A tanári (közgazdásztanár) képzésnek két szakképzettségi ága folyik az egyetemen: a vendéglátás-idegenforgalmi, valamint a kereskedelem és marketing. A tanszék feladata a tanárszakra való felvételi vizsgák megszervezése, a tanárképzés részét képező elméleti és gyakorlati pedagógiai-pszichológiai tárgyak oktatása, az utolsó féléves iskolai tanítási-nevelési gyakorlatok szervezése, irányítása, továbbá záróvizsgák megszervezése, bonyolítása. A tanári (közgazdásztanár) képzés jelenleg 4 féléves levelező képzési rendszerben folyik, amelyre BSc- vagy MSc-szintű közgazdász, vagy üzleti szakoktató végzettséggel rendelkezők nyerhetnek felvételt. Azoknak, akik a korábbi évtizedekben főiskolai szintű tanári képesítést szereztek, a képzési idő 3 félév. A képzés célja a közgazdász alapképzés keretében elsajátított szakmai elméleti és módszertani tudás elmélyítése, továbbá az adott szakterület által igényelt kompetenciák elsajátításával a hallgatók felkészítése a közgazdásztanári munkára, a specializációjukhoz kapcsolódó tantárgyak, modulok tanítására és a tanári tevékenységgel összefüggő pedagógiai, pszichológiai feladatok megoldására.
A szakoktató alapszak képzési ideje levelező tagozatos formában 6 félév. Erre a szakra a kereskedelmi vagy a turizmus-vendéglátás szakirányon szerzett szakközépiskolai vagy OKJ-alapképzettséget szerzett olyan pályázók nyerhetnek felvételt, akik alapképzettségüknek megfelelő, legalább 2 éves szakmai gyakorlattal rendelkeznek. A képzés célja üzleti szakoktatók képzése, akik felkészültek a specializációnak megfelelő, az Országos Képzési Jegyzék szerinti kereskedelmi vagy vendéglátás-turisztika szakmacsoportba tartozó iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli szakképzésben a szakmai gyakorlatok oktatására, az összefüggő szakmai gyakorlatok megszervezésére, levezetésére, lebonyolítására, a pedagógusok kompetenciaelvárásainak teljesítésére és a tanulmányaik szakmai tanári mesterképzésben való folytatására.
A közösségszervezés szak képzési ideje 6 félév a nappali és a levelező munkarendben egyaránt. A két specializáció a kulturális közösségszervezés és a humánfejlesztés. A felvétel feltétele érettségi bizonyítvány, illetve az alábbi érettségi tárgyak közül legalább egyet emelt szinten kell teljesíteni: biológia, magyar nyelv és irodalom, matematika, társadalomismeret, történelem, egy idegen nyelv (angol, francia, német, orosz). Az alapképzési szak célja kulturális, humán-, közösségi alapú társadalom- és gazdaságszervező munkát végző közösségszervező, közösségfejlesztő szakemberek képzése, akik el tudják látni művelődési, egyházi, civil, vállalkozói és nonprofit szervezetek, állami vagy önkormányzati intézmények, integrált, többfunkciós szervezetek, intézmények működtetését, képesek helyi, közösségi szinten a művelődés, az ifjúság, a felnőttképzés társadalmi és gazdasági helyzetének fejlesztésével összefüggő állami feladatellátást megszervezni, meghatározott intézményszintek esetében azt irányítani.
A pedagógusképzéssel párhuzamosan a tanszék feladata a turizmus-vendéglátás, valamint a kereskedelem és marketing alapszakok pszichológia, szociológia, tanulásmódszertan (magyar és angol nyelven) és kutatásmódszertan, karrierépítés, üzleti etika, valamint üzleti etikett és protokoll tárgyainak oktatása.
Közművelődés és közösségépítés
Össztársadalmi érdek, hogy a közösségek képesek legyenek saját értékeik felismerésére és az ebből adódó lehetőségek kiaknázására. A közösségszervezés és a közösségszervezők többek között ebben játszanak nagy szerepet. A tanszéken folyó kutatás elsősorban annak vizsgálatára irányul, hogy a helyi értéktárak, kulturális örökségek milyen szerepet játszanak a közművelődésben és a közösségépítésben, a kialakult közösségek milyen tudásmegosztó alkalmakat tartanak és milyen formában.
Partnerintézmények
Digitális oktatás
A XXI. század talán legnagyobb oktatási reformjaként tekinthetünk a digitális oktatás megjelenésére, mely az oktatás minden szintjén kisebb vagy nagyobb mértékben megjelenik. Az oktatók, pedagógusok feladata, hogy a technológia kínálta lehetőségeket a tanítás-tanulási folyamat hatékonyságának növelése érdekében az oktatás folyamatába beépítsék. A témában folyó kutatások elsősorban az Y- és a Z-generáció motivációira, a módszertani újítások feltérképezésére és az alkalmazási lehetőségek feltárására irányul. A témakör vizsgálata a COVID-19 járvány után újabb kutatási irányokat kínál.
Partnerintézmények
Hétfő 9-12
Kedd 9-12
Szerda 9-12
Csütörtök 9-12
Péntek 9-12
Cím: 1054 Budapest, Alkotmány u. 9-11. fszt. 10.
Telefon: +36(1) 374-6260