Beiratkozási kérelem, tűzvédelmi nyilatkozat, önköltséges hallgatóknak képzési szerződés (Neptunban kérelem menüpont).
Pótold, mutasd be Hallgatói Ügyfélszolgálaton megadott határidőre. A személyes beiratkozáshoz szükséges dokumentumok listája elérhető itt.
Adj be a Neptunban egy pénzügyi tétel visszautalása iránti kérelmet és az Egyetem visszautalja a befizetett önköltséget.
A visszavonási kérelmed alapján az Egyetem visszautalja a befizetett önköltségi díjat.
Amennyiben a tanulmányaidat 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, 5 alkalommal teheted meg. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.
Amennyiben először veszed fel a tárgyat, akkor nincs díja, ha újra felveszed, akkor 2. alkalommal 4.900 Ft, minden további alkalom 6.900 Ft.
A Neptunban a Pénzügyek/Befizetés/Kiírt tétel befizetésnél. Erről leírást a Neptun belépő felületén találsz (BGE_onkoltsegi dij befizetesenek modjarol.docx).
Őszi félév esetén október 31-ig, tavaszi félév esetén március 31-ig érvényes az előző féléves matrica, az adott féléves matricát aktív félév alatt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton tudod átvenni.
Újból kell igényelned, melynek a díját be kell fizetned. Először a Hallgatói Ügyfélszolgálatra kell bemenned, kifizetni a kiírt díjat, aztán a teljesítést követően kapsz új matricát a diákigazolványra.
Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérheted az ideiglenes diákigazolvány kiállítását a Hallgatói Ügyfélszolgálaton, mely 60 napig érvényes.
Feltétele, hogy szabaduljon fel hely. Fontos még tudnod, képzésenként kell, hogy felszabaduljon hely, például ha angolra szeretnél menni, de csak a magyar KM-n nappalin szabadul fel, de angolon nem, akkor nem üresedett meg hely a számodra. A HKR. 88.§ bekezdése alapján meg kell felelned két feltételnek. Ha az utolsó két aktív félév alatt a 36 kreditet és a képzési területenként meghatározott súlyozott tanulmányi átlagot eléred, ezután az összesített korrigált kreditindex alapján létrehozott hallgatói rangsor elejétől a szabad helyek függvényében kerülhetsz át állami ösztöndíjas helyre.
A Neptunban az Ügyintézés/Szakirány jelentkezés menüpont alatt látod a meghirdetett specializációkat. Ha a feltételnek megfelelsz, fel tudod venni a választásodat. Célszerű többet megjelölve preferencia sorrendet felállítanod.
Igen, ezt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton jelezd.
Ha az elfogadtatni kívánt tantárgy vonatkozásában még nem született ekvivalencia határozat (Információ/Tárgyelismerés).
A kérelemről további információt itt találsz.
A kérelemről további információt itt találsz.
Jogviszonnyal rendelkezők esetén a Neptunban Ügyintézés/Kérvények Felülbírálati kérelem pontban beadható. Jogviszony nélküli hallgatók esetén papír alapon, melyet a Hallgatói Ügyfélszolgálaton adj le.
Befogadó nyilatkozat, amely egy szándéknyilatkozat a cég részéről, hogy szeretnének foglalkoztatni. Előtanulmányi nyilatkozat, hogy a szakmai gyakorlat kezdetéig eleget teszel a tantárgyi követelményeknek, illetve a cég által már aláírt szakmai gyakorlatos együttműködési megállapodás benyújtása.
A Befogadó nyilatkozat alapján a szakmai gyakorlatért felelős munkatárs előzetesen jóváhagyja a szakmai gyakorlati helyet és pozíciót.
Igen. A szakmai gyakorlóhely hat hét gyakorlati időszak munkadíját ki kell fizesse. Ezt meghaladó, egybefüggő szakmai gyakorlat ideje alatt a hallgató részére a hallgatói munkaszerződésben részletezett módon köteles legalább az Nftv-ben meghatározott mértékű hallgatói munkadíj fizetésére, melynek pontos összegét a hallgatóval kötött hallgatói munkaszerződés tartalmazza.
Igen, a díj 20.000 Ft, melynek kiírását a Hallgatói Ügyfélszolgálaton kérheted.
