BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Felsőoktatási szakképzés
      • Doktori Iskola
      • Szakirányú továbbképzés
      • Felnőttképzés
      • Miért a BGE?
      • Miért a BGE?
      • Felvételi információk
      • Felvételi pontszámítás
  • Egyetemünk
      • A BGE-ről
      • A BGE-ről
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • A BGE vezetői
      • Karok
      • Képzéseink
      • Szervezet
      • Közösség és lehetőségek
      • BGE Alumni
      • Fenntarthatóság
      • Üzleti partnerség
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Elérhetőségek
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Hallgatóknak szóló nemzetközi lehetőségek
      • Akkreditációk
      • Partnerségek
      • Tudomány
      • Tudományos élet a BGE-n
      • BGE kiadványok
      • Tehetséggondozás
      • Könyvtár
      • Repozitórium
  • Hallgatóknak
  • Munkatársaknak
Hasznos linkek>
GYIK
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Gyakran ismételt kérdések

Miben segíthetünk?

Vagy indulj el témák mentén

Tanév/félév kezdési teendők
A félév és az egyetemi tanulmányaid elkezdéséhez hiánytalan adminisztrációra van szükség. Ne feledkezz meg semmiről, segítünk a lépésekben!
Pénzügyek
Nem mindegy, hogy mennyit, hová és miért fizetsz, ahogyan az sem, hogy Te mennyi pénzt kapsz. Ha nem akarod elrontani vagy nem boldogulsz, kérdezz!
Adminisztráció
A félév és az egyetemi tanulmányaid elkezdéséhez hiánytalan adminisztrációra van szükség. Ne feledkezz meg semmiről, segítünk a lépésekben!
Kérelmek
A sikeres egyetemi ügyintézéshez sok kérelmen keresztül vezethet az út. Ne töltsd az időt a bizonytalankodással, helyette inkább a kérelmeket töltsd ki!
Végzősöknek
Már csak pár lépés és kikerülsz a nagybetűs Életbe! Az utolsó intézkedések, dokumentumok beszerzése, elkészítése, beadása pontos információk birtokában egyszerűbb!
Tanulmányi kérdések
A diplomáig még sok dolgod van, ne maradj le semmiről, ami elvezet odáig! Tárgyak, kreditek, félévek és a hozzájuk kapcsolódó tudnivalók egy helyen. Passzív vagy aktív félévet választasz idén? Minden választ megtalálsz a jogviszonnyal kapcsolatos kérdéseidre!
Informatikai kérdések
Hogyan csatlakozhatsz a kollégium informatikai rendszeréhez? Mit kell tudni az O365 szolgáltatásról? Technikai segítségre van szükséged a Neptunban? Alább minden informatikai kérdésedre válaszolunk.
Egyetemi változások 2025/26-os tanév
Egyetemünk számos oktatási és oktatásszervezési fejlesztést vezet be 2025 őszétől. A legfontosabb, hogy augusztus 1-től négy kar működik majd. Az egyes szakok mely karhoz tartoznak majd, hol lesz a Hallgatói Ügyfélszolgálat és a Vizsgaközpont. A legfontosabb infókat alább olvashatod.
Tanév/félév kezdési teendők
Pénzügyek
Adminisztráció
Kérelmek
Végzősöknek
Tanulmányi kérdések
Informatikai kérdések
Egyetemi változások 2025/26-os tanév

Top 10 kérdés

  • Hol találom a kérelmet kreditbeszámításhoz?
  • Hogyan kell leadni a szakdolgozatot?
  • Mi a feltétele a szakmai gyakorlat megkezdésének?
  • A szakmai gyakorlat végén milyen dokumentumot kell benyújtanom?
  • Mikor kell felvennem a Neptuban a szakmai gyakorlati tantárgyat?
  • Mi számít bele az oklevél minősítésébe?
  • Milyen ügyeket intézhetek a Hallgatói Ügyfélszolgálaton?
  • Milyen ügyekben segít nekem a HÖK?
  • Nem tudok csatlakozni az egyetemi wifi-re. Mit tegyek?
  • Nem látom az egyik Teams csoportot. Mit tegyek?
  • Kollégiumban a vezetékes internethez hogyan tudok csatlakozni? 

Tanév/félév kezdési teendők

Újra felvett vagyok, akkor is újra be kell iratkoznom?
Igen, ez egy új jogviszony.
Passzív félévvel kezdek, akkor is be kell iratkoznom?
Igen, a jogviszony a beiratkozással jön létre.
Melyek a kitöltendő dokumentumok a beiratkozáshoz?

Beiratkozási kérelem, tűzvédelmi nyilatkozat, önköltséges hallgatóknak képzési szerződés (Neptunban kérelem menüpont).

Kinek szükséges a képzési szerződést aláírnia?
Kizárólag az önköltséges hallgatóknak.
Ha az online beiratkozás alkalmával hiányoznak dokumentumok, akkor mi a teendő?

Nem kell személyesen megjelenni az ügyfélszolgálatokon, elektronikus úton tudsz mindent intézni. A folyamat összefoglalását ITT találod.

Neptunon keresztül is be kell iratkozni?
Igen, beiratkozási kérelmet kell leadnod a Neptunban, az Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés/ + jelre kattintva Bejelentkezés aktív vagy passzív és értelemszerűen töltsd ki.
Nem engedi a Neptun a félévre történő bejelentkezést, nem tudok aktiválni. Mi ennek az oka?
Nézd meg, hogy nincs-e lejárt határidejű tartozásod. Ha van, akkor rendezd azt. Ha a tandíjat Diákhitel 2-ből fizeted, akkor rögzítsd a tételhez a DH2 szerződés számot. Legalább egy tárgyat fel kell venned, hogy regisztrálhass a félévre.
Nem jelentkeztem be a regisztrációs időszakban a félévre, de mindenképp aktív szeretnék lenni a félévben. Adhatok be méltányossági kérelmet félév aktiválására?
Utólagos aktiválási kérelmet adhatsz be Neptunon keresztül, ha megfelelsz a beadás feltételeinek, melyet a HKR 56. § (13) bekezdése tartalmaz, melynek díját a rendszer kiírja és a teljesítése után tudod a kérelmet leadni. Figyelj arra, hogy a tételt teljesítened kell ahhoz, hogy a kérelmet a leadási határidő végéig be tudd adni. Ha elmulasztottad az utólagos aktiválási kérelmet beadni, és rendelkezel még méltányossági kérelemmel, akkor beadhatod.
Utólagosan miként aktiválhat/passziválhat egy hallgató?
Utólagos aktiválási kérelmet adhatsz be Neptunon keresztül, ha megfelelsz a beadás feltételeinek, melyet a HKR 56. § (13) bekezdése tartalmaz, melynek díját a rendszer kiírja és a teljesítése után tudod a kérelmet leadni. Figyelj arra, hogy a tételt teljesítened kell ahhoz, hogy a kérelmet a leadási határidő végéig be tudd adni. Passziválás esetén a Neptunban a passziválási kérelem rendkívüli okból kérelmet add be.
Aktiváltam a félévet, de mégis passzív szeretnék lenni. Milyen kérelmet adjak be passzív félévhez?
Add be az utólagos passziválás (aktív státusz visszavonása) kérelmet a Neptunban, ha az aktiválástól számítva nem telt még el 30 nap. Ha már eltelt 30 nap, akkor a Neptunban a passziválási kérelem rendkívüli okból kérelmet add be.
Passzív félévet állítottam be, azonban az önköltségem első részletét befizettem. Visszautalják a befizetett önköltséget?

