőségének biztosítása mellett.

A jelenlegi ismereteinkre alapozva úgy döntöttünk, hogy a vizsgákat online formában bonyolítjuk le.

Az oktatóktól elsősorban azt kértük, hogy tegyék elérhetővé a tananyagokat órarendi időponttól függetlenül, különösen az előadások esetében. Kisebb létszámú kurzusoknál előfordulhatnak olyan közös tevékenységek (pl. csoportmunka, interaktív tevékenység az oktató részvételével), ahol szükséges és indokolt lehet a hallgatók egyidejű online jelenléte, amire praktikusan az órarendi időpontban kerülhet sor. Kérjük, tanulmányozd e kérdés vonatkozásában is a tárgyteljesítési feltételeket.

Amennyiben a közzétett tananyag bármilyen tekintetben alkalmatlan a sajátos szükségletű hallgatók számára, kérjük, jelezd ezt az adott Kar oktatási dékánhelyettesének.

A normál oktatáshoz hasonlóan, ebben az esetben is a tárgyért felelős tanszék vezetője eldönti, hogy az órát más oktató tartja-e meg az eredeti oktató távollétének idejére, vagy egy későbbi időpontban kerül sor a pótlásra.

A szakdolgozatok leadása kizárólag elektronikusan történik, a Moodle-rendszeren keresztül.

Egyelőre lehetetlen megjósolni, hogyan fog alakulni a járványhelyzet a továbbiakban. Jelenleg a HKR általános rendelkezései szerint tervezünk eljárni, de ha szükséges és indokolt, a múlt félévhez hasonlóan online módon fogjuk megszervezni a vizsgáztatást. A részletekről a későbbiekben nyújtunk pontos tájékoztatást.

Természetesen nem. Nem változnak az ösztöndíjakra vonatkozó jogosultságok sem. Az ösztöndíjak folyósítása biztosított.

Igen, a HKR 93. § (8) és (11) bekezdései szerint. Emellett a járványhelyzet alatt külön ösztöndíjalapot működtetünk önköltséges hallgatóink szociális jellegű támogatására.
Méltányosság a válsághelyzettől függetlenül is kérhető. A HKR szerint az önköltség csökkentése a karok hatásköre, abban az esetben tudják ezt megtenni, ha a bevételek csökkentése nem veszélyezteti működésüket. A veszélyhelyzet miatt bizonyos, hogy a karok által közvetlenül vagy közvetve finanszírozott kiadások csökkennek (pl. Mobilitási Kiegészítő Ösztöndíjak, rendezvények költsége), így keletkezhet valamekkora többletforrás. A lehetőségek azonban sajnos végesek.

Amennyiben egy folyamatban levő szakmai gyakorlat megszakad a járvánnyal összefüggő okból (pl. a munkahely részéről felmondott gyakorlat, karantén esetén stb.), azt vis maiorként kezeljük és a gyakorlat további részének teljesítésétől eltekintünk. Azok a hallgatók, akik munkatapasztalatot szeretnének elismertetni szakmai gyakorlat helyett, le tudják adni erre vonatkozó kérvényüket.

A tavaszi időszaktól eltérően, az Egyetem épületei nincsenek zárva a hallgatók számára, így be lehet jönni ügyintézés céljából. Elsődlegesen azonban az elektronikus ügyintézést javasoljuk. A leggyakoribb ügytípusokra online nyomtatványokat alakítottunk ki az e-mail forgalom csökkentése érdekében.

A diplomát időpont egyeztetés után lehet átvenni a HSZO-n. Diplomaátadó ünnepséget abban az esetben tudunk szervezni, ha az aktuális járványügyi szabályok azt lehetővé teszik.

A BGE könyvtárai nyilvános könyvtári ellátást nem folytathatnak, de az Egyetem polgárait előzetes bejelentkezés alapján fogadhatják a járványügyi intézkedések betartatása mellett.

Nem. A kiutazásra a fogadó ország járványügyi intézkedéseinek betartása mellett kerülhet sor. Amennyiben nincs mód arra, hogy a vállalt tanulmányi kötelezettségeidnek eleget tegyél, akkor korábbi hazatérésed rendkívüli eseménynek minősül és az adott program szabályai és keretei között felmerült költségeid elszámolhatók. Ha a külföldön választott egyetemed lehetőséget nyújt arra, hogy távoktatási formában végezd el tanulmányaidat, javasolt ezt kiaknázni a kreditek megszerzése érdekében.

Előfordulhat a maszkviselés hiánya, a tisztítószerek tartályának kiürülése, a sorban állási távolság be nem tartása stb. Bejelentést tehetsz erről a tényről a koronavirus@uni-bge.hu címen. 

Tegyél bejelentést erről az adott kar oktatási dékánhelyettesénél.

További kérdések