Miben segíthetünk?
Vagy indulj el témák mentén
Top 10 kérdés
Hol találom a kérelmet kreditbeszámításhoz? Hogyan kell leadni a szakdolgozatot? Mi a feltétele a szakmai gyakorlat megkezdésének? A szakmai gyakorlat végén milyen dokumentumot kell benyújtanom? Mikor kell felvennem a Neptuban a szakmai gyakorlati tantárgyat? Mi számít bele az oklevél minősítésébe? Milyen ügyeket intézhetek a Hallgatói Ügyfélszolgálaton? Milyen ügyekben segít nekem a HÖK? Nem tudok csatlakozni az egyetemi wifi-re. Mit tegyek? Nem látom az egyik Teams csoportot. Mit tegyek? Kollégiumban a vezetékes internethez hogyan tudok csatlakozni?
Tanév/félév kezdési teendők
Beiratkozási kérelem, tűzvédelmi nyilatkozat, önköltséges hallgatóknak képzési szerződés (Neptunban kérelem menüpont).
Nem kell személyesen megjelenni az ügyfélszolgálatokon, elektronikus úton tudsz mindent intézni. A folyamat összefoglalását ITT találod.
Adj be a Neptunban egy pénzügyi tétel visszautalása iránti kérelmet és az Egyetem visszautalja a befizetett önköltséget.
A visszavonási kérelmed alapján az Egyetem visszautalja a befizetett önköltségi díjat.
Amennyiben a tanulmányaidat 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, 5 alkalommal teheted meg. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.
Amennyiben először veszed fel a tárgyat, akkor nincs díja, ha újra felveszed, akkor a HKR 113. § szerinti különeljárási díjak mellékletében meghatározott díjat kell fizetned. A Tantárgy-újrafelvételi díj kiírása központilag, az aktuális félévben történik meg.
Pénzügyek
A Neptunban a Pénzügyek/Befizetés/Kiírt tétel befizetésnél. Erről leírást a Neptun belépő felületén találsz (BGE_onkoltsegi dij befizetesenek modjarol.docx).
Adminisztráció
Őszi félév esetén október 31-ig, tavaszi félév esetén március 31-ig érvényes az előző féléves matrica, az adott féléves matricát aktív félév alatt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton tudod átvenni.
Újból kell igényelned, melynek a díját be kell fizetned. Először a Hallgatói Ügyfélszolgálatra kell bemenned, kifizetni a kiírt díjat, aztán a teljesítést követően kapsz új matricát a diákigazolványra.
Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérheted az ideiglenes diákigazolvány kiállítását a Hallgatói Ügyfélszolgálaton, mely 60 napig érvényes.
A HKR 88§ (2) alapján az Egyetem tanévenként köteles önköltséges képzésre átsorolni azt a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzésben részt vevő hallgatót, aki az utolsó két olyan félév átlagában, amelyben hallgatói jogviszonya nem szünetelt, illetve nem az Nftv. 81. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott külföldi képzésben vett részt, nem szerzett legalább húsz kreditet vagy nem érte el a (11) (11) bekezdésben megállapított korrigált kreditindexet , továbbá azt, aki az államilag támogatott képzés feltételeinek vállalásáról tett nyilatkozatát visszavonja.
Feltétele, hogy szabaduljon fel hely. Fontos még tudnod, képzésenként kell, hogy felszabaduljon hely, például, ha angolra szeretnél menni, de csak a magyar KM-n nappalin szabadul fel, de angolon nem, akkor nem üresedett meg hely a számodra. A HKR. 88.§ bekezdése alapján meg kell felelned két feltételnek. Ha az utolsó két aktív félév alatt legalább 15 kreditet és a képzési területenként meghatározott súlyozott tanulmányi átlagot eléred, ezután az összesített korrigált kreditindex alapján létrehozott hallgatói rangsor elejétől a szabad helyek függvényében kerülhetsz át állami ösztöndíjas helyre.
A Neptunban az Ügyintézés/Modulválasztás menüpont alatt látod a meghirdetett specializációkat. Ha a feltételnek megfelelsz, fel tudod venni a választásodat. Célszerű többet megjelölve preferencia sorrendet felállítanod.
Igen, ezt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton jelezd.
Kérelmek
Ha az elfogadtatni kívánt tantárgy vonatkozásában még nem született ekvivalencia határozat (Információ/Tárgyelismerés).
Ha van olyan tárgyad, amit egy korábbi képzésről szeretnél elismertetni (feltételek: legyen rá ekvivalencia vagy legyen azonos a tárgykód, de beadhatsz kérelmet szabadon választható tárgyakra is). A kérelemhez csatolni szükséges a lepecsételt és aláírt teljesítési igazolást is.
A kérelemről további információt itt találsz.
Neptun/Tanulmányok/Mintatanterv/keresd meg az elfogadtatni kívánt tárgyat, ami a jelenlegi képzéseden a mintatanterv része, majd a + jelre kattintva válaszd ki a megfelelő kérelmet.
A Neptun kezdőfelületén – még belépés előtt – találsz egy táblázatot a kérvényekről: Neptun kérelmek beadási időszakai. A kérelem típusától függően itt láthatod, hogy honnan indítsd el a kérvény beadását.
Jogviszonnyal rendelkezők esetén a Neptunban Ügyintézés/Kérvények Felülbírálati kérelem pontban beadható. Jogviszony nélküli hallgatók esetén papír alapon, melyet a Hallgatói Ügyfélszolgálaton adj le.
Végzősöknek
A formai követelményeket a szakdolgozati tájékoztatókban találod.
A záróvizsga a szakdolgozat megvédéséből áll, amely magában foglalja az eredmények prezentációját és az arra épülő szakmai vitát. A szakmai vita mindkét specializáció témakörében értendő.
Befogadó nyilatkozat, amely egy szándéknyilatkozat a cég részéről, hogy szeretnének foglalkoztatni. Előtanulmányi nyilatkozat, hogy a szakmai gyakorlat kezdetéig eleget teszel a tantárgyi követelményeknek, illetve a cég által már aláírt szakmai gyakorlatos együttműködési megállapodás benyújtása.
A Befogadó nyilatkozat alapján a szakmai gyakorlatért felelős munkatárs előzetesen jóváhagyja a szakmai gyakorlati helyet és pozíciót.
Indokolt esetben igen, a bgeszakmaigyakorlat@uni-bge.hu címen leegyeztetve ezt az egyetem felelős munkatársaival.
Igen, a szakmai tájékoztatók tartalmazzák a további feltételeket. A kérelmet az Online Karrier Platformban kell benyújtani.
Amennyiben a szakmai gyakorlat egybefüggő időtartama a hat hetet eléri, a hallgatót díjazás illeti meg, mértéke legalább a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) hatvanöt százaléka.
Méltányossági kérelem keretében kérd a hiányzó tárgy felvételét, ha még tudsz belőle vizsgázni. Ha már nem teljesíthető a hiányzó tárgy, akkor a következő félévre is regisztrálnod kell és a hiányzó tárgy felvételét követően teljesíteni azt, valamint a záróvizsgázni is csak a következő félévben fogsz tudni.
Igen, a díj 20.000 Ft, mely központilag kerül kiírásra a záróvizsgát megelőzően.
Nincs meghatározva, de adott időszakon belül záróvizsgát kell tennie az alábbiak alapján:
- A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint.
- A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető le.
A 2016. vagy az előtte érvényes mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza: alapképzésben és mesterképzésben két bíráló (egy külső és egy belső) véleményének figyelembevételével – a szakdolgozatra és a szakdolgozat védésére adott érdemjegyből, valamint a szakfelelős által meghatározott témakörökből álló komplex szakmai vizsga érdemjegyéből számított egyszerű átlag. A 2017/2018-as tanévtől a képzés Tantervének 11. pontja tartalmazza.
Tanulmányi kérdések
Amennyiben a tanulmányaidat a 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, akkor 5 alkalommal. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.
Igen, ez egy szűrőszint, amit alapképzési szakokon vizsgálnak a 2018/2019-es tanévtől tanulmányaikat megkezdő hallgatók esetében. Akik korábban kezdtek, rájuk nem vonatkozik a szűrőszint. Az előírt kreditmennyiség teljesítése méltányossági kérelem alapján legfeljebb egy félévvel halasztható.
Kérhetsz dékáni, illetve rektori méltányossági kérelemben további vizsgalehetőséget. Ha ez elfogadásra kerül, folytathatod tanulmányaidat. Amennyiben méltányosságból nem kapsz további vizsgalehetőséget, vagy a dékáni, illetve rektori méltányosági kérelmet már korábban más kérésre elhasználtad, az Egyetem egyoldalú nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyodat.
Ez esetben felvételi eljárás keretében újra tudsz jelentkezni és a sikeres felvételt követően, a beiratkozás után a kreditátvitellel a már teljesített tárgyaidat elfogadtathatod, és folytathatod a tanulmányaidat.
Az oklevél megszerzésének feltételeit a szöveges mintatanterv tartalmazza.
Tantárgy újrafelvételi díjat kell fizetni a következő felvétel esetén.
Az előírt kreditek, a végzettségi szint, a szakképzettség megszerzéséhez szükséges, jogszabályban meghatározott idő.
Ezt a HKR. 87. § (1) bekezdésben találod: Egy személy - felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben és mesterképzésben összesen - tizenkét féléven át folytathat a felsőoktatásban tanulmányokat magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben (a továbbiakban: támogatási idő). A támogatási idő legfeljebb tizennégy félév lehet, ha a hallgató osztatlan képzésben vesz részt és a képzési követelmények szerint a képzési idő meghaladja a tíz félévet.
Elképzelhető, hogy a Neptunban nem váltottál képzést: belépést követően a bal felső sarokban kattints a ’Képzés’ gombra, majd válaszd ki a jelenlegi képzésedet a legördülő menüből. Az elismert tárgyaidat a speciális indexsoron találod.
Ha vállalod, hogy önköltséges formában folytatod a tanulmányaidat, akkor a Hallgatói Ügyfélszolgálatot keresd fel minél előbb, mert addig nem folytathatod a tanulmányaidat.
Tárgyteljesítés, hiányzás a szemináriumról, vizsga teljesítés, TDK, egyéb szakmai versenyek, témafoglalás, konzultáció ügyében.
Ha nem találtál választ a kérdéseidre a GYIK-ben, akkor keresd a Hallgatói ügyfélszolgálat munkatársait. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségére 4 csatornán is lehetőséged nyílik: telefonos kiszolgálás, dedikált kari e-mail, személyes ügyfélszolgálatok és az egyre népszerűbbé váló videós ügyfélszolgálati platform, időpont foglalás lehetőségével.
Az ügyfélszolgálatok nyitvatartási időszakairól és elérhetőségeiről az alábbi linkeken tájékozódhatsz:
KKK: https://uni-bge.hu/hu/kkk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport
KVIK: https://uni-bge.hu/hu/kvik/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport
PSZK: https://uni-bge.hu/hu/pszk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport
Kérjük, hogy légy türelemmel, mert a terhelt időszakokban több mint 1 munkanap is lehet a válaszadás.
Informatikai kérdések
VPN hozzáférésed engedélyezéséhez töltsd ki az alábbi címen található igénylőlapot: https://adatbazisok.uni-bge.hu/ A VPN csatlakozás beállításához az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/vpn-kapcsolat-leterehozasa-a-kozponti-konyvtar-altal-elofizetett-adatbazisokhoz. VPN csatlakozás létrehozására csak abban az esetben van szükség, amikor az Egyetemtől távol (pl: otthonról) szeretnél belépni a könyvtári adatbázisokba. Az iskola területéről (pl.: kollégium, eduroam wifi) VPN kapcsolatot felépíteni nem lehetséges. Ebben az esetben a könyvtári adatbázisok VPN kapcsolat nélkül elérhetők. A Leírásban szereplő „A Speciális beállítások gombra kattintva az L2TP lapfülön jelölje be az „Előmegosztott kulcs használata hitelesítéshez” jelölőt és a kulcsnál adja meg a jogosultság igénylésre kapott válasz e-mailben szereplő kódot” résznél gépeld be ismét a billentyűzetről a kódot. Előfordul, hogy másolással nem mindig kerül ez helyesen beillesztésre. Amennyiben továbbra sem működik, előfordulhat, hogy a router beállításaiddal vagy internet szolgáltatóddal lesz a probléma. Próbáld meg a VPN kapcsolatot más módon, pl.: mobilinternettel felépíteni. Ha sikerül, keresd fel internetszolgáltatódat és beszéld meg velük, mi a teendő ahhoz, hogy a VPN kapcsolat működjön vezetékes internetről is.
Felhasználóneved az egyetemi e-mail címed (ügyelj rá, hogy @unibge.hu”-ra végződik). Amennyiben nem tudod az egyetemi e-mail címed, regisztrálj újra a VPN szolgáltatásra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ oldalon. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad. Kérünk próbálj meg ezzel a címmel ismét bejelentkezni.
A VPN hozzáférés hallgatói jogviszonyhoz kötött. Lehetséges, hogy nyilvántartásunk szerint még nincs hallgatói jogviszonyod, így a szolgáltatást ennek hiányában nem tudjuk beállítani neked. Amennyiben jogviszonyod a Neptun rendszerben rögzítésre kerül, kérjük regisztrálj újra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ webcímen.
Küldd el igényedet és Neptun kódodat a Neptun rendszerben is rögzített hivatalos e-mail címedről az informatika@uni-bge.hu email címre.
Hallgatói jogviszony nélkül sajnos nem tudunk neked VPN kapcsolatot biztosítani. Az adatbázisokhoz való hozzáférést személyesen veheted igénybe az egyetemi könyvtárban.
Az eduroam hálózathoz történő csatlakozáshoz az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/wifi-eduroam-hasznalata. Kérjük, ellenőrizd, hogy az Eduroam hálózatra csatlakozol-e, megfelelő felhasználónevet használsz-e a csatlakozáshoz amennyiben mobiltelefonnal csatlakozol. Ellenőrizd alaposan a beállításait (például, hogy a felhasználónévnél vagy a jelszónál nem írt-e be a telefon véletlenül egy üres karaktert annak végére) is.
Végezd el ismét az O365-os regisztrációt a https://uni-bge.hu/hu/tajekoztato-az-o365-szolgaltatasrol webcímen és ezt követően elküldjük a Neptunban megadott hivatalos e-mail címedre az egyetemi e-mail címedet. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad.
Lépj be a https://portal.office.com weboldalra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépésre is használt jelszavaddal. Az oldalon keresd meg az Outlook alkalmazást, amellyel levelezhetsz.
Ellenőrizd, hogy egyetemi e-mail címeddel léptél-e be a Teams alkalmazásba. Amennyiben nem, úgy jelentkezz ki, majd lépj be újra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépéshez is használt jelszavaddal. Amennyiben frissen regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük várj, míg csoportjaid szinkronizálásra kerülnek a Teams programban. Amennyiben holnap reggelig nem jelennek meg a csoportjaid, írj az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.
Az O365-ös szolgáltatásra történő regisztrációt követően fiókod a Microsoft felhőben jön létre. Ez a folyamat hosszabb időt (maximum 4 órát) vehet igénybe, ezután nyílik lehetőség az első belépésre a https://portal.office.com webhelyen. Ellenőrizd, hogy a https://portal.office.com weboldalon történő bejelentkezésnél egyetemi e-mail címed „@unibge.hu”-ra végződjön! Amennyiben több mint 4 órája regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük készíts képernyőképet a bejelentkezésről és Neptun kódoddal együtt küldd el azt az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.
A Neptun / Coospace / Modulo2 / O365 / WiFi / VPN rendszerben? Látogasd meg a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalt, ahol útmutatást találhatsz az Egyetem jelszókezeléséről.
Várj 15 percet, majd próbálj meg ismét bejelentkezni. Amennyiben nem sikerül, változtasd meg jelszavad a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található instrukciók szerint.
Az Egyetem kollégiumi vezetékes internethez történő csatlakozási segédletét az alábbi weboldalon találod: https://uni-bge.hu/hu/csatlakozas-a-kollegium-vezetekes-informatikai-halozatahoz.
Egyetemi változások 2025/26-os tanév
Az alábbi táblázat tartalmazza, hogy az egyes szakok mely karhoz tartoznak 2025. augusztus 1-től, és hol helyezkednek el.
Igen, a Belvárosi Kampuszra.
A hallgatói ügyintézés helyszíne a Zuglói Kampuszon nem változik, továbbra is a 1149 Budapest, Buzogány utca 10-12. szám alatt várja személyesen a hallgatókat. A Belvárosi Kampusz ügyfélszolgálata pedig az egyetem Alkotmány utcai épületétől mindössze 450 méterre, a 1055 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 74. szám alatt áll személyesen a hallgatók rendelkezésére. Az iroda bejárata az épület sarkán található.
A nyitvatartási időről az alábbi linkeken tájékozódhatsz:
Tanulmányi ügyeidet a 2025/26-os tanévtől már online is intézheted! Az új időpontfoglalási felület segítségével előre tervezhetsz és elkerülheted a sorban állást is.
Az online videós ügyfélfogadáson akár otthonról, kényelmesen is konzultálhatsz az ügyintézőkkel. A videóhívás során élőben teheted fel kérdéseidet, több ügytípust is egyszerre megbeszélhetsz, így nemcsak időt takarítasz meg, de személyre szabott segítséget is kaphatsz.
Foglalj időpontot ITT: https://uni-bge.hu/hu/hallgatoknak/hallgatoi-ugyfelszolgalat-idopontfoglalas
Azon dolgozunk, hogy a BGE néhány év múlva új, modern kampuszba költözhessen, elhagyva a jelenlegi épületeinek jelentős részét. A tervezett költözés célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a BGE teljes közösségét egy hatékonyabb, korszerű kampuszstruktúra kialakításával, valódi, inspiráló közösségi tereket létrehozva hallgatóink és kollégáink számára. A nemrégiben elindult kampuszprojekt első lépése volt, hogy 2025 nyarán az egyetem elhagyta alacsony kihasználtságú és magas fenntartási költségű mátyásföldi épületegyüttesét, lehetőséget nyitva a további fejlesztés megkezdésének.
A kampuszprojekt további lépéseiről ITT olvashatsz.
Szeptember 1-jétől egyetlen központi Egyetemi Könyvtár várja a hallgatókat a Zuglói Kampuszon, az UniZone-ban. A könyvtári tagság a megadott határidőig érvényes lesz az új helyen is. A megújult Egyetemi könyvtárral kapcsolatos újdonságokról, az elérhető szolgáltatásokról, nyitvatartásról ITT olvashatsz.
Az egyetemen történő változások, fejlesztési folyamatok nem befolyásolják a megszerezhető diplomát. A BGE továbbra is ugyanazt a legszélesebb körben ismert, értékálló, a munkaerőpiacon elismert diplomát adja, mint eddig. A fejlesztések eredményeként pedig bízhatunk benne, hogy a BGE-s diploma elismertsége még tovább nő majd.
Igen. Az EHÖK kialakította az új szervezeti struktúrát. A kari részönkormányzatok elérhetőségeit ITT találjátok. A Hallgatói Önkormányzatot érintő kérdésekkel továbbra is a HÖK képviselőket kereshetitek.
A zh-k formájában történő számonkérések folyamatosak lesznek a tanév során. A zh-k megírása felmenő rendszerben kerül majd át a Vizsgaközpontba. Szeptembertől még kizárólag az első évfolyamos hallgatók fogják a zh-kat a Vizsgaközpontban megírni. A másod-harmad évfolyamokon az oktató döntése, hogy igénybe veszi-e a Vizsgaközpontot a számonkérés lebonyolítására.
Mindkét kampuszon, az Alkotmány utcai, illetve a Buzogány utcai épületben egy-egy egyetemi Vizsgaközpont került kialakításra.
A Vizsgaközpont weboldalán a Hogyan intézzem? menüpontban részletesen olvashatsz a Vizsgaközpont működési rendjéről, a hallgatói magatartási szabályokról. Olvasd végig a Gyakran ismételt kérdéseket is, hogy megismerd a vizsgáztatás teljes folyamatát.
Igen, a tárgyfelvétel minden karon párhuzamosan zajlik majd, a 2025/2026-os tanév közzétett időrendje szerint.
A már megkezdett közös munkák folytatására természetesen van lehetőség, ebben a témavezetők és a tanszékvezetők is elkötelezettek.
A záródolgozati/szakdolgozati/diplomamunka témajelentkezések a Neptunban történnek továbbra is, ott érhető el ezek listája.
A szervezeti átalakulás és fejlesztési folyamat nincs hatással az önköltségi díjra, ezek egymástól függetlenek.
Javasoljuk, hogy minden esetben használd az IDŐPONTFOGLALÁSI lehetőséget akár online, akár személyesen intéznéd tanulmányi ügyeidet. Ezzel elkerülheted a sorban állást, illetve az ügy megjelölésével kollégáink is felkészülten várnak majd.
A szabadon választható tárgyak rendszere némiképp megváltozott a 2025/2026-os tanévre, amelynek eredményeként a korábbiaktól eltérően több ilyen tárgy közül választhatsz. Szabadon választható tárgyként az Intenzív héten meghirdetett kurzusok mellett felvehetők nyelvi tárgyak, testnevelés és felvehetők bármely más szak kötelező, kötelezően választható tárgyai. Vagyis, ha nem szerepel a saját tantervedben, szabadon választhatóként veheted fel. Fentiek mellett a Hungarian Startup University Program (HSUP) első féléves tárgyát és a KultKredit program féléves kurzusát is felveheted. Mindezek mellett még önkéntes munka is számíthat szabadon választható kreditnek. A Neptunban a Tárgyfelvétel menüpontban a Minden további intézményi tárgy bepipálásával, a Tárgyak listázása gomb megnyomása után láthatóak lesznek a szabadon választható tárgyak.
A ZH-naptárat ITT találod, melyet folyamatosan töltünk, aktualizálunk. Kérjük, kövesd nyomon ezt a felületet! Egyben felhívjuk figyelmedet, hogy a ZH-ra az adott kurzus CoSpace felületén tudsz jelentkezni.
Nappalis hallgatók:
- kollokviumos tárgyak esetében, ha aláíráshoz szükséges zh-ról van szó, az minden esetben pótolható lesz a félév végén. Ha az aláíráshoz nem szükséges zh, akkor pedig annak megírása nélkül is lehet a vizsgára jelentkezni és vizsgával helyettesíteni azt
- gyakorlati jegyes tárgyak esetében minden zh pótolható lesz a félév végén
Levelezős hallgatók:
- kollokviumos tárgyak esetében az aláírás automatikus, a zh megírása így nem kötelező, hiszen a vizsga helyettesíti azt
- gyakorlati jegyes tárgyak esetében minden zh pótolható lesz a félév végén
A felkínált alternatív zh időpontok és a pótlások időpontjai a december 8. és 20. közötti időszakban lesznek.
Minden mintatanterv szerint haladó hallgató zh időpontjait évfolyam szerint meghatározott napokra tervezi az egyetem – ezekről az alábbi táblázat ad tájékoztatást. A zh-sávok alapján az ezzel kapcsolatos elfoglaltságok tervezhetők a pontos dátumok közzététele előtt is. A FOSZK-ok zh-sávjai a hozzájuk kötődő alapszakok sávjaihoz igazodnak.
Az utolsó hetek zh-i és pótzh-i a nappali munkarendű képzéseknél kívül eshetnek az alábbi zh-sávokon azért, hogy egy-egy napra kisebb legyen a hallgatók terhelése (ne kelljen egy nap sok zh-t írni, ha valaki nem akar).
A valós hallgatói jelentkezések függvényében a népszerű, betelt zh időpontok esetében a Vizsgaközpont a teremkapacitás határáig emeli a jelentkezési lehetőséget, szükség esetén pedig újabb időpontokat nyit meg.
Intenziv hét GYIK
- Bármely más szak kötelező/kötelezően választható tárgyai – ha nem szerepel a saját tantervedben, szabadon választhatóként veheted fel. Ugyanez igaz saját szakod kötelezően választható tárgyai közül a kötelező mértéken felüliekre (ha egy kötelezően válaszható blokkból 6 kreditet szükséges teljesítened, de 15 kreditet teljesítesz, akkor abból 9 szabadon választhatónak számít).
- Intenzív héten meghirdetett kurzusok – a szorgalmi időszakban teljesíthető magyar és angol nyelvű tantárgyak, melyeknek egy részét a tanszékek, de közülük számosat a BGE üzleti partner vállalatai tartanak, akik izgalmas, a vállalati létbe, kihívásokba és gyakorlatba betekintést engedő programokkal várják a hallgatókat.
- Idegen nyelvi tantárgyak – akár a szorgalmi időszakban, akár Intenzív heti kurzus keretében is felvehetők, nyelvtanulási, nyelvfejlesztési lehetőséget nyújtanak.
- Testnevelési tárgyak – nappali alapképzésen 2 félévben kötelező 3–3 kreditnyi testnevelés, amely szabadon választható kreditként is beszámít.
- Önkéntes munka
- Országos programok (pl. KultKredit program, Hungarian Startup University Program (HSUP))
- Arra is van lehetőséged, hogy szabadon választható tárgyként elfogadtass külföldi részképzésben vagy korábbi felsőoktatási tanulmányaid során teljesített kreditet szabadon választható kreditjeid terhére. Ehhez egy kérvényt kell beadnod. A részleteket ITT találod.
Az idegennyelvi, testnevelés és más szakok szabadon választható tárgyait Neptunban a Tárgyfelvétel menüpontban a Minden további intézményi tárgy bepipálásával, a Tárgyak listázása gomb megnyomása után láthatóak a szabadon választható tárgyak.
Intenzív heti kurzusokra CoSpace-n, néhány programban való részvételre egyéb úton kell jelentkezned és a Neptunbeli tárgyfelvételt az egyetem intézi.
Igen! A képzésedben előírt kreditszámot (90–240 kredit) legfeljebb 10%-kal túllépheted térítésmentesen. Ez azt jelenti, hogy akár plusz 9–24 kreditnyi tárgyat is felvehetsz ingyen a tanulmányaid során. Ez jó lehetőség például további nyelvi kurzusokra, érdeklődés szerinti tantárgyakra vagy extra szakmai tudás megszerzésére. A tíz százalékos többleten felüli további teljesített kreditek esetében kreditenként kredittúllépési díjat kell fizetned.
Egy tanévben összesen 4 Intenzív hetet tartunk, félévenként 2 alkalommal:
- Őszi félévben: a félév legelején és tervezetten október végén
- Tavaszi félévben: a félév legelején és tervezetten március végén
Ezeken a heteken, általánosságban nincs hagyományos órarend szerinti oktatás (kivételt képeznek ez alól az elsőévesek), helyette különböző, szabadon választható kurzusokat lehet felvenni. A kurzusok tömbösített formában zajlanak, vagyis néhány nap alatt teljesíthetők.
Számtalan kurzus közül választhatsz az Intenzív hét CoSpace felületén, például:
- szakmai fejlődést segítő, a képzésedet kiegészítő kurzusok,
- vállalati partnerek vagy nemzetközi oktatók által tartott kurzusok,
- idegen nyelvi tantárgyak nyelvtanulási vagy nyelvfejlesztési lehetőséggel,
- önismereti képzések
A jelentkezés már az Intenzív heteket megelőző félév végén elindul. A jelentkezés elindulásáról természetesen időben értesítünk.
A jelentkezést az adott Intenzív hét kezdete előtt körülbelül egy héttel zárjuk le a CoSpace felületén. Ennek pontos időpontjáról időben értesítünk. A lezárást követően a hallgatók bekerülnek a Neptun rendszerbe, és minden pontos információt megkapnak a kurzussal kapcsolatban.
Igen, az aktív jelentkezési időszak alatt folyamatosan lehet fel- és lejelentkezni a kurzusokra CoSpace-en. A jelentkezési időszak lezárását követően, a Neptun rendszerbe való bekerülés után a Neptunban tudsz lejelentkezni (tárgyfelvételi időszakban) vagy a leadási igény Forms kitöltésével tudod jelezni lejelentkezési szándékodat (nem tárgyfelvételi időszakban). Feljelentkezni természetesen addig lehet a CoSpace-n, amíg vannak szabad helyek.
A CoSpace-en történő jelentkezés lezárását követően a hallgatók bekerülnek a Neptun rendszerbe az adott kurzushoz. Ezzel egyidejűleg megkapják a pontos helyszínre és időpontra vonatkozó információkat is. A jelentkezési időszak alatt folyamatosan frissítjük a CoSpace-n a kurzusokhoz kapcsolódó információkat, így érdemes aktívan figyelni a felületet, az adott kurzus csempéjét.
A kurzus jelentkezési felülete (“Sign up” gomb) akkor válik inaktívvá, ha a kurzus a megadott maximális létszámot elérte, és így már nem lehet rá jelentkezni.
Figyeld aktívan a felületet és időnként térj vissza a kurzus csempéjére, mert a le- és feljelentkezések miatt a kurzus telítettsége folyamatosan változhat! Ha a CoSpace jelentkezési időszak lezárult, és nem sikerült feljelentkezned a választott kurzusra, egy Forms űrlapon keresztül jelentkezhetsz fel várólistára, és ha a lejelentkezések miatt felszabadul hely, a várólistáról bekerülhetsz a kurzusra. Értesítünk, amint megnyílik az űrlap kitöltésének lehetősége.
Fontos!
- A várólistára jelentkezéseket az adott jelentkezési időszak lezárása után beérkező kérelmek alapján vesszük figyelembe.
- Egy űrlapbeküldés során csak egy kurzust jelölhetsz meg, de ha több kurzus várólistájára is szeretnél felkerülni, az űrlapot több alkalommal is újra beküldheted más kurzusokra.
- Kérjük, hogy nevedet és Neptun-kódodat pontosan add meg, mert kérelmedet csak ebben az esetben tudjuk figyelembe venni.
- A hallgatók felvétele a lejelentkezések, az ezáltal felszabadult helyek, valamint a Forms-on beérkezett jelentkezések időrendi sorrendje alapján történik.
- A kurzusra történő sikeres felvételedről a rendszer által generált automatikus Neptun üzenet minősül hivatalos visszajelzésnek. Ha nem kerültél be a kurzusra, arról külön értesítést nem küldünk.
- Ha mégsem kívánod elvégezni a kurzust, kérjük, jelentkezz le róla a leadási igény űrlap kitöltésével.
Igen. Amint az oktató beírta a jegyet a Neptunba, a kérdőív automatikusan aktívvá válik, és onnantól kezdve kitölthető.
Minden Intenzív héten vannak magyar és idegen nyelvű kurzusok, melyeket az adott nyelven hirdetünk meg, emellett pedig minden esetben jelöljük a kurzusleírásnál is, hogy milyen nyelven zajlik. Kérjük, hogy a jelentkezés előtt gondold át, hogy megfelelő-e a kurzus elvégzéséhez az idegen nyelvi tudásod.
A helyszíni oktatáson 66 %-os jelenléti kötelezettség az előírás.
Az értékelésről már a jelentkezés előtt is találsz információkat a CoSpace felületén. Pontosabb információ pedig a kurzus saját színterén lesz elérhető.
A vállalati kurzusokat a BGE partnervállalatai tartják, így közvetlenül céges szakemberektől tanulhatsz. Ezek magyar, vagy idegen nyelven is elérhető. Egy részük az egyetemen zajlik, de vannak olyanok is, amelyek egy részét vagy egészét a vállalat saját irodájában tartják, így testközelből ismerheted meg a céges működést, és még kapcsolatokat is építhetsz.
Az Intenzív hét keretében nemzetközi kurzusok felvételére is van lehetőséged, amelyet az egyetem külföldi vendégoktatói tartanak - természetesen angol nyelven. Ezek a képzések valódi nemzetközi szemléletet nyújtanak itt helyben az egyetemen. Érdemes részt venni rajtuk, hiszen első kézből szerezhetsz nemzetközi tapasztalatot neves külföldi oktatóktól.
Előfordulhat, hogy egy kurzus kifejezetten online formában kerül meghirdetésre, ezt teljes egészében online tudod elvégezni. Alapesetben azonban a kurzusok személyes jelenlétet igényelnek. Kérjük, mindig figyeld a hivatalos egyetemi kommunikációt, melyben arról is tájékoztatunk, hogy milyen formában zajlik az adott kurzus.