BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Pénzügyi és Számviteli Kar

PSZK

  • Rólunk
      • Rólunk
      • Képzési portfólió
      • Értékeink
      • Történetünk
      • Szolgáltatások és projektek
  • Közösség
      • Vezetés
      • Dékáni köszöntő
      • A Kar vezetése
      • Oktatási szervezeti egységek
      • Alkalmazott Kvantitatív Módszertan Tanszék
      • Gazdaságinformatika Tanszék
      • Menedzsment és Vállalkozás Tanszék
      • Pénzügy Tanszék
      • Számvitel Tanszék
      • Üzleti Gazdaságtan Tanszék
      • Vezetés és Emberi Erőforrás Fejlesztés Tanszék
      • Sport Iroda kihelyezett részleg
      • Szaknyelvi Iroda – PSZK
      • Szolgáltató szervezeti egységek
      • Dékáni Hivatal
      • Hallgatói Ügyfélszolgálati Csoport
      • Könyvtár
      • Kollégium
      • Hallgatói érdekképviselet
      • PSZK HÖK
  • Tudományos élet
      • Tudományos élet
      • Kutatási portfólió
      • Elismerések és lehetőségek
      • Hallgatói kiválóság
      • LIM konferencia
  • Partnerségek
      • Partnerségek
      • Üzleti kapcsolatok
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Tudományos kapcsolatok
      • Képzési együttműködések
  • Hallgatói élet
      • Szervezetek és közösségek
      • PSZK HÖK
      • Lámfalussy Sándor Szakkollégium
      • Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) PSZK Ifjúsági Szervezete
      • AIESEC
      • University Business Club
      • Business IT Club
      • Zuggazdász
      • Pacioli Accounting Club BGE
      • BEE Mentorship programme
      • Versenyek és tehetséggondozás
      • Tudományos Diákkör (TDK)
      • Lámfalussy Sándor Szakkollégium
      • Hallgatóinknak szervezett versenyek
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Programok és pályázatok
      • Kultúra és sport
      • Sportélet
      • PSZK Könyvtár
  • Felvételi
Nyitólap >
Divisions of BEE Mentorship programme
Pénzügyi és Számviteli Kar
PSZK
PSZK
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Divisions of BEE Mentorship programme
Divisions of BEE Mentorship programme

Orientation Week & Technical Issues Division

The division of Orientation Week and Technical Issues is specifically created for the orientation week. During this time, we focus on meeting all the newcomers, showing them how to get around campus, guide them through the registration process for all the needed subjects, advising them on ways how to cope with culture shock, and introducing them to our community. Also, we assist them on our university's platforms such as COOSPACE, NEPTUN, and Moodle. 

Our main responsibility is to guarantee that all our students feel comfortable and enjoy their stay in Hungary. Other responsibilities are as follows:

  • Assembling the agenda before orientation week.
  • Welcoming newcomers by setting up Team Calls (for the ones in their home country) and face-to-face meetings with the rest of the students.
  • Organizing friendly workshops regarding cultural shock, adapting to the new environment, and prepared ice-breaking games to get to know each other more.
  • Advising students on where to address questions, how they feel as freshmen/exchange students.
  • Provide students with a map of the faculty(for buildings A, B, etc.) and help them get more familiar with it and how to find their classes.
  • Walking all the students through the Neptun and Coospace processes and guiding them on how to check their marks, register for a subject, and how to check the online school materials.
  • Help newcomers to get the school's email address and set up their O365 (Microsoft Teams, etc.).
  • Help them use Hungarian phone numbers. 
  • Help students get transportation passes + BKK application.
  • Collecting all the students' contact details 
  • Reporting to the division leader all the students' details 
  • Being present at weekly division meetings 
  • Being able to work voluntarily for 6-8 hours per week.

Mid-semester Activities Division

The Mid-semester Activities division is responsible for the organizing of cultural and social events for the international students in our faculty. The purpose of our work is for students to learn more about Hungarian culture while socializing with other Stipendium or Erasmus students of our faculty. 

The processes done by mentors in our division are: 

  • Planning, budgeting, and marketing of university events.
  • Events should have a minimum of 10 attendees and should cover one of the following topics: Hungarian culture, tradition, and history, and intercultural sociability and relaxation.
  • Work in coordination with the Student Office to advertise upcoming events through social media, e-mail, or Neptun.
  • Track and organize event expenses in Excel form, to later present the plan to the faculty's Finance department.
  • Being able to independently handle the organizing and execution of your very own event, while receiving guidance support from other mentors.
  • Attending weekly meetings, collaborating with multiple mentors, and meeting deadlines. 
  • Create interesting and engaging content in our program's social media profiles.
  • Being available to work voluntarily for 6-8 hours per week.

The Documentation and Emergency Division

The Documentation and Emergency division is responsible for contacting international students before arrival and guiding them through the administration and emergency issues when they are in Hungary. This is a very important division with two main purposes: to guide students with obtaining necessary documents for staying in Hungary and to help in times of emergency.

The following is the list of processes we handle:

  • Reaching out to international students before they arrive in Hungary and make sure they have all the necessary documents.
  • Guiding the students/mentees through each process of obtaining necessary documents after they arrive in Hungary.
  • Leading groups of students to governmental offices/banks/etc.
  • Making sure that every student always has their valid legal documents.
  • Being on standby in cases of emergency (e.g., a student needs emergency medical care, or is lost in the city, etc.)
  • Reporting to the division leader on all the activities the mentors participate in
  • Being present at weekly division meetings
  • Being able to work voluntarily for 6-8 hours per week.
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette