A kutatócsoport vezetője
Dr. Hámori Antal
A kutatás kezdési időpontja
2022
A kutatócsoport céljai
- a fogyasztóvédelem állam- és jogtudományi, filozófiai tudományi, gazdálkodás- és szervezéstudományi, közgazdaság-tudományi, regionális tudományi összefüggéseinek vizsgálata
- a fogyasztóvédelem filozófiai és jogfilozófiai nézőpontból történő megközelítése
- a fogyasztók etikai és jogi védelmi összefüggéseinek vizsgálata, különös tekintettel a vendéglátásra
- a fogyasztóvédelem és a marketing kapcsolatának vizsgálata
- a különleges fogyasztói szokások vizsgálata a vendéglátásban
- a fogyasztóvédelmi jog komplexitásának a vizsgálata
- a fogyasztóvédelem vizsgálata alkotmányjogi nézőpontból
- a fogyasztóvédelem vizsgálata európai jogi nézőpontból
- a fogyasztóvédelem vizsgálata polgári jogi nézőpontból
- fogyasztóvédelmi szempontok vizsgálata a szellemi alkotások területén
- a fogyasztóvédelem vizsgálata közigazgatási jogi nézőpontból
- pénzügyi és pénzügyi jogi fogyasztóvédelem vizsgálata
- a fogyasztóvédelem vizsgálata szabálysértési jogi és büntetőjog nézőpontból
Kulcsszavak
fogyasztóvédelem, állam- és jogtudomány, közgazdaság-tudomány, filozófia, vendéglátás
A kutatócsoport tagjai
Dr. habil. Bencsik András (ELTE ÁJK)
Dr. Farkas Jácint (BGE PSZK)
Dr. Fekete-Frojimovics Zsófia (BGE KVIK)
Dr. Filó Mihály (ELTE ÁJK)
Prof. Dr. habil. Frivaldszky János (PPKE JÁK)
Dr. Hamar Farkas (BGE KVIK)
Prof. Dr. habil. Lévayné Dr. Fazekas Judit (SZE DF ÁJK)
Prof. Dr. habil. Neszmélyi György (Milton Friedman Egyetem)
Prof. Dr. habil. Sándor István DSc (ELTE ÁJK)
Dr. Szilágyi Gábor (BGE KVIK)
Dr. Totth Gedeon (BGE KKK)
Dr. Veres Zoltán (PPKE JÁK)
A kutatócsoport tagjainak eddig megjelent cikkei a témában
Fogyasztóvédelmi oktatás a Budapesti Gazdasági Egyetemen
Szempontok a kriptopénzek fogalmának és természetének megértéséhez
A felszolgálási díj-kutatás: I. rész
A felszolgálási díj-kutatás II. rész
Fogyasztóvédelmi aktualitások – interdiszciplináris megközelítésben
A felszolgálási díj természete – a fogyasztó ügyféli, kérelmezői státusza
A felszolgálási díj- és az ügyfél-, kérelmező-kutatás legújabb eredményei