Szabó Orsolya vagyok, a BGE-KKK kereskedelem és marketing szak hallgatója. Amellett, hogy az egyetemen marketingkommunikációt tanulok, az első évben elvégeztem egy idegenvezetői OKJ-t is, ami - a reklámmal való foglalkozás mellett - nagy álmom volt 12 éves korom óta. Az egyetem után kreatív részlegen szeretnék elhelyezkedni egy reklámügynökségnél. Mindezek mellett szenvedélyem a főzés és az úszás.
Varga Bernadett vagyok, szintén a BGE-KKK kereskedelem és marketing szakjára járok, azonban én digitális marketing specializációra. Az alap diplomám megszerzése után szakfordítói posztgraduális képzésre fogok jelentkezni, hogy hasznosíthassam olasz nyelvtudásom.
Szabadidőmet általában olvasással vagy valamilyen kreatív tevékenységgel töltöm (rajz, kötés, horgolás).
A „Covid-19 hatása az alkoholfogyasztásra és a hazai "borpiacra” című dolgozatot készítettük, amivel 2. helyezést értünk el az Ágazati- és regionális gazdaságtan szekcióban. Ehhez készítettünk kérdőívet és mélyinterjút is. Az előbbit szociális platformjainkon osztottuk meg, amivel kb. 230 főt sikerült elérnünk, interjúinkhoz alanyok voltak többek között a Helli Családi Pincészet, a Bortársaság néhány partnere, valamint az Angyalföldi Borháló is. Meglepő módon a kérdőívet kitöltők válaszai alapján, arra a megállapításra jutottunk, hogy nem állt be jelentősebb változás az alkoholfogyasztásban a járványhelyzet különböző szakaszai alatt. Hiszen annak ellenére, hogy a vendéglátóhelyek bezárásra kényszerültek, sokan összejártak barátaikkal, családtagjaikkal, párjukkal alkoholt fogyasztani. A pincészetek forgalma észrevehetően gasztronómia irányába csökkent, míg az üzletláncok esetében kis vagy inkább pozitív irányú változás állt be. Bár sokan bevezették az online vásárlási lehetőséget, ennek különösebb sikere nem volt.
Összegezve, az elvásárokkal ellentmondóan, a megkérdezett magánszemélyek válaszai alapján azt állapítottuk meg, hogy nem eredményezett meghatározó változást a járványhelyzet az alkoholfogyasztási szokásokra.