BGE központi honlap
Hallgatóknak
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
  • Egyetemünk
      • A BGE-ről
      • A BGE-ről
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • A BGE vezetői
      • Karok
      • Szervezet
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Doktori Iskola
      • Szakirányú továbbképzés
      • Felnőttképzés
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Hallgatóknak szóló nemzetközi lehetőségek
      • Akkreditációk
      • Partnerségek
      • Tudomány
      • Tudományos élet a BGE-n
      • BGE kiadványok
      • Tehetséggondozás
      • Könyvtár
      • Repozitórium
      • Közösség és lehetőségek
      • Fenntarthatóság
      • Üzleti partnerség
      • BGE Alumni
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Elérhetőségek
  • Hallgatóknak
  • Munkatársaknak
Hasznos linkek>
GYIK
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Gyakran ismételt kérdések

Miben segíthetünk?

Vagy indulj el témák mentén

Tanév/félév kezdési teendők
A félév és az egyetemi tanulmányaid elkezdéséhez hiánytalan adminisztrációra van szükség. Ne feledkezz meg semmiről, segítünk a lépésekben!
Pénzügyek
Nem mindegy, hogy mennyit, hová és miért fizetsz, ahogyan az sem, hogy Te mennyi pénzt kapsz. Ha nem akarod elrontani vagy nem boldogulsz, kérdezz!
Adminisztráció
A félév és az egyetemi tanulmányaid elkezdéséhez hiánytalan adminisztrációra van szükség. Ne feledkezz meg semmiről, segítünk a lépésekben!
Kérelmek
A sikeres egyetemi ügyintézéshez sok kérelmen keresztül vezethet az út. Ne töltsd az időt a bizonytalankodással, helyette inkább a kérelmeket töltsd ki!
Végzősöknek
Már csak pár lépés és kikerülsz a nagybetűs Életbe! Az utolsó intézkedések, dokumentumok beszerzése, elkészítése, beadása pontos információk birtokában egyszerűbb!
Tanulmányi kérdések
A diplomáig még sok dolgod van, ne maradj le semmiről, ami elvezet odáig! Tárgyak, kreditek, félévek és a hozzájuk kapcsolódó tudnivalók egy helyen. Passzív vagy aktív félévet választasz idén? Minden választ megtalálsz a jogviszonnyal kapcsolatos kérdéseidre!
Informatikai kérdések
Hogyan csatlakozhatsz a kollégium informatikai rendszeréhez? Mit kell tudni az O365 szolgáltatásról? Technikai segítségre van szükséged a Neptunban? Alább minden informatikai kérdésedre válaszolunk.
Egyetemi változások 2025/26-os tanév
Egyetemünk számos oktatási és oktatásszervezési fejlesztést vezet be 2025 őszétől. A legfontosabb, hogy augusztus 1-től négy kar működik majd. Az egyes szakok mely karhoz tartoznak majd, hol lesz a Hallgatói Ügyfélszolgálat és a Vizsgaközpont. A legfontosabb infókat alább olvashatod.
Intenziv hét GYIK
Mik azok az Intenzív hetek? Mikortól és milyen kurzusokra tudok jelentkezni, leadhatom-e a felvett kurzust, ha esetleg közbejön valami? Alább az Intenzív heti kurzusokkal kapcsolatos minden kérdésedre válaszolunk.
Tanév/félév kezdési teendők
Pénzügyek
Adminisztráció
Kérelmek
Végzősöknek
Tanulmányi kérdések
Informatikai kérdések
Egyetemi változások 2025/26-os tanév
Intenziv hét GYIK

Top 10 kérdés

  • Hol találom a kérelmet kreditbeszámításhoz?
  • Hogyan kell leadni a szakdolgozatot?
  • Mi a feltétele a szakmai gyakorlat megkezdésének?
  • A szakmai gyakorlat végén milyen dokumentumot kell benyújtanom?
  • Mikor kell felvennem a Neptuban a szakmai gyakorlati tantárgyat?
  • Mi számít bele az oklevél minősítésébe?
  • Milyen ügyeket intézhetek a Hallgatói Ügyfélszolgálaton?
  • Milyen ügyekben segít nekem a HÖK?
  • Nem tudok csatlakozni az egyetemi wifi-re. Mit tegyek?
  • Nem látom az egyik Teams csoportot. Mit tegyek?
  • Kollégiumban a vezetékes internethez hogyan tudok csatlakozni? 

Tanév/félév kezdési teendők

Újra felvett vagyok, akkor is újra be kell iratkoznom?
Igen, ez egy új jogviszony.
Passzív félévvel kezdek, akkor is be kell iratkoznom?
Igen, a jogviszony a beiratkozással jön létre.
Melyek a kitöltendő dokumentumok a beiratkozáshoz?

Beiratkozási kérelem, tűzvédelmi nyilatkozat, önköltséges hallgatóknak képzési szerződés (Neptunban kérelem menüpont).

Kinek szükséges a képzési szerződést aláírnia?
Kizárólag az önköltséges hallgatóknak.
Ha az online beiratkozás alkalmával hiányoznak dokumentumok, akkor mi a teendő?

Nem kell személyesen megjelenni az ügyfélszolgálatokon, elektronikus úton tudsz mindent intézni. A folyamat összefoglalását ITT találod.

Neptunon keresztül is be kell iratkozni?
Igen, beiratkozási kérelmet kell leadnod a Neptunban, az Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés/ + jelre kattintva Bejelentkezés aktív vagy passzív és értelemszerűen töltsd ki.
Nem engedi a Neptun a félévre történő bejelentkezést, nem tudok aktiválni. Mi ennek az oka?
Nézd meg, hogy nincs-e lejárt határidejű tartozásod. Ha van, akkor rendezd azt. Ha a tandíjat Diákhitel 2-ből fizeted, akkor rögzítsd a tételhez a DH2 szerződés számot. Legalább egy tárgyat fel kell venned, hogy regisztrálhass a félévre.
Nem jelentkeztem be a regisztrációs időszakban a félévre, de mindenképp aktív szeretnék lenni a félévben. Adhatok be méltányossági kérelmet félév aktiválására?
Utólagos aktiválási kérelmet adhatsz be Neptunon keresztül, ha megfelelsz a beadás feltételeinek, melyet a HKR 56. § (13) bekezdése tartalmaz, melynek díját a rendszer kiírja és a teljesítése után tudod a kérelmet leadni. Figyelj arra, hogy a tételt teljesítened kell ahhoz, hogy a kérelmet a leadási határidő végéig be tudd adni. Ha elmulasztottad az utólagos aktiválási kérelmet beadni, és rendelkezel még méltányossági kérelemmel, akkor beadhatod.
Utólagosan miként aktiválhat/passziválhat egy hallgató?
Utólagos aktiválási kérelmet adhatsz be Neptunon keresztül, ha megfelelsz a beadás feltételeinek, melyet a HKR 56. § (13) bekezdése tartalmaz, melynek díját a rendszer kiírja és a teljesítése után tudod a kérelmet leadni. Figyelj arra, hogy a tételt teljesítened kell ahhoz, hogy a kérelmet a leadási határidő végéig be tudd adni. Passziválás esetén a Neptunban a passziválási kérelem rendkívüli okból kérelmet add be.
Aktiváltam a félévet, de mégis passzív szeretnék lenni. Milyen kérelmet adjak be passzív félévhez?
Add be az utólagos passziválás (aktív státusz visszavonása) kérelmet a Neptunban, ha az aktiválástól számítva nem telt még el 30 nap. Ha már eltelt 30 nap, akkor a Neptunban a passziválási kérelem rendkívüli okból kérelmet add be.
Passzív félévet állítottam be, azonban az önköltségem első részletét befizettem. Visszautalják a befizetett önköltséget?

Adj be a Neptunban egy pénzügyi tétel visszautalása iránti kérelmet és az Egyetem visszautalja a befizetett önköltséget.

Visszavontam az aktív státuszt. A befizetett önköltséget visszautalják számomra?

A visszavonási kérelmed alapján az Egyetem visszautalja a befizetett önköltségi díjat.

Mit jelent a vizsgakurzus kurzus típus? Mikor kell felvenni ezt a kurzust?
Vizsgakurzushoz nem tartozik kontaktóra, csak vizsgalehetőség; a vizsgakurzust csak akkor veheted fel, ha már szereztél belőle aláírást.
Betelt a létszám az adott kurzuson. Kitől kell kérni a kurzus limit bővítését?
Nyújts be kurzus bővítési kérelmet a Neptunban.
Nem látok az adott tantárgyból meghirdetett kurzust. Kihez forduljak?
Nyújts be kurzus indítási kérelmet a Neptunban.
Meddig lehet tárgyat leadni egy félévben?
A felvett tárgyat a regisztrációs hét végéig adhatod le.
Nem látom az adott tantárgyat vizsgakurzusban vagy normál kurzusban. Kihez forduljak?
Jelezd az illetékes tanszéken és nyújts be kurzus indítási kérelmet a Neptunban.
Hányszor vehetek fel egy tantárgyat?

Amennyiben a tanulmányaidat 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, 5 alkalommal teheted meg. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.

A tantárgyfelvételnek van díja?

Amennyiben először veszed fel a tárgyat, akkor nincs díja, ha újra felveszed, akkor a HKR 113. § szerinti különeljárási díjak mellékletében meghatározott díjat kell fizetned. A Tantárgy-újrafelvételi díj kiírása központilag, az aktuális félévben történik meg.

A tantárgyfelvételi díjat nekem kell kiírnom a Neptunban vagy központilag történik a kiírás?
Központilag írják ki a tételt.
A vizsgakurzus is tantárgyfelvételnek minősül?
Igen, ez tárgyfelvétel, minden újabb tárgyfelvétel esetén fizetni kell.
Órarendi ütközés miatt nem engedi felvenni a Neptun a tárgyat! Kihez forduljak?
Szabadon választható tárgyak esetén vegyél fel másik tárgyat, előadás és szeminárium ütközhet. Kötelező tárgyak esetén jelezd az illetékes tanszéki ügyintézőnek.
Aláírás megtagadást kaptam a tantárgyból, ebben a félévben nem vizsgázhatok?
Nem, a vizsgázás feltétele az aláírás megszerzése.
Mennyi kreditértékű tárgyat vehetek fel?
Bármennyit, nincsen szabályozva/korlátozva. Azonban csak annyit érdemes felvenni, amennyit reálisan teljesíteni tudsz, hiszen a nem teljesített tárgyak következő felvételekor már tantárgyfelvételi díjat kell fizetni.

Pénzügyek

Milyen ösztöndíjra vagyok jogosult?
A HKR tartalmazza az ösztöndíj típusokat és a jogosultak körét.
Mikor kaphatok ösztöndíjat?
Amennyiben eleget teszel a pályázati kiírásban vagy a HKR-ben meghatározott feltételeknek, jogosult vagy rá. Van olyan ösztöndíj, amit jogosultság esetén automatikusan fizetünk (tanulmányi), de az ösztöndíjak többségét meg kell pályázni.
Hogyan kell befizetni a Neptunon keresztül a kiírt tételt?

A Neptunban a Pénzügyek/Befizetés/Kiírt tétel befizetésnél. Erről leírást a Neptun belépő felületén találsz (BGE_onkoltsegi dij befizetesenek modjarol.docx).

Nem gyűjtöttem össze az ösztöndíj megpályázásához az összes dokumentumot. Van lehetőségem pótolni a dokumentumokat az ösztöndíjhoz?
Ha a kiírásban szerepel, hogy van lehetőség a pótlásra, akkor igen. Ha a kiírásban kikötik, hogy nincs rá lehetőség, akkor formai okok miatt elutasításra kerül a pályázat.
Elutaltam a kiírt tétel összegét, azonban még mindig aktív a tétel státusza. Mi ennek az oka?
Az utalás pár napot igénybe vesz, a beérkezést követően lesz teljesített.
Kreditalapú önköltséget fizetek, a kiírt önköltség 2. részletét be kell fizetnem és a különbözetet visszautalják számomra vagy módosításra/törlésre kerül a második részlet?
A 2. részlet módosításra kerül a felvett kreditérték függvényében a HKR 114. § (4) bekezdése alapján.
Diákhitelből fizetek, ilyenkor mit kell tennem?
A Neptunban a Pénzügyek/ Beállítások/ Diákhitel 2-nél rögzítsd a szerződésszámot, ezután a Pénzügyek/ Befizetés menüben válaszd ki az önköltség sorát és a + jelre kattintva válaszd a Diákhitel 2-t.

Adminisztráció

A diákmatricát minden félévben fel kell venni?

Őszi félév esetén október 31-ig, tavaszi félév esetén március 31-ig érvényes az előző féléves matrica, az adott féléves matricát aktív félév alatt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton tudod átvenni.

Miként kell diákigazolványt igényelni?
Az Okmányirodában kapott NEK azonosítót be kell rögzítened a Neptunban/ Ügyintézés/ Diákigazolvány igénylés menüpont alatt, ezzel indítod el az igénylést.
Mi történik, ha elhagyom a diákigazolvány matricámat?

Újból kell igényelned, melynek a díját be kell fizetned. Először a Hallgatói Ügyfélszolgálatra kell bemenned, kifizetni a kiírt díjat, aztán a teljesítést követően kapsz új matricát a diákigazolványra.

Hogyan kell ideiglenes igazolványt kérni?

Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérheted az ideiglenes diákigazolvány kiállítását a Hallgatói Ügyfélszolgálaton, mely 60 napig érvényes.

Mikor kerülök át önköltséges finanszírozási formára?

A HKR 88§ (2) alapján az Egyetem tanévenként köteles önköltséges képzésre átsorolni azt a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzésben részt vevő hallgatót, aki az utolsó két olyan félév átlagában, amelyben hallgatói jogviszonya nem szünetelt, illetve nem az Nftv. 81. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott külföldi képzésben vett részt, nem szerzett legalább húsz kreditet vagy nem érte el a (11) (11) bekezdésben megállapított korrigált kreditindexet , továbbá azt, aki az államilag támogatott képzés feltételeinek vállalásáról tett nyilatkozatát visszavonja. 

A megürült ösztöndíjas helyre ki kerülhet át?

Feltétele, hogy szabaduljon fel hely. Fontos még tudnod, képzésenként kell, hogy felszabaduljon hely, például, ha angolra szeretnél menni, de csak a magyar KM-n nappalin szabadul fel, de angolon nem, akkor nem üresedett meg hely a számodra. A HKR. 88.§ bekezdése alapján meg kell felelned két feltételnek. Ha az utolsó két aktív félév alatt legalább 15 kreditet és a képzési területenként meghatározott súlyozott tanulmányi átlagot eléred, ezután az összesített korrigált kreditindex alapján létrehozott hallgatói rangsor elejétől a szabad helyek függvényében kerülhetsz át állami ösztöndíjas helyre.

Mikor kell jelentkeznem specializációválasztásra?
A mintatantervben meghatározott félévtől, a Neptunban meghirdetett specializáció választási időszakban.
Mik a specializáció választásra jelentkezés feltételei?
A mintatanterv szöveges részében meghatározott félévek után, az adott tárgyakat teljesítened kell, megadott teljesített kredittel kell rendelkezned. Ha 2016 vagy az előtti mintatanterven folytatod a tanulmányaidat, akkor a specializáció választási tájékoztatóban meghatározott félévek után, az adott tárgyakat teljesítened kell, a megadott teljesített kredittel kell rendelkezned.
Hogyan tudok specializációt választani?

A Neptunban az Ügyintézés/Modulválasztás menüpont alatt látod a meghirdetett specializációkat. Ha a feltételnek megfelelsz, fel tudod venni a választásodat. Célszerű többet megjelölve preferencia sorrendet felállítanod.

Kettő specializációt hallgathatok-e párhuzamosan?

Igen, ezt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton jelezd.

Kérelmek

Mikor kell beadni a kérelmet ekvivalenciára?

Ha az elfogadtatni kívánt tantárgy vonatkozásában még nem született ekvivalencia határozat (Információ/Tárgyelismerés).

Hol találom a kérelmet ekvivalenciához?
Neptun/Információ/Tárgyelismerés/Új tárgyekvivalencia vizsgálat kérése. (Intézményen belüli, ha BGE-s vagy BGF-es az elfogadtatni kívánt tantárgy, ha nem, akkor értelemszerűen az intézményen kívülit kell választani).
Elfogadásra került az ekvivalencia kérelmem, mi a további teendő?
Adj be kreditátviteli kérelmet (ekvivalencia alapján).
Mikor érdemes kreditbeszámítási kérelmet beadni?

Ha van olyan tárgyad, amit egy korábbi képzésről szeretnél elismertetni (feltételek: legyen rá ekvivalencia vagy legyen azonos a tárgykód, de beadhatsz kérelmet szabadon választható tárgyakra is). A kérelemhez csatolni szükséges a lepecsételt és aláírt teljesítési igazolást is.

Hol találom a kérelmet kreditbeszámításhoz?

A kérelemről további információt itt találsz.

FOSZK-on végeztem, milyen kreditbeszámítási kérelmet kell beadnom?

Tájékoztató alapképzésre felvételt nyertek számára itt található.

További kreditbeszámítási lehetőségekről itt találsz bővebb információt.

Hogyan tudom beadni a kreditátviteli kérelmeket?

Neptun/Tanulmányok/Mintatanterv/keresd meg az elfogadtatni kívánt tárgyat, ami a jelenlegi képzéseden a mintatanterv része, majd a + jelre kattintva válaszd ki a megfelelő kérelmet.

Miként tudom beadni a kérelmeket?

A Neptun kezdőfelületén – még belépés előtt – találsz egy táblázatot a kérvényekről: Neptun kérelmek beadási időszakai. A kérelem típusától függően itt láthatod, hogy honnan indítsd el a kérvény beadását.

Kell fizetni a kérelemért?
Az adott félévben egyszeri díja van, mely központilag, utólag kerül kiírásra egy 3.500 Ft-os tételként.
Miként, mikor fellebbezhetek?
Az Egyetem döntése vagy intézkedése, illetve intézkedésének elmulasztása (a továbbiakban együtt: döntés) ellen a közléstől, ennek hiányában a tudomásodra jutásától számított 15 napon belül.
Hol tudom a kérelmet beadni fellebbezéshez?

Jogviszonnyal rendelkezők esetén a Neptunban Ügyintézés/Kérvények Felülbírálati kérelem pontban beadható. Jogviszony nélküli hallgatók esetén papír alapon, melyet a Hallgatói Ügyfélszolgálaton adj le.

Végzősöknek

Mik a szakdolgozat formai követelményei?

A formai követelményeket a szakdolgozati tájékoztatókban találod.

Hogyan kell leadni a szakdolgozatot?
Elektronikusan, a tájékoztatóban meghatározott módon.
Kell-e két szakdolgozatot írni, ha két specializáción tanul a hallgató?
Csak egy szakdolgozatot kell írnod.
Két specializáció esetén miből áll a záróvizsga?

A záróvizsga a szakdolgozat megvédéséből áll, amely magában foglalja az eredmények prezentációját és az arra épülő szakmai vitát. A szakmai vita mindkét specializáció témakörében értendő.

Hányadik félévben kell a szakmai gyakorlatot teljesíteni?
A mintatanterv szerint ajánlott félévben, amennyiben eleget tettél a tantárgyi követelményeknek.
Mi a feltétele a szakmai gyakorlat megkezdésének?
A szakmai gyakorlat megkezdésének feltételét a szöveges tanterv rögzíti.
Megkezdhetem-e a szakmai gyakorlatot, amennyiben nem teljesítettem a tantárgyi feltételeket?
Csak abban az esetben, ha erre vonatkozóan dékáni méltányossági kérelmet nyújtottál be, ami jóváhagyásra került.
Milyen dokumentumok szükségesek a szakmai gyakorlat megkezdéséhez?

Befogadó nyilatkozat, amely egy szándéknyilatkozat a cég részéről, hogy szeretnének foglalkoztatni. Előtanulmányi nyilatkozat, hogy a szakmai gyakorlat kezdetéig eleget teszel a tantárgyi követelményeknek, illetve a cég által már aláírt szakmai gyakorlatos együttműködési megállapodás benyújtása.

A szakmai gyakorlat végén milyen dokumentumot kell benyújtanom?
Igazoló és értékelő lapot, amit a cég tölt ki a munkavégzésedre vonatkozóan, Gyakorlati helyek minősítése című dokumentumot, melyet te tölts ki a cégre vonatkozóan, és amennyiben szakodon előírás, akkor Szakmai gyakorlati beszámolót.
Teljesíthető-e külföldön a szakmai gyakorlat?
Igen. A dokumentálási folyamat megegyezik a Magyarországon teljesített gyakorlattal, csak ebben az esetben angolul érhetőek el az űrlapok, továbbá szükséges a Nyilatkozat felelősségbiztosítás megkötéséről című nyomtatvány benyújtása is.
Hol teljesíthetem a szakmai gyakorlatot?
Gyakorlati helyet kétféleképpen tudsz kiválasztani: a BGE partnerei által ajánlott helyek közül, vagy saját magad keresel gyakorlati helyet és kéred annak az elfogadását.
Mi a Befogadó nyilatkozat célja?

A Befogadó nyilatkozat alapján a szakmai gyakorlatért felelős munkatárs előzetesen jóváhagyja a szakmai gyakorlati helyet és pozíciót.

Mikor kell felvennem a Neptuban a szakmai gyakorlati tantárgyat?
A tárgyat a szokásos módon kell felvenni a Neptunban abban a félévben, amelynek a vége előtt befejeződik a gyakorlat.
Mikor kell leadni a szakmai gyakorlat megkezdéséhez szükséges dokumentumokat?
A kari időrendben/tájékoztatóban meghatározott határidőig, de legkésőbb 4 héttel a gyakorlat kezdete előtt.
Mikor kell leadni a szakmai gyakorlat lezáráshoz szükséges dokumentumokat?
A szakmai gyakorlat befejezését követően egy héten belül, de legkésőbb az adott szakon meghatározott határidőig.
Lehet-e gyakorlati helyet váltani?

Indokolt esetben igen, a bgeszakmaigyakorlat@uni-bge.hu címen leegyeztetve ezt az egyetem felelős munkatársaival.

Van-e lehetőség korábbi munkatapasztalat szakmai gyakorlatként történő beszámítására?

Igen, a szakmai tájékoztatók tartalmazzák a további feltételeket. A kérelmet az Online Karrier Platformban kell benyújtani.

Heti hány órát kell dolgoznom?
Az ajánlott szakmai gyakorlati időszak heti 40 órás munkahétnek felel meg.
Kell-e fizetést adni a cégnek a szakmai gyakorlat alatt?

Amennyiben a szakmai gyakorlat egybefüggő időtartama a hat hetet eléri, a hallgatót díjazás illeti meg, mértéke legalább a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) hatvanöt százaléka.

Teljesíthető-e passzív hallgatói jogviszonyban a szakmai gyakorlat?
Nem lehetséges.
Jelentkeztem záróvizsgára, azonban nem tudom leadni a szakdolgozatom / nem lett meg egy tárgyam. Ilyenkor mi a teendőm?

Méltányossági kérelem keretében kérd a hiányzó tárgy felvételét, ha még tudsz belőle vizsgázni. Ha már nem teljesíthető a hiányzó tárgy, akkor a következő félévre is regisztrálnod kell és a hiányzó tárgy felvételét követően teljesíteni azt, valamint a záróvizsgázni is csak a következő félévben fogsz tudni.

Korábban abszolváltam vagy sikertelen záróvizsgát tettem. Van díja az ismételt záróvizsgának?

Igen, a díj 20.000 Ft, mely központilag kerül kiírásra a záróvizsgát megelőzően.

Abszolválást követően meddig jelentkezhetek záróvizsgára?
A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint letehető a záróvizsga. A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető.
Sikertelen záróvizsga után még mennyi alkalommal mehetek vizsgára?

Nincs meghatározva, de adott időszakon belül záróvizsgát kell tennie az alábbiak alapján:

  • A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint.
  • A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető le.
Mi számít bele a záróvizsga eredményébe?

A 2016. vagy az előtte érvényes mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza: alapképzésben és mesterképzésben két bíráló (egy külső és egy belső) véleményének figyelembevételével – a szakdolgozatra és a szakdolgozat védésére adott érdemjegyből, valamint a szakfelelős által meghatározott témakörökből álló komplex szakmai vizsga érdemjegyéből számított egyszerű átlag. A 2017/2018-as tanévtől a képzés Tantervének 11. pontja tartalmazza.

Mi számít bele az oklevél minősítésébe?
A 2016. vagy az előtti mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza. A 2017/2018. tanévtől a szöveges mintatanterv tartalmazza.
Mikor kell új szakdolgozatot írni?
Új szakdolgozatot kell készíteni, ha a dolgozat minősítése vagy a védésre adott jegy elégtelen. Az új szakdolgozat témája az eredeti témával azonos, vagy attól eltérő is lehet. Az új témát az illetékes intézet/intézeti tanszék vezetője hagyja jóvá.

Tanulmányi kérdések

Ha nem jelentkezek be 2 passzív félév után, akkor a jogviszonyom megszűnik?
Az egybefüggő szüneteltetés ideje nem lehet hosszabb, mint két félév. A jogviszony megszűntetésre kerül a HKR 50. § (1) bekezdése alapján.
Ha egy tárgy teljesítése nem sikerül, hány alkalommal vehetem fel?

Amennyiben a tanulmányaidat a 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, akkor 5 alkalommal. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.

Ha 5 aktív félév alatt nem teljesítek 75 kreditet akkor megszűnik a jogviszonyom?

Igen, ez egy szűrőszint, amit alapképzési szakokon vizsgálnak a 2018/2019-es tanévtől tanulmányaikat megkezdő hallgatók esetében. Akik korábban kezdtek, rájuk nem vonatkozik a szűrőszint. Az előírt kreditmennyiség teljesítése méltányossági kérelem alapján legfeljebb egy félévvel halasztható.

Ha egy tárgyból 7 elégtelent szereztem, akkor mit tudok tenni?

Kérhetsz dékáni, illetve rektori méltányossági kérelemben további vizsgalehetőséget. Ha ez elfogadásra kerül, folytathatod tanulmányaidat. Amennyiben méltányosságból nem kapsz további vizsgalehetőséget, vagy a dékáni, illetve rektori méltányosági kérelmet már korábban más kérésre elhasználtad, az Egyetem egyoldalú nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyodat. 

Ez esetben felvételi eljárás keretében újra tudsz jelentkezni és a sikeres felvételt követően, a beiratkozás után a kreditátvitellel a már teljesített tárgyaidat elfogadtathatod, és folytathatod a tanulmányaidat.

Mikor szűnik meg a hallgatói jogviszonya annak a hallgatónak, aki abszolutóriumot szerzett, de nem tett záróvizsgát?
A jogviszony megszűnésének a napja az adott félév záróvizsga-időszak utolsó napja.
Hol találhatóak a tárgy teljesítésének a feltételei?
A tantárgyi tematikában, tárgyleírásban.
Hol tudom megnézni, hogy mit teljesítettem és még mely tárgyam hiányzik?
A Neptun/Tanulmányok/Előrehaladás pontban, ezt vesd össze a hivatalos mintantervvel.
Mi az oklevél kiadásának a feltétele?

Az oklevél megszerzésének feltételeit a szöveges mintatanterv tartalmazza.

Ha nem teljesítek egy tárgyat, annak mi a következménye?

Tantárgy újrafelvételi díjat kell fizetni a következő felvétel esetén. 

Mit jelent a képzési idő?

Az előírt kreditek, a végzettségi szint, a szakképzettség megszerzéséhez szükséges, jogszabályban meghatározott idő.

Mennyi államilag támogatott félévem van?

Ezt a HKR. 87. § (1) bekezdésben találod: Egy személy - felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben és mesterképzésben összesen - tizenkét féléven át folytathat a felsőoktatásban tanulmányokat magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben (a továbbiakban: támogatási idő). A támogatási idő legfeljebb tizennégy félév lehet, ha a hallgató osztatlan képzésben vesz részt és a képzési követelmények szerint a képzési idő meghaladja a tíz félévet.

Képzést váltottam, de nem látom a teljesített tárgyaimat, mi az oka?

Elképzelhető, hogy a Neptunban nem váltottál képzést: belépést követően a bal felső sarokban kattints a ’Képzés’ gombra, majd válaszd ki a jelenlegi képzésedet a legördülő menüből. Az elismert tárgyaidat a speciális indexsoron találod.

Nem írtam alá képzési szerződést átsorolás után. Mit tegyek?

Ha vállalod, hogy önköltséges formában folytatod a tanulmányaidat, akkor a Hallgatói Ügyfélszolgálatot keresd fel minél előbb, mert addig nem folytathatod a tanulmányaidat.

Erasmuson teljesített tárgyaimat hogyan fogadják el?
Ha van már rá ekvivalencia határozat, akkor kreditátviteli kérelmet adj be. Ha szabadon választható tárgyként szeretnéd elfogadtatni, akkor kreditátviteli kérelmet adj be.
Milyen ügyeket intézhetek a Hallgatói Ügyfélszolgálaton?
A tanulmányokat érintő ügyeket.
Mivel kapcsolatban keressem az oktatókat?

Tárgyteljesítés, hiányzás a szemináriumról, vizsga teljesítés, TDK, egyéb szakmai versenyek, témafoglalás, konzultáció ügyében.

Milyen ügyekben segít nekem a HÖK?
Bármilyen tanulmányokkal, ösztöndíjakkal, kollégiummal, rendezvényekkel kapcsolatos ügyben keresheted őket.
Hogy írjak üzenetet a Hallgatói Ügyfélszolgálatnak?

Kérjük mielőtt e-mailt írsz nekünk, tájékozódj a GYIK-ben, vagy ha a Neptunt érintő kérdéseid vannak látogass el erre az oldalra! A Hallgatói Ügyfélszolgálat elérhetőségeit ITT találod.

Hogy tudok kapcsolatban lépni a Hallgatói Ügyfélszolgálat munkatársaival?

Ha nem találtál választ a kérdéseidre a GYIK-ben, akkor keresd a Hallgatói ügyfélszolgálat munkatársait. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségére 4 csatornán is lehetőséged nyílik: telefonos kiszolgálás, dedikált kari e-mail, személyes ügyfélszolgálatok és az egyre népszerűbbé váló videós ügyfélszolgálati platform, időpont foglalás lehetőségével.

Az ügyfélszolgálatok nyitvatartási időszakairól és elérhetőségeiről az alábbi linkeken tájékozódhatsz:

 

KKK: https://uni-bge.hu/hu/kkk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport

KVIK: https://uni-bge.hu/hu/kvik/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport

PSZK: https://uni-bge.hu/hu/pszk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport

Még nem kaptam választ. Mit tegyek?

Kérjük, hogy légy türelemmel, mert a terhelt időszakokban több mint 1 munkanap is lehet a válaszadás.

Informatikai kérdések

Nem tudok csatlakozni VPN szolgáltatáshoz. Mit tegyek?

VPN hozzáférésed engedélyezéséhez töltsd ki az alábbi címen található igénylőlapot: https://adatbazisok.uni-bge.hu/ A VPN csatlakozás beállításához az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/vpn-kapcsolat-leterehozasa-a-kozponti-konyvtar-altal-elofizetett-adatbazisokhoz. VPN csatlakozás létrehozására csak abban az esetben van szükség, amikor az Egyetemtől távol (pl: otthonról) szeretnél belépni a könyvtári adatbázisokba. Az iskola területéről (pl.: kollégium, eduroam wifi) VPN kapcsolatot felépíteni nem lehetséges. Ebben az esetben a könyvtári adatbázisok VPN kapcsolat nélkül elérhetők. A Leírásban szereplő „A Speciális beállítások gombra kattintva az L2TP lapfülön jelölje be az „Előmegosztott kulcs használata hitelesítéshez” jelölőt és a kulcsnál adja meg a jogosultság igénylésre kapott válasz e-mailben szereplő kódot” résznél gépeld be ismét a billentyűzetről a kódot. Előfordul, hogy másolással nem mindig kerül ez helyesen beillesztésre. Amennyiben továbbra sem működik, előfordulhat, hogy a router beállításaiddal vagy internet szolgáltatóddal lesz a probléma. Próbáld meg a VPN kapcsolatot más módon, pl.: mobilinternettel felépíteni. Ha sikerül, keresd fel internetszolgáltatódat és beszéld meg velük, mi a teendő ahhoz, hogy a VPN kapcsolat működjön vezetékes internetről is.

Nem tudom a VPN csatlakozáshoz szükséges felhasználónevem, jelszavam. Mit tegyek?

Felhasználóneved az egyetemi e-mail címed (ügyelj rá, hogy @unibge.hu”-ra végződik). Amennyiben nem tudod az egyetemi e-mail címed, regisztrálj újra a VPN szolgáltatásra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ oldalon. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad. Kérünk próbálj meg ezzel a címmel ismét bejelentkezni.

Nem tudok csatlakozni VPN szolgáltatáshoz, a rendszer azt írja, nincs hallgatói jogviszonyom pedig már beiratkoztam. Mit tegyek?

A VPN hozzáférés hallgatói jogviszonyhoz kötött. Lehetséges, hogy nyilvántartásunk szerint még nincs hallgatói jogviszonyod, így a szolgáltatást ennek hiányában nem tudjuk beállítani neked. Amennyiben jogviszonyod a Neptun rendszerben rögzítésre kerül, kérjük regisztrálj újra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ webcímen.

Nem tudom megigényelni a VPN szolgáltatást, mert már abszolvált hallgató vagyok és nincs jogviszonyom, pedig elengedhetetlen lenne a diplomamunka megírásához. Mit tegyek?

Küldd el igényedet és Neptun kódodat a Neptun rendszerben is rögzített hivatalos e-mail címedről az informatika@uni-bge.hu email címre.

Szeretnék a könyvtári adatbázisokhoz hozzáférést kérni, de nincs hallgatói jogviszonyom és nem a diplomamunka megírásához kell. Mit tegyek?

Hallgatói jogviszony nélkül sajnos nem tudunk neked VPN kapcsolatot biztosítani. Az adatbázisokhoz való hozzáférést személyesen veheted igénybe az egyetemi könyvtárban.

Külföldön tartózkodom és a VPN szolgáltatás nem működik, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?
Előfordulhat, hogy az ország, ahol tartózkodsz, tiltja a VPN kapcsolat kialakítását. Kérjük, hogy keresd fel internetszolgáltatódat és érdeklődj arról, hogy a VPN kapcsolat kiépítése támogatott-e ott, ahol most tartózkodsz.
Nem tudok csatlakozni az egyetemi wifi-re. Mit tegyek?

Az eduroam hálózathoz történő csatlakozáshoz az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/wifi-eduroam-hasznalata. Kérjük, ellenőrizd, hogy az Eduroam hálózatra csatlakozol-e, megfelelő felhasználónevet használsz-e a csatlakozáshoz amennyiben mobiltelefonnal csatlakozol. Ellenőrizd alaposan a beállításait (például, hogy a felhasználónévnél vagy a jelszónál nem írt-e be a telefon véletlenül egy üres karaktert annak végére) is.

Elfelejtettem az egyetemi e-mail címemet. Mit csináljak?

Végezd el ismét az O365-os regisztrációt a https://uni-bge.hu/hu/tajekoztato-az-o365-szolgaltatasrol webcímen és ezt követően elküldjük a Neptunban megadott hivatalos e-mail címedre az egyetemi e-mail címedet. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad.

Hol tudom megnézni az egyetemi e-mail címemre érkező leveleket?

Lépj be a https://portal.office.com weboldalra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépésre is használt jelszavaddal. Az oldalon keresd meg az Outlook alkalmazást, amellyel levelezhetsz.

Nem látom az egyik Teams csoportot. Mit tegyek?
Valószínűleg kurzusodat még nem aktiválta oktatód. Kérjük, várj amíg a tantárgy aktiválásra kerül. Ekkor megjelenik majd a csoportjaid között.
Beléptem a Teamsbe, de nem látok egyetlen csoportot sem. Mit csináljak?

Ellenőrizd, hogy egyetemi e-mail címeddel léptél-e be a Teams alkalmazásba. Amennyiben nem, úgy jelentkezz ki, majd lépj be újra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépéshez is használt jelszavaddal. Amennyiben frissen regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük várj, míg csoportjaid szinkronizálásra kerülnek a Teams programban. Amennyiben holnap reggelig nem jelennek meg a csoportjaid, írj az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.

