BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Külkereskedelmi Kar

KKK

  • Rólunk
      • Rólunk
      • Képzési portfólió
      • Értékeink
      • Történetünk
      • Szolgáltatások és projektek
      • 50 éves a Külker
  • Közösség
      • Vezetés
      • Dékáni köszöntő
      • A Kar vezetése
      • Oktatási szervezeti egységek
      • Kommunikáció Tanszék
      • Marketing Tanszék
      • Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
      • Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
      • Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
      • Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
      • Citi Global Business Vállalati Tanszék
      • Robert Bosch Lean Menedzsment Vállalati Tanszék
      • Sport Iroda kihelyezett részleg
      • Szaknyelvi Iroda – KKK
      • Szolgáltató szervezeti egységek
      • Dékáni Hivatal
      • Hallgatói Ügyfélszolgálati Csoport
      • Könyvtár
      • Diszpont Centrum
      • Kollégium
      • Hallgatói érdekképviselet
      • KKK HÖK
  • Tudományos élet
      • Tudományos élet
      • Kutatási portfólió
      • Elismerések és lehetőségek
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • Kiadványok és folyóiratok
      • Hallgatói kiválóság
      • Tudományos vlog
      • Train the Trainers előadássorozat
  • Partnerségek
      • Partnerségek
      • Üzleti kapcsolatok
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Tudományos kapcsolatok
  • Hallgatói élet
      • Szervezetek és közösségek
      • KKK HÖK
      • Kollégiumi Bizottság
      • Káldor Miklós Szakkollégium
      • AIESEC
      • Kanyar
      • Külker Sport Fun
      • Külker Online
      • Mentorközpont
      • Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) KKK Ifjúsági Szervezete
      • XCHANGE
      • YES
      • BEE Mentorship programme
      • Versenyek és tehetséggondozás
      • Tudományos Diákkör (TDK)
      • Káldor Miklós Szakkollégium
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Programok és pályázatok
      • Kultúra és sport
      • Kulturális élet
      • Sportélet
Nyitólap >
Szakdolgozati témakörök Marketing Tanszék
Külkereskedelmi Kar
KKK
KKK
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Szakdolgozati témakörök Marketing Tanszék
Szakdolgozati témakörök Marketing Tanszék
# Oktatás
# Tájékoztató
# Kari landing

Marketing Tanszék Szakdolgozati témakörök

BA és mesterképzés, nappali és levelező tagozat


A hallgatók a Külkereskedelmi Kar szaktanszékei által kiírásra került bármely téma közül választhatnak. Az alábbi témák mellett az önálló témaválasztás is megengedett marketing témában. 

Aktualizálva: 2023.09.29.

Dr. Pólya Éva PhD

Dr. Pólya Éva PhD
főiskolai docens, tanszékvezető

E.II.32. polya.eva@uni-bge.hu

  • Fogyasztói és vásárlói magtartás vizsgálata egy adott termék vagy szolgáltatás esetében
  • Marketingkommunikációs tevékenységének elemzése egy adott vállalat esetében
  • Egy adott vállalat marketingmenedzsment tevékenységének elemzése
  • Fogyasztói tudatosság vizsgálata egy adott termékkör esetében

Dr. Máté Zoltán PhD

Dr. Máté Zoltán PhD
főiskolai tanár, kereskedelem és marketing alapszak és mesterszak felelős
E ép. II. em. 21. mate.zoltan@uni-bge.hu

  • Versenystratégia, versenyanalízis elmélete és a magyar vállalkozások gyakorlata.
  • Marketingstratégia kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások esetében.
  • A marketingszervezet szerepe és működése hazai kis- és középvállalkozásoknál.
  • A marketingszervezete szerepe, tevékenysége a hazai nagyvállalatoknál.
  • A szolgáltatásmarketing szerepe a vállalkozásoknál.
  • Nonprofit intézmények marketingtevékenységének értékelő elemzése.
  • On-line értékesítés szerepe a hazai piacokon.
  • A közösségi háló szerepe az értékesítésben.
  • Az online vásárló közösségek értékesítés-befolyásoló szerepe.
  • Bankmarketing
  • A nemzetközi piacra lépés marketingstratégiái, megvalósításuk gyakorlata.


Dr. Harsányi Dávid PhD

Dr. Harsányi Dávid PhD
főiskolai docens, Marketingkommunikáció szakirányfelelős
E ép. II. em. 23. harsanyi.david@uni-bge.hu

  • Az egyes médiumok marketingkommunikációs lehetőségei
  • Nem klasszikus (BTL) marketingkommunikációs megoldások (rendezvények, promóciók, eladáshelyi eszközök stb.)
  • Újszerű marketingkommunikációs megoldások (közösségi média, influencer, content stb.)
  • Marketingkommunikációs piac
  • Kommunikációs ügynökségek
  • A kommunikáció tervezése
  • Kreatív tervezés, kreativitás
  • KKV marketing/kommunikáció
  • Bormarketing
  • Vendéglátás marketing

Dr. Jäckel Katalin PhD

Dr. Jäckel Katalin PhD
egyetemi docens, Marketing menedzsment specializáció felelős

Elérhetőség: E.II.30. jaeckel.katalin@uni-bge.hu

  • Szolgáltatásmarketing
  • Non-business marketing
  • Marketing stratégia
  • Nemzetközi marketing
  • Kapcsolati marketing
  • Marketing tervezés
  • Termékfejlesztés és innováció
  • Elégedettségkutatások


Konkrét témák, amiket választhatnak a hallgatók:

  • Egészséges életmód és a Z generáció
  • Employer/employee branding
  • Juycustomerek kezelésének kihívásai a szolgáltatásmarketingben
  • X, Y, Z ... generációk munkaerő piaci elvárásai is munkáltatói feladatok -kihívások
  • AI és a Z generáció
  • Élményalapú szolgáltatás - új kihívások
  • Fogyasztói termékélmény elvárások és erre épülő marketing stratégiák
  • Innováció a felsőoktatásban - globális kihívások - lokális adottságok 

Dr. Kovács Ildikó PhD

Dr. Kovács Ildikó PhD
egyetemi docens, Digitális marketing specializáció felelős

E.II.30. kovacs.ildiko@uni-bge.hu

  • E-kereskedelem - blokklánc technológiák
  • E-kereskedelem - social commerce
  • Az influencermarketing hatása a vásárlási döntéshozatalra
  • A társadalmi média hatása a fogyasztói döntéshozatalra
  • Fenntarthatóság az üzleti stratégiákban
  • Fenntartható fogyasztás - fenntartható divat
  • Fenntartható fogyasztás - rövid ellátási láncok
  • Fogyasztói preferenciák vizsgálata


Dr. Fabricius-Ferke György

Dr. Fabricius-Ferke György
óraadó

E.II.32.

Controlling, Vezetői számvitel, Pénzügyi tervezés, Vállalatirányítási (ERP) rendszerek és ezek tervezése-szervezése-beüzemelése, Értékalapú vezetés (VBM) témakörök:

  • Kereskedelmi költség-menedzsment rendszerek a vezetői számvitelben
  • Vezetés-tájékoztatási és döntés-előkészítő funkciók Vezetői számviteli támogatása
  • Controlling az OLAP rendszerekben
  • Az ERP rendszerek szerepe és jelentősége a Vállalatirányításban
  • A vállalati Számvitel és a Vezetői Számvitel
  • Költségszámítási formák, lehetőségek a kereskedelmi vállalatok gazdálkodásában
  • Humán Controlling a munkaerő-menedzsmentben
  • Logisztikai Controlling megvalósítások
  • Szolgáltatási Controlling specialitások
  • A költségvetési és jóléti szervezetek Controllingja
  • Stratégiai és Operatív Controlling összefüggések és megvalósítások
  • A költségtervezés különleges esetei
  • Controlling rendszer-innovációk
  • Controlling rendszerek informatikai megvalósításai
  • A „Big Data” rendszerek hatása a gazdálkodás irányítási kérdéseire

Intelligencia témakörök:

  • Az intelligencia-rendszerek (AI, Artificial Intelligence) fejlesztésének (aktuális) kérdései
  • Üzleti intelligencia-kérdések (gazdálkodási intelligencia rendszerek) távlatai; SSC, vagy egyedi üzleti intelligencia?
  • Az intelligencia rendszerekhez kapcsolódó munkagazdasági-munkatudományi kérdéskörök
  • „Big Data” és „Artificial Intelligence”: a sok adat már intelligenciát jelent? – Milyen feltételekkel jelent a sok adat üzleti intelligenciát?

 Valamint minőségmenedzsment témakörök 

Dr. Kopcsay László PhD

Dr. Kopcsay László PhD
ny. egyetemi docens

E.II.23. kopcsay.laszlo@uni-bge.hu

  • Egy piacvezető vállalkozás értékesítési és marketingstratégiája 
  • Az online értékesítés bevezetése és eddigi tapasztalatai egy adott cég gyakorlatában
  • Az üzletkötői munka és ennek marketing vonatkozásai
  • Az online értékesítés hatása a versenyhelyzetre
  • Az értékesítésösztönzés bemutatása egy konkrét esettanulmány segítségével
  • Értékesítési tevékenység mezőgazdasági kisvállalkozások gyakorlatában
  • Exportpiacra lépéslehetőségei a KKV szektorban
  • Az eladásösztönzés kommunikációs támogatása egy akció bemutatásának segítségével
  • Marketingmunka a gyógyszerértékesítésben
  • A gyógyszerlátogatók munkájának bemutatása egy gyártócég szemszögéből
  • Értékesítési tevékenység a non-profit szférában
  • Új termék bevezetése az FMCG piacra
  • A vásárlói lojalitás erősítése egy kereskedelmi vállalkozás gyakorlatában 

Dr. Máté Zoltán PhD

Dr. Máté Zoltán PhD

főiskolai tanár

email: mate.zoltan@uni-bge.hu


  • Versenystratégia, versenyanalízis elmélete és a magyar vállalkozások gyakorlata.
  • Marketingstratégia kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások esetében.
  • A marketingszervezet szerepe és működése hazai kis- és középvállalkozásoknál.
  • A marketingszervezete szerepe, tevékenysége a hazai nagyvállalatoknál.
  • A szolgáltatásmarketing szerepe a vállalkozásoknál.
  • Nonprofit intézmények marketingtevékenységének értékelő elemzése.
  • Online értékesítés szerepe a hazai piacokon.
  • A közösségi háló szerepe az értékesítésben.
  • Az online vásárló közösségek értékesítés-befolyásoló szerepe.
  • A nemzetközi piacra lépés marketingstratégiái, megvalósításuk gyakorlata.

Ghazal Mahmoud Jamil

Ghazal Mahmoud Jamil

mesteroktató

Email: ghazal.mahmoud@uni-bge.hu


  • Brand és Marketing Kommunikáció
  • Brand Positioning
  • Influencer marketing 


Mezőné Dr. Oravecz Titanilla PhD

Mezőné Dr. Oravecz Titanilla PhD
tanársegéd

E.II.30. oravecz.titanilla@uni-bge.hu

  • Fogyasztói magatartás
  • Vásárlói magatartás
  • A fogyasztás pszichológiája
  • Szolgáltatásmarketing
  • A fogyasztói és vásárlói magatartás trendjei  

Miskolczi Tibor András

Miskolczi Tibor András
mesteroktató

E.II.32. miskolczi.tibor@uni-bge.hu

  • Minőségtechnikák és módszerek alkalmazása a minőségfejlesztésben 
  • A minőségügyi rendszerek alkalmazásának tovább-fejlesztési lehetőségei a szervezetekben 
  • Az élelmiszerbiztonság szerepe, fejlesztési lehetőségei az élelmiszer-előállítás és forgalmazás területén 
  • Szolgáltatásmarketing 
  • A környezettudatosság szemléletének elmélyítése a szervezetekben  
  • Fenntartható fogyasztás 
  • A munkahelyi egészségvédelem és biztonságfejlesztési lehetőségei  
  • Vevői elégedettség mérés, eredmények értékelése 
  • Minőségügy az oktatásban 
  • Környezetelemzés, kockázatmenedzsment, stratégia 
  • A TQM hatásai a szervezetben 
  • Önértékelési módszerek és alkalmazásuk a szervezetekben 

Dr. habil Papp-Váry Árpád Ferenc frissített szakdolgozat témái (2024-2025)

Magyar nyelven kizárólag a marketing mesterképzésben résztvevőknek:

Dr. habil Papp-Váry Árpád Ferenc
egyetemi docens
E.II.21. papp-vary.arpad@uni-bge.hu

  • Különféle turisztikai országmárka rangsorok és Magyarország ezekben elfoglalt helye
  • Különféle nemzetközi turisztikai városmárka rangsorok és Budapest pozíciója ezekben
  • Híres futballisták a turizmus ösztönzésében, a saját országot és más országok imázsát építve
  • Vírusmarketing, gerillamarketing megoldások a turisztikai kampányokban
  • A digitális turizmus sajátos formája: városok a metaverzumban
  • Augmented reality és virtual reality megoldások a turisztikai kampányokban
  • Turisztikai arculati kézikönyvek és márkakézikönyvek felépítése
  • Turisztikai országmárkázás, egy választott európai ország turisztikai márkaépítése
  • Futballturizmus és kapcsolódó marketing
  • Stadionturizmus és kapcsolódó marketing
  • Túlturizmus és demarketing
  • Filmturizmus és filmparkok
  • A turisztikai szlogenek szerepe a turizmusösztönzésben
  • Magyarország imázsa a hollywoodi filmekben és hatása a turizmusra
  • Fenntarthatóság a futballban, avagy melyik magyar klub lesz a hazai Forest Green Rovers
  • A marketingszakma, reklámszakma, PR-szakma görbe tükre - A szakma és az abban dolgozók ábrázolása a következők valamelyikén keresztül: karikatúrák, mémek, regények, mozifilmek, sorozatok
  • Egyéni téma: a szakdolgozó, az egyetemi hallgató különleges, hosszú évek óta űzött hobbija, érdeklődési köre, és annak összekötése a marketinggel
Angol nyelven az angol nyelvű bachelor képzések hallgatóinak (In English, for students of English-language bachelor's programs):

Dr. habil. Árpád Ferenc Papp-Váry
Associate professor
E.II.21. papp-vary.arpad@uni-bge.hu

  • Various Tourism Country Brand Rankings and Hungary's Position in Them
  • Various International Tourism City Brand Rankings and Budapest's Position in Them
  • Famous Football Players Promoting Tourism by Building Their Own Country's and Other Countries' Images
  • Viral Marketing and Guerrilla Marketing Solutions in Tourism Campaigns
  • A Unique Form of Digital Tourism: Cities in the Metaverse
  • Augmented Reality and Virtual Reality Solutions in Tourism Campaigns
  • Visual Identity Guides and Brand Manuals in Tourism
  • Tourism Country Branding: The Brand Building of a Selected European Country
  • Football Tourism and Related Marketing
  • Stadium Tourism and Related Marketing
  • Overtourism and Demarketing
  • Film Tourism and Movie Parks
  • The Role of Tourism Slogans in Promoting Tourism
  • Hungary’s Image in Hollywood Films and Its Impact on Tourism
  • Sustainability in Football: Which Hungarian Club Could Become the Local Forest Green Rovers?
  • A Satirical Look at Marketing, Advertising, and PR Professions – Depictions of the Industry and Its Professionals Through Cartoons, Memes, Novels, Movies, and Series
  • Individual Topic: The Student’s Unique Hobby or Longstanding Interest and Its Connection to Marketing

Dr. Rimóczi Csilla PhD

Dr. Rimóczi Csilla PhD

adjunktus

E.II.28. kalmarnerimoczi.csilla@uni-bge.hu

  • Fogyasztói magatartás vizsgálata az utazási szolgáltatások piacán
  • Online kommunikációs tevékenység bemutatás és elemzése egy szabadon választott szolgáltató példáján keresztül.
  • Egy település marketingstratégiájának elemzése
  • Trendek és kihívások szerepe a fogyasztói magatartásban, egy konkrét szolgáltatás példáján keresztül
  • Marketingkommunikáció társtudományainak szerepe a reklámalkotásban
  • Innovatív megoldások a marketingkommunikációban kereskedelmi üzlet/üzletlánc példáján keresztül 

Szabó Edit

Szabó Edit

Óraadó tanár

E.II.30. Szabo.Edit@uni-bge.h

  • Brand marketing
    A brand marketing szerepe a vállalati marketingben, elemzés példákon keresztül
  • Trade marketing
    A trade marketing szerepe a vállalati marketingben, elemzés példákon keresztül
    A marketing és sales csapatok együttműködése a vállalti értékesítés során
  • Integrált marketingkampányok tervezése, megvalósítása
  • Fogyasztói magatartás

Fogyasztási trendek

Reklámelemzés a fontosabb pszichológiai iskolák elméletei alapján

Reklám hatásmechanizmusok

A vásárlási döntést befolyásoló tényezők különbségei egyes csoportokban
A fogyasztói magatartás pszichológiai kérdései
A befolyásolás pszichológiája
Az FMCG szektor vásárlóinak fogyasztói magatartása

  • Online marketing
    Az online marketing típusai és gyakorlati alkalmazásuk
    Online marketingkampányok elemzése
    Pszichológia és online marketing
  • Vállalati arculat és imázs
  • Országimázs
  • Kreatív marketingeszközök és megoldások
  • Egy szabadon választott márka/vállalat marketingtevékenységének elemzése
  • Egy szabadon választott vállalat vagy vállalat marketingstratégia
  • Egyéb közösen kialakított témák

Dr. Totth Gedeon CSc

Dr. Totth Gedeon CSc
ny. főiskolai tanár

E.II.21. totth.gedeon@uni-bge.hu

  • Bormarketing
  • Kommunikáció az alkoholos termékek piacán, tekintettel az alkoholfogyasztást szigorító rendelkezések várható bevezetésére
  • Tetszőleges élelmiszer, vagy alkohol fogyasztói szokásainak feltárása és marketingstratégiájának kialakítása
  • A védjegyek szerepe a fogyasztói döntéshozatalban
  • A marketing együttműködések az agráriumban és élelmiszeriparban, a hazai és a nemzetközi gyakorlat összevetése
  • Kistérségi marketing együttműködések az agráriumban és élelmiszeriparban, helyi termékek piaci lehetőségei
  • Vállalati imázs-építés
  • Márkastratégia, márkaépítés konkrét termék esetében.
  • Lovi? A magyar lóversenyzés elemzése marketingszempontból
  • Trade marketing
  • Egyéb közösen kialakított témák 

Tóth-Parádi Olga

Tóth-Paráádi Olga
óraadó

Email: toth-paradi.olga@uni-bge.hu

  1. Hagyományos- és digitális marketingeszközök összehasonlítása, párhuzamba állítása
  2. Online média-, marketing- és kommunikációs stratégiák
  3. Versenytárselemzés és önellenőrzés az online térben
  4. Üzenettervezés, tartalommarketing, tartalomstratégia
  5. Dinamikus és statikus kreatív formátumok, valamint a különböző platformok (mobil, tablet, laptop) jelentősége a fogyasztói életút állomásain
  6. Keresőmarketing, keresőoptimalizálás, fizetett keresőkampányok
  7. Tradicionális display és IO (insertion order) hirdetések, valamint rich media megjelenések
  8. Lokális multimédiás kereskedőházak és kiadók szerepe a médiatervezési- és vásárlási folyamatban
  9. Márkabiztonsági kérdések és globális technológiai partnerek (ad verification)
  10. Online médiatervezés és vásárlás
  11. Programmatic és automatizált vásárlási formák, újszerű hirdetési megoldások (CTV)
  12. Adatstratégia, saját (1PD), kollaboratív (2PD) és külső féltől származó (3PD) adatok felhasználása és technológiai háttere 
  13. Online kommunikációs környezet jogi szabályozása, GDPR
  14. Közösségi média marketing
  15. E-mail marketing
  16. Influencer marketing 


Zarándné dr. Vámosi Kornélia PhD

Zarándné dr. Vámosi Kornélia PhD
adjunktus

E.II.32. vamosi.kornelia@uni-bge.hu

  • Termék online piaci bevezetése,
  • Influencer marketing,
  • Értékelemzés és értéktervezés a vállalatok értékteremtési folyamataiban,
  • Integrált marketingkommunikáció,
  • Marketing/marketingkommunikációs stratégiák,
  • Új termék piaci bevezetése,
  • Influencerek hatása a vásárlási döntéshozatalban,
  • A vásárlási döntést befolyásoló tényezők,
  • Szolgáltatásmarketing
  • Integrált marketingkommunikáció
  • Marketing/marketingkommunikációs stratégiák
  • Új termék piaci bevezetése
  • Influencerek hatása a vásárlási döntéshozatalban
  • A vásárlási döntést befolyásoló tényezők
  • Szolgáltatásmarketing

Hargitai-Lőrincz Andrea

Hargitai-Lőrincz Andrea

kari könyvtárvezető

Email:Lorincz.Andrea@uni-bge.hu


  • Kultúrmarketing

Berger Gábor

Berger Gábor

óraadó

Email: berger.gabor@uni-bge.hu

  • Egy konkrét (induló) kisvállalkozás alacsony költségvetésű marketing terve
  • Saját marketing vállalkozás indítása


Hermann Zsuzsanna

Hermann Zsuzsanna
óraadó
hermann.zsuzsanna@uni-bge.hu

  • Trade marketing témakörbe tartozó egyedi téma hallgatói ötlet alapján

Katz György

Katz György
óraadó

Email:katz.gyorgy@uni-bge.hu


Témakör: Vállalkozások ágazati és operatív működési gazdaságtana

Altémák: 

  1. Egy konkrét kereskedelmi vállalat elemzése a kereskedelmi ágazatban betöltött szerepe és a nemzetgazdaság teljesítményéhez való hozzájárulása alapján.
  2. A kereskedelem, mint az életszínvonal „kirakata”. Az ágazat és az egyes vállalkozások lehetőségei az életszínvonal és az életszínvonal-érzet befolyásolásában.
  3. Egy konkrét vállalkozás stratégiai szemléletének elemző bemutatása
  4. Egy konkrét vállalkozás üzletpolitikájának és üzleti tervének elemző bemutatása
  5. Az értékesítés lehetőségei és határai egy konkrét kereskedelmi vállalkozásnál
  6. Az értékesítési, beszerzési és készletezési döntések összefüggései, együttes gazdálkodási követelményei egy konkrét kereskedelmi vállalkozásnál
  7. Egy konkrét vállalkozás költséggazdálkodásának elemző bemutatása, minősítése
  8. A vállalati növekedés irányítása egy konkrét példán keresztül bemutatva
  9. A diagnosztika és az erőforrások viszonya egy konkrét vállalkozásnál
  10. Egy vállalkozás pénzügyi tevékenységének elemzése.


Klausz Melinda

Klausz Melinda
óraadó

Email: klausz.melinda@uni-bge.hu

  • Közösségi média konfliktushelyzetek és megoldásaik 
  • Újgenerációs social média felületek és generációs sajátosságok a használatban
  • Imázs- és brandépítés social média felületeken
  • Kihívások és megoldandó problémák a közösségi média fejlesztésében


Rausch Ádám

Rausch Ádám 
óraadó
Email: rausch.adam@uni-bge.hu

  • Média tudományok
  • Média fogyasztási szokások
  • Online Marketing
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette