- Iroda:1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
- Épület:II. emelet, 208-as szoba
- Telefon:+36 1 374-6269
- Belső mellék:269
- Email:benke.eszter@uni-bge.hu
Bemutatkozás
Diplomámat az ELTE Bölcsészettudományi Karán angol-orosz szakon szereztem 1987-ben, majd 1997-ben ugyanitt bölcsészdoktori-, 2008-ban pedig PhD-fokozatot szereztem. 1990. január 16. óta vagyok a Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karának (és elődintézményeinek) oktatója. Oktatói tevékenységem kezdeti szakaszában angol gazdasági szaknyelv oktatásán kívül aktívan közreműködtem kurzus- és tananyagfejlesztésben. Az elmúlt másfél évtizedben kutatásmódszertan, prezentációs készségfejlesztés és tanulásmódszertan kurzusokat tartottam angol és magyar nyelven. Az egyetemi hallgatói tehetséggondozásban is részt veszek. 2002 és 2003 között a BGF KVIFK Idegen Nyelvi Intézet intézetvezető-helyetteseként koordináltam az Intézet pályázati tevékenységét. 2002 és 2009 között a BGF Nyelvvizsga- és Továbbképző Központjának helyettes vezetőjeként, 2010-től 2018-ig pedig a BGE Nyelvvizsgaközpont vezetőjeként irányítottam a központ kutatás-fejlesztési tevékenységét és koordináltam a vizsgaközpont és vizsgahelyei működését. 2018-tól 2020-ig az Idegen Nyelvi és Kommunikációs Intézetet vezettem. Több hazai és külföldi szakmai szervezetnek tagja vagyok, valamint magyar és külföldi folyóiratok lektorálásában is részt veszek. Publikációim az MTMT-ben szerepelnek. Az MTA Filozófia és Történettudományi Osztály Pedagógiai Tudományos Bizottságának köztestületi tagja vagyok.
Fogadóóra
Helye | Vendéglátás Tanszék |
---|---|
Ideje | Kedd 11.30-12.30 |
Megjegyzés | előzetes egyeztetés szükséges |
Oktatott tantárgy(ak)
- Kutatásmódszertan (angol és magyar nyelven)
- Prezentációs készségfejlesztés (angol és magyar nyelven)
Kutatási területek
- akadémiai integritás
- az online üzleti kommunikáció etikája
Kiemelt publikációk
- Benke, E., & Szőke, A. (2024). Academic integrity in the time of artificial intelligence: Exploring student attitudes. Italian Journal of Sociology of Education, 16(2), 91-108. https://doi.org/ 10.14658/PUPJ-IJSE-2024-2-5
- Benke, E., & Szőke, A. (2023). Towards creating a culture of ethical and constructive feedback on hospitality services and online reviews: An exploration of ethical considerations. In E. Ineson, M. H. T. Yap, & N. Valentin (Eds.), International case studies for hospitality, tourism and event management students and trainees (pp. 68-81). Editura Tehnopress.
- Ineson, E., Benke, E., & Laszlo, J. (2013). Employee loyalty in Hungarian hotels. International Journal of Hospitality Management, 32, 31-39. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2012.04.001