Regisztráltam az O365-ös szolgáltatásra, de nem tudok bejelentkezni, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?

Az O365-ös szolgáltatásra történő regisztrációt követően fiókod a Microsoft felhőben jön létre. Ez a folyamat hosszabb időt (maximum 4 órát) vehet igénybe, ezután nyílik lehetőség az első belépésre a https://portal.office.com webhelyen. Ellenőrizd, hogy a https://portal.office.com weboldalon történő bejelentkezésnél egyetemi e-mail címed „@unibge.hu”-ra végződjön! Amennyiben több mint 4 órája regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük készíts képernyőképet a bejelentkezésről és Neptun kódoddal együtt küldd el azt az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.

Hogyan tudom megváltoztatni belépési jelszavamat (jelszó)?

A Neptun / Coospace / Modulo2 / O365 / WiFi / VPN rendszerben? Látogasd meg a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalt, ahol útmutatást találhatsz az Egyetem jelszókezeléséről.

Letiltódott a felhasználóm. Mit tegyek? 

Várj 15 percet, majd próbálj meg ismét bejelentkezni. Amennyiben nem sikerül, változtasd meg jelszavad a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található instrukciók szerint.

Mostanában változtattam meg jelszavam, és azóta gyakran letiltja a rendszer a bejelentkezésemet. Mit tegyek? 
Amennyiben mostanában változtattál jelszót, előfordulhat, hogy az egyik eszközödön lévő beállítás még a régi jelszóval próbál meg bejelentkezni valamely szolgáltatásba (pl: Offline levelező kliens, eduroam wifi beállítás). Ellenőrizd eszközeiden, hogy minden bejelentkezésed már az új jelszóval lépjen be az egyetem rendszereibe. 
Kollégiumban a vezetékes internethez hogyan tudok csatlakozni? 

Az Egyetem kollégiumi vezetékes internethez történő csatlakozási segédletét az alábbi weboldalon találod: https://uni-bge.hu/hu/csatlakozas-a-kollegium-vezetekes-informatikai-halozatahoz.

Egyetemi változások 2025/26-os tanév

Az egyes szakok mely karhoz tartoznak 2025. augusztus 1-től?

 Az alábbi táblázat tartalmazza, hogy az egyes szakok mely karhoz tartoznak 2025. augusztus 1-től, és hol helyezkednek el. 

 


A KKK oktatási helyszínek a belvárosba kerültek át?

Igen, a Belvárosi Kampuszra. 

Hol találom a költözés után a Hallgatói Ügyfélszolgálatot?

A hallgatói ügyintézés helyszíne a Zuglói Kampuszon nem változik, továbbra is a 1149 Budapest, Buzogány utca 10-12. szám alatt várja személyesen a hallgatókat. A Belvárosi Kampusz ügyfélszolgálata pedig az egyetem Alkotmány utcai épületétől mindössze 450 méterre, a 1055 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 74. szám alatt áll személyesen a hallgatók rendelkezésére. Az iroda bejárata az épület sarkán található.

A nyitvatartási időről az alábbi linkeken tájékozódhatsz: 

Belvárosi Kampusz 

Zuglói Kampusz 

Tanulmányi ügyeidet a 2025/26-os tanévtől már online is intézheted! Az új időpontfoglalási felület segítségével előre tervezhetsz és elkerülheted a sorban állást is.

Az online videós ügyfélfogadáson akár otthonról, kényelmesen is konzultálhatsz az ügyintézőkkel. A videóhívás során élőben teheted fel kérdéseidet, több ügytípust is egyszerre megbeszélhetsz, így nemcsak időt takarítasz meg, de személyre szabott segítséget is kaphatsz.

Foglalj időpontot ITT: https://uni-bge.hu/hu/hallgatoknak/hallgatoi-ugyfelszolgalat-idopontfoglalas


Miért döntött az egyetem a Mátyásföldi Kampusz elhagyása mellett?

Azon dolgozunk, hogy a BGE néhány év múlva új, modern kampuszba költözhessen, elhagyva a jelenlegi épületeinek jelentős részét. A tervezett költözés célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a BGE teljes közösségét egy hatékonyabb, korszerű kampuszstruktúra kialakításával, valódi, inspiráló közösségi tereket létrehozva hallgatóink és kollégáink számára. A nemrégiben elindult kampuszprojekt első lépése volt, hogy 2025 nyarán az egyetem elhagyta alacsony kihasználtságú és magas fenntartási költségű mátyásföldi épületegyüttesét, lehetőséget nyitva a további fejlesztés megkezdésének.  

A kampuszprojekt további lépéseiről ITT olvashatsz.

A kari könyvtárba vagyok beiratkozva. Szeptember 1-től melyik könyvtárba járhatok? A meglévő tagságom másik könyvtárba is érvényes lesz?

Szeptember 1-jétől egyetlen központi Egyetemi Könyvtár várja a hallgatókat a Zuglói Kampuszon, az UniZone-ban. A könyvtári tagság a megadott határidőig érvényes lesz az új helyen is. A megújult Egyetemi könyvtárral kapcsolatos újdonságokról, az elérhető szolgáltatásokról, nyitvatartásról ITT olvashatsz. 

Milyen diplomát fogok kapni?

Az egyetemen történő változások, fejlesztési folyamatok nem befolyásolják a megszerezhető diplomát. A BGE továbbra is ugyanazt a legszélesebb körben ismert, értékálló, a munkaerőpiacon elismert diplomát adja, mint eddig. A fejlesztések eredményeként pedig bízhatunk benne, hogy a BGE-s diploma elismertsége még tovább nő majd.  

Az új karokhoz új Hallgatói Önkormányzatok alakultak?

Igen. Az EHÖK kialakította az új szervezeti struktúrát. A kari részönkormányzatok elérhetőségeit ITT találjátok. A Hallgatói Önkormányzatot érintő kérdésekkel továbbra is a HÖK képviselőket kereshetitek. 

A jövőben is lesz zh hét, vagy külön tanórákon fogjuk megírni a zh-kat?

A zh-k formájában történő számonkérések folyamatosak lesznek a tanév során. A zh-k megírása felmenő rendszerben kerül majd át a Vizsgaközpontba. Szeptembertől még kizárólag az első évfolyamos hallgatók fogják a zh-kat a Vizsgaközpontban megírni. A másod-harmad évfolyamokon az oktató döntése, hogy igénybe veszi-e a Vizsgaközpontot a számonkérés lebonyolítására. 

Hol találom a Vizsgaközpontot?

Mindkét kampuszon, az Alkotmány utcai, illetve a Buzogány utcai épületben egy-egy egyetemi Vizsgaközpont került kialakításra. 


Honnan tudom, mit kell csinálni a Vizsgaközpontban?

A Vizsgaközpont weboldalán a Hogyan intézzem? menüpontban részletesen olvashatsz a Vizsgaközpont működési rendjéről, a hallgatói magatartási szabályokról. Olvasd végig a Gyakran ismételt kérdéseket is, hogy megismerd a vizsgáztatás teljes folyamatát.

Minden karon egyszerre lesz a tárgyfelvétel?

Igen, a tárgyfelvétel minden karon párhuzamosan zajlik majd, a 2025/2026-os tanév közzétett időrendje szerint.  

Kizárólag az új karomról választhatok konzulenst a szakdolgozatomhoz? Mi van, ha már dolgozom valakivel, de ő másik karra került?

A már megkezdett közös munkák folytatására természetesen van lehetőség, ebben a témavezetők és a tanszékvezetők is elkötelezettek. 

Hol találom meg, hogy melyik oktatóhoz és milyen témában jelentkezhetek szakdolgozóként?

A záródolgozati/szakdolgozati/diplomamunka témajelentkezések a Neptunban történnek továbbra is, ott érhető el ezek listája. 

Érinti a változás az önköltségi díjat?

A szervezeti átalakulás és fejlesztési folyamat nincs hatással az önköltségi díjra, ezek egymástól függetlenek.  

Már online is foglalhatsz időpontot a Hallgatói Ügyfélszolgálat megújult felületén!

Javasoljuk, hogy minden esetben használd az IDŐPONTFOGLALÁSI lehetőséget akár online, akár személyesen intéznéd tanulmányi ügyeidet. Ezzel elkerülheted a sorban állást, illetve az ügy megjelölésével kollégáink is felkészülten várnak majd.   

Milyen tárgyakat/kurzusokat vehetek fel szabadon választható tárgyként?

A szabadon választható tárgyak rendszere némiképp megváltozott a 2025/2026-os tanévre, amelynek eredményeként a korábbiaktól eltérően több ilyen tárgy közül választhatsz. Szabadon választható tárgyként az Intenzív héten meghirdetett kurzusok mellett felvehetők nyelvi tárgyak, testnevelés és felvehetők bármely más szak kötelező, kötelezően választható tárgyai. Vagyis, ha nem szerepel a saját tantervedben, szabadon választhatóként veheted fel. Fentiek mellett a Hungarian Startup University Program (HSUP) első féléves tárgyát és a KultKredit program féléves kurzusát is felveheted. Mindezek mellett még önkéntes munka is számíthat szabadon választható kreditnek. A Neptunban a Tárgyfelvétel menüpontban a Minden további intézményi tárgy bepipálásával, a Tárgyak listázása gomb megnyomása után láthatóak lesznek a szabadon választható tárgyak.

Hol találom a ZH-naptárat?


 A ZH-naptárat ITT találod, melyet folyamatosan töltünk, aktualizálunk. Kérjük, kövesd nyomon ezt a felületet! Egyben felhívjuk figyelmedet, hogy a ZH-ra az adott kurzus CoSpace felületén tudsz jelentkezni. 

Mi történik, ha nem megfelelő számomra a zh időpontja, és nem tudom megoldani, hogy ott legyek?

Nappalis hallgatók:                                                      

- kollokviumos tárgyak esetében, ha aláíráshoz szükséges zh-ról van szó, az minden esetben pótolható lesz a félév végén. Ha az aláíráshoz nem szükséges zh, akkor pedig annak megírása nélkül is lehet a vizsgára jelentkezni és vizsgával helyettesíteni azt                                                       

- gyakorlati jegyes tárgyak esetében minden zh pótolható lesz a félév végén                                                     

Levelezős hallgatók:                                                    

- kollokviumos tárgyak esetében az aláírás automatikus, a zh megírása így nem kötelező, hiszen a vizsga helyettesíti azt                                              

- gyakorlati jegyes tárgyak esetében minden zh pótolható lesz a félév végén                                                                                   

A felkínált alternatív zh időpontok és a pótlások időpontjai a december 8. és 20. közötti időszakban lesznek.

Tudok előre tervezni, ha még nincs kiírva a zh konkrét időpontja?

Minden mintatanterv szerint haladó hallgató zh időpontjait évfolyam szerint meghatározott napokra tervezi az egyetem – ezekről az alábbi táblázat ad tájékoztatást. A zh-sávok alapján az ezzel kapcsolatos elfoglaltságok tervezhetők a pontos dátumok közzététele előtt is. A FOSZK-ok zh-sávjai a hozzájuk kötődő alapszakok sávjaihoz igazodnak.

Az utolsó hetek zh-i és pótzh-i a nappali munkarendű képzéseknél kívül eshetnek az alábbi zh-sávokon azért, hogy egy-egy napra kisebb legyen a hallgatók terhelése (ne kelljen egy nap sok zh-t írni, ha valaki nem akar).

A valós hallgatói jelentkezések függvényében a népszerű, betelt zh időpontok esetében a Vizsgaközpont a teremkapacitás határáig emeli a jelentkezési lehetőséget, szükség esetén pedig újabb időpontokat nyit meg.

Intenziv hét GYIK

Milyen tantárgyak számítanak szabadon választhatónak?
  • Bármely más szak kötelező/kötelezően választható tárgyai – ha nem szerepel a saját tantervedben, szabadon választhatóként veheted fel. Ugyanez igaz saját szakod kötelezően választható tárgyai közül a kötelező mértéken felüliekre (ha egy kötelezően válaszható blokkból 6 kreditet szükséges teljesítened, de 15 kreditet teljesítesz, akkor abból 9 szabadon választhatónak számít).  
  • Intenzív héten meghirdetett kurzusok – a szorgalmi időszakban teljesíthető magyar és angol nyelvű tantárgyak, melyeknek egy részét a tanszékek, de közülük számosat a BGE üzleti partner vállalatai tartanak, akik izgalmas, a vállalati létbe, kihívásokba és gyakorlatba betekintést engedő programokkal várják a hallgatókat.  
  • Idegen nyelvi tantárgyak – akár a szorgalmi időszakban, akár Intenzív heti kurzus keretében is felvehetők, nyelvtanulási, nyelvfejlesztési lehetőséget nyújtanak.  
  • Testnevelési tárgyak – nappali alapképzésen 2 félévben kötelező 3–3 kreditnyi testnevelés, amely szabadon választható kreditként is beszámít.  
  • Önkéntes munka  
  • Országos programok (pl. KultKredit program, Hungarian Startup University Program (HSUP))  
  • Arra is van lehetőséged, hogy szabadon választható tárgyként elfogadtass külföldi részképzésben vagy korábbi felsőoktatási tanulmányaid során teljesített kreditet szabadon választható kreditjeid terhére. Ehhez egy kérvényt kell beadnod. A részleteket ITT találod.  

Az idegennyelvi, testnevelés és más szakok szabadon választható tárgyait Neptunban a Tárgyfelvétel menüpontban a Minden további intézményi tárgy bepipálásával, a Tárgyak listázása gomb megnyomása után láthatóak a szabadon választható tárgyak.  

Intenzív heti kurzusokra CoSpace-n, néhány programban való részvételre egyéb úton kell jelentkezned és a Neptunbeli tárgyfelvételt az egyetem intézi.  

Lehet több kreditet is teljesíteni a képzés alatt, mint amennyi kötelező?

Igen! A képzésedben előírt kreditszámot (90–240 kredit) legfeljebb 10%-kal túllépheted térítésmentesen. Ez azt jelenti, hogy akár plusz 9–24 kreditnyi tárgyat is felvehetsz ingyen a tanulmányaid során. Ez jó lehetőség például további nyelvi kurzusokra, érdeklődés szerinti tantárgyakra vagy extra szakmai tudás megszerzésére.  A tíz százalékos többleten felüli további teljesített kreditek esetében kreditenként kredittúllépési díjat kell fizetned.  

Mik azok az Intenzív hetek, és mikor kerülnek megrendezésre?

