Miben segíthetünk?
Vagy indulj el témák mentén
Top 10 kérdés
Hol találom a kérelmet kreditbeszámításhoz? Hogyan kell leadni a szakdolgozatot? Mi a feltétele a szakmai gyakorlat megkezdésének? A szakmai gyakorlat végén milyen dokumentumot kell benyújtanom? Mikor kell felvennem a Neptuban a szakmai gyakorlati tantárgyat? Mi számít bele az oklevél minősítésébe? Milyen ügyeket intézhetek a Hallgatói Ügyfélszolgálaton? Milyen ügyekben segít nekem a HÖK? Nem tudok csatlakozni az egyetemi wifi-re. Mit tegyek? Nem látom az egyik Teams csoportot. Mit tegyek? Kollégiumban a vezetékes internethez hogyan tudok csatlakozni?
Tanév/félév kezdési teendők
Beiratkozási kérelem, tűzvédelmi nyilatkozat, önköltséges hallgatóknak képzési szerződés (Neptunban kérelem menüpont).
Nem kell személyesen megjelenni az ügyfélszolgálatokon, elektronikus úton tudsz mindent intézni. A folyamat összefoglalását ITT találod.
Adj be a Neptunban egy pénzügyi tétel visszautalása iránti kérelmet és az Egyetem visszautalja a befizetett önköltséget.
A visszavonási kérelmed alapján az Egyetem visszautalja a befizetett önköltségi díjat.
Amennyiben a tanulmányaidat 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, 5 alkalommal teheted meg. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.
Amennyiben először veszed fel a tárgyat, akkor nincs díja, ha újra felveszed, akkor a HKR 113. § szerinti különeljárási díjak mellékletében meghatározott díjat kell fizetned. A Tantárgy-újrafelvételi díj kiírása központilag, az aktuális félévben történik meg.
Pénzügyek
A Neptunban a Pénzügyek/Befizetés/Kiírt tétel befizetésnél. Erről leírást a Neptun belépő felületén találsz (BGE_onkoltsegi dij befizetesenek modjarol.docx).
Adminisztráció
Őszi félév esetén október 31-ig, tavaszi félév esetén március 31-ig érvényes az előző féléves matrica, az adott féléves matricát aktív félév alatt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton tudod átvenni.
Újból kell igényelned, melynek a díját be kell fizetned. Először a Hallgatói Ügyfélszolgálatra kell bemenned, kifizetni a kiírt díjat, aztán a teljesítést követően kapsz új matricát a diákigazolványra.
Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérheted az ideiglenes diákigazolvány kiállítását a Hallgatói Ügyfélszolgálaton, mely 60 napig érvényes.
A HKR 88§ (2) alapján az Egyetem tanévenként köteles önköltséges képzésre átsorolni azt a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzésben részt vevő hallgatót, aki az utolsó két olyan félév átlagában, amelyben hallgatói jogviszonya nem szünetelt, illetve nem az Nftv. 81. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott külföldi képzésben vett részt, nem szerzett legalább húsz kreditet vagy nem érte el a (11) (11) bekezdésben megállapított korrigált kreditindexet , továbbá azt, aki az államilag támogatott képzés feltételeinek vállalásáról tett nyilatkozatát visszavonja.
Feltétele, hogy szabaduljon fel hely. Fontos még tudnod, képzésenként kell, hogy felszabaduljon hely, például, ha angolra szeretnél menni, de csak a magyar KM-n nappalin szabadul fel, de angolon nem, akkor nem üresedett meg hely a számodra. A HKR. 88.§ bekezdése alapján meg kell felelned két feltételnek. Ha az utolsó két aktív félév alatt legalább 15 kreditet és a képzési területenként meghatározott súlyozott tanulmányi átlagot eléred, ezután az összesített korrigált kreditindex alapján létrehozott hallgatói rangsor elejétől a szabad helyek függvényében kerülhetsz át állami ösztöndíjas helyre.
A Neptunban az Ügyintézés/Modulválasztás menüpont alatt látod a meghirdetett specializációkat. Ha a feltételnek megfelelsz, fel tudod venni a választásodat. Célszerű többet megjelölve preferencia sorrendet felállítanod.
Igen, ezt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton jelezd.
Kérelmek
Ha az elfogadtatni kívánt tantárgy vonatkozásában még nem született ekvivalencia határozat (Információ/Tárgyelismerés).
Ha van olyan tárgyad, amit egy korábbi képzésről szeretnél elismertetni (feltételek: legyen rá ekvivalencia vagy legyen azonos a tárgykód, de beadhatsz kérelmet szabadon választható tárgyakra is). A kérelemhez csatolni szükséges a lepecsételt és aláírt teljesítési igazolást is.
A kérelemről további információt itt találsz.
Neptun/Tanulmányok/Mintatanterv/keresd meg az elfogadtatni kívánt tárgyat, ami a jelenlegi képzéseden a mintatanterv része, majd a + jelre kattintva válaszd ki a megfelelő kérelmet.
A Neptun kezdőfelületén – még belépés előtt – találsz egy táblázatot a kérvényekről: Neptun kérelmek beadási időszakai. A kérelem típusától függően itt láthatod, hogy honnan indítsd el a kérvény beadását.
Jogviszonnyal rendelkezők esetén a Neptunban Ügyintézés/Kérvények Felülbírálati kérelem pontban beadható. Jogviszony nélküli hallgatók esetén papír alapon, melyet a Hallgatói Ügyfélszolgálaton adj le.
Végzősöknek
A formai követelményeket a szakdolgozati tájékoztatókban találod.
A záróvizsga a szakdolgozat megvédéséből áll, amely magában foglalja az eredmények prezentációját és az arra épülő szakmai vitát. A szakmai vita mindkét specializáció témakörében értendő.
Befogadó nyilatkozat, amely egy szándéknyilatkozat a cég részéről, hogy szeretnének foglalkoztatni. Előtanulmányi nyilatkozat, hogy a szakmai gyakorlat kezdetéig eleget teszel a tantárgyi követelményeknek, illetve a cég által már aláírt szakmai gyakorlatos együttműködési megállapodás benyújtása.
A Befogadó nyilatkozat alapján a szakmai gyakorlatért felelős munkatárs előzetesen jóváhagyja a szakmai gyakorlati helyet és pozíciót.
Indokolt esetben igen, a bgeszakmaigyakorlat@uni-bge.hu címen leegyeztetve ezt az egyetem felelős munkatársaival.
Igen, a szakmai tájékoztatók tartalmazzák a további feltételeket. A kérelmet az Online Karrier Platformban kell benyújtani.
Amennyiben a szakmai gyakorlat egybefüggő időtartama a hat hetet eléri, a hallgatót díjazás illeti meg, mértéke legalább a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) hatvanöt százaléka.
Méltányossági kérelem keretében kérd a hiányzó tárgy felvételét, ha még tudsz belőle vizsgázni. Ha már nem teljesíthető a hiányzó tárgy, akkor a következő félévre is regisztrálnod kell és a hiányzó tárgy felvételét követően teljesíteni azt, valamint a záróvizsgázni is csak a következő félévben fogsz tudni.
Igen, a díj 20.000 Ft, mely központilag kerül kiírásra a záróvizsgát megelőzően.
Nincs meghatározva, de adott időszakon belül záróvizsgát kell tennie az alábbiak alapján:
- A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint.
- A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető le.
A 2016. vagy az előtte érvényes mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza: alapképzésben és mesterképzésben két bíráló (egy külső és egy belső) véleményének figyelembevételével – a szakdolgozatra és a szakdolgozat védésére adott érdemjegyből, valamint a szakfelelős által meghatározott témakörökből álló komplex szakmai vizsga érdemjegyéből számított egyszerű átlag. A 2017/2018-as tanévtől a képzés Tantervének 11. pontja tartalmazza.
Tanulmányi kérdések
Amennyiben a tanulmányaidat a 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, akkor 5 alkalommal. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.
Igen, ez egy szűrőszint, amit alapképzési szakokon vizsgálnak a 2018/2019-es tanévtől tanulmányaikat megkezdő hallgatók esetében. Akik korábban kezdtek, rájuk nem vonatkozik a szűrőszint. Az előírt kreditmennyiség teljesítése méltányossági kérelem alapján legfeljebb egy félévvel halasztható.
Kérhetsz dékáni, illetve rektori méltányossági kérelemben további vizsgalehetőséget. Ha ez elfogadásra kerül, folytathatod tanulmányaidat. Amennyiben méltányosságból nem kapsz további vizsgalehetőséget, vagy a dékáni, illetve rektori méltányosági kérelmet már korábban más kérésre elhasználtad, az Egyetem egyoldalú nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyodat.
Ez esetben felvételi eljárás keretében újra tudsz jelentkezni és a sikeres felvételt követően, a beiratkozás után a kreditátvitellel a már teljesített tárgyaidat elfogadtathatod, és folytathatod a tanulmányaidat.
Az oklevél megszerzésének feltételeit a szöveges mintatanterv tartalmazza.
Tantárgy újrafelvételi díjat kell fizetni a következő felvétel esetén.
Az előírt kreditek, a végzettségi szint, a szakképzettség megszerzéséhez szükséges, jogszabályban meghatározott idő.
Ezt a HKR. 87. § (1) bekezdésben találod: Egy személy - felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben és mesterképzésben összesen - tizenkét féléven át folytathat a felsőoktatásban tanulmányokat magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben (a továbbiakban: támogatási idő). A támogatási idő legfeljebb tizennégy félév lehet, ha a hallgató osztatlan képzésben vesz részt és a képzési követelmények szerint a képzési idő meghaladja a tíz félévet.
Elképzelhető, hogy a Neptunban nem váltottál képzést: belépést követően a bal felső sarokban kattints a ’Képzés’ gombra, majd válaszd ki a jelenlegi képzésedet a legördülő menüből. Az elismert tárgyaidat a speciális indexsoron találod.
Ha vállalod, hogy önköltséges formában folytatod a tanulmányaidat, akkor a Hallgatói Ügyfélszolgálatot keresd fel minél előbb, mert addig nem folytathatod a tanulmányaidat.
Tárgyteljesítés, hiányzás a szemináriumról, vizsga teljesítés, TDK, egyéb szakmai versenyek, témafoglalás, konzultáció ügyében.
Ha nem találtál választ a kérdéseidre a GYIK-ben, akkor keresd a Hallgatói ügyfélszolgálat munkatársait. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségére 4 csatornán is lehetőséged nyílik: telefonos kiszolgálás, dedikált kari e-mail, személyes ügyfélszolgálatok és az egyre népszerűbbé váló videós ügyfélszolgálati platform, időpont foglalás lehetőségével.
Az ügyfélszolgálatok nyitvatartási időszakairól és elérhetőségeiről az alábbi linkeken tájékozódhatsz:
KKK: https://uni-bge.hu/hu/kkk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport
KVIK: https://uni-bge.hu/hu/kvik/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport
PSZK: https://uni-bge.hu/hu/pszk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport
Kérjük, hogy légy türelemmel, mert a terhelt időszakokban több mint 1 munkanap is lehet a válaszadás.
Informatikai kérdések
VPN hozzáférésed engedélyezéséhez töltsd ki az alábbi címen található igénylőlapot: https://adatbazisok.uni-bge.hu/ A VPN csatlakozás beállításához az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/vpn-kapcsolat-leterehozasa-a-kozponti-konyvtar-altal-elofizetett-adatbazisokhoz. VPN csatlakozás létrehozására csak abban az esetben van szükség, amikor az Egyetemtől távol (pl: otthonról) szeretnél belépni a könyvtári adatbázisokba. Az iskola területéről (pl.: kollégium, eduroam wifi) VPN kapcsolatot felépíteni nem lehetséges. Ebben az esetben a könyvtári adatbázisok VPN kapcsolat nélkül elérhetők. A Leírásban szereplő „A Speciális beállítások gombra kattintva az L2TP lapfülön jelölje be az „Előmegosztott kulcs használata hitelesítéshez” jelölőt és a kulcsnál adja meg a jogosultság igénylésre kapott válasz e-mailben szereplő kódot” résznél gépeld be ismét a billentyűzetről a kódot. Előfordul, hogy másolással nem mindig kerül ez helyesen beillesztésre. Amennyiben továbbra sem működik, előfordulhat, hogy a router beállításaiddal vagy internet szolgáltatóddal lesz a probléma. Próbáld meg a VPN kapcsolatot más módon, pl.: mobilinternettel felépíteni. Ha sikerül, keresd fel internetszolgáltatódat és beszéld meg velük, mi a teendő ahhoz, hogy a VPN kapcsolat működjön vezetékes internetről is.
Felhasználóneved az egyetemi e-mail címed (ügyelj rá, hogy @unibge.hu”-ra végződik). Amennyiben nem tudod az egyetemi e-mail címed, regisztrálj újra a VPN szolgáltatásra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ oldalon. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad. Kérünk próbálj meg ezzel a címmel ismét bejelentkezni.
A VPN hozzáférés hallgatói jogviszonyhoz kötött. Lehetséges, hogy nyilvántartásunk szerint még nincs hallgatói jogviszonyod, így a szolgáltatást ennek hiányában nem tudjuk beállítani neked. Amennyiben jogviszonyod a Neptun rendszerben rögzítésre kerül, kérjük regisztrálj újra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ webcímen.
Küldd el igényedet és Neptun kódodat a Neptun rendszerben is rögzített hivatalos e-mail címedről az informatika@uni-bge.hu email címre.
Hallgatói jogviszony nélkül sajnos nem tudunk neked VPN kapcsolatot biztosítani. Az adatbázisokhoz való hozzáférést személyesen veheted igénybe az egyetemi könyvtárban.
Az eduroam hálózathoz történő csatlakozáshoz az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/wifi-eduroam-hasznalata. Kérjük, ellenőrizd, hogy az Eduroam hálózatra csatlakozol-e, megfelelő felhasználónevet használsz-e a csatlakozáshoz amennyiben mobiltelefonnal csatlakozol. Ellenőrizd alaposan a beállításait (például, hogy a felhasználónévnél vagy a jelszónál nem írt-e be a telefon véletlenül egy üres karaktert annak végére) is.
Végezd el ismét az O365-os regisztrációt a https://uni-bge.hu/hu/tajekoztato-az-o365-szolgaltatasrol webcímen és ezt követően elküldjük a Neptunban megadott hivatalos e-mail címedre az egyetemi e-mail címedet. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad.
Lépj be a https://portal.office.com weboldalra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépésre is használt jelszavaddal. Az oldalon keresd meg az Outlook alkalmazást, amellyel levelezhetsz.
Ellenőrizd, hogy egyetemi e-mail címeddel léptél-e be a Teams alkalmazásba. Amennyiben nem, úgy jelentkezz ki, majd lépj be újra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépéshez is használt jelszavaddal. Amennyiben frissen regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük várj, míg csoportjaid szinkronizálásra kerülnek a Teams programban. Amennyiben holnap reggelig nem jelennek meg a csoportjaid, írj az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.
Az O365-ös szolgáltatásra történő regisztrációt követően fiókod a Microsoft felhőben jön létre. Ez a folyamat hosszabb időt (maximum 4 órát) vehet igénybe, ezután nyílik lehetőség az első belépésre a https://portal.office.com webhelyen. Ellenőrizd, hogy a https://portal.office.com weboldalon történő bejelentkezésnél egyetemi e-mail címed „@unibge.hu”-ra végződjön! Amennyiben több mint 4 órája regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük készíts képernyőképet a bejelentkezésről és Neptun kódoddal együtt küldd el azt az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.
A Neptun / Coospace / Modulo2 / O365 / WiFi / VPN rendszerben? Látogasd meg a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalt, ahol útmutatást találhatsz az Egyetem jelszókezeléséről.
Várj 15 percet, majd próbálj meg ismét bejelentkezni. Amennyiben nem sikerül, változtasd meg jelszavad a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található instrukciók szerint.
Az Egyetem kollégiumi vezetékes internethez történő csatlakozási segédletét az alábbi weboldalon találod: https://uni-bge.hu/hu/csatlakozas-a-kollegium-vezetekes-informatikai-halozatahoz.
Egyetemi változások 2025/26-os tanév
Az alábbi táblázat tartalmazza, hogy az egyes szakok mely karhoz tartoznak majd, és hol helyezkednek el.
Igen, a Belvárosi Kampuszra.
Sajnos a belvárosban nincs lehetőség ingyenes parkolást biztosítani, ugyanakkor a Belvárosi Kampusz közösségi közlekedési eszközökkel, sőt, kerékpárral is sokkal könnyebben és gyorsabban megközelíthető.
A hallgatói ügyintézés helyszíne a Zuglói Kampuszon nem változik. A Belvárosi Kampusz ügyfélszolgálata 2025. május 29-től már a megújult helyén várja a hallgatókat, az egyetem Alkotmány utcai épületétől mindössze 450 méterre, a 1055 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 74. szám alatt. A nyitvatartási időről az alábbi linkeken tájékozódhatsz:
Azon dolgozunk, hogy a BGE néhány év múlva új, modern kampuszba költözhessen, elhagyva a jelenlegi épületeinek jelentős részét. A tervezett költözés célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a BGE teljes közösségét egy hatékonyabb, korszerű kampuszstruktúra kialakításával, valódi, inspiráló közösségi tereket létrehozva hallgatóink és kollégáink számára. A kampuszprojekt első lépése, hogy 2025 nyarán az egyetem elhagyja alacsony kihasználtságú és magas fenntartási költségű mátyásföldi épületegyüttesét, lehetőséget nyitva a további fejlesztés megkezdésének.
Természetesen az átalakulás előkészítése során részletes és pontos modellek készültek, így mindenkinek lesz helye. Az egyetem két Zuglói és Belvárosi Kampusza pedig létszámarányos méretében nagyjából megegyezik, tanteremrendszerei is hasonlóak, azaz az oktatás létesítményi körülményei közel azonosak.
Az új tanévtől egyetlen központi Egyetemi Könyvtár várja majd a hallgatókat a Zuglói Kampuszon, az UniZone-ban. A könyvtári tagság a megadott határidőig érvényes lesz az új helyen is. A könyvtárakat érintő változásokról, aktualitásokról (kari könyvtárak zárása, nyári nyitvatartás, könyvvisszavétel, elérhetőségek stb.) ITT olvashat.
Az egyetemen történő változások, fejlesztési folyamatok nem befolyásolják a megszerezhető diplomát. A BGE továbbra is ugyanazt a legszélesebb körben ismert, értékálló, a munkaerőpiacon elismert diplomát adja, mint eddig. A fejlesztések eredményeként pedig bízhatunk benne, hogy a BGE-s diploma elismertsége még tovább nő majd.
Igen. Az EHÖK már dolgozik az új szervezeti struktúrán, és hamarosan további információk is elérhetők lesznek. A Hallgatói Önkormányzatot érintő kérdésekkel addig is a HÖK képviselőket kereshetitek.
A jelenlegi tervek szerint a Kereskedelem és marketing alapszakon minden korábbi specializáció meghirdetésre kerül, az indulásuk azonban több tényező függvénye. A specializációk elindításakor a hallgatói preferenciákat maximálisan igyekszünk figyelembe venni. A specializáció választást megelőzően a hallgatók teljeskörű tájékoztatást kapnak az induló specializációkról és ezek közül preferenciális sorrend megadásával válaszhatnak, amennyiben teljesítették a tantervben előírt előfeltételes tárgyat/tárgyakat.
A zh-k formájában történő számonkérések folyamatosak lesznek a tanév során, erről az első órán fognak tájékoztatást adni az oktatók. A zh-k megírása felmenő rendszerben kerül majd át a Vizsgaközpontba. Szeptembertől még kizárólag az első évfolyamos hallgatók fogják a zh-kat a Vizsgaközpontban megírni. A másod-harmad évfolyamokon az oktató döntése lesz, hogy igénybe veszi-e a Vizsgaközpontot a számonkérés lebonyolítására.
Mindkét kampuszon, az Alkotmány utcai, illetve a Buzogány utcai épületben egy-egy egyetemi Vizsgaközpont kerül kialakításra.
A tanév elején a hallgatók is szervezett látogatások keretében közvetlen közelről ismerkedhetnek majd meg a Vizsgaközponttal, az oda tervezett folyamatokkal. Ezek időpontjairól előzetesen tájékoztatjuk majd a hallgatókat.
A Vizsgaközpont Házirendje tartalmazza a működési rendet és a hallgatói magatartási szabályokat, az azonosítási eljárást és a nem bevihető eszközök listáját. A részletes leírások, útmutatók a Vizsgaközpont honlapján, és mindkét Vizsgaközpont várótermében a monitorokon, valamint a vizsgatermeiben kifüggesztve is elérhetőek lesznek.
Az élsportolóknak, az esélyegyenlőségi szempontból kiemelt csoportnak, a duális képzésben részt vevő hallgatóknak, valamint az OMHV kérdőívet kitöltőknek (aki 2025. július 11-ig az összes kurzusához kapcsolódóan kitölti a kérdőívet a Neptunban) van lehetőségük előzetes tárgyfelvételre a 2025/2026-os tanév őszi félévére vonatkozóan. Ezek a hallgatói csoportok 24 órával hamarabb kezdhetik meg a kurzusokra való jelentkezést, mint a többi hallgató.
Igen, a tárgyfelvétel minden karon párhuzamosan zajlik majd, a 2025/2026-os tanév közzétett időrendje szerint.
A már megkezdett közös munkák folytatására természetesen van lehetőség, ebben a témavezetők és a tanszékvezetők is elkötelezettek.
A záródolgozati/szakdolgozati/diplomamunka témajelentkezések a Neptunban történnek továbbra is, ott érhető el ezek listája.
Igen, várhatóan le kell cserélni majd a diákigazolványokat. Ennek menetéről tájékoztatni fogjuk az érintett hallgatókat. Azonban ez az igazolvány érvényességét nem érinti az átmeneti időben.
Minden, a tanulmányokat érintő változást felmenő rendszerben vezetünk be. Minden hallgató a beiratkozáskor érvényes mintatanterv szerint halad a tanulmányaival, akkor is, ha passzivál.
A szervezeti átalakulás és fejlesztési folyamat nincs hatással az önköltségi díjra, ezek egymástól függetlenek.
Az alábbi táblázat tartalmazza, hogy hova jelentkezhetnek majd kollégiumokba a hallgatók, igazodva az új oktatási helyszínekhez. Lényeges információ, hogy a kieső Mátyásföld Kollégium létszámát (235 fő) pótolja az egyetem, a szeptembertől bérelt Belvárosi Albérletházban tud elszállásolni 236 főt. A kollégiumi férőhelyek tekintetében a döntés a megszokott folyamat szerint a félév elején történik, de a változás csak a 2025/2026-os tanévet érinti. Részletes tájékoztatás júniusban várható.
Új kar - Melyik kollégiumba jelentkezhet a hallgató?
Menedzsment Kar - Bagolyvár Kollégium (340 fő)
Pénzügy és Számvitel Kar - Bagolyvár Kollégium (340 fő)
(Zuglói Kampusz)
Marketing és Üzleti Kommunikáció Kar - Lengyel Gyula Kollégium (235 fő)
Nemzetközi Gazdálkodás Kar Belvárosi Albérletház
https://www.belvarosialberlethaz.hu/hu/belvarosi-alberlethaz/ (236 fő)
(Belvárosi Kampusz)
A Mátyásföldi Kollégium megszűnését követően a Belvárosi Kampusz hallgatói a 2025/2026-os tanévre a Belvárosi Albérletházban és a Lengyel Gyula Kollégiumban (1113 Budapest, Laufenauer u.1-7.) igényelhetnek szállást, a jelentkezési lapon megjelölve a preferenciát.
A Belvárosi Albérletház új a BGE kínálatában. A belváros szívében elhelyezkedő (1052 Semmelweis utca 11-13), magas szolgáltatásokat (2 ágyas, saját fürdőszoba) nyújtó szálláshelyről az egyetem oktatási telephelyei éppúgy kiválóan megközelíthetők tömegközlekedéssel, mint Budapest kulturális életének helyszínei. A Belvárosi Albérletházban az egyetem jelentős saját forrás felhasználásával, több mint 50%-kal támogatja a szállásdíjat, ami magasabb, mint a kollégiumokban fizetendő kollégiumi díj, viszont az előnyök ismeretében (belvárosi elhelyezkedés, két ágyas, saját fürdőszobás elhelyezés) ár-érték arányban kimagasló Budapesten.
Az Egyetem márciusi döntésének értelmében a következő tanévtől a Stipendium Hungaricum hallgatók részére nem tud a BGE kollégiumi férőhelyet biztosítani.
Javasoljuk, hogy minden esetben használd az IDŐPONTFOGLALÁSI lehetőséget akár online, akár személyesen intéznéd tanulmányi ügyeidet. Ezzel elkerülheted a sorban állást, illetve az ügy megjelölésével kollégáink is felkészülten várnak majd.