HU - Magyar
  • EN - English
Hallgatói fiók

Külkereskedelmi Kar

KKK

Külkereskedelmi Kar
KKK
KKK
Szakdolgozati témakörök Nemzetközi Üzleti Szaknyelvek Tanszék

Az alábbi témakörök és témák tetszés szerint variálhatók és módosíthatók az adott tárgykörben, illetve a szakdolgozó is javasolhat témát. A módosításokkal és javaslatokkal kapcsolatban kérjük, keresse a témavezetőket.

Aktualizálva 2021.10.27.

  • Meggyőzési technikák az angol nyelvű üzleti beszédben (Dr. Kónyi Judit)
  • Az angol nyelvű Ted-előadások jellemzői (Dr. Kónyi Judit)
  • Kommunikáció kultúrák között (Magyarország vs. német nyelvű országok) (Dr. Bodolay László)
  • A "fal a fejekben". A német-német kommunikáció problémái (Dr. Bodolay László) A politikai kommunikáció hasonlóságai és különbségei német-magyar viszonylatban (Dr. Bodolay László)
  • Az osztrák/német kultúra az EU-ban és Svájcban (Dr. Bodolay László)
  • Az olasz-magyar kultúraközi kommunikáció buktatói (Dr. Válóczi Marianna)
  • Etikett és protokoll orosz – magyar vonatkozásban (Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • A távol-keleti nem verbális kommunikáció közös és eltérő vonásai (Dr. Sato Noriko)
  • Magyarságkép a távol-keleti országokban (tankönyvek, lexikonok, útikönyvek, napi sajtó stb. elemzése és interjúkészítés alapján) (Dr. Sato Noriko, Dr. Székács Anna)
  • Az etikett és protokoll legfontosabb szabályai a Távol-Keleten (Dr. Székács Anna)
  • Portugál-magyar kultúraközi kommunikáció (Dr. Lakatos-Báldy Zsuzsanna)
  • Üzleti kommunikáció a médiatársadalomban (Dr. Kiss Katalin)
  • Válságkommunikáció: a válság típusai a modern globális környezetben (Dr. Kiss Katalin)
  • A magyarországi svábság kulturális és gazdasági jellemzői (Dr. Bodolay László)
  • Az angol nyelvű országok jövőbeni kilátásai – gazdasági realitások, kulturális tényezők (Dr. Huszár Erika)
  • Fékek és ellensúlyok – a demokrácia intézményrendszerének változásai az angol nyelvű országokban és Magyarországon (Dr. Huszár Erika, Tömöry Anna)
  • Az olasz termékek megjelenése a világban: kultúra- kreativitás - ipar (Dr. Válóczi Marianna)
  • A gazdasági jellemzők regionális különbségei Olaszországban (Dr. Bocz Zsuzsanna)
  • A budapesti Olasz Kultúrintézet kulturális diplomáciai szerepe (Dr. Bocz Zsuzsanna)
  • Elöregedés hatása a japán gazdaságra (Dr. Székács Anna)
  • A koronavírus járvány hatása a japán gazdaságra és társadalomra (Dr. Székács Anna)
  • Amerikai cégek marketingtevékenysége az EU-ban és Magyarországon (Dr. Polcz Károly)
  • Online marketing (egy konkrét cég/kampány tükrében) (Dr. Polcz Károly)
  • Francia és magyar reklámok összehasonlítása (Dr. Szigetváry Nóra)
  • Magyar-orosz vegyes vállalat alapításának és működésének aspektusai egy konkrét példán (Dr. Viczai Péter, Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • Orosz és/vagy magyar vállalkozások Magyarországon, Oroszországban (Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • A távol-keleti és az európai menedzsment összehasonlító elemzése (Dr. Székács Anna)
  • Olasz vállalatok sikere Magyarországon (Dr. Válóczi Marianna)
  • A távol-keleti (kínai, japán vagy koreai) menedzsment működésének tapasztalatai hazánkban (Dr. Székács Anna)
  • The marketization of higher education (Hajeer Ahmad)
  • Spanyol vállalatok Magyarországon (Dr. Lakatos-Báldy Zsuzsanna) Portugál vállalatok Magyarországon (Dr. Lakatos-Báldy Zsuzsanna)
  • Az EU, az angol nyelvű országok és Magyarország viszonyrendszere (Tömöry Anna)
  • A nemzetközi kapcsolatok politikai, gazdasági, diplomáciai aspektusai (Tömöry Anna)
  • Magyarország külgazdasági kapcsolatai a FÁK-országokkal (Dr. Viczai Péter)
  • Magyarország külgazdasági kapcsolatai Oroszországgal (Dr. Viczai Péter)
  • A V4-ek kapcsolatai Oroszországgal (Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • EU-orosz kapcsolatok (Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • EU-tagország és Oroszország kapcsolatai (Dr. Viczai Péter)
  • Oroszország nemzetközi kapcsolatai (Dr. Viczai Péter, Dr. Hamsovszki Szvetlana).
  • Oroszország mint WTO-tag (Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • A posztszovjet országok / FÁK országai és Magyarország közötti gazdasági kapcsolatok (pl. kazah-magyar kapcsolatok) (Dr. Viczai Péter, Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • Konfliktusforrások és ezek kezelése a távol-keleti országok politikai, gazdasági és kulturális kapcsolataiban (Dr. Székács Anna)
  • A vezetői szerep sajátosságai a Magyarországon tevékenykedő multinacionális vállalatoknál. (Koltányiné Vadász Viktória)
  • A munkaadók elvárásai a munkavállalókkal szemben a Magyarországon tevékenykedő multinacionális vállalatoknál. (Koltányiné Vadász Viktória)
  • A tréningek szerepe a Magyarországon tevékenykedő multinacionális vállalatoknál (Koltányiné Vadász Viktória)
  • Egy kultúrintézet története: a budapesti Cervantes Intézet (Lakatos-Báldy Zsuzsanna)
  • A pitch (villámprezentáció) műfaji sajátosságai angol nyelven (Dr. Polcz Károly)
  • A szakszövegek műfajai és nyelvi-kulturális meghatározottsága – a nyelvi közvetítés kihívásai (Tömöry Anna)
  • Az audiovizuális fordítás (magyar-angol) jelentősége az üzleti világban (Malaczkov Szilvia)
  • Menedzserek önképzési szokásainak vizsgálata a szakmai idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének területén (Dr. Kétyi András)
  • Az idegen nyelvek használata az EU-ban (Hukné Dr. Kiss Szilvia)
  • Kulturális reáliák fordítási nehézségei az üzleti szövegekben (Lakatos-Báldy Zsuzsanna)
  • Menedzserek szakmai idegen nyelvi kompetencia-szükségletének vizsgálata (Kósik Ferenc)
  • A szakmai idegen nyelvi kompetencia önálló fejlesztésének gyakorlata a munka világában (Kósik Ferenc)
  • Menedzserek projektkommunikációs kompetenciájának fejlesztése vállalati környezetben (Kósik Ferenc)
  • Magyarország és a német nyelvű országok parlamenti rendszerének összehasonlítása (Dr. Bodolay László)
  • Magyarország imázsa a német nyelvű országokban, német nyelvű országok imázsa Magyarországon (Dr. Bodolay László)
  • A német nyelvű sajtó Magyarországon (Koltányiné Vadász Viktória)
  • Németnyelvű kisebbség Magyarországon (Hukné Dr. Kiss Szilvia)
  • Demográfiai kihívások és gazdasági lehetőségek Oroszországban (Dr. Viczai Péter, Dr. Hamsovszki Szvetlana)
  • A nők társadalmi, politikai, gazdasági és kulturális szerepe Japánban (Dr. Sato Noriko, Dr. Székács Anna)
  • Olaszország imázsa a világ különféle régióiban (Dr. Válóczi Marianna)
  • A japán társadalom értékrendje, annak változásai, különbségek és hasonlóságok a nyugati társadalmakhoz képest (Dr. Sato Noriko, Dr. Székács Anna)
  • Vállalati kommunikáció egy adott cég gyakorlatában (Szabó Zsuzsanna)
  • A terminológiai standardizáció problémái és kihívásai az üzleti szaknyelvben angol-magyar kontrasztban (Tömöry Anna, Dr. Polcz Károly)
  • Az online marketing terminológiája angol-magyar kontrasztban (Dr. Polcz Károly)
  • A start-up cégek terminológiája angol-magyar kontrasztban (Dr. Polcz Károly)
  • A start-up cégek terminológiája francia-magyar kontrasztban (Dr. Szigetváry Nóra)