- Iroda:1055 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
- Épület:II. emelet, 205-ös szoba
- Telefon:+36 1 374-6200
- Belső mellék:196
- Email:merkl.marta@uni-bge.hu
Bemutatkozás
Turizmus-vendéglátás szak alumnaként örömmel csatlakoztam az egyetemhez 2023-ban. Emlékszem, a BGE-s szakdolgozatom meghatározóként bizonyult a pályám szempontjából, mert többek között ennek kapcsán mélyedtem el először a számomra azóta is fontos élményszemlélet irodalmában. A BGE mellett művészettörténészként (ELTE), továbbá design- és művészeti menedzserként (MOME) végeztem. Bő tíz évet dolgoztam a kulturális szcénában a projektmenedzsment, valamint a koncepció- és a tartalomfejlesztés terén. Az akadémia világával a MOME-n eltöltött munkaévek során ismerkedtem meg, majd csatlakoztam a BCE doktori iskolájához és marketing intézetéhez. 2024-ben fejezem be nemzetközi fókuszú PhD-mat food design témában, amelynek nagy közös metszete van a vendéglátó- és élelmiszeripari szolgáltatás- és termékfejlesztéssel. A kutatás fókusza az étkezési élmény tervezése. Még pontosabban a történetmesélés és az interaktivitás szerepét vizsgáljuk az Onyx étterem kontextusában, amelynek átalakulásában a Kooperatív Doktori Program ösztöndíjasaként vehettem részt.
Fogadóóra
Helye | Alkotmány utca 9-11. 205. |
---|---|
Ideje | - |
Megjegyzés | e-mailben történő előzetes egyeztetés alapján |
Oktatott tantárgy(ak)
- A fenntartható turizmus alapjai
- Csoportprojekt
- Turisztikai esettanulmányok
Szakmai életút
- 2020-Onyx étterem, ösztöndíjas kutató, projektmunkatárs
- 2022Wirtschaftsuniversität Wien (A), ösztöndíjas hallgató
- 2021Rotterdam School of Management & FoodLab, Erasmus University (NL), ösztöndíjas hallgató
- 2020-2023Kooperatív Doktori Program ösztöndíj
- 2019-2024Budapesti Corvinus Egyetem, doktori hallgató, oktató
- 2019-2021Várkert Bazár, kulturális menedzser, kurátor
- 2016Harsányi István-díj
- 2014-2019Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, projekt- és felnőttképzési menedzser
- 2012-2014Pepper Art Projects, művészeti menedzser
Kutatási területek
- food design (különösen étellel, itallal összefüggő termék-, eszköz- és szolgáltatástervezés)
- az élmény egyes témái
- fogyasztói magatartás a gasztronómiában
- kvalitatív kutatási módszerek
- a vizuális kultúra egyes témái
Kiemelt publikációk
- Merkl, M. (2016). „Az élmény felbecsülhetetlen!” – Az élmény mint érték napjaink képzőművészeti gyakorlatában, I. rész, Kortárs, 60 (5), 79-84.
- Merkl, M. (2019). A food design mint társadalmi és gazdasági katalizátor. In: Csordás, T. – Varga, Á. (szerk.), DMMD ADAPTER. Tanulmányok a digitális marketing, média és design területéről, Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest, 113-118.
- Merkl, M. – Góg, A. (2020). Nosztalgia vagy fenntarthatóság? Attitűdvizsgálat kísérleti fókuszcsoportos kutatás keretében élelmiszer-fogyasztásra vonatkozóan. In: Ercsey, I. (szerk.), Marketing a digitalizáció korában. Széchenyi István Egyetem, Győr., 393-402.