Tisztelt Hallgatók! Az alábbiakban a Neptun Tanulmányi Rendszer használatával kapcsolatban esetlegesen felmerülő problémák, akadályok leküzdésében igyekszünk segítséget nyújtani. Próbálunk iránymutatást adni nem csak a nehézségek okainak azonosításában, de abban is, hogy – amennyiben az Ön által nem elhárítható – kihez fordulhat segítségért az adott helyzet megoldásáért.
Fontos hangsúlyozni, hogy pontosan, minden lényeges információt megadva határozza meg problémáját! Minden esetben adja meg:
- neptunkódját és nevét
- pontosan mit szeretne csinálni
- milyen akadályba ütközött (ha volt visszajelző üzenet, akkor az mi volt – ha megoldható, képernyőképpel)
- ha tárgyat, kurzust érint a probléma, akkor mi a tárgykód és a tárgynév, illetve a kurzuskód
- ha vizsgát érint a probléma, mely tárgykódú és -nevű tárgy, mely kurzusának mely vizsgaidőpontjáról van szó
Ezekkel az alapinformációkkal lényegesen meggyorsíthatja az ügyintézést!
1. Nem tudok belépni!
Lehetséges okok:
- „A szerver nem elérhető” (vagy „homokórázás”) – A szerverek egy adott időszakban (jellemzően tárgy- és vizsgajelentkezés idején) erős terheltség alatt lehetnek. Az egyetemi hálózatot az informatikusok mindig a várható terheléshez próbálják optimalizálni, így a fennakadás minden esetben gyorsan, általában egy-két percen belül megszűnhet!
- „Hibás jelszó vagy azonosító” – Ellenőrizze, hogy megfelelő, karakterhelyes neptunkódot ír-e be (figyelve például a 0 (zéró) és az O (mint Orsolya) közötti különbségre), illetve hogy a megfelelő jelszót használja-e! Ellenőrizze, hogy a CapsLock nem maradt-e bekapcsolva! Amennyiben teljesen biztos benne, hogy a megfelelő azonosítókkal próbál belépni, de ennek ellenére nem sikerül, próbálja meg a jelszó módosítást a https://uni-bge.hu/hu/hallgatoi-jelszokezeles-a-bge-n weboldalon található leírás segítségével!
2. Tanulmányi jogviszonyának aktuális helyzete miatt a jelentkezés nem lehetséges
Lehetséges okok:
- Rossz képzést választott ki – amennyiben Egyetemünkön esetleg rendelkezik egy előző, már lezárt képzéssel (pl. újra felvett), ellenőrizze, hogy a megfelelő képzésén áll-e (a bal felső sarokban látható a kiválasztott képzés, változtatni a kék színnel kiemelt „Képzés” linkre kattintva lehet)!
- Tanulmányi jogviszonyán a beállítások nem megfelelőek – forduljon a Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodához!
- KVIK
- KKK
- PSZK
3. Nem látok egy/több tárgyat!
Lehetséges okok:
- Rossz félévet választott ki – ellenőrizze, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra!
- Rossz képzést választott ki – amennyiben Egyetemünkön párhuzamos képzési tanulmányokat folytat, ellenőrizze, hogy a megfelelő képzésén áll-e (a bal felső sarokban látható a kiválasztott képzés, változtatni a kék színnel kiemelt „Képzés” linkre kattintva lehet)!
- Nem megfelelő mintatantervet választott ki – ellenőrizze, hogy a „Mintatantervek” legördülő menüben az a mintatanterv szerepel-e, amely a tárgyat tartalmazza!
- Valamilyen egyéb szűrőfeltétel került beállításra a felületen – az egyszerűség kedvéért javasoljuk, hogy bizonytalanság esetén a „Félévek” szűrőn kívül ne használjanak egyéb feltételt, minden mezőt hagyjanak üresen, vagy a „Minden” lehetőség legyen kiválasztva!
- Nincs olyan mintatanterv Önhöz rendelve, amely tartalmazza a felvenni kívánt tárgyat – a „Mintatantervek” legördülő menüben ellenőrizze, hogy szerepel-e ott az a mintatanterv, amely a keresett tárgyat tartalmazza (a képzéséhez tartozó mintatantervekről az Egyetem honlapján talál bővebb információt). Amennyiben a választási lehetőségek közt nem találja a mintatantervet, forduljon a Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodához!
- KVIK
- KKK
- PSZK
4. Nem látok egy/több kurzust!
Lehetséges okok:
- Rossz félévet választott ki – ellenőrizze, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra!
- Rossz képzést választott ki – amennyiben Egyetemünkön párhuzamos képzési tanulmányokat folytat, ellenőrizze, hogy a megfelelő képzésén áll-e (a bal felső sarokban látható a kiválasztott képzés, változtatni a kék színnel kiemelt „Képzés” linkre kattintva lehet)!
- Nem megfelelő tárgykódú tárgyon keresi a kurzust – előfordulhat, hogy a mintatanterve hasonló elnevezésű tárgyakat tartalmaz (például „Alkalmazott matematika 1.” és „Alkalmazott matematika 2.”), ezért mindig a tárgykód alapján ellenőrizze, hogy a megfelelő tárgy alatt keresi a felvenni kívánt kurzust!
- Nem került kurzus meghirdetésre / nem megfelelő beállításokkal került meghirdetésre – keresse fel az érintett Tanszéket, és jelezze számukra a problémát!
5. Nem tudok kurzusra jelentkezni!
Lehetséges okok:
- Hibaüzenet érkezik – a neptun visszajelző üzeneteket igyekeztünk „beszédes”-re kialakítani, így annak megfelelő értelmezésével választ kaphat arra, mi okozza az akadályt.
- Lejárt fizetési határidejű pénzügyi kiírással rendelkezik – ellenőrizze, hogy minden tartozását kiegyenlítette-e a Tanulmányi Rendszerben! Ezt megteheti a Pénzügyek/Befizetések menüpont alatt (javasolt a „Félévek” és „Státusz” legördülő mezőket Minden félév/Minden típus alaphelyzetben tartani), ahol az „Aktív” státuszú tételeknél ellenőrizze a „Határidő” oszlopban szereplő dátumot! Amennyiben lejárt a határidő, egyenlítse ki tartozását! Ha vitatja az ott szereplő tétel jogosságát, forduljon a Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodához! Amennyiben Ön által kiírt, de okafogyottság miatt létjogosultságát vesztett tételről van szó (például előre kiírt IV díj), törölje!
- Betelt a kurzusra meghirdetett létszám – ellenőrizze, hogy a „Fő/Várólista/Limit” értékeknél mi szerepel; amennyiben az első és utolsó szám megegyezik (például 25/0/25), akkor a kurzusra jelentkezhető helyek száma betelt. A kurzuslétszám bővítéséről az érintett Tanszék dönthet.
- A kurzusra történő jelentkezés letiltásra került – ellenőrizze, hogy a kurzus kódja kattintható-e, illetve hogy ha a kurzort a kurzuskód felett tartja, megjelenik-e egy felirat „Ez a kurzus nem indul” tartalommal! Esetleg találhat bővebb információt a „Megj.” vagy „Leírás” mezőben.
- (Valamilyen) előfeltétel nem teljesül – ha a visszajelző üzenet nem tartalmaz egyértelmű utalást az akadály okára, a kurzus felvételekor felugró ablakban, az „Alapadatok” fülön lévő „Végső követelmény” illetve „Előkövetelmény” blokkban találhat információt az esetlegesen beállított feltételről. Ugyancsak a „Táblázatos előkövetelmény” fülön szerepelhet előzetesen teljesítendő tárgy meghatározva.
- Nincs jelentkezési időszak – ellenőrizze, hogy a Kar által meghirdetett időszakban próbál-e jelentkezni (óra/perc is számít)! Ezt megteheti az Információ/Időszakok menüpont alatt. Amennyiben itt nem jelenik meg az adott féléven az Ön által várt időszak, forduljon a Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodához!
- Amennyiben a fentiek alapján nem sikerül választ találnia a problémára, keresse az érintett Tanszéket!
6. Nem látok egy/több vizsgát!
Lehetséges okok:
- Rossz félévet választott ki – ellenőrizze, hogy a felületen megjelenő „Félévek” legördülő menüben a megfelelő félév került-e kiválasztásra!
- Nem került (még) vizsga kiírásra / láthatóság nincs engedélyezve – keresse az érintett Tanszéket, és ellenőrizzék, került-e már vizsga kiírásra, és annak láthatósága engedélyezésre került-e!
7. Nem tudok vizsgára jelentkezni!
Lehetséges okok:
- Lejárt fizetési határidejű pénzügyi kiírással rendelkezik – ellenőrizze, hogy minden tartozását kiegyenlítette-e a Tanulmányi Rendszerben! Ezt megteheti a Pénzügyek/Befizetések menüpont alatt (javasolt a „Félévek” és „Státusz” legördülő mezőket Minden félév/Minden típus alaphelyzetben tartani), ahol az „Aktív” státuszú tételeknél ellenőrizze a „Határidő” oszlopban szereplő dátumot! Amennyiben lejárt a határidő, egyenlítse ki tartozását! Ha vitatja az ott szereplő tétel jogosságát, forduljon a Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodához! Amennyiben Ön által kiírt, de okafogyottság miatt létjogosultságát vesztett tételről van szó (például előre kiírt IV díj), törölje!
- Betelt a vizsgára meghirdetett létszám – ellenőrizze, hogy a „Fő/Limit” értékeknél mi szerepel; amennyiben az első és utolsó szám megegyezik (például 25/25), akkor a vizsgára jelentkezhető helyek száma betelt. A vizsgalétszám bővítéséről az érintett Tanszék dönthet.
- (Valamilyen) előfeltétel nem teljesül – a „Vizsga feltételek” oszlopban ellenőrizze, van-e valamilyen előfeltétel beállítva, és annak megfelel-e!
- Vizsgáról letiltásra került – keresse fel az érintett Tanszéket, és egyeztessék, milyen okból került a vizsgáról letiltásra (például le nem adott házi dolgozat, kurzuson való nem megjelenés, stb.)!
- Nem szerzett aláírást a tárgyból – a vizsgák előfeltétele az adott kurzuson „Aláírva” bejegyzés megszerzése. Amennyiben úgy gondolja, hogy Ön megszerezte a szükséges aláírást, de az nem került felrögzítésre, keresse fel az érintett Tanszéket! Az aláírás meglétét a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont alatt, a megfelelő félév kiválasztása után, az „Aláírás” oszlopban található érték (vagy hiánya) alapján tudja ellenőrizni!
- Egy előző vizsgájához még nem került be az érdemjegy vagy a „nem jelent meg” bejegyzés – Amennyiben volt korábbi vizsgája (akár előző féléven!), ellenőrizze, hogy az érdemjegy bejegyzésre került-e a vizsgánál (és nem csak az indexsorban!). Ezt vagy a vizsgajelentkezéskor felugró ablak „Előzmények” fülén, vagy a Hallgatói web Vizsgák/Felvett vizsgák menüpont alatt tudja ellenőrizni (ez utóbbi esetében a megfelelő félév kiválasztása után), az „Eredmény” oszlopban található érték (vagy hiánya) alapján. A hiányzó jegy beírásának pótlása érdekében keresse fel az érintett Tanszéket!
- Nem fizette meg az ismétlővizsga díját – amennyiben az adott tárgyból már legalább a második ismétlővizsgáját tenné, az a vizsga díjkötelessé vált. A Pénzügyek/Befizetés menüpont alatt a „Tétel kiírás” gomb segítségével írja ki az IV díjat, és fizesse azt be!
- Elérte az egy félévben tehető ismétlővizsgák számát – A hallgatónak egy adott tárgyból félévente legfeljebb három vizsgalehetősége van. Amennyiben a tárgykövetelmény szerint a gyakorlati jegy javítható a vizsgaidőszakban, a hallgatónak egy félévben két javítóvizsga-lehetősége van.
- Nincs jelentkezési időszak – ellenőrizze, hogy a Kar által meghirdetett időszakban próbál-e jelentkezni (óra/perc is számít)! Ezt megteheti az Információ/Időszakok menüpont alatt. Amennyiben itt nem jelenik meg az adott féléven az Ön által várt időszak, forduljon a Hallgatói Ügyfélszolgálati Irodához!
- KVIK
- KKK
- PSZK