Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék – szakdolgozati/diplomadolgozati/záródolgozati témakörök: NG alapszak, NGG mester, GM FOSZK, Egyéb képzés (képzés megjelölésével)
Aktualizálva: 2024.04.24.
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék – szakdolgozati/diplomadolgozati/záródolgozati témakörök: NG alapszak, NGG mester, GM FOSZK, Egyéb képzés (képzés megjelölésével)
Aktualizálva: 2024.04.24.
Társadalmi kommunikáció, politikai kommunikáció
· A társadalmi egyenlőtlenségek leírása, a róluk szóló társadalmi kommunikáció elemzése (csatlakozás korábbi témához) (magyar nyelven)
· A mai modern mítoszok, szimbólumok társadalmi szerepének vizsgálata (csatlakozás korábbi témához) (magyar nyelven)
· A fogyasztás, mint kommunikáció és identitásgyakorlat: boycott/buycott, fogyasztói szubkultúrák (márkaközösségek stb.), etnicizált/nemzetiesített fogyasztás (új téma kezdeményezése) (magyar nyelven)
· A luxusfogyasztásra épülő különbségteremtés mikro- és makropolitikája (új téma kezdeményezése) (magyar nyelven)
· Politikai kommunikáció és szimbolikus konfliktusok: a politikai szimbólumokkal kapcsolatos tulajdonlási és értékelési versenyek szociológiája (új téma kezdeményezése) (magyar nyelven)
· Szubkulturális gazdaságok kommunikációs stratégiái (márkaközösségek, ízlésközösségek és a nemzetközi műtárgykereskedelem kontextusában formálódó gyűjtői szubkultúrák) (új téma kezdeményezése) (magyar nyelven)
Migráció és európai kultúra
· Etnikai gazdaságok: ideológiák és gyakorlatok a fogyasztói magatartás és az etnikai identitás keresztmetszetében. (új téma kezdeményezése) (magyar nyelven)
Média és társadalom
· A média szimbólumhasználata (csatlakozás korábbi témához) (magyar nyelven)
· Romák a magyar médiában (csatlakozás korábbi témához) (magyar nyelven)
· A férfi és a női szerepek jelentősége a társadalmi kommunikáció gyakorlatában (csatlakozás korábbi témához) (magyar nyelven)
· Társadalmi nemek és szerepek a médiában (csatlakozás korábbi témához) (magyar nyelven)
· Közösségi média és társadalmi/gazdasági/technológiai átalakulás: COVID-19, transznacionális házassági piacok, digitális intimitás (új téma kezdeményezése) (magyar nyelven)
Szervezeti szerepek
1. Önértékelés, önismeret (Johari)
2. Visszajelzés, értékelés (Skinner)
3. Csapatfejlődés fázisai (Tuckman)
4. Tárgyalástechnika (BATNA)
Szervezeti hatékonyság
1. McGregor-skála (X/Y)
2. Szituatív vezetési stílusok (SL)
3. Motivációs trió és megbízási szintek (Herzberg)
4. Időgazdálkodás, értekezletvezetés (ABC)
Szervezeti együttműködés
1. Attitűd, viselkedés (MBTI)
2. Tranzakcióanalízis (PAC)
3. Vezetői utánpótlás (Drotter)
4. Csoportszerepek felismerése (Belbin)
Szervezeti kommunikáció
1. Konfliktuskezelési stílusok felmérése (TKI) 112-114
2. Erőszakmentes kommunikáció (NVC) 165-166
3. Kommunikációs stílusok (DISC) 113
4. Asszertív kommunikáció (OK-OK) 110-112
Szervezeti döntéshozatal
1. Csoportos döntéshozatal (RAPID)
2. Change Management (Kotter)
3. Mood Management (Six Hats)
4. Kockázatelemzés (DIP)
Szervezeti módszertanok
1. Stratégiai tervezés (ASP)
2. Program- és projektmenedzsment (PPM)
3. Értékesítés (CSM)
4. Belső kommunikáció (IC)