Nincs meghatározva, de adott időszakon belül záróvizsgát kell tennie az alábbiak alapján:
Amennyiben a tanulmányaidat a 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, akkor 5 alkalommal. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.
Felvételi eljárás keretében újra jelentkezel és a sikeres felvételt követően, a beiratkozás után a kreditátvitellel a már teljesített tárgyaidat elfogadtatod, és folytatod a tanulmányaidat.
Sikeres záróvizsga és adott szakon előírt nyelvi követelmény teljesítése (az okiratot be kell mutatni a Hallgatói Ügyfélszolgálaton).
Tantárgy újrafelvételi díjat kell fizetni a következő felvétel esetén.
Az előírt kreditek, a végzettségi szint, a szakképzettség megszerzéséhez szükséges, jogszabályban meghatározott idő.
Ezt a HKR. 87. § (1) bekezdésben találod: Egy személy - felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben és mesterképzésben összesen - tizenkét féléven át folytathat a felsőoktatásban tanulmányokat magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben (a továbbiakban: támogatási idő). A támogatási idő legfeljebb tizennégy félév lehet, ha a hallgató osztatlan képzésben vesz részt és a képzési követelmények szerint a képzési idő meghaladja a tíz félévet.
Ha vállalod, hogy önköltséges formában folytatod a tanulmányaidat, akkor a Hallgatói Ügyfélszolgálatot keresd fel minél előbb, mert addig nem folytathatod a tanulmányaidat.
Tárgyteljesítés, hiányzás a szemináriumról, vizsga teljesítés, TDK, egyéb szakmai versenyek, témafoglalás, konzultáció ügyében.
Ha nem találtál választ a kérdéseidre itt a GYIK-ben, akkor kérlek, hogy ezen a felületen írj a Hallgatói Ügyfélszolgálaton dolgozó ügyintézőknek.
VPN hozzáférésed engedélyezéséhez töltsd ki az alábbi címen található igénylőlapot: https://adatbazisok.uni-bge.hu/ A VPN csatlakozás beállításához az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/vpn-kapcsolat-leterehozasa-a-kozponti-konyvtar-altal-elofizetett-adatbazisokhoz. VPN csatlakozás létrehozására csak abban az esetben van szükség, amikor az Egyetemtől távol (pl: otthonról) szeretnél belépni a könyvtári adatbázisokba. Az iskola területéről (pl.: kollégium, eduroam wifi) VPN kapcsolatot felépíteni nem lehetséges. Ebben az esetben a könyvtári adatbázisok VPN kapcsolat nélkül elérhetők. A Leírásban szereplő „A Speciális beállítások gombra kattintva az L2TP lapfülön jelölje be az „Előmegosztott kulcs használata hitelesítéshez” jelölőt és a kulcsnál adja meg a jogosultság igénylésre kapott válasz e-mailben szereplő kódot” résznél gépeld be ismét a billentyűzetről a kódot. Előfordul, hogy másolással nem mindig kerül ez helyesen beillesztésre. Amennyiben továbbra sem működik, előfordulhat, hogy a router beállításaiddal vagy internet szolgáltatóddal lesz a probléma. Próbáld meg a VPN kapcsolatot más módon, pl.: mobilinternettel felépíteni. Ha sikerül, keresd fel internetszolgáltatódat és beszéld meg velük, mi a teendő ahhoz, hogy a VPN kapcsolat működjön vezetékes internetről is.
Felhasználóneved az egyetemi e-mail címed (ügyelj rá, hogy @unibge.hu”-ra végződik). Amennyiben nem tudod az egyetemi e-mail címed, regisztrálj újra a VPN szolgáltatásra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ oldalon. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad. Kérünk próbálj meg ezzel a címmel ismét bejelentkezni.
A VPN hozzáférés hallgatói jogviszonyhoz kötött. Lehetséges, hogy nyilvántartásunk szerint még nincs hallgatói jogviszonyod, így a szolgáltatást ennek hiányában nem tudjuk beállítani neked. Amennyiben jogviszonyod a Neptun rendszerben rögzítésre kerül, kérjük regisztrálj újra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ webcímen.
Küldd el igényedet és Neptun kódodat a Neptun rendszerben is rögzített hivatalos e-mail címedről az informatika@uni-bge.hu email címre.
Hallgatói jogviszony nélkül sajnos nem tudunk neked VPN kapcsolatot biztosítani. Az adatbázisokhoz való hozzáférést személyesen veheted igénybe az egyetemi könyvtárban.
Az eduroam hálózathoz történő csatlakozáshoz az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/wifi-eduroam-hasznalata. Kérjük, ellenőrizd, hogy az Eduroam hálózatra csatlakozol-e, megfelelő felhasználónevet használsz-e a csatlakozáshoz amennyiben mobiltelefonnal csatlakozol. Ellenőrizd alaposan a beállításait (például, hogy a felhasználónévnél vagy a jelszónál nem írt-e be a telefon véletlenül egy üres karaktert annak végére) is.
Végezd el ismét az O365-os regisztrációt a https://uni-bge.hu/hu/tajekoztato-az-o365-szolgaltatasrol webcímen és ezt követően elküldjük a Neptunban megadott hivatalos e-mail címedre az egyetemi e-mail címedet. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad.
Lépj be a https://portal.office.com weboldalra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépésre is használt jelszavaddal. Az oldalon keresd meg az Outlook alkalmazást, amellyel levelezhetsz.
Ellenőrizd, hogy egyetemi e-mail címeddel léptél-e be a Teams alkalmazásba. Amennyiben nem, úgy jelentkezz ki, majd lépj be újra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépéshez is használt jelszavaddal. Amennyiben frissen regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük várj, míg csoportjaid szinkronizálásra kerülnek a Teams programban. Amennyiben holnap reggelig nem jelennek meg a csoportjaid, írj az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.
Az O365-ös szolgáltatásra történő regisztrációt követően fiókod a Microsoft felhőben jön létre. Ez a folyamat hosszabb időt (maximum 4 órát) vehet igénybe, ezután nyílik lehetőség az első belépésre a https://portal.office.com webhelyen. Ellenőrizd, hogy a https://portal.office.com weboldalon történő bejelentkezésnél egyetemi e-mail címed „@unibge.hu”-ra végződjön! Amennyiben több mint 4 órája regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük készíts képernyőképet a bejelentkezésről és Neptun kódoddal együtt küldd el azt az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.
A Neptun / Coospace / Modulo2 / O365 / WiFi / VPN rendszerben? Látogasd meg a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalt, ahol útmutatást találhatsz az Egyetem jelszókezeléséről.
Várj 15 percet, majd próbálj meg ismét bejelentkezni. Amennyiben nem sikerül, változtasd meg jelszavad a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található instrukciók szerint.
Az Egyetem kollégiumi vezetékes internethez történő csatlakozási segédletét az alábbi weboldalon találod: https://uni-bge.hu/hu/csatlakozas-a-kollegium-vezetekes-informatikai-halozatahoz.
A járvány újabb hullámának küszöbén, a fertőzés lassítása az egyetemi szabályok betartásán túlmutató önfegyelmet igényel, valamennyi társas érintkezés vonatkozásában. Kérjük, hogy mindennapjaid során a saját egészséged és a BGE közösségének védelme érdekében maximálisan tartsd be az aktuális járványügyi szabályokat és ügyelj a megfelelő társadalmi távolságtartásra! A BGE ugyanakkor mindent megtesz annak érdekében, hogy a fertőzésveszélyt csökkentse. Épp ezért, az átlagosnál sokkal intenzívebben takarítunk és fertőtlenítünk. Testhőmérséklet mérés jelenleg nincs a bejáratoknál, ugyanakkor – ha azt a járványügyi helyzet indokolttá teszi – bármikor fel tudjuk állítani a mérő rendszert.
Nincs, védettségi igazolvány továbbra sem kötelező.
Fontos az ésszerű mértékű „önkéntes karantén” betartása: ha betegnek érzed magad vagy érintkeztél a közelmúltban olyan személlyel, akinek azóta tünetei jelentkeztek, mindenképpen kerüld a közösséget és keresd fel háziorvosod!
Bejelentési kötelezettséged az egyetem felé nincsen. Ugyanakkor az oktatóidnak jelezd, ha egy ideig nem tudsz részt venni az órákon, de csak ha az adott tárgyból az órai tevékenység beleszámíthat a félév teljesítésébe.
Kövesd a Téged kezelő egészségügyi intézmény vagy a járványügyi hatóság által előírt utasításokat. Az Egyetemet nem keresheted fel, nem találkozhatsz más hallgatókkal. Ha még a kollégiumban tartózkodsz, amikor megkapod a teszteredményt, azonnal jelezd a fertőzöttség tényét a kollégium vezetőjének, aki gondoskodik az elkülönítésedről. Egyúttal szervezd meg mielőbbi hazautazásodat. Mindenképpen töltsd ki a „Covid-19 fertőzés bejelentése” című Neptun-kérdőívet. Ennek célja, hogy naprakész képet kapjunk hallgatóságunk fertőzöttségéről. Személyes adataidat nem továbbítjuk senkinek, a fertőzésről szóló jelentéseinkben csak összesített létszámot közlünk. Ha lehetőséged van rá, az oktatóidnak jelezd, hogy egy ideig nem tudsz részt venni az órákon. Ezt csak akkor ajánlott megtenned, ha az adott tárgyból az órai tevékenység beleszámíthat a félév teljesítésébe.
Töltsd ki a „Covid-19 fertőzés eset lezárása” című Neptun-kérdőívet.
Egyes kurzusok online lesznek megtartva (alapvetően az 50 fő fölötti előadások), a kurzusok többsége azonban jelenléti oktatással zajlik majd. Egyazon kurzuson párhuzamosan online és jelenléti oktatást nem tervezünk. Az előadás és a gyakorlat külön kurzusnak számít, tehát olyan előfordulhat, hogy az előadás online lesz megtartva, a gyakorlat pedig jelenléti oktatás keretében.
A kurzus formája a Neptunban látható: amennyiben a kurzus megjegyzés rovatában látható, hogy „online”, akkor a kurzust online, ellenkező esetben jelenléti oktatásban tartjuk.
Az órai jelenlétre vonatkozó kérdésekben a HKR általános szabályai érvényesek. Amennyiben a félév közben át kellene állni online oktatásra, az órai jelenlét az online részvételre vonatkozik.
A Hallgatói Követelményrendszer úgy rendelkezik, hogy "Kötelező órai jelenlét abban az esetben írható elő, ha a hallgató teljesítményének féléves értékelésébe – a tantárgyi követelményrendszer alapján – beleszámít az órai munka. […] A kötelezően előírt órai jelenlét esetén sem tagadható meg az aláírás, ha a hallgató a távollétet megfelelő módon (orvosi igazolás, dékáni engedély stb.) igazolta, vagy ha az igazolatlan távolmaradás mértéke nem haladja meg a tanórák 20%-át. Az igazolt és igazolatlan távolmaradás összesen nem haladhatja meg a tanórák 50%-át."
Bármelyik formában is oktatunk, nem térünk el az eredetileg meghatározott óraszámtól és biztosítjuk azt, hogy minden hallgató megfelelően felkészülhessen a felvett kurzusok teljesítésére. Ezekből kifolyólag az önköltségi díj és az idegen nyelvi hozzájárulás általános csökkentését nem tartjuk indokoltnak.
Létrehoztunk egy új ösztöndíjat (szociális alapú ösztöndíj önköltséges hallgatók számára), amelyet ebben a félévben is biztosítunk a rászorulóknak.
Jelenlegi ismereteink alapján hagyományos formájú (jelenléti) vizsgaidőszakra készülünk.
Az online óráknak is van órarendi időpontja, ekkor garantáltan hozzáférhetők. A rögzített órák későbbi hozzáférhetősége vonatkozásában tanulmányozd a tárgyteljesítési feltételeket vagy kérj tájékoztatást az oktatótól!
Amennyiben a közzétett tananyag bármilyen tekintetben alkalmatlan a sajátos szükségletű hallgatók számára, kérjük, jelezd ezt az adott kar oktatási dékánhelyettesének.
A normál és online oktatás során is előfordulhat, hogy az oktató beteg lesz. Ebben az esetben a tárgyért felelős tanszék vezetője eldönti, hogy az órát más oktató tartja meg az eredeti oktató távollétének idejére, vagy egy későbbi időpontban kerül sor a pótlásra az aktuális helyzet függvényében, jelenléti oktatással, vagy online.
