Altémák:
Altémák:
1. Stratégiaalkotás kereskedelemi vállalatnál
2. Kockázatmenedzsment szerepe
3. Értékesítési stratégia
4. Stratégiai célok megvalósítása, menedzsmentje
5. Projektmenedzsment szerepe
Altémák:
1. Jövedelmezőség
2. Finanszírozás
3. Működőtőke menedzsment
4. Befektetések elemzése
5. Üzleti érték
Altémák:
1. Exportáru szállítmányozása egy tengerentúli célország esetén
2. A magyar export és a hajózás kapcsolata
3. Magyarország élelmiszer (egy választott termékcsoport) exportja
4. A közraktározás helyzete és bemutatása magyarországi és nemzetközi viszonylatban
5. A közraktározás, a közraktárjegyen alapuló hitelezési formák
Altémák:
Altémák:
Altémák:
1. Telephelyválasztás jelentősége a marketingben
2. Üzleti vonzáskörzet elemzés
3. Omnichannel stratégia kialakítása/elemzése
Altémák:
1. Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása KKV-számára
2. Nagyvállalatok piaci helyzetének elemzése és stratégiai irányok kijelölése
Altémák:
1. Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése
2. Márkaépítés a hazai piacon
3. Márkamenedzsment a hazai piacon
Altémák:
1. Településmarketing stratégia kidolgozása
2. Régiómarketing stratégia kidolgozása
Altémák:
1. E-kereskedelmi stratégia kidolgozása KKV-k számára
2. Vásárlók és vásárlások az m-kereskedelemben (mobile-commerce)
Altémák:
1. FMCG-termékék vásárlási szokásai
2. Tartóscikkek vásárlási szokásai
3. Szolgáltatások vásárlási szokásai
4. Online-offline vásárlási trendek
Altémák:
1. A marketingkommunikáció új irányai
2. Digitális kommunikáció
3. Social media marketing
4. Content marketing
5. Website-elemzés, UX, fluid web
6. Digitális történetmesélés
Logisztika szakirány hallgatói számára:
Altémák:
1. A választott (közúti/vasút/vízi/légi) fuvarozási mód vizsgálata, vállalati gyakorlata
2. A választott cég fuvarszervezési gyakorlatának vizsgálata, logisztikai partner bevonása a folyamatba
Logisztika szakirány hallgatói számára:
Altémák:
1. Vállalati logisztikai rendszer gyakorlata az adott cég vonatkozásában
2. Raktárlogisztika gyakorlata az adott cég vonatkozásában
3. Konkrét termék ellátási láncának vizsgálata az adott vállalati gyakorlatban
4. Az adott cég ellátási láncának vizsgálata
5. Szállító-vevő partnerkapcsolat vizsgálata az adott vállalati gyakorlatban
6. Egyes szervezetfejlesztési megoldások (outsourcing, insourcing, cosourcing) vizsgálata az adott a vállalati gyakorlatban
Altémák:
1. Kereskedelmi vállalkozások gazdálkodási tevékenysége a gyakorlatban
2. Kereskedelmi vállalkozás áruforgalmi tevékenységének elemző bemutatása
3. Franchise rendszer gyakorlati működése – egy konkrét példán bemutatva
4. Kereskedelmi/szolgáltató vállalkozás kapcsolata és egymásra hatása a makro- és mikrokörnyezeti elemekkel
Altémák:
Altémák:
Altéma:
1. Az alkalmazott marketing tevékenység bemutatása és elemzése
2. Marketing stratégiák, stratégiai tervezés
3. Marketingkommunikáció tervezése
4. Online kommunikációs stratégia és tevékenység bemutatása és elemzése
5. A vállalati arculat (CI) átfogó értelmezése és elemzése
Altéma:
1. A piackutatás, mint marketingtámogató eszköz
2. A piackutatás szerepe a stratégiai tervezésben
Altéma:
1. A public relations (PR) gyakorlata
2. A belső kommunikáció helye és szerepe
3. A társadalmi felelősségvállalás (CSR) helye és szerepe
4. A válságkommunikáció és válságkezelés megoldási lehetőségei
Altémák:
Altémák:
Altémák:
Altéma:
1. Non-verbális kommunikáció szerepe, jelentősége
2. Társadalmi kommunikációs formák
3. Írott és szóbeli kommunikáció jelentősége az üzleti életben
