BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem

  • Felvételi
      • Képzéseink
      • Alapképzés
      • Mesterképzés
      • Duális képzés
      • További képzéseink
      • Keresztféléves képzések
      • Képzéskereső
      • Miért a BGE?
      • Első a gazdasági képzésekben
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Színes hallgatói élet
      • Ösztöndíjak és lehetőségek
      • Kollégiumi szolgáltatások
      • Felvételi információk
      • BGE Nyílt nap
      • Felvételi pontszámítás - alapképzés és szakképzés
      • Gyakori kérdések és válaszok
      • Felvételi pontszámító kalkulátor
      • Kérdezz tőlünk!
      • Képzési tájékoztató 2025
  • Egyetemünk
      • Rólunk
      • A BGE vezetői
      • Vízió és misszió
      • A BGE-ről dióhéjban
      • Történet és hagyományok
      • Karok
      • Sajtószoba
      • Szabályozó dokumentumok
      • Közösségünk
      • Alumni
      • Sport
      • Elismerések
      • Csatlakozz csapatunkhoz!
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Fókuszban
      • Akkreditációk és szervezeti tagságok
      • Partnerségek és együttműködések
      • Hallgatói lehetőségek
      • Szervezeti egységek
      • Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemért Alapítvány
      • Oktatási, tudományos és kutatási szervezet
      • Támogató szervezet
      • Hallgatói Önkormányzat
      • Testületek és bizottságok
      • Érdekképviseletek
  • Fenntarthatóság
  • Tudomány
      • Fókuszban
      • Aktuális
      • Portfólió áttekintés
      • Gazdasági és társadalmi hatás
      • Díjak és elismerések
      • Rendezvények és tudásmegosztás
      • Kutatási portfólió
      • Doktori Iskola
      • BGE Tudástérkép
      • Prosperitas
      • Tehetséggondozás és szolgáltatások
      • TDK
      • Szakkollégiumok
      • Kutatási Iroda
      • Könyvtár
      • Kiválósági Központok
      • Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Iroda
      • Felsőoktatás Jövője Kiválósági Központ
      • Fenntarthatóság Gazdasági és Társadalmi Hatásai Kiválósági Központ
      • Jövő Értékláncai Kiválósági Központ
      • Látogatógazdaság Kiválósági Központ
  • Üzleti partnerségek
Nyitólap >
Interjú Dr. Kozák Tamással – a KVIK Kereskedelem Tanszék tanszékvezetőjével, főiskolai docensével
Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem
BGE
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Interjú Dr. Kozák Tamással – a KVIK Kereskedelem Tanszék tanszékvezetőjével, főiskolai docensével
2021. április 13.
Interjú Dr. Kozák Tamással – a KVIK Kereskedelem Tanszék tanszékvezetőjével, főiskolai docensével
Interjú Dr. Kozák Tamással – a KVIK Kereskedelem Tanszék tanszékvezetőjével, főiskolai docensével
  • Mióta dolgozol a felsőoktatásban/az egyetemen?

 2010 óta vagyok a Kereskedelem Tanszék oktatója, ezt megelőzően óraadóként, illetve vendégelőadóként már találkozhattam az akkori főiskola diákjaival. 

  • Milyen tárgyakat, milyen hallgatói létszámmal oktatsz? 

Alapvetően menedzsment tantárgyakat oktatok, így például stratégiamenedzsmentet, projektmenedzsmentet, kereskedelem-menedzsmentet illetve kontrollingot. Ezek olyan szakmai tantárgyak, ahol a hallgatói létszám mind a magyar, mind az angol nyelvű előadásokon meghaladja a 100 főt.

  • Hogyan teltek az online féléveid a BGE-n?

 Az indulásnál bennem is sok volt a bizonytalanság, de gyorsan beletanultunk az online oktatás világába. Kellemes meglepetés volt, hogy az idősebb, a hagyományos, tantermi oktatásban tapasztaltabb kollégák éppen olyan gyorsan és eredményesen beletanultak az internet alapú tanításba, mint a fiatalabb generáció.  

  • Mi hiányzott a legjobban? 

Egyértelműen a személyes kapcsolat hiányzott a legjobban. Egy szemkontaktust, egy kézfogást semmi sem pótolhat a virtuális világban

  • Mely eszközök bizonyultak hasznosnak az online oktatásodban? Hogyan fért bele az adott eszközök alkalmazása a félév/óra menetébe? Hogyan fogadták a hallgatók az újításokat?

A hibrid oktatásban a kezdetben lehetett némi csapdahelyzet, hiszen egy-egy kurzuson belül néha nem volt elég az előzetesen felvett előadás feltöltése, hiszen több hallgató is igényelte a valós idejű kiegészítő magyarázatokat, prezentációkat az oktatótól. Ebből a szempontból az online oktatás egy tiszta, jobban tervezhető modell. Összességében azért a hallgatók túlnyomó része partnerként vett részt ebben az "intellektuális kalandban", (néha persze a tanár is mosolyog azon, ha egy-egy hallgató az előadás zárása után még fél órával is fenn van a részvételi listán, valószínűleg nem a folytatásra várnak 🙂) . 

• Miket tapasztaltál az online eszközök használata során? Hogyan oldottad meg a kihívásokat?

 Véleményen szerint a Teams, illetve Stream alkalmazás nagyon jól bevált, igen felhasználóbarát, könnyű volt megtanulni a használatukat. Nagy népszerűségnek örvend a Coospace alkalmazás, újabb, eddig nem ismert lehetőségeket, megoldásokat tapasztalhattunk meg ebben is. Nagy kérdés, hogy a Moodle mikor, hogyan válik e portfólió aktív tagjává. 

  • Miben szeretnél még fejlődni? 

Vannak olyan kiegészítő eszközök, technológiák (például graphing tablet), amely az oktatás színvonalát, élményszerűségét tovább javítja. Több játékosság megjelenítése az oktatásban szintén segítheti a hatékonyabb oktató - hallgató közötti kommunikációt.

  • Mi az, amit az online oktatásból tanultál és beépítesz a későbbiekben is oktatási gyakorlatodba?

 A számonkérés lebonyolításában, korszerű tesztkörnyezet kialakításban a digitális infrastruktúra olyan lehetőségeket nyújt, amit a jövőben is szeretnék kihasználni. 

  • Mit kívánnál, ha lehetne egy kívánságod? 

Azt kívánom, minél előbb egymásra köszönhessünk az egyetem folyosóin, tantermeiben.

2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette