BGE központi honlap
Hallgatói fiók
EN - English

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

KVIK

  • Rólunk
      • Rólunk
      • Képzési portfólió
      • Értékeink
      • Történetünk
      • Szolgáltatások és projektek
      • Alkotmány utcai térkép
  • Közösség
      • Vezetés
      • A Kar vezetése
      • Oktatási szervezeti egységek
      • Kereskedelem Tanszék
      • Közgazdasági és Üzleti Tudományok Tanszék
      • Pedagógia Tanszék
      • Turizmus Tanszék
      • Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék
      • Vendéglátás Tanszék
      • Szaknyelvi Iroda – KVIK
      • Sport Iroda kihelyezett részleg
      • Szolgáltató szervezeti egységek
      • Dékáni Hivatal
      • Hallgatói Ügyfélszolgálati Csoport
      • Kollégium
      • Könyvtár
      • Hallgatói érdekképviselet
      • KVIK HÖK
  • Tudományos élet
      • Tudományos élet
      • Kutatási portfólió
      • Kutatócsoportok a KVIK-en
      • Elismerések és lehetőségek
      • Kiadványok és folyóiratok
  • Partnerségek
      • Partnerségek
      • Üzleti kapcsolatok
      • Nemzetközi kapcsolatok
      • Tudományos kapcsolatok
      • Vendégoktatóink
      • Duális képzés
      • Pro Gastronomia díj
      • A BGE söre
  • Hallgatói élet
      • Szervezetek és közösségek
      • KVIK HÖK
      • Diákjóléti Bizottság
      • Kollégiumi Bizottság
      • Gundel Károly Szakkollégium
      • AIESEC
      • Tourism Club of BGE
      • BEE Mentorship programme
      • Versenyek és tehetséggondozás
      • Tudományos Diákkör (TDK)
      • Gundel Károly Szakkollégium eredményei
      • Hallgatóinknak szervezett versenyek
      • Nemzetközi lehetőségek
      • Programok és pályázatok
      • Kultúra és sport
      • Kulturális élet
      • Sportélet
Közösség>
Oktatási szervezeti egységek>
Pedagógia Tanszék
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
KVIK
KVIK
Keresés
Menü
Keresés
Menü
Pedagógia Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tanszékünk az egyetemen folyó mesterszintű (MA) tanári (közgazdásztanár) képzésért, a szakoktató-, és a közösségszervezés-alapképzésért (BA), valamint a munkahelyi mentálhigiénés szakember szakirányú továbbképzésért felelős.

 

A tanári (közgazdásztanár) képzésnek két szakképzettségi ága folyik az egyetemen: a vendéglátás-idegenforgalmi, valamint a kereskedelem és marketing. A tanszék feladata a tanárszakra való felvételi vizsgák megszervezése, a tanárképzés részét képező elméleti és gyakorlati pedagógiai-pszichológiai tárgyak oktatása, az utolsó féléves iskolai tanítási-nevelési gyakorlatok szervezése, irányítása, továbbá záróvizsgák megszervezése, bonyolítása. A tanári (közgazdásztanár) képzés jelenleg 3 féléves levelező képzési rendszerben folyik, amelyre BSc- vagy MSc-szintű közgazdász, vagy üzleti szakoktató végzettséggel rendelkezők nyerhetnek felvételt. A képzés célja a közgazdász-alapképzés keretében elsajátított szakmai elméleti és módszertani tudás elmélyítése, továbbá az adott szakterület által igényelt kompetenciák elsajátításával a hallgatók felkészítése a közgazdásztanári munkára, a specializációjukhoz kapcsolódó tantárgyak, modulok tanítására és a tanári tevékenységgel összefüggő pedagógiai, pszichológiai feladatok megoldására.

A szakoktató alapszak képzési ideje levelező tagozatos formában 6 félév. Erre a szakra a kereskedelmi vagy a turizmus-vendéglátás szakirányon szerzett szakközépiskolai vagy OKJ-alapképzettséget szerzett olyan pályázók nyerhetnek felvételt, akik alapképzettségüknek megfelelő, legalább 2 éves szakmai gyakorlattal rendelkeznek. A képzés célja üzleti szakoktatók képzése, akik felkészültek a specializációnak megfelelő, a szakmajegyzék szerinti kereskedelmi vagy vendéglátás-turisztika szakmacsoportba tartozó iskolarendszerű és iskolarendszeren kívüli szakképzésben a szakmai gyakorlatok oktatására, az összefüggő szakmai gyakorlatok megszervezésére, levezetésére, lebonyolítására, a pedagógusok kompetenciaelvárásainak teljesítésére és a tanulmányaik szakmai tanári mesterképzésben való folytatására.

A közösségszervezés szak képzési ideje 6 félév a nappali és a levelező munkarendben egyaránt. A két specializáció a kulturális közösségszervezés, és a humánfejlesztés. A felvétel feltétele érettségi bizonyítvány, illetve az alábbi érettségi tárgyak közül legalább egyet emelt szinten kell teljesíteni: biológia, magyar nyelv és irodalom, matematika, társadalomismeret, történelem, egy idegen nyelv (angol, francia, német, orosz). Az alapképzési szak célja kulturális, humán-, közösségi alapú társadalom- és gazdaságszervező munkát végző közösségszervező, közösségfejlesztő szakemberek képzése, akik el tudják látni művelődési, egyházi, civil, vállalkozói és nonprofit szervezetek, állami vagy önkormányzati intézmények, integrált, többfunkciós szervezetek, intézmények működtetését, képesek helyi, közösségi szinten a művelődés, az ifjúság, a felnőttképzés társadalmi és gazdasági helyzetének fejlesztésével összefüggő állami feladatellátást megszervezni, meghatározott intézményszintek esetében azt irányítani.

A pedagógusképzéssel párhuzamosan a tanszék feladata a turizmus-vendéglátás, valamint a kereskedelem és marketing alapszakok pszichológia, szociológia, tanulásmódszertan (magyar és angol nyelven) és kutatásmódszertan, karrierépítés, üzleti etika, valamint üzleti etikett és protokoll tárgyainak oktatása.

Tanszékünk képzéseihez tartozik a munkahelyi mentálhigiénés szakember szakirányú továbbképzés is, amely mára az egyik legnépszerűbb képzéssé nőtte ki magát. A képzés célja olyan szakemberek képzése, akik képesek munkahelyi környezetben a dolgozók pszichés, mentális egészségének megőrzését és fejlesztését szolgálni, ezzel a munkavégzés hatékonyságát növelni. A képzés során olyan technikákat és ismereteket sajátítanak el, melyek széleskörűen alkalmazhatók a vezetésben, a munkafolyamatok szervezésében, a munkavállalók irányításában és az oktatásban-képzésben. A képzés során sok gyakorlattal (tréningekkel, önismerettel, esetmegbeszéléssel és szupervízióval), valamint a szükséges elmélettel a hallgatók olyan ismereteket és készségeket sajátíthatnak el, melyekkel mind a saját életükben, mind a munkahelyi környezetükben hatékonyan hozzájárulhatnak a lelki egészség kialakításához és fenntartásához, a pszichés problémák megelőzéséhez. (A Pedagógia Tanszék a tartalmi vonatkozásokért felelős, a szakirányú továbbképzés szervezési feladatai viszont a Felnőttképzési Irodához tartoznak.)

Tanszéki tevékenység

Közművelődés és közösségépítés 

Össztársadalmi érdek, hogy a közösségek képesek legyenek saját értékeik felismerésére és az ebből adódó lehetőségek kiaknázására. A közösségszervezés és a közösségszervezők többek között ebben játszanak nagy szerepet. A tanszéken folyó kutatás elsősorban annak vizsgálatára irányul, hogy a helyi értéktárak, kulturális örökségek milyen szerepet játszanak a közművelődésben és a közösségépítésben, a kialakult közösségek milyen tudásmegosztó alkalmakat tartanak és milyen formában.

 

Partnerintézmények

  • Közművelődési Bizottság (ill. a bizottság tagjaként mindazok az egyetemek, ahol a közösségszervezés a képzési kínálat része)
  • Nemzeti Művelődési Intézet

 

Digitális oktatás 

A XXI. század talán legnagyobb oktatási reformjaként tekinthetünk a digitális oktatás megjelenésére, mely az oktatás minden szintjén kisebb vagy nagyobb mértékben megjelenik. Az oktatók, pedagógusok feladata, hogy a technológia kínálta lehetőségeket a tanítás-tanulási folyamat hatékonyságának növelése érdekében az oktatás folyamatába beépítsék. A témában folyó kutatások elsősorban az Y- és a Z-generáció motivációira, a módszertani újítások feltérképezésére és az alkalmazási lehetőségek feltárására irányul. A témakör vizsgálata a COVID-19 járvány után újabb kutatási irányokat kínál.


Pénzügyi tudatosság

Rendkívül fontos a jövőtudatosság a gazdasági élet és a társadalom hatékony működésében egyaránt. Partnerintézményünk, az OTP Fáy András Alapítvány képzési programjait ingyenesen bocsátja rendelkezésünkre, hogy népszerűsítsük a hallgatók körében. A programokat lehetőség szerint igyekszünk beépíteni az egyetemi oktatásba. A partnerintézmény célja közreműködni a fiatalok jövőtudatosságának erősítésében, pénzügyi műveltségének fejlesztésében, s a sikeres munkavégzéshez szükséges készségek fejlesztését célzó képzési programok megvalósításában.


Partnerintézmények

  • OTP Fáy András Alapítvány
  • Óbudai Egyetem 
  • Budapesti Corvinus Egyetem 
  • Budapesti Műszaki Egyetem Tanárképző Központjai


Legfontosabb szakmai partnerek
  • Nemzeti Művelődési Intézet Nonprofit Közhasznú Kft.
  • OTP Fáy András Alapítvány
  • BGSZC Széchenyi István Kereskedelmi Szakgimnáziuma 
  • BGSZC Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
  • BKSZC Gundel Károly Szakképző Iskolája
  • BGSZC Dobos C. József Szakképző Iskolája
Publikációk
  • Farkas, Julianna: Palladio: Citta ideale: Az ideális reneszánsz város, MULTIDISZCIPLINÁRIS KIHÍVÁSOK SOKSZÍNŰ VÁLASZOK: 1. Különszám pp. 7-38., 32 p. (2023), DOI REAL Egyéb URL, tudományos
  • Farkas, Julianna: Két korszak határán: Dante 700, In: Bánhegyi, Mátyás; Fekete-Frojimovics, Zsófia; Hámori, Antal (szerk.) Gazdaság és gasztronómia: ünnepi kötet Lugasi Andrea tiszteletére, Budapest, Magyarország: Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (2022) 301 p. pp. 64-77., 14 p. ISBN: 9786156342263
  • Dr. Farkas Julianna – Dr. Benkei-Kovács Balázs -Vácziné dr. Takács Edit (2021): Helyi értékek nyomában A települési értéktárak és a kulturális örökség vizsgálata Fót, Göd és Vác viszonylatában, Budapest, BGE KVIK, 220. p. ISBN 978-615-6342-12-6
  • Farkas J. (2019): The ideal of man and behaviour culture in the renaissance. Kulturális Szemle (a Nemzeti Művelődési Intézet folyóirata) VI.: 1. pp. 7-14.
  • Fekete, I., & Divéki, R. (2023). Redesigning higher education Study skills courses: Reflections of Gen Z students on a dynamic and interactive syllabus. In T. Gáspár (Ed.), Foresight in research – Case studies on future issues and methods: Session proceedings of the BUEB Research Day 2023 (pp.165–180). Budapest University of Economics and Business. https://doi.org/10.29180/9786156342560_9
  • Fekete, I. (2023). Technology in English teaching: The Hungarian university context. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634548706
  • Folmeg, M., Kóris, R., & Fekete, I. (2023). Az angol nyelvű szakmai kurzustartás tanári megfontolásai: Egy nemzetközi kvalitatív kutatás tanulságai. In K. Szegedi (Szerk.), Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért (pp. 68–75). Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem. https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_7
  • Juhász, Erika; Benkei-Kovács, Balázs; Márkus, Edina: Közművelődési szakemberek pályaképének vizsgálata leendő szakemberek perspektívájából. In: Kattein-Pornói, Rita; Tóth, Péter; Kanczné, Nagy Katalin (szerk.) Oktatás egy változó világban: Kutatás, innováció, fejlesztés Budapest, Magyarország, Debrecen, Magyarország: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA), Debreceni Egyetemi Kiadó (2023) 359 p. pp. 252-264., 13 p.
  • Fekete, Anna; Benkei-Kovács, Balázs: Imázs és presztízs – Az ifjúsági közösségi színterek látogatottsági trendjeinek vizsgálata: elfordulás vagy pálfordulás KULTURÁLIS SZEMLE 7 : 2 pp. 102-116., 15 p. (2020)
  • Hübner A. (2014): Elements of Pilgrimage in Non-religious Context: Non-Places and Lieux de Mémoire in Film Location Tourism. In: Ruttkay V., Gárdos B. (szerk.) HUSSE 11: Proceedings of the 11th Conference of the Hungarian Society for the Study of English. Budapest, L'Harmattan Kiadó, pp. 53-74.
  • Hübner A. (2011): The Role of Medieval Maps in the Interpretation of the New World. In: Gárdos B., Péter Á., Pikli N., Vince M. (szerk.) Confrontations and Interactions: Essays on Cultural Memory. Budapest, L'Harmattan Kiadó, pp. 317-326.
  • Keszei B. (2019): Space Syntax’s Relation to Seating Choices from an Evolutionary Approach. Periodica Polytechnica Architecture 50: 2pp. 115-123.
  • Keszei B., Dull A., Logo E., Hamornik B. P., Koles M., Tovolgyi S., Hercegfi K. (2014): Visual attention and spatial behavior in VR environment: An environmental psychology approach. In: Baranyi P. (szerk.) 5th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunications : CogInfoCom 2014 : Proceedings . Piscataway (NJ), Amerikai Egyesült Államok: IEEE, pp. 247-250.
  • Thuma Orsolya (2023) Kulturális értékek, érzelmek és motivált gondolkodás, Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, Gazdálkodási- és Szervezéstudományi Folyóirat 1. különszám, pp. 145-165. ISSN 2630-886X
  • Thuma Orsolya (2023) A fenntarthatósági törekvések útjában álló pszichológiai akadályok, Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet, pp. 308-114. DOI: 10.29180/978-615-6342-76-8_39
  • Vácziné Takács, E. és Benkei-Kovács, B. (2023) „Az értéktári munka pedagógia vonatkozásai és jógyakorlata”, Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat, pp. 166-190. doi: 10.33565/MKSV.2023.KSZ.01.07
  • Vácziné Takács, E. (2023) A múlt mint lehetséges erőforrás a családi vállalkozások életében. In: Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért. Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest, pp. 174-181. ISBN 978-615-6342-74-4 https://doi.org/10.29180/978-615-6342-74-4_18
Vendégoktatóink

Vendégoktatóink


Ügyintézés


Hétfő 9-12

Kedd 9-12

Szerda 9-12

Csütörtök 9-12

Péntek 9-12

Elérhetőségek

Cím: 1054 Budapest, Alkotmány u. 9-11. fszt. 10. 

Telefon: +36(1) 374-6260  

E-mail: Turek-Belanyi.Zsuzsa@uni-bge.hu

Munkatársak

Tanszékvezető

Dr. Farkas Julianna PhD
tanszékvezető, főiskolai tanár
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: farkas.julianna@uni-bge.hu

Oktatástámogatási koordinátor

Popcsa Anna Mária
mesteroktató
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: popcsa.anna@uni-bge.hu

Tanszéki ügyintéző

Turek-Belányi Zsuzsa
tanszéki munkatárs
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint 10.
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: Turek-Belanyi.Zsuzsa@uni-bge.hu

Oktató munkatársak

Dr. Benkei-Kovács Balázs PhD
főiskolai docens
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: benkei-kovacs.balazs@uni-bge.hu

Dr. Fekete Imre PhD
főiskolai docens
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint 10/2.
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: fekete.imre@uni-bge.hu

Hübner Andrea
tanársegéd
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 222
  • Email: hubner.andrea@uni-bge.hu

Joós Tamás
mesteroktató
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: joos.tamas@uni-bge.hu

Keszei Barbara PhD
főiskolai docens
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: keszei.barbara@uni-bge.hu

Dr. Szénich Alexandra PhD
főiskolai docens
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: szenich.alexandra@uni-bge.hu

Dr. Szokács Kinga PhD
főiskolai docens
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6201
  • Belső mellék: 260
  • Email: Szokacs.Kinga@uni-bge.hu

Dr. Takács Edit PhD
főiskolai docens
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: takacs.edit@uni-bge.hu

Dr. Thuma Orsolya PhD
főiskolai docens
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 222
  • Email: thuma.orsolya@uni-bge.hu

óraadók

Czipperer Zsófia
óraadó
  • Iroda: 1056 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: zsofia.czipperer@gmail.com

Dr. Gombás Judit Margit
óraadó
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: gombas.judit@uni-bge.hu

Heitlerné Lehoczky Mária
óraadó
  • Iroda: 1058 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: heitlernelehoczky.maria@uni-bge.hu

Iványuk Áron Norbert
Óraadó
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: ivanyuk.aron@uni-bge.hu

Nagy Zsolt György
Óraadó
  • Iroda: 1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
  • Iroda: földszint, 10-es szoba
  • Telefon: +36 1 374-6200
  • Belső mellék: 260
  • Email: nagy.zsolt@uni-bge.hu
2025 - Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem - Minden jog fenntartva v1.12.0
Hasznos linkek
  • Közérdekű adatok
  • Intézményi tájékoztató
  • Informatikai útmutatók
  • Elérhetőségek
  • Pályázati felhívások
  • Fejlesztéseink
  • Felhasználási feltételek
  • Süti beállítások
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Akadálymentesítési nyilatkozat
  • Hallgatói Követelményrendszer
  • Visszaélés-bejelentési rendszer
Kövess minket
készítette