Egy tanévben összesen 4 Intenzív hetet tartunk, félévenként 2 alkalommal:  

  • Őszi félévben: a félév legelején és tervezetten október végén  
  • Tavaszi félévben: a félév legelején és tervezetten március végén  

Ezeken a heteken, általánosságban nincs hagyományos órarend szerinti oktatás (kivételt képeznek ez alól az elsőévesek), helyette különböző, szabadon választható kurzusokat lehet felvenni. A kurzusok tömbösített formában zajlanak, vagyis néhány nap alatt teljesíthetők.  

Milyen kurzusok vehetőek fel az Intenzív hetek alatt?

Számtalan kurzus közül választhatsz az Intenzív hét CoSpace felületén, például:  

  • szakmai fejlődést segítő, a képzésedet kiegészítő kurzusok,  
  • vállalati partnerek vagy nemzetközi oktatók által tartott kurzusok,  
  • idegen nyelvi tantárgyak nyelvtanulási vagy nyelvfejlesztési lehetőséggel,  
  • önismereti képzések  


Mikortól lehet jelentkezni az Intenzív heti kurzusokra?

A jelentkezés már az Intenzív heteket megelőző félév végén elindul. A jelentkezés elindulásáról természetesen időben értesítünk.  

Meddig lehet jelentkezni az Intenzív heti kurzusokra?

A jelentkezést az adott Intenzív hét kezdete előtt körülbelül egy héttel zárjuk le a CoSpace felületén. Ennek pontos időpontjáról időben értesítünk. A lezárást követően a hallgatók bekerülnek a Neptun rendszerbe, és minden pontos információt megkapnak a kurzussal kapcsolatban.   

Leadhatom, ha igen meddig a felvett kurzust, ha esetleg közbejön valami?

Igen, az aktív jelentkezési időszak alatt folyamatosan lehet fel- és lejelentkezni a kurzusokra CoSpace-en. A jelentkezési időszak lezárását követően, a Neptun rendszerbe való bekerülés után a Neptunban tudsz lejelentkezni (tárgyfelvételi időszakban) vagy a leadási igény Forms kitöltésével tudod jelezni lejelentkezési szándékodat (nem tárgyfelvételi időszakban).  Feljelentkezni természetesen addig lehet a CoSpace-n, amíg vannak szabad helyek.   

A CoSpace-en nem látom, hol lesz a kurzus, és sokszor a pontos időpont sincs feltüntetve. Mikor fogom megtudni ezeket az információkat?

A CoSpace-en történő jelentkezés lezárását követően a hallgatók bekerülnek a Neptun rendszerbe az adott kurzushoz. Ezzel egyidejűleg megkapják a pontos helyszínre és időpontra vonatkozó információkat is. A jelentkezési időszak alatt folyamatosan frissítjük a CoSpace-n a kurzusokhoz kapcsolódó információkat, így érdemes aktívan figyelni a felületet, az adott kurzus csempéjét.   

Ha aktív a jelentkezés a CoSpace felületén, miért jelenik meg inaktívan a kurzus, amire jelentkezni szeretnék?

A kurzus jelentkezési felülete (“Sign up” gomb) akkor válik inaktívvá, ha a kurzus a megadott maximális létszámot elérte, és így már nem lehet rá jelentkezni.   

Mi történik, ha nagyon szeretnék jelentkezni egy kurzusra, de már betelt? Milyen lehetőségeim vannak?

Figyeld aktívan a felületet és időnként térj vissza a kurzus csempéjére, mert a le- és feljelentkezések miatt a kurzus telítettsége folyamatosan változhat! Ha a CoSpace jelentkezési időszak lezárult, és nem sikerült feljelentkezned a választott kurzusra, egy Forms űrlapon keresztül jelentkezhetsz fel várólistára, és ha a lejelentkezések miatt felszabadul hely, a várólistáról bekerülhetsz a kurzusra. Értesítünk, amint megnyílik az űrlap kitöltésének lehetősége. 

 

Fontos!   

  • A várólistára jelentkezéseket az adott jelentkezési időszak lezárása után beérkező kérelmek alapján vesszük figyelembe.  
  • Egy űrlapbeküldés során csak egy kurzust jelölhetsz meg, de ha több kurzus várólistájára is szeretnél felkerülni, az űrlapot több alkalommal is újra beküldheted más kurzusokra.  
  • Kérjük, hogy nevedet és Neptun-kódodat pontosan add meg, mert kérelmedet csak ebben az esetben tudjuk figyelembe venni.  
  • A hallgatók felvétele a lejelentkezések, az ezáltal felszabadult helyek, valamint a Forms-on beérkezett jelentkezések időrendi sorrendje alapján történik.   
  • A kurzusra történő sikeres felvételedről a rendszer által generált automatikus Neptun üzenet minősül hivatalos visszajelzésnek. Ha nem kerültél be a kurzusra, arról külön értesítést nem küldünk.   
  • Ha mégsem kívánod elvégezni a kurzust, kérjük, jelentkezz le róla a leadási igény űrlap kitöltésével.    


Kitölthetem az OMHV kérdőívet a kurzus végeztével?

Igen. Amint az oktató beírta a jegyet a Neptunba, a kérdőív automatikusan aktívvá válik, és onnantól kezdve kitölthető.  

Milyen nyelven zajlanak a kurzusok?

Minden Intenzív héten vannak magyar és idegen nyelvű kurzusok, melyeket az adott nyelven hirdetünk meg, emellett pedig minden esetben jelöljük a kurzusleírásnál is, hogy milyen nyelven zajlik. Kérjük, hogy a jelentkezés előtt gondold át, hogy megfelelő-e a kurzus elvégzéséhez az idegen nyelvi tudásod.   

Mi történik, ha a szabadon választható kurzusaim időben ütköznek, de mindkettőre szükségem van a kreditek miatt, és nem tudom leadni őket? Mennyit hiányozhatok 1-1 kurzusról?

A helyszíni oktatáson 66 %-os jelenléti kötelezettség az előírás.   

Hogyan zajlik az értékelés az Intenzív heti kurzusokon?

Az értékelésről már a jelentkezés előtt is találsz információkat a CoSpace felületén. Pontosabb információ pedig a kurzus saját színterén lesz elérhető.  

Mik azok a vállalati kurzusok, és miben különböznek a többitől?

A vállalati kurzusokat a BGE partnervállalatai tartják, így közvetlenül céges szakemberektől tanulhatsz. Ezek magyar, vagy idegen nyelven is elérhető. Egy részük az egyetemen zajlik, de vannak olyanok is, amelyek egy részét vagy egészét a vállalat saját irodájában tartják, így testközelből ismerheted meg a céges működést, és még kapcsolatokat is építhetsz.  

Mik azok a nemzetközi kurzusok?

Az Intenzív hét keretében nemzetközi kurzusok felvételére is van lehetőséged, amelyet az egyetem külföldi vendégoktatói tartanak - természetesen angol nyelven. Ezek a képzések valódi nemzetközi szemléletet nyújtanak itt helyben az egyetemen. Érdemes részt venni rajtuk, hiszen első kézből szerezhetsz nemzetközi tapasztalatot neves külföldi oktatóktól.  

Online végezhetőek a kurzusok?

Előfordulhat, hogy egy kurzus kifejezetten online formában kerül meghirdetésre, ezt teljes egészében online tudod elvégezni. Alapesetben azonban a kurzusok személyes jelenlétet igényelnek. Kérjük, mindig figyeld a hivatalos egyetemi kommunikációt, melyben arról is tájékoztatunk, hogy milyen formában zajlik az adott kurzus.  

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.14.2
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette