Kiválasztott nyelv
    HU - Magyar
    Váltásnál az adott nyelven elérhető információk jelennek meg.
  • EN - English
Hallgatói fiók

Külkereskedelmi Kar

KKK

Külkereskedelmi Kar
KKK
KKK
Szakdolgozati témakörök Marketing Tanszék

Marketing Tanszék Szakdolgozati témakörök

BA és mesterképzés, nappali és levelező tagozat


A hallgatók a Külkereskedelmi Kar szaktanszékei által kiírásra került bármely téma közül választhatnak. Az alábbi témák mellett az önálló témaválasztás is megengedett marketing témában. 

Aktualizálva: 2022.11.14.

Dr. Pólya Éva PhD

Dr. Pólya Éva PhD
főiskolai docens, tanszékvezető

E.II.32. polya.eva@uni-bge.hu

  • Fogyasztói és vásárlói magtartás vizsgálata egy adott termék vagy szolgáltatás esetében
  • Marketingkommunikációs tevékenységének elemzése egy adott vállalat esetében
  • Egy adott vállalat marketingmenedzsment tevékenységének elemzése
  • Fogyasztói tudatosság vizsgálata egy adott termékkör esetében

Dr. Máté Zoltán PhD

Dr. Máté Zoltán PhD
főiskolai tanár, kereskedelem és marketing alapszak és mesterszak felelős
E ép. II. em. 21. mate.zoltan@uni-bge.hu

  • Versenystratégia, versenyanalízis elmélete és a magyar vállalkozások gyakorlata.
  • Marketingstratégia kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások esetében.
  • A marketingszervezet szerepe és működése hazai kis- és középvállalkozásoknál.
  • A marketingszervezete szerepe, tevékenysége a hazai nagyvállalatoknál.
  • A szolgáltatásmarketing szerepe a vállalkozásoknál.
  • Nonprofit intézmények marketingtevékenységének értékelő elemzése.
  • On-line értékesítés szerepe a hazai piacokon.
  • A közösségi háló szerepe az értékesítésben.
  • Az online vásárló közösségek értékesítés-befolyásoló szerepe.
  • Bankmarketing
  • A nemzetközi piacra lépés marketingstratégiái, megvalósításuk gyakorlata.


Dr. Harsányi Dávid PhD

Dr. Harsányi Dávid PhD
főiskolai docens, Marketingkommunikáció szakirányfelelős
E ép. II. em. 23. harsanyi.david@uni-bge.hu

  • Az egyes médiumok marketingkommunikációs lehetőségei
  • Nem klasszikus (BTL) marketingkommunikációs megoldások (rendezvények, promóciók, eladáshelyi eszközök stb.)
  • Újszerű marketingkommunikációs megoldások (közösségi média, influencer, content stb.)
  • Marketingkommunikációs piac
  • Kommunikációs ügynökségek
  • A kommunikáció tervezése
  • Kreatív tervezés, kreativitás
  • KKV marketing/kommunikáció
  • Bormarketing
  • Vendéglátás marketing

Dr. Jäckel Katalin PhD

Dr. Jäckel Katalin PhD
egyetemi docens, Marketing menedzsment specializáció felelős

Elérhetőség: E.II.30. jaeckel.katalin@uni-bge.hu

  • Szolgáltatásmarketing
  • Non-business marketing
  • Marketing stratégia
  • Nemzetközi marketing
  • Kapcsolati marketing
  • Marketing tervezés
  • Termékfejlesztés és innováció
  • Elégedettségkutatások

Konkrét témák, amiket választhatnak a hallgatók:

  • Employer/employee branding
  • Juycustomerek kezelésének kihívásai a szolgáltatásmarketingben
  • X, Y, Z ... generációk munkaerő piaci elvárásai is munkáltatói feladatok -kihívások
  • GDPR és kapcsolati marketing stratégiák
  • Élményalapú szolgáltatás nyújtás a felsőoktatásban- új kihívások
  • Fogyasztói termékélmény elvárások és erre épülő marketing stratégiák
  • Innováció a felsőoktatásban - globális kihívások - lokális adottságok 

Dr. Kovács Ildikó PhD

Dr. Kovács Ildikó PhD
egyetemi docens, Digitális marketing specializáció felelős

E.II.30. kovacs.ildiko@uni-bge.hu

  • Digitális marketing stratégiák
  • E-kereskedelem - blokklánc technológiák
  • E-kereskedelem - social commerce
  • Az influencermarketing hatása a vásárlási döntéshozatalra
  • A társadalmi média hatása a fogyasztói döntéshozatalra
  • Fenntarthatóság az üzleti stratégiákban
  • Fenntartható fogyasztás - fenntartható divat
  • Fenntartható fogyasztás - rövid ellátási láncok
  • Fogyasztói preferenciák vizsgálata
  • Fogyasztói elégedettség, lojalitás vizsgálatok

Dr. Fabricius-Ferke György

Dr. Fabricius-Ferke György
óraadó

E.II.32.

Controlling, Vezetői számvitel, Pénzügyi tervezés, Értékalapú vezetés (VBM) témakörök:

  • Kereskedelmi költség-menedzsment rendszerek a vezetői számvitelben
  • Vezetés-tájékoztatási és döntés-előkészítő funkciók Vezetői számviteli támogatása
  • Controlling az OLAP rendszerekben
  • Az ERP rendszerek szerepe és jelentősége a Vállalatirányításban
  • A vállalati Számvitel és a Vezetői Számvitel
  • Költségszámítási formák, lehetőségek a kereskedelmi vállalatok gazdálkodásában
  • Humán Controlling a munkaerő-menedzsmentben
  • Logisztikai Controlling megvalósítások
  • Szolgáltatási Controlling specialitások
  • A költségvetési és jóléti szervezetek Controllingja
  • Stratégiai és Operatív Controlling összefüggések és megvalósítások
  • A költségtervezés különleges esetei
  • Controlling rendszer-innovációk
  • Controlling rendszerek informatikai megvalósításai
  • A „Big Data” rendszerek hatása a gazdálkodás irányítási kérdéseire

Intelligencia témakörök:

  • Az intelligencia-rendszerek (AI, Artificial Intelligence) fejlesztésének (aktuális) kérdései
  • Üzleti intelligencia-kérdések (gazdálkodási intelligencia rendszerek) távlatai; SSC, vagy egyedi üzleti intelligencia?
  • Az intelligencia rendszerekhez kapcsolódó munkagazdasági-munkatudományi kérdéskörök
  • „Big Data” és „Artificial Intelligence”: a sok adat már intelligenciát jelent? – Milyen feltételekkel jelent a sok adat üzleti intelligenciát?

 Valamint minőségmenedzsment témakörök 

Dr. Kopcsay László PhD

Dr. Kopcsay László PhD
ny. egyetemi docens

E.II.23. kopcsay.laszlo@uni-bge.hu

  • Egy piacvezető vállalkozás értékesítési és marketingstratégiája 
  • Az online értékesítés bevezetése és eddigi tapasztalatai egy adott cég gyakorlatában
  • Az üzletkötői munka és ennek marketing vonatkozásai
  • Az online értékesítés hatása a versenyhelyzetre
  • Az értékesítésösztönzés bemutatása egy konkrét esettanulmány segítségével
  • Értékesítési tevékenység mezőgazdasági kisvállalkozások gyakorlatában
  • Exportpiacra lépéslehetőségei a KKV szektorban
  • Az eladásösztönzés kommunikációs támogatása egy akció bemutatásának segítségével
  • Marketingmunka a gyógyszerértékesítésben
  • A gyógyszerlátogatók munkájának bemutatása egy gyártócég szemszögéből
  • Értékesítési tevékenység a non-profit szférában
  • Új termék bevezetése az FMCG piacra
  • A vásárlói lojalitás erősítése egy kereskedelmi vállalkozás gyakorlatában 

Mezőné Dr. Oravecz Titanilla PhD

Mezőné Dr. Oravecz Titanilla PhD
tanársegéd

E.II.30. oravecz.titanilla@uni-bge.hu

  • Fogyasztói magatartás
  • Vásárlói magatartás
  • A fogyasztás pszichológiája
  • Szolgáltatásmarketing
  • A fogyasztói és vásárlói magatartás trendjei  

Miskolczi Tibor András

Miskolczi Tibor András
mesteroktató

E.II.32. miskolczi.tibor@uni-bge.hu

  • Minőségtechnikák és módszerek alkalmazása a minőségfejlesztésben 
  • A minőségügyi rendszerek alkalmazásának tovább-fejlesztési lehetőségei a szervezetekben 
  • Az élelmiszerbiztonság szerepe, fejlesztési lehetőségei az élelmiszer-előállítás és forgalmazás területén 
  • Szolgáltatásmarketing 
  • A környezettudatosság szemléletének elmélyítése a szervezetekben  
  • Fenntartható fogyasztás 
  • A munkahelyi egészségvédelem és biztonságfejlesztési lehetőségei  
  • Vevői elégedettség mérés, eredmények értékelése 
  • Minőségügy az oktatásban 
  • Környezetelemzés, kockázatmenedzsment, stratégia 
  • A TQM hatásai a szervezetben 
  • Önértékelési módszerek és alkalmazásuk a szervezetekben 

Dr. Rimóczi Csilla PhD

Dr. Rimóczi Csilla PhD

adjunktus

E.II.28. kalmarnerimoczi.csilla@uni-bge.hu

  • Fogyasztói magatartás vizsgálata az utazási szolgáltatások piacán
  • Online kommunikációs tevékenység bemutatás és elemzése egy szabadon választott szolgáltató példáján keresztül.
  • Egy település marketingstratégiájának elemzése
  • Trendek és kihívások szerepe a fogyasztói magatartásban, egy konkrét szolgáltatás példáján keresztül
  • Marketingkommunikáció társtudományainak szerepe a reklámalkotásban
  • Innovatív megoldások a marketingkommunikációban kereskedelmi üzlet/üzletlánc példáján keresztül 

Dr. Totth Gedeon CSc

Dr. Totth Gedeon CSc
ny. főiskolai tanár

E.II.21. totth.gedeon@uni-bge.hu

  • Bormarketing
  • Kommunikáció az alkoholos termékek piacán, tekintettel az alkoholfogyasztást szigorító rendelkezések várható bevezetésére
  • Tetszőleges élelmiszer, vagy alkohol fogyasztói szokásainak feltárása és marketingstratégiájának kialakítása
  • A védjegyek szerepe a fogyasztói döntéshozatalban
  • A marketing együttműködések az agráriumban és élelmiszeriparban, a hazai és a nemzetközi gyakorlat összevetése
  • Kistérségi marketing együttműködések az agráriumban és élelmiszeriparban, helyi termékek piaci lehetőségei
  • Vállalati imázs-építés
  • Márkastratégia, márkaépítés konkrét termék esetében.
  • Lovi? A magyar lóversenyzés elemzése marketingszempontból
  • Trade marketing
  • Egyéb közösen kialakított témák 

Zarándné dr. Vámosi Kornélia PhD

Zarándné dr. Vámosi Kornélia PhD
adjunktus

E.II.32. vamosi.kornelia@uni-bge.hu

  • Termék online piaci bevezetése
  • Influencer marketing
  • A vállalati menedzsment minőségügyi tevékenységének alakítását segítő eljárások és alkalmazásuk feltételei
  • A marketing és a minőségfejlesztés kapcsolata, a minőségmenedzsment szerepe a cég eredményességében
  • Értékelemzés és értéktervezés a vállalatok értékteremtési folyamataiban
  • A TQM hatásai a szervezetben
  • Vevői elégedettség mérés, eredmények értékelése
  • Integrált marketingkommunikáció
  • Marketing/marketingkommunikációs stratégiák
  • Új termék piaci bevezetése
  • Influencerek hatása a vásárlási döntéshozatalban
  • A vásárlási döntést befolyásoló tényezők
  • Szolgáltatásmarketing

Szabó Edit

Szabó Edit

Óraadó tanár

E.II.30. Szabo.Edit@uni-bge.hu

  • Brand marketing
    A brand marketing szerepe a vállalati marketingben, elemzés példákon keresztül
  • Trade marketing
    A trade marketing szerepe a vállalati marketingben, elemzés példákon keresztül
    A marketing és sales csapatok együttműködése a vállalti értékesítés során
  • Integrált marketingkampányok tervezése, megvalósítása
  • Fogyasztói magatartás
    A vásárlói döntést befolyásoló tényezők és azok gyakorlati bemutatása
    Reklámelemzés a fontosabb pszichológiai iskolák elméletei alapján
    A vásárlási döntést befolyásoló tényezők különbségei egyes csoportokban
    A fogyasztói magatartás pszichológiai kérdései
    A befolyásolás pszichológiája
    Az FMCG szektor vásárlóinak fogyasztói magatartása
  • Online marketing
    Az online marketing típusai és gyakorlati alkalmazásuk
    Online marketingkampányok elemzése
    Pszichológia és online marketing
  • Vállalati arculat és imázs
  • Országimázs
  • Az instore marketing lehetőségei
  • Kreatív marketingeszközök és megoldások
  • Egy szabadon választott márka/vállalat marketingtevékenységének elemzése
  • Marketingstratégia
  • Egyéb közösen kialakított témák

Jankuné Dr. Kürthy Gyöngyi

Jankuné Dr. Kürthy Gyöngyi

egyetemi docens

E.II. 32. jankunekurthy.gyongyi@uni-bge.hu

  • A sajátmárkás termékek szerepe az értékesítési stratégiában
  • A magyar élelmiszerek marketing lehetőségei a hazai és exportpiacokon
  • A CSR szerepe a vállalati marketingben

Dr. habil Papp-Váry Árpád Ferenc

Dr. habil Papp-Váry Árpád Ferenc
egyetemi docens
E.II.21. papp-vary.arpad@uni-bge.hu


Magyar nyelven:

  • Városmarketing, városmárkázás
  • Országmarketing, országmárkázás
  • A magyar városok szlogenjei és lehetséges csoportosításuk
  • Mitől jó egy ország megítélése? Országmárka rangsorok és Magyarország ezekben elfoglalt helye
  • Észtország márkaépítése: az E-Észtország azaz E-Estonia modell és kommunikációja
  • A POE modell (paid-owned-earned) vagy a PESO modell (paid-earned-shared-owned) alkalmazása az országmárka kommunikációban
  • Az arculati kézikönyvek és márkakézikönyvek szerepe a városmarketingben, jó nemzetközi és hazai gyakorlatok
  • Városi merchandising, ajándéktárgy, szuvenír-kínálat kialakítása - Jó nemzetközi és hazai gyakorlatok
  • Kreatív városmarketing kampányok, gerillamarketing, vírusmarketing és hasonló megoldások az elmúlt tíz évből
  • A városkép, városimázs kutatásának lehetséges megközelítései, módszertanai, modelljei
  • Az Erasmus diákok mint turisták és mint későbbi "országmárka-nagykövetek"
  • Az influencerek szerepe a városmarketingben, települések népszerűsítésében - jó nemzetközi és hazai gyakorlatok
  • Legjobb városmarketing megoldások elemzése a Magyar Marketing Szövetség Városmarketing Díj pályázata alapján
  • Márkaépítés a sportolói pályafutás befejezése után: David Beckham, a futball Michael Jordanje
  • Szakmai personal branding, személyes márkaépítés a LinkedIn segítségével
  • A marketingszakma görbe tükre - A marketingszakma és az abban dolgozók ábrázolása a következők valamelyikén keresztül: karikatúrák, mémek, regények, filmek
  • A származási hely kiemelése, made-in ország, country-of-origin stratégiák a nemzetközi márkaépítésben
  • B2W: Business to woman - Marketing női célpiacra
  • Nemzetközi marketingkonferenciák, szakmai események, fesztiválok kommunikációja

Angol nyelven:

  • Country marketing, country branding
  • City marketing, city branding