- Iroda:1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
- Épület:II. emelet, 208-as szoba
- Telefon:+36 1 374-6179
- Belső mellék:179
- Email:karakasnemorvay.klara@uni-bge.hu
Bemutatkozás
Felsőoktatási tanulmányaimat egyetemünkön – akkor még Kereskedelmi, Vendéglátóipari Főiskolán – kezdtem meg 1984-ben. Két szakot végeztem párhuzamosan, így a Vendéglátóipari üzemgazdász és szaktanár diplomámat 1989-ben szereztem meg kiváló minősítéssel. A Turizmus és Vendéglátás Intézet Vendéglátás Tanszékén dolgozom 1996 óta. Oktatott tantárgyaim közül a legjelentősebbek: Szállodamenedzsment 1-2-3., Nemzetközi szálloda- és vendéglátásmenedzsment, Business Games / Revenue Management. Ezek leginkább a turizmus és a szállodaipar területéhez kapcsolódnak, mert ez vonzott már fiatal korom óta (persze csak miután beláttam, hogy nem leszek híres színésznő...). Korábbi munkatapasztalataim is erről a területről származnak. Már 1982-től a szállodaszakmában dolgoztam (Árpád Szálló (Pannónia) - Tatabánya), majd a főiskola elvégzése után is ezen a területen helyezkedtem el. Az akkoriban gombamód elszaporodott panziók jó lehetőséget adtak arra, hogy a szálláshelyek teljes munkafolyamatait átláthassam. A vendégkezelés és a recepció működésén túl megismertem a menedzsment feladatokat, mint például az értékesítés, PR, HR, gazdálkodás. Hét évet dolgoztam vezetői munkakörben (Budapesten: Korona panzió, Bara panzió, illetve Németországban: Pension Hölzle). Két szállodát volt lehetőségem vezetni, mely kellemes és nehéz pillanatokat is jelentett, de összességében imádtam! A hotelszakmával mindmáig szoros kapcsolatot ápolok, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Környezetvédelmi Szekcióját vezetem.
Később figyelmem a szakemberképzésre irányult, így jelenleg – docensi munkám mellett – aktívan kiveszem részemet a középfokú és a felnőttképzés fejlesztésében is: vizsgaelnökként szoktam közreműködni OKJ-s szakmai és szintvizsgákon, szakmai verseny feladatsorokat készítek, szakmai tanulmányi versenyeken zsűrizem. Ez jó lehetőséget ad arra, hogy az egyetemünkre jelentkező középiskolás generációt megismerjem, megérthessem, és lássam, hogy milyen alapokkal érkeznek a felsőoktatásba.
Örömmel tapasztalom, hogy az általam meglátogatott szállodákban egyre több volt tanítványom köszön rám, és büszke vagyok rájuk, mert helytállnak változatos pozíciókban. Tanárként elköteleztem magam amellett, hogy széles látókörű, szakmailag felkészült és minden szükséges kompetenciával rendelkező hallgatókat képezzek. Kiemelt figyelmet fordítok a tehetséggondozásra (TDK), hallgatóimat rendszeresen készítem fel nemzetközi versenyekre, főleg Hotelmenedzsment és Revenue Management témákban. Saját tudományos fejlődésem érdekében a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem elvégzését követően a Szent István Egyetemen, Gödöllőn szereztem PhD-fokozatot 2014-ben.
Fogadóóra
Helye | Vendéglátás Tanszék |
---|---|
Ideje | Hétfő 13:00-14:00 |
Megjegyzés |
Oktatott tantárgy(ak)
- Gyakorlathoz kapcsolódó módszertani feladatok (magyar nyelven)
- Iskolai gyakorlat 1 (magyar nyelven)
- Kutatásmódszertan (magyar nyelven)
- Minőségmenedzsment a szállodaiparban és vendéglátásban (angol nyelven)
- Nemzetközi szállodai és vendéglátás-menedzsment (magyar és angol nyelven)
- Rendezvényszervezés elmélete (magyar nyelven)
- Szakdolgozat (angol nyelven)
- Szakmai gyakorlat (angol nyelven)
- Szakmai oktatás módszertana 1 (magyar nyelven)
- Szállodamenedzsment 1 (magyar nyelven)
- Szállodamenedzsment 2 (magyar és angol nyelven)
- Szállodamenedzsment 3 (magyar és angol nyelven)
- Vendéglátás, idegenforgalom szakmai tárgyak oktatásának módszertana 1 (magyar nyelven)
- Vendéglátás, idegenforgalom szakmai tárgyak oktatásának módszertana 2 (magyar nyelven)
Szakmai életút
- 2009-Catering and Hotel Management (angol nyelvű) képzésvezető
- 2014-Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Környezetvédelmi Szekció vezető
Kutatási területek
- Vendégelégedettség és lojalitás elérése a szállodaiparban
- Az élelmiszerpazarlás minimalizálási lehetőségei
- Az innovatív technikák alkalmazási lehetőségei a szállodákban
- Válság- és változásmenedzsment a szállodákban
- A Revenue Management alkalmazási lehetőségei a szállodákban