Jelenleg a HKR általános rendelkezései szerint járunk el. A részletekről ITT tájékozódhatsz. A leadási határidőket a honlapon tesszük közzé (hallgatói fiók), leadni csak elektronikus példányt kell.
Egyelőre nem tudjuk megjósolni, hogyan fog alakulni a járványhelyzet a továbbiakban. Jelenleg a HKR általános rendelkezései szerint tervezünk eljárni, de ha szükséges és indokolt, a múlt félévhez hasonlóan online módon fogjuk megszervezni a vizsgáztatást. A részletekről a későbbiekben nyújtunk pontos tájékoztatást.
Természetesen nem. Nem változnak az ösztöndíjakra vonatkozó jogosultságok sem. Az ösztöndíjak folyósítása biztosított.
Igen, a HKR 93. § (8) és (11) bekezdései szerint. Emellett a 97/A § 1. bekezdés szerint külön ösztöndíjalapot működtetünk önköltséges hallgatóink szociális jellegű támogatására.
2021. őszén a korlátozások csekély mértékben sújtják a gazdaságot, így a vállalkozások többsége tud hallgatókat fogadni. A turizmusban, ahol az év első felében nagyon korlátozott volt a munkalehetőségek száma, ismét fellendülés van. Így azt kérjük, hogy hallgatóink elsősorban a szakterületüknek megfelelő munkahelyen keressenek gyakorlati helyet. Amennyiben mégis számottevő problémát okozna a gyakorlati hely megtalálása bizonyos területeken, a félév folyamán újabb intézkedéseket teszünk.
az a kérésünk, hogy mielőtt az ügyfélszolgálathoz fordulnál (emailen, telefonon vagy személyesen), tanulmányozd a honlapon közzétett információkat! Folyamatosan nyomon követjük, hogy milyen témákban fordulnak hozzánk hallgatóink, és igyekszünk ezekről megfelelő tájékoztatást adni honlapunkon.
Az alábbi oldalak tartalmazzák a legfontosabb tudnivalókat:
– Hallgatói fiók – az itt található menüpontok (pl. Tanulmányok, Pénzügyek, Szolgáltatások stb.) alatt áttekintő formában található minden szükséges információ a tanulmányok sikeres elvégzéséhez.
– Gyakran ismételt kérdések – az ügyfélszolgálaton, illetve a tanszékeken jellemző hallgatói kérdések / válaszok találhatók itt.
– Leggyakoribb Neptun problémák / Hallgatói segédlet – tárgyfelvétel, félévkezdés, vizsgajelentkezés esetén nyújthat gyors segítséget ez az oldal.
– Tanulmányi előrehaladás ellenőrzése – az utolsó félévüket megkezdő hallgatóknak különösen ajánlott az ellenőrzés elvégzése még a tárgyfelvételi időszakban, így az esetleges hiányok még időben pótolhatók.
Amennyiben kérdésedre nem találsz választ a fenti oldalakon, úgy kérjük, hogy mindenekelőtt ellenőrizd, hol foglalkoznak az egyes ügyekkel! Erről ITT található információ. Fontos, hogy a személyes megkeresés előtt tájékozódj az ügyfélfogadási időszakokról!
A diplomát időpont egyeztetés után lehet átvenni a Hallgatói Ügyfélszolgálaton. Diplomaátadó ünnepséget abban az esetben tudunk szervezni, ha az aktuális járványügyi szabályok azt lehetővé teszik.
A Könyvtárak ismételten, személyesen, előre egyeztetett időpontban látogathatók.
Kérjük, látogass el az adott könyvtár oldalára!
Nem. A kiutazásra a fogadó ország járványügyi intézkedéseinek betartása mellett kerülhet sor. Amennyiben nincs mód arra, hogy a vállalt tanulmányi kötelezettségeidnek eleget tegyél, akkor korábbi hazatérésed rendkívüli eseménynek minősül és az adott program szabályai és keretei között felmerült költségeid elszámolhatók. Ha a külföldön választott egyetemed lehetőséget nyújt arra, hogy távoktatási formában végezd el tanulmányaidat, javasolt ezt kiaknázni a kreditek megszerzése érdekében.
Tegyél bejelentést az adott kari dékáni hivatalánál vagy az oktatási dékánhelyettesnél!
Tegyél bejelentést erről az adott kar dékáni hivatalánál vagy az oktatási dékánhelyettesénél!
Az országba történő belépést követően 24 órán belül köteles vagy felvenni a kapcsolatot az egyetemmel, valamint 24 órán belül meg kell jelenned az igazoláson megadott szálláshelyen.
Amennyiben a határátlépéskor házi karanténban való tartózkodásra köteleznek, a kollégium is biztosítja számodra az elkülönített elhelyezést és ellátást. A karantén alóli mentesüléshez a karanténlakás helye – ez lehet a kollégium is – szerint illetékes rendőrkapitányságnál két negatív PCR-teszttel kérelmezhető a felmentés.
Első tesztként elfogadható, ha az alábbi országok valamelyikében elvégzett SARS-CoV-2 PCR-teszt eredményét tartalmazó, magyar vagy angol nyelvű okirattal igazolod, hogy szervezetedben a SARS-CoV-2 koronavírus a vizsgálat időpontjában nem volt kimutatható.
Ezek az országok:
a. az Európai Unió valamely tagállamában vagy valamelyik európai uniós tagjelölt országban,
b. a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet valamely tagállamában,
c. az Észak-atlanti Szerződés Szervezete valamely tagállamában,
d. az Oroszországi Föderációban,
e. a Kínai Népköztársaságban,
f. az Egyesült Arab Emírségekben,
g. a Bahreini Királyságban,
h. a Türk Nyelvű Államok Együttműködési Tanácsa tagállamaiban: Azerbajdzsáni Köztársaságban, Kazah Köztársaságban, Kirgiz Köztársaságban, Török Köztársaságban, Üzbég Köztársaságban vagy
i. a külpolitikáért felelős miniszternek a közbiztonságért felelős miniszterrel egyetértésben kiadott rendeletében megjelölt országban.
A teszt elvégzéséhez szükség esetén segítséget nyújt az egyetem.
A házi karantént az azt elrendelő határozat kiadására illetékes járványügyi hatóság engedélyével hagyhatod majd el, ha mindkét molekuláris biológiai vizsgálat eredménye igazolja, hogy SARS-CoV-2 koronavírus a szervezetedben a vizsgálat időpontjában nem volt kimutatható.
2022. március 7-től egyetemünkön is megszűntek a kötelező maszkviselésre vonatkozó szabályok. Így a BGE belső tereiben (tantermekben, közösségi helyiségekben, ügyfélfogadási helyiségekben, irodákban és folyosókon), valamint az egyetemi kollégiumok közösségi területein a jelenlévők létszámától függetlenül nem kötelező a maszk használata. Ez vonatkozik a BGE épületeiben szervezett rendezvényeken részt vevő hallgatókra, kollégákra, külsős meghívottakra, szervezőkre is. A maszk viselését a zsúfoltabb helyeken azonban továbbra is ajánljuk.
Emellett az egyetem területén szervezett rendezvények (szabadtéri és zárt térben szervezett eseményeken is) a továbbiakban védettségi igazolvány és létszámkorlátozás nélkül látogathatók.
Csak abban az esetben, ha erre vonatkozóan dékáni méltányossági kérelmet nyújtott be, ami jóváhagyásra került.
Egy cégnek több regisztrált felhasználója is lehet. Minden regisztrálónak külön-külön e-mail címmel kell rendelkeznie.
A gyakorlati helyet a hallgatók kétféleképpen tudják kiválasztani: a BGE partnerei által ajánlott helyek közül, vagy saját maga által felkutatott gyakorlati hely elfogadását kérve.
Tekintse meg a felhasználói kézikönyvet és/vagy lépjen kapcsolatba a Karrier Iroda munkatársaival.
A Befogadó nyilatkozat alapján kerül előzetesen jóváhagyásra a szakmai gyakorlatért felelős munkatárs által a szakmai gyakorlati hely és pozíció.
Igen. Szakmai gyakorlatra kötelezett hallgató az Nftv. 44. § (1) bekezdés a) pontja szerinti, a szakmai gyakorlóhellyel kötött hallgatói munkaszerződés alapján végezhet munkát.
Az ajánlott szakmai gyakorlati időszak heti 40 órás munkahéttel van kiszámolva.
A szöveges tanterv rögzíti a szakmai gyakorlat megkezdésének feltételét.