Napjainkban a kereskedelem és marketing alapképzés a BGE két budapesti karán, a Külkereskedelmi valamint a Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karon zajlik. A KVIK-en a kereskedem és marketing szakért a Kereskedelem Tanszék felelős. Tanszékünk oktatási tevékenységében a tradíció és modernitás találkozik: 1857 óta a felsőfokú kereskedelmi szakképzés a kar falai között valósul meg. Ezt a tradíciót ötvözzük a legmodernebb kereskedelmi, marketing- és logisztikai ismeretekkel, módszerekkel és technikákkal, ezáltal csak a mi képzésünkre jellemző, egyedi tudásportfóliót tudunk átadni hallgatóinknak, akik három, meghatározó jelentőséggel bíró, alkalmazott üzlettudományt ismerhetnek meg és sajátíthatnak el:
Oktatási módszereinket a tradíció és a modernitás egyaránt jellemzi, így például az üzleti és tudományos tapasztalatokkal rendelkező oktatóink hagyományos előadásokon adják át a legmodernebb ismereteket, emellett a gyakorlati órákon a hallgatók alkalmazni tanulják az elméletet, illetve üzleti szimulációs játékok keretében a valós üzleti döntéshozatalt modellezhetik. A hallgatók digitális eszközöket használhatnak a képzés keretén belül: mobiltelefon, tablet, notebook segíti a korszerű, élményalapú oktatás megvalósítását. Az oktatásban hangsúlyt fektetünk a folyamatos módszertani megújulásra, a képzésben fontos szerepet töltenek be az online képzési platformok, internetalapú technológiák. Az előadások mellett megjelenő szemináriumokon a hallgatóink vállalati esettanulmányok feldolgozásával, valós üzleti problémákkal foglalkoznak, egyéni és csoportos feladatmegoldásokkal fejlesztjük szakmai kompetenciáikat. A tanszék által kidolgozott, illetve menedzselt üzletiszimulációs-játékok igen népszerűek a hallgatók között. A gyakorlatorientált képzés keretében hallgatóink egy vállalkozás alapítását is megtervezhetik, így minden esélyük megvan arra, hogy az itt szerzett ismereteket jól fel tudják használni később a valós üzleti életben is.
A Kereskedelem Tanszék munkatársai által képviselt tudást a kereskedelemi hagyományok tisztelete és az internetalapú világ által támasztott kihívásoknak való megfelelés összhangja teszi szakmailag erőssé és elismertté. Oktatóink több mint fele rendelkezik PhD-fokozattal. Tanszéki törekvésünket meghatározza, hogy a kereskedelem- és marketingoktatásban folyamatosan erősítsük versenyképességünket, megőrizve piacvezető pozíciónkat. Ehhez jó hátteret nyújtanak oktatóink széles körben elismerést kiváltó munkái.
Hallgatóink több esetben is sikereket értek el hazai OTDK-, TDK-, illetve nemzetközi tanulmányi versenyeken, így például DUKENET nemzetközi felsőoktatási hálózaton, illetve MARCIEE- és a NetAware-programok keretében szervezett megmérettetéseken. A Kereskedelem Tanszék által képviselt tudás a kereskedelem és marketingmenedzsment szakterületének széles körét öleli fel, szakmaiságunkat a sokszínűség és naprakészség jellemzi. Oktatóink közül sokan az oktatási és kutatási tevékenység mellett gyakorló szakemberként, például vállalati tanácsadóként vagy fejlesztő szakemberként tevékenykednek, illetve komoly szakmai pályafutás áll mögöttük.
A tanszék munkatársai szerteágazó kutatási tevékenységet folytatnak – a többi között például a kereskedelem koncentrációjának vagy térbeliségének elemzéséhez kapcsolódóan. Kutatási eredményeinket konferenciákon, illetve tudományos publikációkon keresztül osztjuk meg. A tanszéki munkatársak hazai és nemzetközi publikációi olyan témaköröket ölelnek fel, mint például:
A tanszék portfóliójába tartozó üzleti képzéseink átfogó gazdasági ismereteket adnak, a hallgatók körében igen népszerűek és kiváló elhelyezkedési lehetőséget biztosítanak.
Kiskereskedelem COVID-19 idején
A Kereskedelem Tanszék kiemelt figyelmet fordít a COVID-19 pandémia kiskereskedelemre, vásárlói és fogyasztási szokásokra gyakorolt hatásaira. A járvány kitörése óta a tanszék több munkatársa folyamatos kutatásokat végez ezen a területen más egyetemek vezetői oktatóival, kutatóival együttműködésben. A kutatások eredményeit több folyóiratban és monográfióban publikáltuk.
Az eddig megjelent művek:
Megjelenés alatt:
Marketing – online-offline szintézis
2021-ben a BGE KVIK Kereskedelem Tanszéke és a KKK Marketing Tanszéke közös együttműködésében készül egy merőben új marketing (tan)könyv, melynek célja mindazoknak a változásoknak, közelítésmódoknak, új modelleknek, eljárásoknak az áttekintő bemutatása, melyek az utóbbi években a nemzetközi marketing-szakirodalomban megjelentek.
A mű célja elméleti és gyakorlati ismeretek átadása a marketing iránt érdeklődő hallgatók, kisvállalkozók és menedzserek számára új szemléletben, a legmodernebb nemzetközi és hazai példákra támaszkodva.
A kötet várhatóan 2022-ben jelenik meg az Akadémiai Kiadó marketing-könyvsorozatában.
Szoros kapcsolatunk van neves cégek gyakorlati szakembereivel, akik szakmai előadásokkal, helyszíni bemutatókkal kapcsolódnak be a gyakorlatorientált oktatásba, vagy a duális képzésben nyújtanak szakmai segítséget. Ilyen partnerek többek között:
Hétfő | 9.00-12.00 és 13.00-15.00 |
Kedd | 9.00-12.00 és 13.00-15.00 |
Szerda | 9.00-12.00 és 13.00-15.00 |
Csütörtök | 9.00-12.00 és 13.00-15.00 |
Péntek | 9.00-12.00 |
Cím: 1054 Budapest, Alkotmány u. 9-11. II. emelet 219. szoba
Telefon: +36(1) 374-6219, +36(1) 374-6284