Témavezető tanár: Dr. Kozák Tamás
Altémák:
- Fogyasztási trendek
- Makrógazdasági környezet
- Kereskedelmi vállalat működésének regionális hatása
- Fogyasztóvédelem elemzése vállalati példán keresztül
- Szabályozási, intézményi környezet
Altémák:
1. Stratégiaalkotás kereskedelemi vállalatnál
2. Kockázatmenedzsment szerepe
3. Értékesítési stratégia
4. Stratégiai célok megvalósítása, menedzsmentje
5. Projektmenedzsment szerepe
Altémák:
1. Jövedelmezőség
2. Finanszírozás
3. Működőtőke menedzsment
4. Befektetések elemzése
5. Üzleti érték
Témavezető tanár: Dr. Kozár László
Altémák:
1. Exportáru szállítmányozása egy tengerentúli célország esetén
2. A magyar export és a hajózás kapcsolata
3. Magyarország élelmiszer (egy választott termékcsoport) exportja
4. A közraktározás helyzete és bemutatása magyarországi és nemzetközi viszonylatban
5. A közraktározás, a közraktárjegyen alapuló hitelezési formák
Altémák:
- Tőzsdei ügyletek bemutatása, különös tekintettel a határidős fedezeti ügyletekre
- A fedezeti ügylet gyakorlati alkalmazása a Budapesti Értéktőzsdén
- A határidős árutőzsdék szerepe a nemzetközi kereskedelemben
- Kisbefektetők a magyar tőkepiacon
- Határidős tőzsdetechnikák szerepe a finanszírozásban
Témavezető tanár: Lipák Mária
Altémák:
- 3D nyomtatás alkalmazásának hatásai a logisztikai rendszerre
- Drónok szerepe a logisztikai folyamatokban
- Automatikus raktárirányítás egy adott vállalatnál
- Egy vállalatirányítási rendszer bevezetésének logisztikára gyakorolt hatásai egy konkrét vállalatnál
- Cross-docking rendszer működése egy kereskedelmi vállalatnál.
- Az e-kereskedelem bevezetésének sikertényezői egy adott vállalat esetében
- Az elektronikus partnerek kiválasztásának lehetőségei napjainkban. Hogyan alkalmazza ezeket egy mai vállalkozás?
- Gépjármű (hajó) flottamenedzsment rendszer bevezetése és eredményei egy fuvarozást végző vállalatnál
Témavezető tanár: Dr. habil Kovács András
Altémák:
1. Telephelyválasztás jelentősége a marketingben
2. Üzleti vonzáskörzet elemzés
3. Omnichannel stratégia kialakítása/elemzése
Altémák:
1. Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása KKV-számára
2. Nagyvállalatok piaci helyzetének elemzése és stratégiai irányok kijelölése
Altémák:
1. Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése
2. Márkaépítés a hazai piacon
3. Márkamenedzsment a hazai piacon
Altémák:
1. Településmarketing stratégia kidolgozása
2. Régiómarketing stratégia kidolgozása
Altémák:
1. E-kereskedelmi stratégia kidolgozása KKV-k számára
2. Vásárlók és vásárlások az m-kereskedelemben (mobile-commerce)
Altémák:
1. FMCG-termékék vásárlási szokásai
2. Tartóscikkek vásárlási szokásai
3. Szolgáltatások vásárlási szokásai
4. Online-offline vásárlási trendek
Témavezető tanár: Dr. Papp Vanda
Altémák:
1. A marketingkommunikáció új irányai
2. Digitális kommunikáció
3. Social media marketing
4. Content marketing
5. Website-elemzés, UX, fluid web
6. Digitális történetmesélés
Témavezető tanár: Dr. Németh Patrícia
Altémák:
1. Kereskedelmi vállalkozások gazdálkodási tevékenysége a gyakorlatban
2. Kereskedelmi vállalkozás áruforgalmi tevékenységének elemző bemutatása
3. Franchise rendszer gyakorlati működése – egy konkrét példán bemutatva
4. Kereskedelmi/szolgáltató vállalkozás kapcsolata és egymásra hatása a makro- és mikrokörnyezeti elemekkel
Altémák:
- Kereskedelemi/szolgáltató vállalat árpolitikájának bemutatása
- Egy konkrét vállalkozás értékesítési csatornájának elemzése
- Hipermarketek vagy diszkontáruházak a külföldi és hazai kereskedelemben
Altémák:
- CRM rendszer bemutatása
- Konkrét vállalat ügyfélkapcsolatának értékelése
- Javaslat CRM eszközök használatára
Témavezető tanár: Molnár Zsolt
Altéma:
1. Az alkalmazott marketing tevékenység bemutatása és elemzése
2. Marketing stratégiák, stratégiai tervezés
3. Marketingkommunikáció tervezése
4. Online kommunikációs stratégia és tevékenység bemutatása és elemzése
5. A vállalati arculat (CI) átfogó értelmezése és elemzése
Altéma:
1. A piackutatás, mint marketingtámogató eszköz
2. A piackutatás szerepe a stratégiai tervezésben
Altéma:
1. A public relations (PR) gyakorlata
2. A belső kommunikáció helye és szerepe
3. A társadalmi felelősségvállalás (CSR) helye és szerepe
4. A válságkommunikáció és válságkezelés megoldási lehetőségei
Témavezető tanár: Kasza Lajos
Altémák:
- Egy konkrét termék és/vagy szolgáltatás bevezetése a piacra
- Vállalati értékesítési tevékenység
- Értékesítésösztönzés
- Személyes értékesítés szerepe
- Online értékesítés
Altémák:
- CRM stratégia bemutatása, elemzése
- Összehasonlító elemzés
- Vállalati stratégia és a CRM összefüggéseinek vizsgálata
- Ügyfélkapcsolatfejlesztés
Altémák:
- Kereskedelmi vállalat áruforgalmi tevékenysége
- Kereskedelmi vállalat beszerzése
- Kereskedelmi vállalat készletgazdálkodása
- Kereskedelemi vállalat fejlesztése
Témavezető tanár: Dr. Merliot-Almássy Eszter
Altéma:
1. Üzleti tárgyalások
2. Konfliktusok kialakulása, konfliktuskezelés
3. Alapvető tárgyalási formák, jellemzői
Altéma:
1. Kulturális jellemzők figyelembevétele a kommunikáció tervezése során
2. Kulturális sokk kezelése az üzleti tárgyalások során
Témavezető tanár: Papp Judit
Altéma:
1. A márkázottság szerepe a kereskedelemben – egy adott termékcsoport bemutatásán keresztül
2. Az élménytréningben rejlő marketinglehetőségek
3. Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése
4. Adott cég marketing tevékenységének elemzése
5. A kereskedelmi marketing alkalmazásának lehetőségei a kereskedelemben
6. A márka, mint hozzáadott érték vizsgálata konkrét elemzéseken keresztül
7. A fogyasztói magatartás vizsgálatának új módszerei és eredményei, adott fogyasztói csoport vásárlási szokásainak bemutatásával
8. Felelős marketing
9. A közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban
Témavezető tanár: Dr. Gajzágó Éva
Altémák:
- Egy újonnan indítandó vállalkozás üzleti tervének elkészítése, elemző bemutatása
Altémák:
- Egy (kereskedelmi) vállalat innovációs projektjének tervezése, lebonyolítása
Altémák:
- Egy CCI termékeket, szolgáltatásokat kínáló vállalkozás üzleti tervének elkészítése
- Egy CCI termékeket, szolgáltatásokat kínáló vállalkozás marketing tevékenységének elemzése, marketing tervének elkészítése
- Egy CCI vállalkozás marketing-kommunikációjának elemzése / marketing-kommunikációs tervének elkészítése
- Egy CCI vállalkozás üzleti folyamatinak (marketing/logisztikai/kereskedelmi szempontú) elemzése
- Egy CCI vállalkozás projektjének megtervezése / elemző leírása
*A CCI szektorhoz tartozik pl. a zenei ipar, a filmipar, a szoftver ipar, a kultúrával kapcsolatos szervezetek tevékenysége stb.
Altémák:
- Egy vállalati projekt tervének elkészítése és elemző bemutatása
- Egy konkrét vállalati projekt elemző bemutatása
Altémák:
- Egy (kereskedelmi) vállalat/egy intézmény/egy szervezet pályázati forrásból finanszírozott projektjének tervezése és/vagy megvalósítása
- Pályázatokkal kapcsolatos marketing kommunikációs tevékenység elemzése
Témavezető tanár: Sarkadi Katalin
Altémák:
1. Omnichannel stratégia szerepe, jelentősége, kialakítása/elemzése
2. Egy konkrét nagyvállalat/vállalat piaci helyzetének elemzése
3. Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése
4. Portfóliómenedzsmenthez kapcsolódó stratégiai irányvonalak és döntések hazai és nemzetközi cégek esetében egy konkrét cégen levezetve
5. Kereskedelmi marketing analízis egy választott kategória, márka esetében
6. Stratégiai tervezés, üzleti tervezés egy konkrét vállalat/cég, termékcsoport esetében
7. Marketingkommunikációs elemzés egy adott márka elemzésén keresztül bemutatva
8. Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése
9. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása
10. Non-profit szervezetek marketing, adományszervezési és kommunikációs tevékenysége
Témavezető tanár: Kegye Krisztina – legfeljebb 5 hallgató
Altémák:
1. Új eszközök a vállalati marketing támogatásában – adatvezérelt informatikai megoldások (vállalatirányítás, ügyfélkapcsolat)
2. Fejlett ügyfélkapcsolati rendszerek bevezetésének hatása az ügyfélkapcsolatokra és az értékesítésre
3. Webáruházak és online értékesítés átalakulása a mobil eszközök elterjedésének hatására
Altémák:
1. Márkaépítés és márkaérték a gyakorlatban – szabadon választott vállalat példáján bemutatva
2. Sikeres hazai márkák története, felépítésük, sikerük kulcsa, bármely magyar márka(k) történetén keresztül
3. Sikeres magyar márkák a nemzetközi piacokon, bármely magyar márka(k) történetén keresztül
Altémák:
1. Új digitális reklámeszközök, mérés és adat a reklámpiacon
2. Közösségi média a reklámban: a közösségi média szerepének változása, hatása a márkaépítésre, szerepe az integrált kommunikációban
Altéma:
Vállalati integrált marketingkommunikáció: hagyományos és digitális eszközök összhangja konkrét vállalat példáján bemutatva
Témavezető tanár: Dr. Taralik Krisztina
Altémák:
1. Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása egy vállalkozás számára.
2. Egy szervezet marketingtevékenység elemzése.
3. Márkaépítés és márkaérték a gyakorlatban – Egy márka piaci pozíciójának, és a márkamenedzsmentjének elemzése
4. Termékpolitikai döntések a gyakorlatban (termék portfólió elemzése, termék mix változtatása – helyzetelemzés, termékpolitikai döntések és megvalósításuk egy adott szervezet gyakorlatában)
5. Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék / szolgáltatás piacán.
6. Vásárlási szokások vizsgálata valamely termék / szolgáltatás piacán.
7. Inbound marketing eszközei és alkalmazása egy adott vállalat marketingtevékenységében.
8. Ügyfélélmény (CX) és felhasználói (offline/online) élmény (UX, DX) megvalósulása a gyakorlatban
Témavezető tanár: Békési Gábor
Altémák:
1. A HR tevékenység elemző bemutatása egy adott vállalat kereskedelmi osztályára vonatkozóan. A kereskedelemben dolgozók motiválása, ellenőrzése, értékelése.
2. Mutassa be egy cég kereskedelemben dolgozó munkatársainak teljesítményértékelési rendszerét!
3. Mutassa be a hipermarket áruházak működését, kereskedelmi gyakorlatát egy adott áruházláncon keresztül!
4. Mutassa be az online kereskedelem alakulását, trendjeit! Elemezze egy szabadon választott webshop működését, sikertényezőit!
5. Elemezze egy kereskedelmi vállalat stratégiáját, ezen belül külön az értékesítés stratégiáját valamint ezek megvalósulását!
Altémák:
1. Egy adott cég fogyasztóinak a vizsgálata, ez alapján javaslattétel a marketing és kommunikációs stratégiára.
2. Egy adott cég termékéhez kapcsolódó kommunikációs stratégia terv kidolgozása, eredményességének mérése.
3. Mutasson be és elemezzen egy vállalatnál megvalósuló marketingkommunikációs tevékenységet.
4. Mutassa be és elemezze, hogy egy adott vállalatnál milyen mértékben és milyen hatékonysággal integrálják a marketing-mix elemeit a vállalati gyakorlatba!
5. Mutassa be a közösségi média szerepét egy adott vállalat kereskedelmi gyakorlatában!
6. Mutassa be a reklámpiac helyzetét és igazolja primer kutatással!
Altémák:
1. Egy adott cég belső kommunikációs tevékenységének vizsgálata, javaslattétel a fejlesztésre.
2. Mutassa be egy adott vállalat ügyfélkapcsolati rendszerét, kommunikációs stratégiáját, napi szintű gyakorlatát!
3. Melyek a sikeres munkaadói márkaépítéssel (employer branding) kapcsolatos alapvető kommunikációs elvárások?
4. A személyes vezetői márka (personal branding) eredményes építésének kommunikációs elemei, hatásai, eredményei a vállalati gyakorlatban.
5. Mutassa be a vállalati kommunikáció szerepét a vállalati jövőkép, a vállalat küldetése és a munkaerő elvándorlás alacsony szinten tartásának vonatkozásában!
Témavezető tanár: Dr. Domboróczky Zoltán
Altémák:
1. Jogszabályi feltételeknek való megfelelés a választott fuvarozási mód (közút/ vasút/ vízi/ légi/ vezetékes) esetében konkrét vállalati példán keresztül vizsgálva
2. Veszélyes áruk szállítása, szállítmányozása a gyakorlatban, konkrét vállalati példán keresztül vizsgálva
3. City logisztika kihívásai és megoldásai konkrét vállalati példán keresztül vizsgálva
Altémák:
1. Beszerzési logisztika megvalósítása adott cég vonatkozásában
2. Készlet- és raktárgazdálkodás gyakorlata adott cég vonatkozásában
3. Alapanyag- vagy félkésztermék raktár telepítése, kialakítása adott cég vonatkozásában
4. Termelésmenedzsment és termelési logisztika megvalósítása az adott cég vonatkozásában
5. Termelő-, összeszerelő üzem telepítése és belső elrendezésének kialakítása adott cég gyakorlatában
6. Elosztási logisztika megvalósítása adott cég vonatkozásában
7. Elosztóraktár telepítése, kialakítása adott cég gyakorlatában
8. Visszautas logisztikai megoldások adott cég vonatkozásában
9. Szállítás-szállítmányozás gyakorlata adott cég vonatkozásában
10. Beszállítók minősítése és partner menedzsment az ellátási láncban
Témavezető tanár: Sólyomfi Andrea Hanna
Altémák:
1. Minden, amit a reklámról tudni lehet és kell
2. Propaganda megjelenése múltban, jelenben
3. A reklám, mint alkalmazott művészet ( tipográfia, zene, irodalom, képzőművészet, fotográfia, filmművészet)
Altéma:
1. Az ígéret (információ- és érdekszegény helyzet előidézése) a manipuláció (fogalma, eszközei), a meggyőződés, meggyőzés és a reklám hatás mechanizmusának vizsgálata
Altémák:
1. Országimázs – országmárka
2. Personal Branding – hogyan építsem a saját márkámat?
Altéma:
1. Szeretjük vagy nem? - vírusmarketig és termékelhelyezés
Témavezető tanár: Bella Zsolt
Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.
1. Milyen hatással van az értékesítési stratégiák kialakítására a Mesterséges Intelligencia?
2. Mi a hideghívás szerepe a jelenlegi technológiai környezetben? Van-e még relevanciája, vagy a technológiai fejlődés már feleslegessé tette és más módszereket érdemes alkalmazni az új ügyfelek megtalálásához?
3. Mik a sikertényezői a B2B értékesítésben a személyes eladásnak?
4. Hogyan érdemes kialakítani az omnichannel értékesítési stratégiát a mai technológiai környezeben?
Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.
1. Hogyan befolyásolja a legmodernebb technológia adaptációja az STP marketing módszerek alkalmazását? Milyen mértékben változott a szegmentáció, a targeting és a pozicionálás szerepe a választott cég esetében?
2. Milyen szerepe van a Mesterséges Intelligenciának a marketing tervezésben? Mik a főbb sikertényezői az MI támogatással végrehajtott marketing kampányoknak?
3. Hogyan hat a folyamat automatizálás a vevői elégedettségre? Mik a legfőbb sikertényezők az automatizálás kapcsán, amik egyidejűleg növelik a vevői elégedettséget és csökkentik a vállalat költségeit?
4. Mik a lehetőségei és korlátjai a dinamikus árazási módszerek alkalmazásának? Hogyan befolyásolja a dinamikus árazás a vállalkozás jövedelmezőségét?
Altémák: Javaslom, hogy egy konkrét cég esettanulmányának elemzésén keresztül történjen a vizsgálat minden altéma esetében.
1. Mik a szolgáltatás minőség menedzsment kritikus sikertényezői a választott vállalkozás esetében?
2. Milyen szerepe van a szolgáltatási folyamat menedzsment optimalizálásának a vállalat jövedelmezőségében?
3. Milyen módon csökkenti a kétoldalú kockázat érzetet a kapacitás menedzsment? Hogyan teremthető meg a kapacitás és a kereslet rugalmas összhangja?
Témavezető tanár: Dr. Bányai Kornél
Altémák:
1. ERP rendszerek bevezetésének logisztikai aspektusai
2. Raktárirányítási rendszer bevezetése adott vállalkozásnál
3. Raktárirányítási rendszerek hatékonysági mérése
4. Logisztikai célrendszerek fejlesztésének lehetőségei adott vállalkozásnál
5. Előrejelző rendszerek alkalmazása logisztikai rendszerekben
6. Telepített és felhő alkalmazások választási dilemmái a logisztikai rendszerekben
7. Adattörzsek és karbantartásuk kihívásai a kereskedelemben
8. Áruazonosítási rendszerek a kereskedelemben
9. Informatikai rendszerek hatékonysági vizsgálata a logisztikai rendszerekben
10. Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a logisztikában
Altémák:
- A logisztikai kontrolling eszközrendszere
- Kulcsmutatók (KPI) alkalmazása és fejlesztési lehetőségeik az ellátási láncban
- Partnerkapcsolati rendszerek értékelésének rendszere és kihívásai a logisztikai rendszerekben
- Beszerzés hatékonyságának vizsgálata
- Készletgazdálkodás logisztikai szempontú kontrollingja
- Anyagáramlási rendszerek hatékonyságának mérési lehetőségei adott vállalkozásnál
- Előrejelzési rendszerek hatékonysági vizsgálata az ellátási láncban