Adj be a Neptunban egy pénzügyi tétel visszautalása iránti kérelmet és az Egyetem visszautalja a befizetett önköltséget.

Visszavontam az aktív státuszt. A befizetett önköltséget visszautalják számomra?

A visszavonási kérelmed alapján az Egyetem visszautalja a befizetett önköltségi díjat.

Mit jelent a vizsgakurzus kurzus típus? Mikor kell felvenni ezt a kurzust?
Vizsgakurzushoz nem tartozik kontaktóra, csak vizsgalehetőség; a vizsgakurzust csak akkor veheted fel, ha már szereztél belőle aláírást.
Betelt a létszám az adott kurzuson. Kitől kell kérni a kurzus limit bővítését?
Nyújts be kurzus bővítési kérelmet a Neptunban.
Nem látok az adott tantárgyból meghirdetett kurzust. Kihez forduljak?
Nyújts be kurzus indítási kérelmet a Neptunban.
Meddig lehet tárgyat leadni egy félévben?
A felvett tárgyat a regisztrációs hét végéig adhatod le.
Nem látom az adott tantárgyat vizsgakurzusban vagy normál kurzusban. Kihez forduljak?
Jelezd az illetékes tanszéken és nyújts be kurzus indítási kérelmet a Neptunban.
Hányszor vehetek fel egy tantárgyat?

Amennyiben a tanulmányaidat 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, 5 alkalommal teheted meg. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.

A tantárgyfelvételnek van díja?

Amennyiben először veszed fel a tárgyat, akkor nincs díja, ha újra felveszed, akkor a HKR 113. § szerinti különeljárási díjak mellékletében meghatározott díjat kell fizetned. A Tantárgy-újrafelvételi díj kiírása központilag, az aktuális félévben történik meg.

A tantárgyfelvételi díjat nekem kell kiírnom a Neptunban vagy központilag történik a kiírás?
Központilag írják ki a tételt.
A vizsgakurzus is tantárgyfelvételnek minősül?
Igen, ez tárgyfelvétel, minden újabb tárgyfelvétel esetén fizetni kell.
Órarendi ütközés miatt nem engedi felvenni a Neptun a tárgyat! Kihez forduljak?
Szabadon választható tárgyak esetén vegyél fel másik tárgyat, előadás és szeminárium ütközhet. Kötelező tárgyak esetén jelezd az illetékes tanszéki ügyintézőnek.
Aláírás megtagadást kaptam a tantárgyból, ebben a félévben nem vizsgázhatok?
Nem, a vizsgázás feltétele az aláírás megszerzése.
Mennyi kreditértékű tárgyat vehetek fel?
Bármennyit, nincsen szabályozva/korlátozva. Azonban csak annyit érdemes felvenni, amennyit reálisan teljesíteni tudsz, hiszen a nem teljesített tárgyak következő felvételekor már tantárgyfelvételi díjat kell fizetni.

Pénzügyek

Milyen ösztöndíjra vagyok jogosult?
A HKR tartalmazza az ösztöndíj típusokat és a jogosultak körét.
Mikor kaphatok ösztöndíjat?
Amennyiben eleget teszel a pályázati kiírásban vagy a HKR-ben meghatározott feltételeknek, jogosult vagy rá. Van olyan ösztöndíj, amit jogosultság esetén automatikusan fizetünk (tanulmányi), de az ösztöndíjak többségét meg kell pályázni.
Hogyan kell befizetni a Neptunon keresztül a kiírt tételt?

A Neptunban a Pénzügyek/Befizetés/Kiírt tétel befizetésnél. Erről leírást a Neptun belépő felületén találsz (BGE_onkoltsegi dij befizetesenek modjarol.docx).

Nem gyűjtöttem össze az ösztöndíj megpályázásához az összes dokumentumot. Van lehetőségem pótolni a dokumentumokat az ösztöndíjhoz?
Ha a kiírásban szerepel, hogy van lehetőség a pótlásra, akkor igen. Ha a kiírásban kikötik, hogy nincs rá lehetőség, akkor formai okok miatt elutasításra kerül a pályázat.
Elutaltam a kiírt tétel összegét, azonban még mindig aktív a tétel státusza. Mi ennek az oka?
Az utalás pár napot igénybe vesz, a beérkezést követően lesz teljesített.
Kreditalapú önköltséget fizetek, a kiírt önköltség 2. részletét be kell fizetnem és a különbözetet visszautalják számomra vagy módosításra/törlésre kerül a második részlet?
A 2. részlet módosításra kerül a felvett kreditérték függvényében a HKR 114. § (4) bekezdése alapján.
Diákhitelből fizetek, ilyenkor mit kell tennem?
A Neptunban a Pénzügyek/ Beállítások/ Diákhitel 2-nél rögzítsd a szerződésszámot, ezután a Pénzügyek/ Befizetés menüben válaszd ki az önköltség sorát és a + jelre kattintva válaszd a Diákhitel 2-t.

Adminisztráció

A diákmatricát minden félévben fel kell venni?

Őszi félév esetén október 31-ig, tavaszi félév esetén március 31-ig érvényes az előző féléves matrica, az adott féléves matricát aktív félév alatt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton tudod átvenni.

Miként kell diákigazolványt igényelni?
Az Okmányirodában kapott NEK azonosítót be kell rögzítened a Neptunban/ Ügyintézés/ Diákigazolvány igénylés menüpont alatt, ezzel indítod el az igénylést.
Mi történik, ha elhagyom a diákigazolvány matricámat?

Újból kell igényelned, melynek a díját be kell fizetned. Először a Hallgatói Ügyfélszolgálatra kell bemenned, kifizetni a kiírt díjat, aztán a teljesítést követően kapsz új matricát a diákigazolványra.

Hogyan kell ideiglenes igazolványt kérni?

Az állandó diákigazolvány igénylését követően kérheted az ideiglenes diákigazolvány kiállítását a Hallgatói Ügyfélszolgálaton, mely 60 napig érvényes.

Mikor kerülök át önköltséges finanszírozási formára?

A HKR 88§ (2) alapján az Egyetem tanévenként köteles önköltséges képzésre átsorolni azt a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzésben részt vevő hallgatót, aki az utolsó két olyan félév átlagában, amelyben hallgatói jogviszonya nem szünetelt, illetve nem az Nftv. 81. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott külföldi képzésben vett részt, nem szerzett legalább húsz kreditet vagy nem érte el a (11) (11) bekezdésben megállapított korrigált kreditindexet , továbbá azt, aki az államilag támogatott képzés feltételeinek vállalásáról tett nyilatkozatát visszavonja. 

A megürült ösztöndíjas helyre ki kerülhet át?

Feltétele, hogy szabaduljon fel hely. Fontos még tudnod, képzésenként kell, hogy felszabaduljon hely, például, ha angolra szeretnél menni, de csak a magyar KM-n nappalin szabadul fel, de angolon nem, akkor nem üresedett meg hely a számodra. A HKR. 88.§ bekezdése alapján meg kell felelned két feltételnek. Ha az utolsó két aktív félév alatt legalább 15 kreditet és a képzési területenként meghatározott súlyozott tanulmányi átlagot eléred, ezután az összesített korrigált kreditindex alapján létrehozott hallgatói rangsor elejétől a szabad helyek függvényében kerülhetsz át állami ösztöndíjas helyre.

Mikor kell jelentkeznem specializációválasztásra?
A mintatantervben meghatározott félévtől, a Neptunban meghirdetett specializáció választási időszakban.
Mik a specializáció választásra jelentkezés feltételei?
A mintatanterv szöveges részében meghatározott félévek után, az adott tárgyakat teljesítened kell, megadott teljesített kredittel kell rendelkezned. Ha 2016 vagy az előtti mintatanterven folytatod a tanulmányaidat, akkor a specializáció választási tájékoztatóban meghatározott félévek után, az adott tárgyakat teljesítened kell, a megadott teljesített kredittel kell rendelkezned.
Hogyan tudok specializációt választani?

A Neptunban az Ügyintézés/Modulválasztás menüpont alatt látod a meghirdetett specializációkat. Ha a feltételnek megfelelsz, fel tudod venni a választásodat. Célszerű többet megjelölve preferencia sorrendet felállítanod.

Kettő specializációt hallgathatok-e párhuzamosan?

Igen, ezt a Hallgatói Ügyfélszolgálaton jelezd.

Kérelmek

Mikor kell beadni a kérelmet ekvivalenciára?

Ha az elfogadtatni kívánt tantárgy vonatkozásában még nem született ekvivalencia határozat (Információ/Tárgyelismerés).

Hol találom a kérelmet ekvivalenciához?
Neptun/Információ/Tárgyelismerés/Új tárgyekvivalencia vizsgálat kérése. (Intézményen belüli, ha BGE-s vagy BGF-es az elfogadtatni kívánt tantárgy, ha nem, akkor értelemszerűen az intézményen kívülit kell választani).
Elfogadásra került az ekvivalencia kérelmem, mi a további teendő?
Adj be kreditátviteli kérelmet (ekvivalencia alapján).
Mikor érdemes kreditbeszámítási kérelmet beadni?

Ha van olyan tárgyad, amit egy korábbi képzésről szeretnél elismertetni (feltételek: legyen rá ekvivalencia vagy legyen azonos a tárgykód, de beadhatsz kérelmet szabadon választható tárgyakra is). A kérelemhez csatolni szükséges a lepecsételt és aláírt teljesítési igazolást is.

Hol találom a kérelmet kreditbeszámításhoz?

A kérelemről további információt itt találsz.

FOSZK-on végeztem, milyen kreditbeszámítási kérelmet kell beadnom?

Tájékoztató alapképzésre felvételt nyertek számára itt található.

További kreditbeszámítási lehetőségekről itt találsz bővebb információt.

Hogyan tudom beadni a kreditátviteli kérelmeket?

Neptun/Tanulmányok/Mintatanterv/keresd meg az elfogadtatni kívánt tárgyat, ami a jelenlegi képzéseden a mintatanterv része, majd a + jelre kattintva válaszd ki a megfelelő kérelmet.

Miként tudom beadni a kérelmeket?

A Neptun kezdőfelületén – még belépés előtt – találsz egy táblázatot a kérvényekről: Neptun kérelmek beadási időszakai. A kérelem típusától függően itt láthatod, hogy honnan indítsd el a kérvény beadását.

Kell fizetni a kérelemért?
Az adott félévben egyszeri díja van, mely központilag, utólag kerül kiírásra egy 3.500 Ft-os tételként.
Miként, mikor fellebbezhetek?
Az Egyetem döntése vagy intézkedése, illetve intézkedésének elmulasztása (a továbbiakban együtt: döntés) ellen a közléstől, ennek hiányában a tudomásodra jutásától számított 15 napon belül.
Hol tudom a kérelmet beadni fellebbezéshez?

Jogviszonnyal rendelkezők esetén a Neptunban Ügyintézés/Kérvények Felülbírálati kérelem pontban beadható. Jogviszony nélküli hallgatók esetén papír alapon, melyet a Hallgatói Ügyfélszolgálaton adj le.

Végzősöknek

Mik a szakdolgozat formai követelményei?

A formai követelményeket a szakdolgozati tájékoztatókban találod.

Hogyan kell leadni a szakdolgozatot?
Elektronikusan, a tájékoztatóban meghatározott módon.
Kell-e két szakdolgozatot írni, ha két specializáción tanul a hallgató?
Csak egy szakdolgozatot kell írnod.
Két specializáció esetén miből áll a záróvizsga?

A záróvizsga a szakdolgozat megvédéséből áll, amely magában foglalja az eredmények prezentációját és az arra épülő szakmai vitát. A szakmai vita mindkét specializáció témakörében értendő.

Hányadik félévben kell a szakmai gyakorlatot teljesíteni?
A mintatanterv szerint ajánlott félévben, amennyiben eleget tettél a tantárgyi követelményeknek.
Mi a feltétele a szakmai gyakorlat megkezdésének?
A szakmai gyakorlat megkezdésének feltételét a szöveges tanterv rögzíti.
Megkezdhetem-e a szakmai gyakorlatot, amennyiben nem teljesítettem a tantárgyi feltételeket?
Csak abban az esetben, ha erre vonatkozóan dékáni méltányossági kérelmet nyújtottál be, ami jóváhagyásra került.
Milyen dokumentumok szükségesek a szakmai gyakorlat megkezdéséhez?

Befogadó nyilatkozat, amely egy szándéknyilatkozat a cég részéről, hogy szeretnének foglalkoztatni. Előtanulmányi nyilatkozat, hogy a szakmai gyakorlat kezdetéig eleget teszel a tantárgyi követelményeknek, illetve a cég által már aláírt szakmai gyakorlatos együttműködési megállapodás benyújtása.

A szakmai gyakorlat végén milyen dokumentumot kell benyújtanom?
Igazoló és értékelő lapot, amit a cég tölt ki a munkavégzésedre vonatkozóan, Gyakorlati helyek minősítése című dokumentumot, melyet te tölts ki a cégre vonatkozóan, és amennyiben szakodon előírás, akkor Szakmai gyakorlati beszámolót.
Teljesíthető-e külföldön a szakmai gyakorlat?
Igen. A dokumentálási folyamat megegyezik a Magyarországon teljesített gyakorlattal, csak ebben az esetben angolul érhetőek el az űrlapok, továbbá szükséges a Nyilatkozat felelősségbiztosítás megkötéséről című nyomtatvány benyújtása is.
Hol teljesíthetem a szakmai gyakorlatot?
Gyakorlati helyet kétféleképpen tudsz kiválasztani: a BGE partnerei által ajánlott helyek közül, vagy saját magad keresel gyakorlati helyet és kéred annak az elfogadását.
Mi a Befogadó nyilatkozat célja?

A Befogadó nyilatkozat alapján a szakmai gyakorlatért felelős munkatárs előzetesen jóváhagyja a szakmai gyakorlati helyet és pozíciót.

Mikor kell felvennem a Neptuban a szakmai gyakorlati tantárgyat?
A tárgyat a szokásos módon kell felvenni a Neptunban abban a félévben, amelynek a vége előtt befejeződik a gyakorlat.
Mikor kell leadni a szakmai gyakorlat megkezdéséhez szükséges dokumentumokat?
A kari időrendben/tájékoztatóban meghatározott határidőig, de legkésőbb 4 héttel a gyakorlat kezdete előtt.
Mikor kell leadni a szakmai gyakorlat lezáráshoz szükséges dokumentumokat?
A szakmai gyakorlat befejezését követően egy héten belül, de legkésőbb az adott szakon meghatározott határidőig.
Lehet-e gyakorlati helyet váltani?

Indokolt esetben igen, a bgeszakmaigyakorlat@uni-bge.hu címen leegyeztetve ezt az egyetem felelős munkatársaival.

Van-e lehetőség korábbi munkatapasztalat szakmai gyakorlatként történő beszámítására?

Igen, a szakmai tájékoztatók tartalmazzák a további feltételeket. A kérelmet az Online Karrier Platformban kell benyújtani.

Heti hány órát kell dolgoznom?
Az ajánlott szakmai gyakorlati időszak heti 40 órás munkahétnek felel meg.
Kell-e fizetést adni a cégnek a szakmai gyakorlat alatt?

Amennyiben a szakmai gyakorlat egybefüggő időtartama a hat hetet eléri, a hallgatót díjazás illeti meg, mértéke legalább a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) hatvanöt százaléka.

Teljesíthető-e passzív hallgatói jogviszonyban a szakmai gyakorlat?
Nem lehetséges.
Jelentkeztem záróvizsgára, azonban nem tudom leadni a szakdolgozatom / nem lett meg egy tárgyam. Ilyenkor mi a teendőm?

Méltányossági kérelem keretében kérd a hiányzó tárgy felvételét, ha még tudsz belőle vizsgázni. Ha már nem teljesíthető a hiányzó tárgy, akkor a következő félévre is regisztrálnod kell és a hiányzó tárgy felvételét követően teljesíteni azt, valamint a záróvizsgázni is csak a következő félévben fogsz tudni.

Korábban abszolváltam vagy sikertelen záróvizsgát tettem. Van díja az ismételt záróvizsgának?

Igen, a díj 20.000 Ft, mely központilag kerül kiírásra a záróvizsgát megelőzően.

Abszolválást követően meddig jelentkezhetek záróvizsgára?
A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint letehető a záróvizsga. A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető.
Sikertelen záróvizsga után még mennyi alkalommal mehetek vizsgára?

Nincs meghatározva, de adott időszakon belül záróvizsgát kell tennie az alábbiak alapján:

  • A hallgatói jogviszony megszűnése után, két éven belül, bármelyik vizsgaidőszakban, az érvényes képzési követelmények szerint.
  • A végbizonyítvány kiállításától számított második év eltelte után a záróvizsga letétele feltételhez köthető, melyről a szakvezető dönt. Ha a hallgató a végbizonyítvány megszerzését követő két év után tesz záróvizsgát, a teljesítendő új követelményekről a szakvezető dönt. A hallgatói jogviszony megszűnését követő ötödik év eltelte után záróvizsga nem tehető le.
Mi számít bele a záróvizsga eredményébe?

A 2016. vagy az előtte érvényes mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza: alapképzésben és mesterképzésben két bíráló (egy külső és egy belső) véleményének figyelembevételével – a szakdolgozatra és a szakdolgozat védésére adott érdemjegyből, valamint a szakfelelős által meghatározott témakörökből álló komplex szakmai vizsga érdemjegyéből számított egyszerű átlag. A 2017/2018-as tanévtől a képzés Tantervének 11. pontja tartalmazza.

Mi számít bele az oklevél minősítésébe?
A 2016. vagy az előtti mintatantervek esetén a HKR III/1. melléklete tartalmazza. A 2017/2018. tanévtől a szöveges mintatanterv tartalmazza.
Mikor kell új szakdolgozatot írni?
Új szakdolgozatot kell készíteni, ha a dolgozat minősítése vagy a védésre adott jegy elégtelen. Az új szakdolgozat témája az eredeti témával azonos, vagy attól eltérő is lehet. Az új témát az illetékes intézet/intézeti tanszék vezetője hagyja jóvá.

Tanulmányi kérdések

Ha nem jelentkezek be 2 passzív félév után, akkor a jogviszonyom megszűnik?
Az egybefüggő szüneteltetés ideje nem lehet hosszabb, mint két félév. A jogviszony megszűntetésre kerül a HKR 50. § (1) bekezdése alapján.
Ha egy tárgy teljesítése nem sikerül, hány alkalommal vehetem fel?

Amennyiben a tanulmányaidat a 2010/2011. tanévben vagy azt követően, de a 2018/2019. tanévet megelőzően kezdted meg, akkor 5 alkalommal. Ha a 2018/2019. tanévtől kezdted meg a tanulmányaidat, akkor nincs korlátozás erre vonatkozóan.

Ha 5 aktív félév alatt nem teljesítek 75 kreditet akkor megszűnik a jogviszonyom?

Igen, ez egy szűrőszint, amit alapképzési szakokon vizsgálnak a 2018/2019-es tanévtől tanulmányaikat megkezdő hallgatók esetében. Akik korábban kezdtek, rájuk nem vonatkozik a szűrőszint. Az előírt kreditmennyiség teljesítése méltányossági kérelem alapján legfeljebb egy félévvel halasztható.

Ha egy tárgyból 7 elégtelent szereztem, akkor mit tudok tenni?

Kérhetsz dékáni, illetve rektori méltányossági kérelemben további vizsgalehetőséget. Ha ez elfogadásra kerül, folytathatod tanulmányaidat. Amennyiben méltányosságból nem kapsz további vizsgalehetőséget, vagy a dékáni, illetve rektori méltányosági kérelmet már korábban más kérésre elhasználtad, az Egyetem egyoldalú nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyodat. 

Ez esetben felvételi eljárás keretében újra tudsz jelentkezni és a sikeres felvételt követően, a beiratkozás után a kreditátvitellel a már teljesített tárgyaidat elfogadtathatod, és folytathatod a tanulmányaidat.

Mikor szűnik meg a hallgatói jogviszonya annak a hallgatónak, aki abszolutóriumot szerzett, de nem tett záróvizsgát?
A jogviszony megszűnésének a napja az adott félév záróvizsga-időszak utolsó napja.
Hol találhatóak a tárgy teljesítésének a feltételei?
A tantárgyi tematikában, tárgyleírásban.
Hol tudom megnézni, hogy mit teljesítettem és még mely tárgyam hiányzik?
A Neptun/Tanulmányok/Előrehaladás pontban, ezt vesd össze a hivatalos mintantervvel.
Mi az oklevél kiadásának a feltétele?

Az oklevél megszerzésének feltételeit a szöveges mintatanterv tartalmazza.

Ha nem teljesítek egy tárgyat, annak mi a következménye?

Tantárgy újrafelvételi díjat kell fizetni a következő felvétel esetén. 

Mit jelent a képzési idő?

Az előírt kreditek, a végzettségi szint, a szakképzettség megszerzéséhez szükséges, jogszabályban meghatározott idő.

Mennyi államilag támogatott félévem van?

Ezt a HKR. 87. § (1) bekezdésben találod: Egy személy - felsőoktatási szakképzésben, alapképzésben és mesterképzésben összesen - tizenkét féléven át folytathat a felsőoktatásban tanulmányokat magyar állami (rész)ösztöndíjas képzésben (a továbbiakban: támogatási idő). A támogatási idő legfeljebb tizennégy félév lehet, ha a hallgató osztatlan képzésben vesz részt és a képzési követelmények szerint a képzési idő meghaladja a tíz félévet.

Képzést váltottam, de nem látom a teljesített tárgyaimat, mi az oka?

Elképzelhető, hogy a Neptunban nem váltottál képzést: belépést követően a bal felső sarokban kattints a ’Képzés’ gombra, majd válaszd ki a jelenlegi képzésedet a legördülő menüből. Az elismert tárgyaidat a speciális indexsoron találod.

Nem írtam alá képzési szerződést átsorolás után. Mit tegyek?

Ha vállalod, hogy önköltséges formában folytatod a tanulmányaidat, akkor a Hallgatói Ügyfélszolgálatot keresd fel minél előbb, mert addig nem folytathatod a tanulmányaidat.

Erasmuson teljesített tárgyaimat hogyan fogadják el?
Ha van már rá ekvivalencia határozat, akkor kreditátviteli kérelmet adj be. Ha szabadon választható tárgyként szeretnéd elfogadtatni, akkor kreditátviteli kérelmet adj be.
Milyen ügyeket intézhetek a Hallgatói Ügyfélszolgálaton?
A tanulmányokat érintő ügyeket.
Mivel kapcsolatban keressem az oktatókat?

Tárgyteljesítés, hiányzás a szemináriumról, vizsga teljesítés, TDK, egyéb szakmai versenyek, témafoglalás, konzultáció ügyében.

Milyen ügyekben segít nekem a HÖK?
Bármilyen tanulmányokkal, ösztöndíjakkal, kollégiummal, rendezvényekkel kapcsolatos ügyben keresheted őket.
Hogy írjak üzenetet a Hallgatói Ügyfélszolgálatnak?

Kérjük mielőtt e-mailt írsz nekünk, tájékozódj a GYIK-ben, vagy ha a Neptunt érintő kérdéseid vannak látogass el erre az oldalra! A Hallgatói Ügyfélszolgálat elérhetőségeit ITT találod.

Hogy tudok kapcsolatban lépni a Hallgatói Ügyfélszolgálat munkatársaival?

Ha nem találtál választ a kérdéseidre a GYIK-ben, akkor keresd a Hallgatói ügyfélszolgálat munkatársait. Az ügyfélszolgálatok elérhetőségére 4 csatornán is lehetőséged nyílik: telefonos kiszolgálás, dedikált kari e-mail, személyes ügyfélszolgálatok és az egyre népszerűbbé váló videós ügyfélszolgálati platform, időpont foglalás lehetőségével.

Az ügyfélszolgálatok nyitvatartási időszakairól és elérhetőségeiről az alábbi linkeken tájékozódhatsz:

 

KKK: https://uni-bge.hu/hu/kkk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport

KVIK: https://uni-bge.hu/hu/kvik/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport

PSZK: https://uni-bge.hu/hu/pszk/hallgatoi-ugyfelszolgalati-csoport

Még nem kaptam választ. Mit tegyek?

Kérjük, hogy légy türelemmel, mert a terhelt időszakokban több mint 1 munkanap is lehet a válaszadás.

Informatikai kérdések

Nem tudok csatlakozni VPN szolgáltatáshoz. Mit tegyek?

VPN hozzáférésed engedélyezéséhez töltsd ki az alábbi címen található igénylőlapot: https://adatbazisok.uni-bge.hu/ A VPN csatlakozás beállításához az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/vpn-kapcsolat-leterehozasa-a-kozponti-konyvtar-altal-elofizetett-adatbazisokhoz. VPN csatlakozás létrehozására csak abban az esetben van szükség, amikor az Egyetemtől távol (pl: otthonról) szeretnél belépni a könyvtári adatbázisokba. Az iskola területéről (pl.: kollégium, eduroam wifi) VPN kapcsolatot felépíteni nem lehetséges. Ebben az esetben a könyvtári adatbázisok VPN kapcsolat nélkül elérhetők. A Leírásban szereplő „A Speciális beállítások gombra kattintva az L2TP lapfülön jelölje be az „Előmegosztott kulcs használata hitelesítéshez” jelölőt és a kulcsnál adja meg a jogosultság igénylésre kapott válasz e-mailben szereplő kódot” résznél gépeld be ismét a billentyűzetről a kódot. Előfordul, hogy másolással nem mindig kerül ez helyesen beillesztésre. Amennyiben továbbra sem működik, előfordulhat, hogy a router beállításaiddal vagy internet szolgáltatóddal lesz a probléma. Próbáld meg a VPN kapcsolatot más módon, pl.: mobilinternettel felépíteni. Ha sikerül, keresd fel internetszolgáltatódat és beszéld meg velük, mi a teendő ahhoz, hogy a VPN kapcsolat működjön vezetékes internetről is.

Nem tudom a VPN csatlakozáshoz szükséges felhasználónevem, jelszavam. Mit tegyek?

Felhasználóneved az egyetemi e-mail címed (ügyelj rá, hogy @unibge.hu”-ra végződik). Amennyiben nem tudod az egyetemi e-mail címed, regisztrálj újra a VPN szolgáltatásra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ oldalon. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad. Kérünk próbálj meg ezzel a címmel ismét bejelentkezni.

Nem tudok csatlakozni VPN szolgáltatáshoz, a rendszer azt írja, nincs hallgatói jogviszonyom pedig már beiratkoztam. Mit tegyek?

A VPN hozzáférés hallgatói jogviszonyhoz kötött. Lehetséges, hogy nyilvántartásunk szerint még nincs hallgatói jogviszonyod, így a szolgáltatást ennek hiányában nem tudjuk beállítani neked. Amennyiben jogviszonyod a Neptun rendszerben rögzítésre kerül, kérjük regisztrálj újra a https://adatbazisok.uni-bge.hu/ webcímen.

Nem tudom megigényelni a VPN szolgáltatást, mert már abszolvált hallgató vagyok és nincs jogviszonyom, pedig elengedhetetlen lenne a diplomamunka megírásához. Mit tegyek?

Küldd el igényedet és Neptun kódodat a Neptun rendszerben is rögzített hivatalos e-mail címedről az informatika@uni-bge.hu email címre.

Szeretnék a könyvtári adatbázisokhoz hozzáférést kérni, de nincs hallgatói jogviszonyom és nem a diplomamunka megírásához kell. Mit tegyek?

Hallgatói jogviszony nélkül sajnos nem tudunk neked VPN kapcsolatot biztosítani. Az adatbázisokhoz való hozzáférést személyesen veheted igénybe az egyetemi könyvtárban.

Külföldön tartózkodom és a VPN szolgáltatás nem működik, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?
Előfordulhat, hogy az ország, ahol tartózkodsz, tiltja a VPN kapcsolat kialakítását. Kérjük, hogy keresd fel internetszolgáltatódat és érdeklődj arról, hogy a VPN kapcsolat kiépítése támogatott-e ott, ahol most tartózkodsz.
Nem tudok csatlakozni az egyetemi wifi-re. Mit tegyek?

Az eduroam hálózathoz történő csatlakozáshoz az alábbi webcímen kaphatsz segítséget: https://uni-bge.hu/hu/wifi-eduroam-hasznalata. Kérjük, ellenőrizd, hogy az Eduroam hálózatra csatlakozol-e, megfelelő felhasználónevet használsz-e a csatlakozáshoz amennyiben mobiltelefonnal csatlakozol. Ellenőrizd alaposan a beállításait (például, hogy a felhasználónévnél vagy a jelszónál nem írt-e be a telefon véletlenül egy üres karaktert annak végére) is.

Elfelejtettem az egyetemi e-mail címemet. Mit csináljak?

Végezd el ismét az O365-os regisztrációt a https://uni-bge.hu/hu/tajekoztato-az-o365-szolgaltatasrol webcímen és ezt követően elküldjük a Neptunban megadott hivatalos e-mail címedre az egyetemi e-mail címedet. Jelszavad a Neptun belépéshez is használt jelszavad.

Hol tudom megnézni az egyetemi e-mail címemre érkező leveleket?

Lépj be a https://portal.office.com weboldalra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépésre is használt jelszavaddal. Az oldalon keresd meg az Outlook alkalmazást, amellyel levelezhetsz.

Nem látom az egyik Teams csoportot. Mit tegyek?
Valószínűleg kurzusodat még nem aktiválta oktatód. Kérjük, várj amíg a tantárgy aktiválásra kerül. Ekkor megjelenik majd a csoportjaid között.
Beléptem a Teamsbe, de nem látok egyetlen csoportot sem. Mit csináljak?

Ellenőrizd, hogy egyetemi e-mail címeddel léptél-e be a Teams alkalmazásba. Amennyiben nem, úgy jelentkezz ki, majd lépj be újra egyetemi e-mail címeddel és a Neptun belépéshez is használt jelszavaddal. Amennyiben frissen regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük várj, míg csoportjaid szinkronizálásra kerülnek a Teams programban. Amennyiben holnap reggelig nem jelennek meg a csoportjaid, írj az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.

Regisztráltam az O365-ös szolgáltatásra, de nem tudok bejelentkezni, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?

Az O365-ös szolgáltatásra történő regisztrációt követően fiókod a Microsoft felhőben jön létre. Ez a folyamat hosszabb időt (maximum 4 órát) vehet igénybe, ezután nyílik lehetőség az első belépésre a https://portal.office.com webhelyen. Ellenőrizd, hogy a https://portal.office.com weboldalon történő bejelentkezésnél egyetemi e-mail címed „@unibge.hu”-ra végződjön! Amennyiben több mint 4 órája regisztráltál az O365-ös szolgáltatásra, kérjük készíts képernyőképet a bejelentkezésről és Neptun kódoddal együtt küldd el azt az informatika@uni-bge.hu e-mail címre.

Hogyan tudom megváltoztatni belépési jelszavamat (jelszó)?

A Neptun / Coospace / Modulo2 / O365 / WiFi / VPN rendszerben? Látogasd meg a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalt, ahol útmutatást találhatsz az Egyetem jelszókezeléséről.

Letiltódott a felhasználóm. Mit tegyek? 

Várj 15 percet, majd próbálj meg ismét bejelentkezni. Amennyiben nem sikerül, változtasd meg jelszavad a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található instrukciók szerint.

Mostanában változtattam meg jelszavam, és azóta gyakran letiltja a rendszer a bejelentkezésemet. Mit tegyek? 
Amennyiben mostanában változtattál jelszót, előfordulhat, hogy az egyik eszközödön lévő beállítás még a régi jelszóval próbál meg bejelentkezni valamely szolgáltatásba (pl: Offline levelező kliens, eduroam wifi beállítás). Ellenőrizd eszközeiden, hogy minden bejelentkezésed már az új jelszóval lépjen be az egyetem rendszereibe. 
Kollégiumban a vezetékes internethez hogyan tudok csatlakozni? 

Az Egyetem kollégiumi vezetékes internethez történő csatlakozási segédletét az alábbi weboldalon találod: https://uni-bge.hu/hu/csatlakozas-a-kollegium-vezetekes-informatikai-halozatahoz.

Egyetemi változások 2025/26-os tanév

Melyik karra fogok járni szeptembertől a szakom alapján?

 Az alábbi táblázat tartalmazza, hogy az egyes szakok mely karhoz tartoznak majd, és hol helyezkednek el. 

 


A KKK oktatási helyszínek a belvárosba kerülnek át?

Igen, a Belvárosi Kampuszra. 

Eddig ingyen tudtam parkolni az egyetemnél. A belvárosban lesz erre lehetőség?

Sajnos a belvárosban nincs lehetőség ingyenes parkolást biztosítani, ugyanakkor a Belvárosi Kampusz közösségi közlekedési eszközökkel, sőt, kerékpárral is sokkal könnyebben és gyorsabban megközelíthető.  

Hol találom a költözés után a Hallgatói Ügyfélszolgálatot?

A hallgatói ügyintézés helyszíne a Zuglói Kampuszon nem változik. A Belvárosi Kampusz ügyfélszolgálata 2025. május 29-től már a megújult helyén várja a hallgatókat, az egyetem Alkotmány utcai épületétől mindössze 450 méterre, a 1055 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 74. szám alatt. A nyitvatartási időről az alábbi linkeken tájékozódhatsz:  

Belvárosi Kampusz 

Zuglói Kampusz 


Miért döntött az egyetem a Mátyásföldi Kampusz elhagyása mellett?

Azon dolgozunk, hogy a BGE néhány év múlva új, modern kampuszba költözhessen, elhagyva a jelenlegi épületeinek jelentős részét. A tervezett költözés célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a BGE teljes közösségét egy hatékonyabb, korszerű kampuszstruktúra kialakításával, valódi, inspiráló közösségi tereket létrehozva hallgatóink és kollégáink számára. A kampuszprojekt első lépése, hogy 2025 nyarán az egyetem elhagyja alacsony kihasználtságú és magas fenntartási költségű mátyásföldi épületegyüttesét, lehetőséget nyitva a további fejlesztés megkezdésének.  

Így, hogy a Mátyásföldi kampusz megszűnik, el fogunk férni?

Természetesen az átalakulás előkészítése során részletes és pontos modellek készültek, így mindenkinek lesz helye. Az egyetem két Zuglói és Belvárosi Kampusza pedig létszámarányos méretében nagyjából megegyezik, tanteremrendszerei is hasonlóak, azaz az oktatás létesítményi körülményei közel azonosak.  

A kari könyvtárba vagyok beiratkozva. A költözés után melyik könyvtárba járhatok? A meglévő tagságom másik könyvtárba is érvényes lesz?

Az új tanévtől egyetlen központi Egyetemi Könyvtár várja majd a hallgatókat a Zuglói Kampuszon, az UniZone-ban. A könyvtári tagság a megadott határidőig érvényes lesz az új helyen is. A könyvtárakat érintő változásokról, aktualitásokról (kari könyvtárak zárása, nyári nyitvatartás, könyvvisszavétel, elérhetőségek stb.) ITT olvashat. 

Milyen diplomát fogok kapni?

Az egyetemen történő változások, fejlesztési folyamatok nem befolyásolják a megszerezhető diplomát. A BGE továbbra is ugyanazt a legszélesebb körben ismert, értékálló, a munkaerőpiacon elismert diplomát adja, mint eddig. A fejlesztések eredményeként pedig bízhatunk benne, hogy a BGE-s diploma elismertsége még tovább nő majd.  

Az új karokhoz új Hallgatói Önkormányzatok alakulnak?

Igen. Az EHÖK már dolgozik az új szervezeti struktúrán, és hamarosan további információk is elérhetők lesznek. A Hallgatói Önkormányzatot érintő kérdésekkel addig is a HÖK képviselőket kereshetitek. 

Kereskedelem és marketing szakos hallgatóként specializációválasztásnál az új kari struktúrában (miután a szak egy karhoz tartozik majd) választhatok majd az összes elérhető specializáció közül)?

A jelenlegi tervek szerint a Kereskedelem és marketing alapszakon minden korábbi specializáció meghirdetésre kerül, az indulásuk azonban több tényező függvénye. A specializációk elindításakor a hallgatói preferenciákat maximálisan igyekszünk figyelembe venni. A specializáció választást megelőzően a hallgatók teljeskörű tájékoztatást kapnak az induló specializációkról és ezek közül preferenciális sorrend megadásával válaszhatnak, amennyiben teljesítették a tantervben előírt előfeltételes tárgyat/tárgyakat. 

A jövőben is lesz zh hét, vagy külön tanórákon fogjuk megírni a zh-kat?

A zh-k formájában történő számonkérések folyamatosak lesznek a tanév során, erről az első órán fognak tájékoztatást adni az oktatók. A zh-k megírása felmenő rendszerben kerül majd át a Vizsgaközpontba. Szeptembertől még kizárólag az első évfolyamos hallgatók fogják a zh-kat a Vizsgaközpontban megírni.  A másod-harmad évfolyamokon az oktató döntése lesz, hogy igénybe veszi-e a Vizsgaközpontot a számonkérés lebonyolítására. 

Hol lesz a Vizsgaközpont?

Mindkét kampuszon, az Alkotmány utcai, illetve a Buzogány utcai épületben egy-egy egyetemi Vizsgaközpont kerül kialakításra. 

Lesz lehetőség előzetesen megtekinteni a Vizsgaközpontot?