4. Viselkedésformák kommunikatív aspektusai
Altéma:
1. Konfliktusok kialakulása, konfliktuskezelés
2. Alapvető tárgyalási formák, jellemzői
Altéma:
1. Kulturális jellemzők figyelembevétele a kommunikáció tervezése során
2. Kulturális sokk kezelése az üzleti tárgyalások során
Altéma:
1. A márkázottság szerepe a kereskedelemben – egy adott termékcsoport bemutatásán keresztül
2. Az élménytréningben rejlő marketinglehetőségek
3. Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése
4. Adott cég marketing tevékenységének elemzése
5. A kereskedelmi marketing alkalmazásának lehetőségei a kereskedelemben
6. A márka, mint hozzáadott érték vizsgálata konkrét elemzéseken keresztül
7. A fogyasztói magatartás vizsgálatának új módszerei és eredményei, adott fogyasztói csoport vásárlási szokásainak bemutatásával
8. Felelős marketing
9. A közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban
Altémák:
Altémák:
1. Egy (kereskedelmi) vállalat innovációs tevékenységének feltérképezése
2. Egy (kereskedelmi) vállalat innovációs projektjének tervezése, lebonyolítása
3. Az innovációfinanszírozás lehetőségei
Altémák:
*A CCI szektorhoz tartozik pl. a zenei ipar, a filmipar, a szoftver ipar, a kultúrával kapcsolatos szervezetek tevékenysége stb.
Altémák:
Altémák:
Altémák:
Altémák:
Altémák:
1. Az Európai Unió és Magyarország minőségtanúsítási és tájékoztatási rendszere
2. Minőségbiztosítási rendszerek az EU és Magyarország kereskedelemében
3. Minőségirányítási rendszerek az EU és Magyarország kereskedelmi gyakorlatában
4. Áruhamisítás, mint illegális iparág jelenléte Magyarországon
5. A minőség költségeinek elemzése egy szabadon választott cég gyakorlatában
6. Egy szabadon választott árutőzsde és tőzsdei áru kereskedési jellemzői
Altémák:
Altémák:
Altémák:
Altémák:
1. Omnichannel stratégia szerepe, jelentősége, kialakítása/elemzése
2. Egy konkrét nagyvállalat/vállalat piaci helyzetének elemzése
3. Szabadon választott márka piaci pozíciójának elemzése
4. Portfóliómenedzsmenthez kapcsolódó stratégiai irányvonalak és döntések hazai és nemzetközi cégek esetében egy konkrét cégen levezetve
5. Kereskedelmi marketing analízis egy választott kategória, márka esetében
6. Stratégiai tervezés, üzleti tervezés egy konkrét vállalat/cég, termékcsoport esetében
7. Marketingkommunikációs elemzés egy adott márka elemzésén keresztül bemutatva
8. Adott termék vagy termékcsoport piaci bevezetésének tervezése
9. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása
10. Non-profit szervezetek marketing, adományszervezési és kommunikációs tevékenysége
Altémák:
1. Új eszközök a vállalati marketing támogatásában – adatvezérelt informatikai megoldások (vállalatirányítás, ügyfélkapcsolat)
2. Fejlett ügyfélkapcsolati rendszerek bevezetésének hatása az ügyfélkapcsolatokra és az értékesítésre
3. Webáruházak és online értékesítés átalakulása a mobil eszközök elterjedésének hatására
Altémák:
1. Márkaépítés és márkaérték a gyakorlatban – szabadon választott vállalat példáján bemutatva
2. Sikeres hazai márkák története, felépítésük, sikerük kulcsa, bármely magyar márka(k) történetén keresztül
3. Sikeres magyar márkák a nemzetközi piacokon, bármely magyar márka(k) történetén keresztül
Altémák:
1. Új digitális reklámeszközök, mérés és adat a reklámpiacon
2. Közösségi média a reklámban: a közösségi média szerepének változása, hatása a márkaépítésre, szerepe az integrált kommunikációban
Altéma:
Vállalati integrált marketingkommunikáció: hagyományos és digitális eszközök összhangja konkrét vállalat példáján bemutatva
Altémák:
1. Piacelemzés és marketingstratégia kidolgozása egy vállalkozás számára.
2. Egy szervezet marketingtevékenység elemzése.
3. Márkaépítés és márkaérték a gyakorlatban – Egy márka piaci pozíciójának, és a márkamenedzsmentjének elemzése
4. Termékpolitikai döntések a gyakorlatban (termék portfólió elemzése, termék mix változtatása – helyzetelemzés, termékpolitikai döntések és megvalósításuk egy adott szervezet gyakorlatában)
5. Fogyasztói magatartás vizsgálata egy adott termék / szolgáltatás piacán.
6. Vásárlási szokások vizsgálata valamely termék / szolgáltatás piacán.
7. Inbound marketing eszközei és alkalmazása egy adott vállalat marketingtevékenységében.
8. Ügyfélélmény (CX) és felhasználói (offline/online) élmény (UX, DX) megvalósulása a gyakorlatban
Altémák:
1. A public relations (PR) gyakorlata
2. A társadalmi felelősségvállalás (CSR) megjelenése és hatásai egy vállalkozás gyakorlatában
Altémák:
1. A HR tevékenység elemző bemutatása egy adott vállalat kereskedelmi osztályára vonatkozóan. A kereskedelemben dolgozók motiválása, ellenőrzése, értékelése.
2. Mutassa be egy cég kereskedelemben dolgozó munkatársainak teljesítményértékelési rendszerét!
3. Mutassa be a hipermarket áruházak működését, kereskedelmi gyakorlatát egy adott áruházláncon keresztül!
4. Mutassa be az online kereskedelem alakulását, trendjeit! Elemezze egy szabadon választott webshop működését, sikertényezőit!
5. Elemezze egy kereskedelmi vállalat stratégiáját, ezen belül külön az értékesítés stratégiáját valamint ezek megvalósulását!
Altémák:
1. Egy adott cég fogyasztóinak a vizsgálata, ez alapján javaslattétel a marketing és kommunikációs stratégiára.
2. Egy adott cég termékéhez kapcsolódó kommunikációs stratégia terv kidolgozása, eredményességének mérése.
3. Mutasson be és elemezzen egy vállalatnál megvalósuló marketingkommunikációs tevékenységet.
4. Mutassa be és elemezze, hogy egy adott vállalatnál milyen mértékben és milyen hatékonysággal integrálják a marketing-mix elemeit a vállalati gyakorlatba!
5. Mutassa be a közösségi média szerepét egy adott vállalat kereskedelmi gyakorlatában!
6. Mutassa be a reklámpiac helyzetét és igazolja primer kutatással!
Altémák:
1. Egy adott cég belső kommunikációs tevékenységének vizsgálata, javaslattétel a fejlesztésre.
2. Mutassa be egy adott vállalat ügyfélkapcsolati rendszerét, kommunikációs stratégiáját, napi szintű gyakorlatát!
3. Melyek a sikeres munkaadói márkaépítéssel (employer branding) kapcsolatos alapvető kommunikációs elvárások?
4. A személyes vezetői márka (personal branding) eredményes építésének kommunikációs elemei, hatásai, eredményei a vállalati gyakorlatban.
5. Mutassa be a vállalati kommunikáció szerepét a vállalati jövőkép, a vállalat küldetése és a munkaerő elvándorlás alacsony szinten tartásának vonatkozásában!
Altémák:
1. Jogszabályi feltételeknek való megfelelés a választott fuvarozási mód (közút/ vasút/ vízi/ légi/ vezetékes) esetében konkrét vállalati példán keresztül vizsgálva
2. Veszélyes áruk szállítása, szállítmányozása a gyakorlatban, konkrét vállalati példán keresztül vizsgálva
3. City logisztika kihívásai és megoldásai konkrét vállalati példán keresztül vizsgálva
Altémák:
1. Beszerzési logisztika megvalósítása adott cég vonatkozásában
2. Készlet- és raktárgazdálkodás gyakorlata adott cég vonatkozásában
3. Alapanyag- vagy félkésztermék raktár telepítése, kialakítása adott cég vonatkozásában
4. Termelésmenedzsment és termelési logisztika megvalósítása az adott cég vonatkozásában
5. Termelő-, összeszerelő üzem telepítése és belső elrendezésének kialakítása adott cég gyakorlatában
6. Elosztási logisztika megvalósítása adott cég vonatkozásában
7. Elosztóraktár telepítése, kialakítása adott cég gyakorlatában
8. Visszautas logisztikai megoldások adott cég vonatkozásában
9. Szállítás-szállítmányozás gyakorlata adott cég vonatkozásában
10. Beszállítók minősítése és partner menedzsment az ellátási láncban
Altémák:
1. A piaci tényezők (kereslet, kínálat, ár) és a fogyasztói magatartás összefüggéseiű
2. A fogyasztói preferenciák, ezek változásának hatása a piacra és a kereskedelemre
Altémák:
1. A különböző marketingkommunikációs csatornák vizsgálata, azok hatása egy szervezet célcsoportjára
2. Interkulturális kommunikáció és kultúrák közötti különbségek menedzsmentje vállalatokon belül, illetve külső (új) piacokon való terjeszkedés során
3. Hitelesség és népszerűség a marketingkommunikációs folyamatok során
4. Az „ideológia” hatása a kommunikációra, annak meghatározó kommunikációs elemei és szimbolikája egy adott szervezet tekintetében
5. Politikai és kampánykommunikáció, annak hatása a fogyasztóra (választóra)
Altémák:
1. A márkázás folyamata, a márka és márkahűség hatása a fogyasztókra
2. A pozícionálás folyamata, annak hatása a fogyasztóra
3. A szegmentálás és a piaci homogenizálás folyamata, annak gyakorlati kérdései (keresleti és kínálati oldal).
Altémák:
1. Munkahelyi kapcsolatok, konfliktusok kezelése, a vezető szerepe
2. Felvétel, interjúztatás, integráció
3. Motiváció, jutalmazás és teljesítményértékelés
4. Keresleti és kínálati viszonyok a munkaerőpiacon
Altémák:
1. Minden,. amit a reklámról tudni lehet és kell
2. Propaganda megjelenése múltban, jelenben
3. A reklám, mint alkalmazott művészet ( tipográfia, zene, irodalom, képzőművészet, fotográfia, filmművészet)
4. A reklám piac szereplői, hazai reklámpiac bemutatása, elemzése
Altémák:
1. Reklámkampány tervezés szociológiai kérdései
2. Hogyan választunk célt, célcsoport, a pozicionálás előny vagy hátrány?
Altéma:
1. Az ígéret (információ- és érdekszegény helyzet előidézése) a manipuláció (fogalma, eszközei), a meggyőződés, meggyőzés és a reklám hatás mechanizmusának vizsgálata
Altémák:
1. Országimázs – országmárka
2. Personal Branding – hogyan építsem a saját márkámat?
Altéma:
1. Szeretjük vagy nem? - vírusmarketig és termékelhelyezés