Kiválasztott nyelv
    HU - Magyar
    Váltásnál az adott területre vonatkozó információkat fogsz látni.
  • EN - English
Hallgatói fiók

Külkereskedelmi Kar

KKK

Külkereskedelmi Kar
KKK
KKK
Tudományos kapcsolatok

A Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karának Tanszékei, Kutatócsoportjai, Kibergazdaság Kiválósági Központja, oktatói számos nemzetközi és hazai kutatási projekteket valósítanak meg partnereikkel. A következőkben az utóbbi évek és a jelen néhány fontosabb projektjének partnerhálózatát mutatja be.


Oktatóink legújabb tudományos eredményeit bemutató videósorozatunk elérhető a kar YouTube csatornáján. Az eddig megjelent videók az alábbiak:

  1. Dr. Antalóczy Katalin – Dr. Gáspár Tamás - Dr. Sass Magdolna: A gyógyszeripari értéklánc sajátosságai »
  2. Dr. Buday Sántha Andrea: A kommunikációs jog és hálómodellje »
  3. Dr. Sáringer János (szerk.): Diplomáciai lexikon »
  4. Dr. Csekő Katalin: INternational COmmercial TERMS - magyarázatokkal »
  5. Dr. Polcz Károly: Speech Acts, Directness and Politeness in Dubbing American Television Series in Hungary »
  6. Dr. Zelena András: A betegség- és kezelésdokumentáló szövegek közösségivé válása az újmédiában »
  7. Dr. Gyene Pál: Független államiság a posztszovjet Közép-Ázsiában »

Kibergazdaság Kiválósági Központ Ipar 4.0 és mesterséges intelligencia kutatásai során az Alpine Electronics Manufacturing of Europe, Ltd-vel, a Sanoh Magyar Ipari Gyártó Kft-vel, valamint a Microsoft Magyarország Kft-vel alakított ki tudományos együttműködést. 

A Közép-Európa Regionális Kutatócsoport, amely multi- és interdiszciplináris tudományos, de a diplomáciai és üzleti gyakorlatban is hasznosítható kutatásokat végez, a Külügyi és Külgazdasági Intézettel, a VERITAS Történetkutató Intézettel, az MTA Történettudományi Intézettel, a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemmel (Kolozsvár), valamint a Konstantin Tudományegyetemmel (Nyitra) tart fenn tudományos kapcsolatokat.

A Külkereskedelmi Kar Marketing Tanszéke a Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszermarketing Tagozatával 2015 óta közös márkaérték kutatást folytat, melyben a fogyasztók számára releváns márkatulajdonságok feltárása történik online megkérdezés segítségével.

Az Európai Bizottság, Horizont2020 kutatási és innovációs keretprogramja támogatásával megvalósult (2017-2019) Reminder H2020 projekt középpontjában azoknak a gazdasági, társadalmi, intézményes és politikai tényezőknek a feltárása állt, amelyek a munkaerő Európai unión belüli és kívüli szabad mozgását és az arról szóló nyilvános vitát formálják. 
A konzorciumot az Oxfordi Egyetem vezette, a kutatásban a BGE Külkereskedelmi Kara mellett a Barcelonai Egyetem, a Bécsi Egyetem, a Göteborgi Egyetem, a Johannes Gutenberg Egyetem (Mainz), a Maastrichti Egyetem, az Uppsalai Egyetem, a Rey Juan Carlos Egyetem (Madrid), az European Journalism Center, az International Center for Migration Policy Development, a Kantar Public, A Migration Policy Development, a Kantar Public, a Migration Policy Center at the European University Institute és a Migration Policy Institute vett részt.