A tanév elején a hallgatók is szervezett látogatások keretében közvetlen közelről ismerkedhetnek majd meg a Vizsgaközponttal, az oda tervezett folyamatokkal. Ezek időpontjairól előzetesen tájékoztatjuk majd a hallgatókat. 

Honnan tudom, mit kell csinálni a Vizsgaközpontban?

A Vizsgaközpont Házirendje tartalmazza a működési rendet és a hallgatói magatartási szabályokat, az azonosítási eljárást és a nem bevihető eszközök listáját. A részletes leírások, útmutatók a Vizsgaközpont honlapján, és mindkét Vizsgaközpont várótermében a monitorokon, valamint a vizsgatermeiben kifüggesztve is elérhetőek lesznek.   

Lesz előzetes tárgyfelvétel a következő félévben is?

Az élsportolóknak, az esélyegyenlőségi szempontból kiemelt csoportnak, a duális képzésben részt vevő hallgatóknak, valamint az OMHV kérdőívet kitöltőknek (aki 2025. július 11-ig az összes kurzusához kapcsolódóan kitölti a kérdőívet a Neptunban) van lehetőségük előzetes tárgyfelvételre a 2025/2026-os tanév őszi félévére vonatkozóan. Ezek a hallgatói csoportok 24 órával hamarabb kezdhetik meg a kurzusokra való jelentkezést, mint a többi hallgató.  

Minden karon egyszerre lesz a tárgyfelvétel?

Igen, a tárgyfelvétel minden karon párhuzamosan zajlik majd, a 2025/2026-os tanév közzétett időrendje szerint.  

Kizárólag az új karomról választhatok konzulenst a szakdolgozatomhoz? Mi van, ha már dolgozom valakivel, de ő másik karra került?

A már megkezdett közös munkák folytatására természetesen van lehetőség, ebben a témavezetők és a tanszékvezetők is elkötelezettek. 

Hol találom meg ezután, hogy melyik oktatóhoz és milyen témában jelentkezhetek szakdolgozóként?

A záródolgozati/szakdolgozati/diplomamunka témajelentkezések a Neptunban történnek továbbra is, ott érhető el ezek listája. 

A diákigazolványomon szerepel az eddigi Kar neve. Kell új diákigazolványt igényelnem, vagy cserélnem?

Igen, várhatóan le kell cserélni majd a diákigazolványokat. Ennek menetéről tájékoztatni fogjuk az érintett hallgatókat. Azonban ez az igazolvány érvényességét nem érinti az átmeneti időben.  

Félév passziválása esetén milyen szabályok vonatkoznak majd rám?

Minden, a tanulmányokat érintő változást felmenő rendszerben vezetünk be. Minden hallgató a beiratkozáskor érvényes mintatanterv szerint halad a tanulmányaival, akkor is, ha passzivál. 

Érinti a változás az önköltségi díjat? Lehet, hogy többet kell fizetnem majd?

A szervezeti átalakulás és fejlesztési folyamat nincs hatással az önköltségi díjra, ezek egymástól függetlenek.  

Ha most kollégista vagyok Mátyásföldön, biztos lesz helyem a belvárosi kollégiumban is?

Az alábbi táblázat tartalmazza, hogy hova jelentkezhetnek majd kollégiumokba a hallgatók, igazodva az új oktatási helyszínekhez. Lényeges információ, hogy a kieső Mátyásföld Kollégium létszámát (235 fő) pótolja az egyetem, a szeptembertől bérelt Belvárosi Albérletházban tud elszállásolni 236 főt. A kollégiumi férőhelyek tekintetében a döntés a megszokott folyamat szerint a félév elején történik, de a változás csak a 2025/2026-os tanévet érinti. Részletes tájékoztatás júniusban várható. 

Új kar - Melyik kollégiumba jelentkezhet a hallgató? 

Menedzsment Kar   - Bagolyvár Kollégium (340 fő) 

Pénzügy és Számvitel Kar - Bagolyvár Kollégium (340 fő) 

(Zuglói Kampusz) 

Marketing és Üzleti Kommunikáció Kar - Lengyel Gyula Kollégium (235 fő) 

Nemzetközi Gazdálkodás Kar  Belvárosi Albérletház 

https://www.belvarosialberlethaz.hu/hu/belvarosi-alberlethaz/ (236 fő) 

(Belvárosi Kampusz) 

Megszűnt a Mátyásföldi Kollégium, helyette a Belvárosi Albérletházban igényelhetők férőhelyek. Az albérletház díja azonban sokszorosa a jelenlegi kollégiumi havidíjnak. Várhatók emiatt változások a lakhatási támogatásokban?

A Mátyásföldi Kollégium megszűnését követően a Belvárosi Kampusz hallgatói a 2025/2026-os tanévre a Belvárosi Albérletházban és a Lengyel Gyula Kollégiumban (1113 Budapest, Laufenauer u.1-7.) igényelhetnek szállást, a jelentkezési lapon megjelölve a preferenciát. 

  

A Belvárosi Albérletház új a BGE kínálatában. A belváros szívében elhelyezkedő (1052 Semmelweis utca 11-13), magas szolgáltatásokat (2 ágyas, saját fürdőszoba) nyújtó szálláshelyről az egyetem oktatási telephelyei éppúgy kiválóan megközelíthetők tömegközlekedéssel, mint Budapest kulturális életének helyszínei. A Belvárosi Albérletházban az egyetem jelentős saját forrás felhasználásával, több mint 50%-kal támogatja a szállásdíjat, ami magasabb, mint a kollégiumokban fizetendő kollégiumi díj, viszont az előnyök ismeretében (belvárosi elhelyezkedés, két ágyas, saját fürdőszobás elhelyezés) ár-érték arányban kimagasló Budapesten. 


Stipendium Hungaricum ösztöndíjas hallgató vagyok, az első tanévben albérletben laktam. Van arra lehetőség, hogy kollégista legyek a következő tanévben? Milyen költséggel járna ez számomra?

Az Egyetem márciusi döntésének értelmében a következő tanévtől a Stipendium Hungaricum hallgatók részére nem tud a BGE kollégiumi férőhelyet biztosítani.  

Már online is foglalhatsz időpontot a Hallgatói Ügyfélszolgálat megújult felületén!

Javasoljuk, hogy minden esetben használd az IDŐPONTFOGLALÁSI lehetőséget akár online, akár személyesen intéznéd tanulmányi ügyeidet. Ezzel elkerülheted a sorban állást, illetve az ügy megjelölésével kollégáink is felkészülten várnak majd.   

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.13.5
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Sajtószoba
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette