A BGE 2025-ben útjára indította Nemzetgazdasági Minisztériummal közös pénzügyi tudatosságát fejlesztését célzó programját, melynek egyik pilléreként oktatóink mentorálása mellett BGE-s hallgatók tartanak innovatív, élményalapú pénzügyi edukációs programokat – immár mentorként – középiskolás diákoknak. Rendkívül büszkék vagyunk gazdálkodás és menedzsment alapszakos hallgatónkra, Schreiber Juditra, aki az Újbudai József Attila Gimnáziumban fejlesztette végzős diákok pénzügyi tudatosságát. Most pedig következzen Judit beszámolója a workshopról:
"Nagy örömömre szolgál, hogy részt vehetek az egyetem által szervezett pénzügyi tudatosságot segítő projektben ebben a félévben. Pár mondatban bemutatnám nektek a projektet.
Schreiber Judit vagyok, a gazdálkodási és menedzsment szak utolsó éves hallgatója. Nem vagyok éppen pályakezdő fiatal, talán ezért is éreztem közel magamhoz a projektet, hiszen saját tapasztalaim révén látom, milyen bukkanói vannak a mindennapi létnek. Szívesen osztom meg másokkal a tudásomat, és fontosnak tartom, hogy a mai fiatalok magabiztosan kezeljék pénzügyeiket.
Középiskolásoknak tartottam 90 percben előadást a pénzügyi tudatosságról, amelynek a felvetése az volt, miként tudják elképzelni egyéni bevételeik és kiadásaik mindennapi gyakorlatát. Emellett próbáltam betekintést nyújtani a befektetések világába, különös tekintettel a felmerülő lehetőségekre és buktatókra.
Az Újbudai József Attila Gimnázium érettségi előtt álló osztályával találkoztam (32 fő), akik francia és spanyol tagozatosak voltak. Ebből már érezhető, hogy nem igazán a pénzügyi vonal a legerősebb érdeklődési területük, mégis kíváncsiak és nyitottak voltak.
Az első órában csoportban dolgoztak, össze kellett szedniük, milyen bevételei és kiadásai lehetnek egy albérletbe költöző egyetemistának. Hamar meglátták azokat a pontokat, ahol a kiadásokat csökkenteni lehet, és jó volt látni, hogy a bevételeik területén nem a szülői támogatás volt az elsődleges, hanem céljaik között az önálló bevételi forrás is szerepelt. Ennek legfőbb oka lehet, hogy többségük külföldön szeretné folytatni a tanulmányait. A második órában már előadás formájában meséltem a befektetési eszközökről, kockázatokról. Visszajelzéseik alapján sikerült tágítani az ismereteiket, és hasznosnak tartották a programot.
Számomra hasznos volt, hogy a szerzett tanulmányaimat rendszerezni tudtam, és laikusok számára is érthető nyelven adtam át. Betekintést nyerhettem, hogy a tanítás milyen felelősséggel jár, és milyen pozitív visszacsatolást adhat."