Interjú Dr. Kozák Tamással – a KVIK Kereskedelem Tanszék tanszékvezetőjével, főiskolai docensével
- Mióta dolgozol a felsőoktatásban/az egyetemen?
2010 óta vagyok a Kereskedelem Tanszék oktatója, ezt megelőzően óraadóként, illetve vendégelőadóként már találkozhattam az akkori főiskola diákjaival.
- Milyen tárgyakat, milyen hallgatói létszámmal oktatsz?
Alapvetően menedzsment tantárgyakat oktatok, így például stratégiamenedzsmentet, projektmenedzsmentet, kereskedelem-menedzsmentet illetve kontrollingot. Ezek olyan szakmai tantárgyak, ahol a hallgatói létszám mind a magyar, mind az angol nyelvű előadásokon meghaladja a 100 főt.
- Hogyan teltek az online féléveid a BGE-n?
Az indulásnál bennem is sok volt a bizonytalanság, de gyorsan beletanultunk az online oktatás világába. Kellemes meglepetés volt, hogy az idősebb, a hagyományos, tantermi oktatásban tapasztaltabb kollégák éppen olyan gyorsan és eredményesen beletanultak az internet alapú tanításba, mint a fiatalabb generáció.
- Mi hiányzott a legjobban?
Egyértelműen a személyes kapcsolat hiányzott a legjobban. Egy szemkontaktust, egy kézfogást semmi sem pótolhat a virtuális világban
- Mely eszközök bizonyultak hasznosnak az online oktatásodban? Hogyan fért bele az adott eszközök alkalmazása a félév/óra menetébe? Hogyan fogadták a hallgatók az újításokat?
A hibrid oktatásban a kezdetben lehetett némi csapdahelyzet, hiszen egy-egy kurzuson belül néha nem volt elég az előzetesen felvett előadás feltöltése, hiszen több hallgató is igényelte a valós idejű kiegészítő magyarázatokat, prezentációkat az oktatótól. Ebből a szempontból az online oktatás egy tiszta, jobban tervezhető modell. Összességében azért a hallgatók túlnyomó része partnerként vett részt ebben az "intellektuális kalandban", (néha persze a tanár is mosolyog azon, ha egy-egy hallgató az előadás zárása után még fél órával is fenn van a részvételi listán, valószínűleg nem a folytatásra várnak 🙂) .
• Miket tapasztaltál az online eszközök használata során? Hogyan oldottad meg a kihívásokat?
Véleményen szerint a Teams, illetve Stream alkalmazás nagyon jól bevált, igen felhasználóbarát, könnyű volt megtanulni a használatukat. Nagy népszerűségnek örvend a Coospace alkalmazás, újabb, eddig nem ismert lehetőségeket, megoldásokat tapasztalhattunk meg ebben is. Nagy kérdés, hogy a Moodle mikor, hogyan válik e portfólió aktív tagjává.
- Miben szeretnél még fejlődni?
Vannak olyan kiegészítő eszközök, technológiák (például graphing tablet), amely az oktatás színvonalát, élményszerűségét tovább javítja. Több játékosság megjelenítése az oktatásban szintén segítheti a hatékonyabb oktató - hallgató közötti kommunikációt.
- Mi az, amit az online oktatásból tanultál és beépítesz a későbbiekben is oktatási gyakorlatodba?
A számonkérés lebonyolításában, korszerű tesztkörnyezet kialakításban a digitális infrastruktúra olyan lehetőségeket nyújt, amit a jövőben is szeretnék kihasználni.
- Mit kívánnál, ha lehetne egy kívánságod?
Azt kívánom, minél előbb egymásra köszönhessünk az egyetem folyosóin, tantermeiben.