- Iroda:1054 Budapest, Alkotmány utca 9-11.
- Épület:II. emelet, 207-es szoba
- Telefon:+36 1 374-6200
- Belső mellék:337
- Email:pal.agnes@uni-bge.hu
Bemutatkozás
2009 óta oktatok a BGE-n, jelenleg üzleti kommunikációt tanítok angolul a Turizmus Tanszéken, korábban spanyol szaknyelvet és más készségfejlesztő tárgyakat tanítottam (interkulturális kommunikáció, prezentációs készségfejlesztés). PhD. fokozatot 2005-ben szereztem a Szegedi Tudományegyetemen, disszertációmat és a PhD. kutatásomhoz kapcsolódó tanulmányaimat franciául írtam, de számos publikációm jelent meg magyarul, angolul és spanyolul is. Kutatói ösztöndíjjal huzamosabb időt töltöttem Latin-Amerikában. Oktatáson kívüli munkatapasztalatra 2007 és 2009 között tettem szert egy spanyol-magyar vegyesvállalat fordítási részlegének vezetőjeként. 2009-ben szakfordítói képesítést szereztem az ELTÉ-n, társadalomtudományok szakirányon.
2012 óta vagyok a Tempus Közalapítvány oktatási szakértői testületének a tagja. Ekkor kezdtem pályázatírással és projektmenedzsmenttel is foglalkozni, és azóta számos nemzetközi projektet álmodtam meg és valósítottam meg kollégáimmal közösen. A 2013 és 2023 közötti időszakban elnyert, és a karon megvalósított projektek eredményeinek összefoglalása itt olvasható:
https://uni-bge.hu/hu/kvik/nemzetkozi-projektek
2019 szeptembere óta fogom össze oktatóként az Erasmus-program pályázati feladatait és lebonyolítását a karon (KA103, KA107, KA171, KA2 stratégiai partnerségi projektek), és a KVIK kari nemzetközi vezetői feladatkörét 2021 óta látom el. 2024 novemberében abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy elnyertem a Pro Facultate díjat, amellyel olyan kollégákat jutalmaz az Egyetem, akik „kiemelkedő módon hosszú időn keresztül hozzájárultak a kar eredményes oktató-kutató munkájának segítéséhez, valamint magyarországi és nemzetközi hírnevének erősítéséhez”.
Fogadóóra
Helye | A212 |
---|---|
Ideje | |
Megjegyzés | emailben történő előzetes egyeztetés alapján |
Oktatott tantárgy(ak)
- Üzleti kommunikáció (angol nyelven)
- Interkulturális kommunikáció (angol nyelven)
- Prezentációs készségfejlesztés (magyar nyelven)
- Turizmus-vendéglátás szaknyelv A (spanyol nyelven)
- Üzleti idegen nyelv A/1 (spanyol nyelven)
- Üzleti idegen nyelv A/2 (spanyol nyelven), Kutatásmódszertan (magyar és angol nyelven)
Szakmai életút
- 1996Spanyol nyelv és Irodalom szakos tanári végzettség, ELTE
- 1997Magyar Ösztöndíj Bizottság és OTP Fáy András Alapítvány kutatói ösztöndíja (Universidad Autónoma de Campeche, Mexikó)
- 1998Francia nyelv és Irodalom szakos tanári végzettség, ELTE
- 2002Magyar Ösztöndíj Bizottság kutatói ösztöndíja (Universidad Veracruzana, Mexikó)
- 2005PhD. fokozat, Szegedi Tudományegyetem
- 2006Magyar Állami Eötvös ösztöndíj (Universidad de San Andrés, Buenos Aires, Argentína)
- 2009Spanyol-magyar szakfordítói végzettség, ELTE
- 2012- jelenTempus Közalapítvány oktatási szakértői testület tagja
- 2014a BGE-re bejövő CEDEFOP európai szakértői tanulmányút megszervezés és lebonyolítása
- 2015-2017ICCAGE nemzetközi projekt kezdeményezése és koordinálása a BGE-n
- 2016Tempus Közalapítvány Felsőoktatás Nemzetközi Fejlesztéséért 3. díj
- 2018oktatói-kutatói mobilitás a BGE Keleti Üzleti Akadémia ösztöndíjasaként
- 2018Best Academic Paper Award elnyerése malajziai nemzetközi konferencián
- 2018-2020BGE Közalkalmazotti Tanácsának tagja
- 2019-2021INCOLLAB stratégiai projekt kezdeményezése és szakmai vezetése a BGE-n
- 2019-2022CORALL stratégiai projekt nemzetközi konzorcium szakmai vezetése
- 2021-2023LEARN & CHANGE stratégiai projekt kezdeményezése és szakmai vezetése a BGE-n
- 2024Pro Facultate Díj
Kutatási területek
- európai projektek hatása, kulturális turizmus, telekollaboráció, készségfejlesztés, módszertani innováció
- autonóm tanulás, nemzetköziesítés
- interkulturális kommunikáció, demokratikus értékek, európai identitás
Kiemelt publikációk
- Ribeiro, María del Carmen Arau, Vesala-Varttala, Tanja, Koris, Rita and Pál, Ágnes. "7 LSP and EMI Teacher and Student Perspectives on Authentic Assessment Practices at European Universities amid the COVID-19 Crisis and Beyond". Developing Language Competence through English for Specific Purposes in English-Medium University Settings, edited by Balbina Moncada-Comas and Dietmar Tatzl, Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters, 2025, pp. 107-130.
- Vesala-Varttala,T., Pál, Á. & Kóris, R., (2024).Fostering sustainability competences through co-creation of digital storytelling: Effects of COVID-19 on higher education students’ reflective learning. (2024). Journal of University Teaching and Learning Practice, 21(3).
- Szenich, A., Asztalos, R., & Pal, A. (2023). Supporting the learning process of LSP learners with a coaching-oriented approach: examples in the context of an international project. Scripta Manent, 18(1), 81-92.